Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

miniTuin

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    miniTuin

    Korting op 420shop
    Hey smokers, growers, en iedereen die mijn miniTUIN willenvolgen!

    Ditmaal gaan we kweken in een omgebouwd vrieskastje, (Mafferddesign) een nieuwe locatie, en andere verlichting en compleet stealth. Duszullen er ongetwijfeld ook weer nieuwe uitdagingen komen.. De vriezer is zon beetje klaar, al zullen er gaande wegwel weer wijzigingen/verbeteringen komen.




    Om even een idee van de setup te krijgen:
    20130820_170344.jpg

    Binnenmaten 40x40x70
    Verlichting groei: 4x 24w-PLL 6500K(tneon)
    Verlichting bloei: 4x 24w-PLL 2700K(tneon)
    Ventilatie afzuig: 140m3 pc fan
    Ventilatie inblaas: 2x 50m3 pc fan
    Ventilatiecirculatie: 50m3 pc fan
    Fancontroller 4x fans, tempratuurs Gestuurd

    Voeding: Compleet test pakket van METROP






    Vandaag zijn de volgende zaden in het dvd hoesje ter kiemen gegaan.

    zaadjes verpakinkje.jpg



    Sweet Seeds - Mohan Ram

    Our personal homage to the father of STS without which our female varieties would not exist and of course we are very grateful to him, and for this reason we have dedicated to him an exceptional plant.

    This genetic variation is based on the selection of White Widow which we have crossed with our sweet selection of S.A.D S1. White Widow gives a fresh, floral, fruity touch to the sweet musk of our SAD. The result is an ideal plant, bursting with flavour of Indian predominance. It has spectacular production of resin crystals and a strong and lasting effect. It blooms quickly, easy to cultivate and it has an exquisite aroma.

    Indica: 85% / Sativa: 15%
    Production: Medium-High
    Flowering Time Indoor: 8 weeks
    Harvest Outdoor: End of September
    THC: 18-21%; CBD: 1,4%; CBN: 0,6%




    White Widow x Sweet Afghan Delicious is dus de gekozen soort voor deze ronde. Dit vooral om de WhiteWidow en het hooge indica gehalte daar we niet veel de hoogte in kunnen. Daarom gaan we weer scroggen, knakken en buigen alles om de hoogte te beperken en opbrengst verhogen. De doelstelling is 0,5gram+ per watt te halen.



    kiem zaadjes.jpg


    Ben nog wat aan het stoeien met welke potten of pot/bak ik ga nemen. Zoals het nu lijkt zal uit de sterkste van de twee worden gekozen, en het tweede zaadje diend als backup Als 1niet kiemt of niet bovengronds komt.

    meten doen we met een ph en Ec meter:
    ec+ph meter.jpg

    Nu is het spannend afwachten tot de zaden kiemen en in de jiffy`s kunnen. Tot een volgende update als er nieuw leven is.

    Greetzz Mafferd





    #2
    Re: miniTuin

    Vette kast hehe zoals ik al zei ik ga je in de gaten houden ziet er mooi uit man.

    succes verder

    Comment


      #3
      Re: miniTuin

      Een goed begin is het halve werk!
      Ga je uiteindelijk toch maar voor een plantje?

      grts
      -

      Comment


        #4
        Re: miniTuin

        Ja mafferd, hier zetten we uiteraard een luie stoel neer.
        Heel de bouw gevolgd, dus ook zeker je grow verslag.

        Good luck mafferd
        Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

        The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
        Spliff Strawberry in scrogg, klaar



        sigpic

        Comment


          #5
          Re: miniTuin

          Thx!!

          Ben er nog niet over uit om eerlijk te zijn. Qua opbrengst zal het niet heel veel uitmaken. Probleem is ook dat er geen standaard potten/Bakken zijn waar ik er dan zo twee van in kan passen. Ben als ik twee planties er in kwijt wil en toch nog een medium van ongveer 5liter wil behouden wel genoodzaakt om zelf iets van een bak te maken.

          Ben al aan het snuffelen in de werkplaats of ik daar zo wat voor heb liggen.. anders word het 1plant in een balkon bak van 6liter.


          Greetzz mafferd

          Comment


            #6
            Re: miniTuin

            uploadfromtaptalk1377269832468.jpg


            Netjes binnen 15uur gekiemd.

