Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 3x AK-47 met LED

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek 3x AK-47 met LED

    Korting op 420shop
    Hoi!


    Dit is mijn eerste kweek van cannabis en het leek me een leuk idee om deze vast te leggen op dit forum.


    Een aantal weken geleden zat ik op de bank met een lekker biertje (kanonnetje) en dacht wat zal ik eens gaan doen. De keuze die ik had was of zelf bier gaan brouwen of wiet gaan kweken. Die laatste optie ontstond omdat mijn vrouw medicinaal wiet is gaan gebruiken tegen haar artrose. Dat de keuze is uitgevallen voor het zelf wiet kweken is vooral omdat ik een ontzettend zoutloze collega heb die ook zelf bier brouwt en ik daardoor eigenlijk al geen zin meer heb in het brouwen. Daarnaast heb ik een andere collega die wel wiet rookt en dus precies het tegenover gestelde is. Zelf ben ik tot nog toe meer een bier man, maar dat kan uiteraard nog veranderen .


    Zo'n drie weken geleden heb ik in mijn kelder een kast gebouwd van wat SLS hout en isolatie materiaal die ik nog over had van de bouw van m'n schuur. Omdat er in de kelder geen verwarming is heb ik de kast goed geisoleerd. Op dit moment (eind november) daalt de temperatuur in de kelder tot een minimum van 13 graden. Na de bouw van de kast weer een biertje er in en wat foto's gemaakt (zie onderstaand).


    DSC02760.jpgDSC02771.jpgDSC02773.jpgDSC02775.jpg


    Om wat ervaring op te doen heb ik besloten om met drie zaadjes te beginnen. Als alles goed gaat wil ik de volgende kweek 4 of 6 zaadjes gaan opkweken. Vorig weekend heb ik de drie zaadjes (AK-47) in een bakje geplaatst met keukenpapier en water. Na twee dagen kwam het eerste zaadje uit. Het laatste zaadje kwam na vier dagen uit. Zaadjes in de potten gedaan. Nog geprobeerd om de wortel omhoog te laten wijzen (om te voorkomen dat het helmpje blijft zitten), maar dat lukte niet goed. Omdat ik bang was om de wortel te beschadigen heb ik ze maar laten zitten zoals ze erin vielen. Wat opviel was dat de wortels van de zaadjes met heel verschillende snelheid groeien. Het eerste ontkiemende zaadje had na twee dagen al een wortel van een centimeter. Die heb ik toen ook direct in de aarde gezet. De andere twee groeiden veel langzamer.


    DSC02780.jpgDSC02803.jpg


    De aarde is denk ik iets te vochtig dus de komende dagen geef ik geen water. Mijn vrouw dacht ik geef ze lekker wat water dan groeien ze goed, zelf ben ik eerder bang dat ze te nat staan waardoor de wortelontwikkeling minder snel gaat.


    Met behulp van de PH meter wat gietwater aangemaakt, het moest flink verzuurt worden met PH-. Het water heeft nu een PH waarde van 6.2.


    Ik ben benieuwd hoe de plantjes de komende week gaan groeien. De omstandigheden zijn niet helemaal optimaal, als de lamp uit staat daalt de temperatuur tot zo'n 14-15 graden in de kast. Tot nu toe lijken ze daar geen last van te hebben. Omdat de temperatuur zo daalt heb ik de ventilator ook wat hoger gezet zodat het, als de lamp wel brand, het niet warmer wordt dan 22 graden. Dit om het temperatuur verschil tussen dag/nacht wat te verkleinen. Ik laat de lamp overigens 's nachts branden en overdag staat deze uit -goedkoper stroom en 's nachts koelt het in de kelder nog meer af dan overdag als boven de verwarming aan staat-. De luchtvochtigheid is wel goed en zit iets boven de 60%.


    Als laatste toch nog wat vraagjes:
    - Ik heb nu een mengsel gebruikt van cocopeat en aarde. Als ik ze straks verpot zal ik dat dan weer gebruiken of zal ik alleen cocopeat gebruiken of juist meer aarde? Heeft iemand ervaring met cocopeat?
    - Omdat de kelder een beperkte hoogte heeft wil ik de hoofdstengel van de plantjes gaan toppen zodat ze wat breder worden. Op welk moment kan ik dat het beste doen? Na 4-5 internodes?
    - De lamp staat nu 18 uur per dag aan. Liefst heb ik planten met een maximale hoogte van 50 centimeter. Op welk moment moet ik dan overstappen op bloeiritme? Hoe hoog zijn de plantjes dan?

