Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koelkast kunstjes mond uit in ..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    de zaden zijn geoogst en zitten in de koelkast te rusten. tijd om een paar cellen voor mijn sletjes te gaan maken. dit wordt de eerste keer dat ik indoor kweek dus ik zal proberen voor alle fasen die ik doorspartel een uitbereiding bij dit verslagje schrijven.

fase één: zaadselectie en bewaring [V] check . (21november ~ gedurende 14dagen)

nu moet ik een kiem plekje gaan voorzien.
    schoteltje met vochtige watten op een warme donkere plaats.

fase twee: kiemen [ V ] check . (7december ~ 10december 11 )

ik werk met onbewerkte verse grond uit de tuin die gedurende een tweetal weken iedere dag gekeerd zal worden. dit doe ik vooral om de grond zo goed mogelijk te drogen. het keren gebeurd op een droge plaats en die grond blijft ook op die droge plaats tot ie is verwerkt. dit helpt me om de beestjes buiten te houden. deze gekeerde grond wil ik gaan vermengen met potgrond. tot nu toe steeds op deze wijze mijn buitenkweek opgestart en zelden een probleem mee gehad. gezien ik deze keer alles binnen wil moet ik mss anders te werk gaan. werken met wortelpoedertjes en later wat visemulsie. ik hoor het wel

eens de kiemen zijn uitgekomen en geselecteerd (wat na drie dagen nog niet is uitgekomen de bin in) wil ik er in een 5 x 5 medium planten en nog een dag of 5 onder de TL hangen. (3*18w) voor een te belichten grond oppervlak van 30bij30 cm goed voor 0.09m². 54watt op die opp lijkt me ideaal geeft me ruim 500/m².
    reden tot deze minifase: laatste selectie procedure. de planten zullen groeien maar het niveau verschil zal me snel duidelijk maken welke mogen blijven vooralleer ze naar een voorgroeikast gaan. de kleintjes zullen sneuvelen tenzij ze me alsdusdanig met hun kunstjes en vormen kunnen verleiden. ik spaar de roede niet.

fase drie: tl tot plantje [ ].........

topic titel luid: koelkast kunstjes monden uit in..
    we zijn aan fase vier toe.
    deze is nu in een voorbereidende fase aanbeland. ik heb besloten met een koelkast te gaan werken (d'uh-tt). het is nietzozeer de bedoeling stealth te gaan al leent dit er zicht wel voor maar het is eerder vanuit mijn eigen beperking een betere uitkomst naar de volgende fase toe.
    [foto volgt]
    deze kast is niet groot maar zijn plantjes zullen een behoorlijk lange groeifase doorbrengen waarbij ik zal gaan proberen dieven waar me best uitkomt om een gelijkmatige groei te halen en ik zal iedere plant genadeloos toppen. die topjes zullen allemaal zorgen voor een tweede ronde die vooraf wordt gegaan aan een rustige wortelschietperiode onder tl al dan niet geholpen met gels of poeders - tweede ronde verlies ik minder tijd om dit resultaat over te doen met enkel de juiste plantjes ..)
    kast wordt voorzien met een 150 / 200 /of 250w spaarlamp (ben ik nog niet helemaal uit) maar meer watt betere uitkomst dus ik voorzie eigenlijk een 250.
    kast wordt voorzien van extra voetstuk waarin zich een ruime passieve inlaat bevind. bodem van de kast worden een hoop gaten onder de potten voorzien.
    potten worden vierkant met een max breedte van 11cm.. ik zou een 24 tal plantjes willen overhouden van de origineel ontkiemde en gepotte 36.
    kast zal worden voorzien van een actieve uitlaat van ruim 100m³ zonder koolstoffilter (in eerste instantie - het is een groei hok geen bloeihok) tenzij de ervaring anders spreekt. dus laat jullie gaan.
    luchtvochtigheid zie ik nog wel / nog geen idee psies
    bouwverslag komt nog.

fase vier: koelkast met spaarlampgroei [ ]...........
    week verslag komt nog (du'h).

de vijfde fase is het uiteindelijke groeien [later meer ..]
    Last edited by EL Guerilliero; 10 December 2012, 16:26.