            Greetzz mafferd

            Comment


              #7
              Re: miniTuin

              waar heb je die lampen gekocht?

              Comment


                #8
                Re: miniTuin

                Mafferds design vv
                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                Comment


                  #9
                  Re: miniTuin

                  @VVlol Lampen zijn gekocht via firstlight.nl

                  @nik


                  Er is nieuw leven in de miniTUIN.... Maar het gaat Kl*te de fotos spreken vast en zeker voor zich...


                  20130824_131044.jpgbijna boven.jpg20130824_131140.jpg20130824_181207.jpg20130824_181308.jpg20130824_181457.jpg20130825_130534.jpg20130825_130606.jpg

                  Het rechtse plantje heeft haar wortel boven de grond gegroeid, en het linkse plantje werd geboren met de Helm op zn koppie. Helmpje is verweiderd maar het vliesje liet niet meer los en leek wel onder ontwikkeld.. al met al staat het er niet zo lekker voor en ligt er alweer een nieuw zaadje te kiemen.

                  greetzz mafferd

                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: miniTuin

                    Ziet er niet zo best uit mafferd ;-(
                    Jammer, staan ze niet een beetje nat ook?
                    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                    Comment


                      #11
                      Re: miniTuin

                      @nik idd jammer. nu hopen dat volgende zaadje meer geluk heeft. yep had ze ook net gewaterd van boven.

                      Comment


                        #12
                        Re: miniTuin

                        Ik ga je volgen mafferd, ik ben wel benieuwd naar je zelfbouw koelkast in uitvoering.

                        Erg jammer van de zaden, daar kon je volgens mij niets aan doen, al staan ze erg nat, dat zag je wel bij die afgebroken.

                        Gelukkig heb je nog een zaadje dus het komt goed.
                        Let op, die kokospotjes hoef je niet altijd in een laagje water te zetten.
                        gewoon 1x natmaken en dan wachten totdat die weer wat uitdroogt.

                        Comment


                          #13
                          Re: miniTuin

                          @Cookaap

                          leuk dat je volgt!

                          wbt die jiffy`s heb ze al wel eerder gebruikt eigenlijk nooit problemen mee gehad. Zal het volgende zaadje wat dieper in de grond poten misschien dat ik dan het gezeik met het zaad hoesje niet heb. Had overigens wel het zaadje goed in de grond geplaatst maar goed. Nieuwe ronde nieuwe kansen.


                          greetzzz

                          Comment


                            #14
                            Re: miniTuin

                            Hmm das vreemd. Dan lag het denk ik aan het zaadje.

                            Je moet het zaadjes met het worteltje naar boven de grond in steken.
                            Dan gaat het worteltje weer naar beneden groeien en dan trekt die zelf het zaadhoesje eraf.

                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...m-experimentje

                            Comment


                              #15
                              Re: miniTuin

                              haha juist dat experiment ken ik maar al te goed damn nog steeds jammer dat monty niet meer is... maar goed dat is dus precies wat ik gedaan had.. maar denk dat ik hem toch te ondiep geplaatst heb het kiem worteltje was ook wel erg lang voor ze in de jiffy ging. Ben ook bang dat die propagator hier meer slecht doet dan goed.. heb er net eens een testje gedaan en word toch wel 31graden in het plastic kastje. Ook door het formaat van de prop. word de afzuiging behoorlijk op de proef gesteld omdat de lucht er amper langs kan. Deze laat ik nu dus ook maar ff voor wat het is en probeer het wel weer zonder.

                              zaadje wat nu te kiemen ligt laat nu nog niets zien. hopelijk is ze morgen vroeg gekiemd, dan gaat ze gelijk de jiffy in op 1,5cm diep.

                              De andere twee zijn nu uit het kastje gehaald en staan in de vensterbank. Ga ze morgen nog even in een potje zetten met groei aarde. Ook de afgeknapte lijkt het nog niet op te geven raar genoeg. Kan ik hier nog beetje mee experimenteren. Misschien een keer proberen een stekje te maken.. niet dat het werkelijk afgebloeid zal gaan worden. just for fun.


                              greetzz mafferd

                              Comment

                              Bezig...
                              X