    #2
    Re: Eerste kweek 3x AK-47 met LED

    Je hebt goed ingelezen zie ik wel, top!

    Mooi dat ze tot nu toe lekker gaan en dan alles gelukt is.
    Over een paar weken zul je wel moeten bijverwarmen, dan is het simpelweg te koud voor ze.

    Je kan toppen vanaf de 3de node vanaf de loblaadjes.
    Dus eerst heb je de ronde lobblaadjes, dan een node en die node daarboven word de top-locatie

    Over de hoogte, dat zul je een beetje moeten aanvoelen zelf, als het hele harde groeiers zijn dan zul je ze wat eerder in de bloei moeten zetten.
    Gemiddeld groeit een plant nog 2 weken door dus ik zou zeggen op 35cm in bloei zetten.

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek 3x AK-47 met LED

      Goed begonnen, is half gewonnen Dat komt goed! Zoals Cookaap zegt, bijwarmen zal nodig zijn.
      Ben benieuwd wat die led lamp gaat doen. Veel succes met je kweekje!

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek 3x AK-47 met LED

        Oorspronkelijk geplaatst door Theo1 View Post
        Goed begonnen, is half gewonnen Dat komt goed! Zoals Cookaap zegt, bijwarmen zal nodig zijn.
        Ben benieuwd wat die led lamp gaat doen. Veel succes met je kweekje!
        Tja, waarschijnlijk heb je wel gelijk over dat bijwarmen. De steeltjes zien een beetje paars dat zou kunnen komen door de kou.

        Wat die LED lamp gaat doen? Ik neem aan licht geven !

        Maar ik snap wat je bedoelt, of ie in de bloeifase ook genoeg licht geeft van de juiste golflengte en de opbrengst goed is. Ik heb er best een tijdje over nagedacht en ingelezen en uiteindelijk toch voor de LED gegaan. Met de besparing op energie is zo'n lamp snel terug verdient, maar ik geef toe het is wel een gokje van me. Deze kweek zet ik alle LEDs van de lamp nog aan. Bij een volgende kweek wil ik wat spelen met de instellingen. Je kan de LED's voor groei en bloei bij deze lamp traploos dimmen. Dus in de bloeifase kan ik de witte LED's dimmen en de rode volledige aan zetten. Dit bespaard dan ook weer de nodige energie (dan ga ik terug naar zo'n 140 Watt voor de totale kast). Voor deze eerste kweek ga ik dat nog niet doen, eerst eens zien of er uberhaupt een behoorlijke opbrengst komt uit de lamp.

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek 3x AK-47 met LED

          Mijn intresse heb je ook eens benieuwd wat led gaat geven.

          Thugz
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek 3x AK-47 met LED

            ben benieuwd dit ga ik volgen

            Comment


              #7
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek 3x AK-47 met LED

                He Bloemetje ik ben zelf ook met een LEDtest bezig en ga jou zeker volgen. Ben benieuwd. Zelf zit ik op een 50/50 grond/kokos.

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek 3x AK-47 met LED

                  Hoi,


                  Klein updatetje van de kweek. De plantjes groeien redelijk het lijkt erop dat ze de kou (14 graden) als de lamp uitstaat goed doorstaan. Met de lamp aan wordt het zo'n 22-24 graden. Naar een oplossing voor de kou ben ik nog aan het kijken. Ik wil een verwarmingsmatje of verwarmingssnoer van zo'n 30 watt op een tijdschakelaar die dus precies omgekeerd geschakeld is als de lamp.


                  Het is 14 dagen geleden dat ik de zaadjes in een vochtig keukenpapiertje heb gelegd. Lonneke staat nu 12 dagen in de aarde de anderen 2 dagen korter. Alle plantjes staan 10 dagen onder de lamp. De aarde is opgedroogd en ik geef om de dag een klein beetje water. Onderstaand de foto's.


                  Lonneke
                  DSC02820.jpg


                  Eveline
                  DSC02806.jpg


                  Saskia
                  DSC02814.jpg


                  En nog een groepsfoto:
                  DSC02813.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek 3x AK-47 met LED

                    Wanneer gaan de plantjes heerlijk in die mooie grote potten die er onder staan??
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek 3x AK-47 met LED

                      Als hij antwoord krijgt op z'n aardevraag misschien ?