Re: koelkast kunstjes mond uit in ..

in potgrond zitten vaak al beestjes .... varenrouwmug kom ik regelmatig tegen bij std potgrond
    het plan klinkt iig goed zal je volgen !
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

ff een update, ik, lui van aard om niet te zeggen een luiaard, hang liever lui dan moe in de sofa. teneinde mezelf niet helemaal te laten afgaan (mmm afghan) wil ik jullie erop wijzen dat ik niet helemaal stilzit. dit is de door mij geselecteerde koelkast (ijskast/diepvries/frigo etc)

geen idee waarom ie plat gaat maar dit is het ouwe onding.

klaar om een derde leven te leiden, ontdaan van compressorvat en electro aan de achterzijde.
      daar komt een timer aansluiting naar voeding (stroom) voor mijn kast.

na een half uurtje pruts werk kwam ik tot de constatatie dat mijn kast in deze uitvoering
      (nml. op de normale manier rechtopstaand) niet of minder geschikt is om mijn 'kweek' te starten bij fase 3.
      blijken mijn tl lampen en bijhorende armaturen te breed. onbruikbaar als systeem in zowel de breedte als de diepte.
      probleem oplossing:
      de kast op zijn rug, maak een bruikbare en verwijderbare sokkel [ ]..........
      zorg voor electro verbinding met de deur en ophang kader geschikt voor (minstens 3) tl armaturen [ ]...........

uiteraard wil ik deze kast ook gaan gebruiken in fase 4.
      probleem twee is die verloren ruimte te zien op de tweede foto onderaan. die verloren ruimte wil ik opvangen door de kast zoals ze nu is en staat op zijn kop te gaan zetten. ik werk de onderkant (toekomstige bovenkant) dan wel even af met een makkelijk te verplaatsen nieuwe bovenkant.
      op zijn kop heeft de kast nog nodig:
      electro voor aansluiting 250w spaarlamp [ ].........
      afzuigsysteempje dat makkelijk 100m³ aankan [ ]............

eventuele warmtekabels en fans kunnen indien nodig maar dat voorzie ik nog niet.

lucht inzuiging voorzie ik vooral passief voorlopig. dus dat worden gaatjes en roostertjes waar nodig.. de tijd wijst het uit.

zo .. even net niet te veel gewerkt voor vandaag. tijd voor een stukje vreten en erna een rollertje. mochten mensen ideeen hebben die ze willen delen, graag .. uit ieder woord valt wel iets te leren..

Comment

Welkom en succes.
        Heb je ooit gekweekt of is dit de eerste keer.

Waarom geen grote koelkast?
        Waarom zo veel moeite!!!

Comment

mijn eerste indoor kweek, beetje outdoor ervaring.

is een voorgroei (koel)kastje met functie 40cm grote, ben van plan te toppen dus ze kunnen wel zes tot acht weken in die kast, startplanten te kweken die dan in een bloeihok kunnen. die weken komen nog van pas, tegen die tijd is mijn bloeihokje ook klaar. is veel ruimer en zoals al de rest hier in aanbouw maar ik haat werken dus ja, om tijd te besparen maak ik alvast deze multifuntionele fridge (nooblogica).. deze kast kost me behalve men lamp en afzuiging geen cent. ze kon idealer maar als eerste casestudy wel geschikt denk ik. alvast bedankt voor de intresse, zenne.

Comment

goede idee.,
            ik ga je volgen als je een kweek topic opent.
            succes.

Comment

Ik volg ook hoor hoort er leuk uit!

Comment

minor bump.

omdat ik altijd 7 ben gebleven heb ik vandaag besloten toch nog op het laatste nippertje besloten de goed geilig man een brief te schrijven. op mijn verlanglijstje stond onder andere:
                -1 spaarlamp 250w groei
                -2 spaarlampen 250w bloei
                -2 reflectoren
                -1 termo en hygrometer

hulpsint dutch headshop dot com staat in voor de service.
                morgen zet ik alvast mijn schoentje klaar hopende op een mooie ontkieming binnen de 48h zodat zoals gepland mijn eerste indoor kweekje een feit kan worden.

ik wou ook potten vragen aan de sint maar zijn prijzen voor de gewenste potten waren me te hoog. mijn planning word een beetje omgegooid. het zal in eerste instantie een proces in fases worden om mijn bloeihokje vol te krijgen. eens ik zover ben kan ik mits een minor investment een mooie stekruimte maken en zo mijn groeiruimte steeds voor 3kwart vullen met stekjes van eigen kweek met de occationele niewe strain ertussen maar dat is verre toekomst muziek. eerst maar eens afwachten of ik dit jaar flink genoeg was en mijn brief onverwijld beantwoord wordt.