                      Dunno man, ik ben van de Lightmix.
                      Daar gooi ik dan wel een handje cocopeat doorheen, maar op pure cocopeat kweek ik niet.
                      Je moet er dan rekening mee gaan houden dat je wellicht andere (cocos) voeding nodig hebt ?
                      Het medium is de basis, als dat niet optimaal is begin je al met een achterstand.

                      Hoe hoog heb je de led hangen ?
                      Als ik naar de blaadjes kijk zou die misschien wat lager kunnen ?

                      Ik zie iedereen erg vroeg toppen hier op JD, ik probeer altijd te wachten tot de 5e of 6e node.
                      Tegen de tijd dat ze daar aan toe zijn groeien ze ook veel harder, dus staan ze korter stil.
                      De onderste node (de verdieping boven de ronde lobblaadjes) amputeer ik altijd helemaal.
                      Die strekt namelijk altijd flink en geeft mindere toppen dan de nodes daarboven.
                      Dan wil ik nog wel wat zijtakken dus een paar nodes hoger top ik pas.
                      Mgoed, ieder z'n manier eh...
                      Je kunt doen zoals je het wil, er zijn niet echt regels voor.
                      5-6-7 dagen na het toppen kunnen ze eventueel al op 12/12.

                      ...Na flink inlezen op het internet...
                      e016.gif

                      Welke AK-47 is dat, is deze van Serious seeds ?
                      Mooi hokkie.
                      Succes !
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek 3x AK-47 met LED

                        Ok ik zal ze in een mengsel zetten van cocopeat en aarde, verhouding 50/50.

                        De zaadjes komen van wiedzaadjes af. Ik had ak-49 besteld, maar kreeg een pakje ak-47 en een mail met daarin:
                        ps - voorheen heette de AK49 - ak47. Op dit pakje staat nog ak47 omdat ze de naam pas veranderd hebben. Het zijn dus gewoon de Ak49 zaden van Vision
                        Ik geloof niet dat er veel verschil tussen ak49 of ak47 zit dus maakt mij dan ook niet uit.

                        De LED hangt nu op zo'n 45 cm. Ik denk dat dit wel een goed afstand is voor dit moment, de plantjes zien er compact uit.

                        Volgend weekend wil ik ze in de grote potten zetten, dan kijk ik ook of ik ze dan al kan toppen (waarschijnlijk niet, maar je weet maar nooit).

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek 3x AK-47 met LED

                          Ziet er mooi uit allemaal! Wanneer komt er weer een foto update?

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek 3x AK-47 met LED

                            Wanneer gaan de plantjes heerlijk in die mooie grote potten die er onder staan??


                            Ziet er mooi uit allemaal Wanneer komt er weer een foto update?
                            DSC02827.jpgDSC02828.jpgDSC02829.jpg


                            Nog een vraag. De plantjes willen nog niet echt de hoogte in gaan. De blaadjes zitten allemaal dicht op elkaar. Zou ik de lamp wat hoger moeten hangen of is dit wel normaal?


                            Nou dan rest mij alleen nog een overzicht van de foto's. Zoals je ziet is Eveline het beste er aan toe, zij heeft het minste last gehad van het gebrek aan voeding. Lonneke heeft een paar gele blaadjes en Saskia ook. Ik denk dat het wel goed gaat komen, althans met de plantjes, niet met de gele blaadjes die zal ik er af halen.

                            -fotos van links naar rechts: eveline, saskia en lonneke-
                            DSC02831.jpgDSC02832.jpgDSC02833.jpg
                            DSC02834.jpg


                            De zaadjes zijn 21 dagen geleden op water gezet en staan nu zo'n 17 dagen in de aarde onder de lamp.

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek 3x AK-47 met LED

                              Nieuwe aarde zullen ze wel lekker vinden. Dat doet ze goed als ze nu al gele bladeren hebben.

                              Gek dat ze dat zo vroeg vertonen, let daar wel op, daar kun je in de toekomst nog moeilijkheden mee krijgen.

                              Je lamp moet je niet hoger hangen. Korte internodes zorgt voor planten met een gelijke zijtakkenstructuur.
                              Als ze gaan bloeien is het ook mooi om korte internodes te hebben, daar krijg je compacte hoofdtoppen van.

                              Comment

                              Bezig...
                              X