Comment

Daar wordt aan de deur geklopt,
                  hard geklopt, zacht geklopt.
                  Daar wordt aan de deur geklopt,
                  wie zal dat zijn?
                  Wees maar gerust mijn kind
                  ik ben een goede vrind,
                  Want al ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed.

Want ik kom van tnt,
                  'k heb voor jou een pakketje mee.
                  Ben je goed zoet geweest.
                  wees dan maar niet bevreesd.

pakketje01.JPG

pakketje02.JPG

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EL Guerilliero View Post

de vijfde fase is het uiteindelijke groeien [later meer ..]

ahum dik drie maand verder, zoals je kan volgen in het eigenlijke kweekverslag ben ikde hele tijd aan het klooien geweest zei het met wisselend succes. had iemand gezegd dat het makkelijk zou zijn, NEEN, had ik het makkelijker verwacht, volmondig JA .. echter ik ben van geen kleintje vervaard en heb al menig heet vuur getrotseerd dus dat beetje groen kweken krijgt me niet zomaar klein..
                      aangezien het klungelen en 'voorgroeien' me genoeg tijd gaf heb ik dan ook op dat tempo doorgewerkt aan mijn eigenlijke bloeiruimte.
                      voorwaar ze is klaar, dus hier een kleine update en voorstelling.

basisruimte meet twee meter breed en drie meter diep bij twee meter hoog, voor iemand me gaat verdenken van aan bulkkweek te doen: de ruimte is zo groot omdat ik er eerst en vooral plaats voor heb én, niet onbelangrijk, mijn fysische mogelijkheden behoorlijk beperkt zijn dus ik heb gewoon wat meer bewegingsruimte nodig.
                      de ruimte is nog niet helemaal op punt maar dat komt wel.
                      ik ben begonnen aan de bloeifase van mijn eerste kweeksels dus de ruimte zal worden aangepast indien blijkt dat bepaalde punten tekortkomingen vertonen.

denk aan de muziek van 2001 space odyssey .. ta ta TAAA tahDAAAh

de toegangsdeur (73breed 190hoog)
                      afwerking is nog nodig zoals je kan zien, maar ik bedenk die gaten en spleten zijn passieve inlaten.

er is namelijk nog geen inlaat voorzien, vandaar dat ik de spleten laat voor wat ze zijn op dit moment, de zolder is zowat 90 procent donker aan die kant dus externe lichtinval is uitermate beperkt, behalve de spleten rond de deur en dan vooral aan de onderkant zijn de enige spleten die in de hele constuctie zitten. alle andere verbindingsnaden zijn met montagesilicone dicht gemaakt om te vermijden dat ik ongewenste indringers heb .. behalve langs de deur dan ^^, maar zoals gezegd, komt snor

als ik net buiten sta zie ik dit:
                      nogal rudimentair uitzicht, maar ik moet nog een folie voorzien aan de onderkant, al twijfel ik aan de noodzaak

eens binnen zie ik recht voor me de allom gekende koelkast

op deze foto is de koelkast nog niet voorzien van afdektape en afdek karton om de lichtuitval vanuit de koelkast die ik heb als de bloeiruimte donker is te vermijden.
                      dit euvel is vandaag reeds verholpen, op dit moment is er weinig of geen licht pollutie die mijn bloeiende plantjes kan deren.
                      ook de verlengsnoeren die een rood lampje hebben zijn reeds voorzien van de nodige tape om ook dat licht te elimineren.

als ik mijn hoofd draai naar links zie ik dit:

zoals je ziet kan ik nog wel wat bewegen ^^, de ruimte die ik wil gaan benutten kan maximaal 120cm diep zijn aangezien ik niet geneigd ben mijn ingang te blokkeren ..

het enige waar ik niet zeker van ben is de afzuiging. deze is gerecupereerd van onze badkamer aangezien we die afzuiging daar toch nooit opzetten heb ik ze uitgebroken en aangesloten op mijn ruimte, hoogst waarschijnlijk tijdelijk maar toch al een beeld van een prutsopstelling die amper randgeluid produceerd door ophanging aan fietssnelbinders.

zo! alvast een zicht op waar alles zich nu afspeeld.
                      Last edited by EL Guerilliero; 6 March 2013, 13:30.

Comment

Ziet er leuk uit, gaan we dat kweekverslag maar eens volgen!

Greetz

Zoetstof
                        Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                        Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

Comment

Bezig...
                        X