Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Female seeds Pure Ak, Blue Cheese, Lemon Kush

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Female seeds Pure Ak, Blue Cheese, Lemon Kush

    Korting op 420shop
    Beste collega's

    't Werd weer eens tijd om een kweekje op te zetten en deze keer ga ik een volledig verslag maken.
    Op grond heb ik tot hiertoe alles al gezien en meegemaakt waardoor de foutenmarges steeds kleiner worden en er steeds mooiere resultaten geboekt worden.
    Maar alles kan altijd beter en jullie raad is goud waard, dus een verslag.
    Ook zal ik proberen alles wat ik tot hiertoe geleerd en afgeleerd heb te verklaren en te onderbouwen.
    Als maatstaf heb ik paar jaar geleden een boekje 'Gewoon op grond' gekocht en mij min of meer aan deze informatie gehouden, met hier en daar een persoonlijke toets,
    dit boekje omschrijft hoe je een ruimte ter grootte ven een slaapkamer o.i.d. kunt ombouwen naar een kweekruimte met als medium grond.
    Een slaapkamer is uiteraard te groot als hobbykweker, maar alles qua ph ec lucht etc. staat er mooi in vermeld.

    kweek:

    -tent: drII 150, minder tevreden over de kwaliteit van deze tent met name het onderzeil, bestaat uit twee stukken aan elkaar gelijmd en is niet waterdicht, al lijkt het wel zo. En met blumats heb je zo soms echt een probleem.
    -grond: lightmix met 10% cocos die ik over had van mijn mislukte cocos kweek poging (coco-bricks niet gespoeld, ec waardes van 4.0, kiemen stuk :/), normaal zou ik perliet nemen als waterbuffer, blijkbaar doet ATAMI geen perliet in zijn lightmix en perliet is wegens zijn toegevoegde waarde aan de grondkwaliteit steeds gemengd onder mijn grond.
    -afzuiging heeft overcapasiteit ten opzichte vd koolstoffilter dus die mag zeker niet volledig openstaan, afzuiging heeft min/max instelling en thermostaat, staat ook een silencer op.
    -water staat in 70l vat naast tent en word in de winter op 23 graden (correcte metingen ph en ec) gehouden en staat in verbinding met een blumat in elke pot, in het vat plakt een circulatiepompje, water kan best niet stilstaan en het circulatiepompje heeft een filtertje wat geregeld uitgekuist moet worden en het voorkomt ook dichtslibben van het blumatsysteem. Ph is steeds 5.7 tot 5.8, zeker niet hoger, liever lager, tot 5.5, maar ik probeer hem stabiel op 5.8 te houden en naar het einde vd bloei lichtjes af te bouwen naar 5.6, als advies meegekregen. Ec is in het begin 1.0 en naarmate te planten groeien en in bloei schieten bouw ik die op tot 1.8, 1.9 een dag of vijf. Ec waarde lees je ook af van je planten, verbrande bladpuntjes, bloei die beetje blijft hangen, toch merk ik dat je planten beter groeien met hoge ec waarden, tegen de grens van wat je plant kan hebben, max 1.9 bij piek bloei met max hoeveelheid pk13/14)
    -zaad van Female Seeds, vind ik echt een super bedrijf, Female seeds, 4 lemon kush zaden voor nog geen tientje, ken je niet voor sukkelen , Pure Ak is echt een bom van plant, mits 7/8 dagen op 18/6, anders blijven ze klein.
    -Voeding: ik heb rizothonic staan, maar weet niet of het echt een grote rol speelt, de meeste potgrond heeft alles al mee, voor een goed wortelgestel te maken, ik durf het wel eens te vergeten n het begin vd kweek, en merk weinig verschil, meningen zullen anders klinken en zweren bij rizothonic of andere stimulator, voor mij hoeft het niet op grond. Verder geef ik Hypro A-B, wat vanaf het begin in het water zit, meng hier geen rizothonic door en waarschijnlijk bij veel andere voedingen, want het klit enorm samen en kabbelt/ maakt vlokken in je water, rizothonic giet ik altijd in de pot en gaat nooit mee in het watervat. Hypro A-B is niet bedoeld voor grond, en is eerder voor hydro, maar ik heb het ooit als tip meegekregen ook te gebruiken op grond en tot hiertoe heeft het geloond. Vanaf de plantjes in bloei schieten krijgen ze pk13/14 mee opbouwend tot maximale aangegeven hoeveelheid, ik denk 40 ml op 100l, Hypro geef ik ongeveer de helft tot 2/3 vd aangeven hoeveelheid, anders zit ik met een ec waarde v 2.2 :o

    voorbereiding start:

    In mijn tent staat alles klaar om 16 mooie vrouwtjes te ontvangen :p. Morgen worden 10 Pure Ak, 4 Blue Cheese en 2 Lemon Kush geplant en krijgen vanaf ze boven zijn helder wit licht van HPI-t plus van Phillips 400w, die laat ik naast een 600w bloeilamp hangen tot alles ongeveer in bloei begint te schieten, dan vervang ik die 400 kwiklamp door een bloeilamp en laat ze knallen . Blumats komen later.
    Temperatuur zal ongeveer rond de 24 graden lichten aan en 22 graden lichten uit zijn en tent wordt voldoende vochtig gehouden met vochtige doeken en plantensproeier.

    Volgende!
    Attached Files

    #2
    Re: Female seeds Pure Ak, Blue Cheese, Lemon Kush

    Alvast een zeer mooie (en duidelijk uitgelegde) start genomen !
    Ben benieuwd wat je er van maakt, succes !

    Comment


      #3
      Re: Female seeds Pure Ak, Blue Cheese, Lemon Kush

      Het mag een toeval wezen, het is volle maan vandaag, half december en alle 16 zijn vandaag 16 december geplant, 13 lieten na 48 hun worteltje al zien, bij 3 kiemen was er nog niets te zien, alle drie Pure Ak, maar ze zijn gewoon mee in hun pot geplant.
      Potten zitten niet tot boven gevuld en zijn bijna maar de helft gevuld, 11 l potgrond per pot is teveel, ik hou mij aan een 6 a 8 liter grond per pot, voldoende, en er kan altijd nog bij, maar dat gaat niet nodig zijn, zolang ze hier een mooi wortelgestel in bouwen, hebben ze wortel genoeg om voldoende voeding op te nemen.
      Het water heeft een ec v 0.9 en ph van 5.8 en alke pot heeft ongeveer 0.8l water gehad
      De zaadjes heb ik in een bodem van stekgrond geplant, normaal vind ik dat niet nodig, maar de cocos die onder de grond gemengd zit had een ec waarde van 3.5, dus zaadje geplant in stekgrond in kuiltje in de lightmix. Na het zaaien kiempje onder paar mm grond en met de planten spuit voldoende bevochtigd.

      Temperatuur is 22 graden, vochtigheid 75% en moet hoog zijn de volgende weken, dus spuit ik geregeld alles nat in de tent en hang een natte handdoek.
      Tot alles bovengekomen is krijgen ze even 24uur licht, binnen een dag of twee start alles samen op 18/6.

      Alles staat goed voor de komende 4/5 dagen en bij de tweede watergeefbeurt installeer ik de blumats.
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: Female seeds Pure Ak, Blue Cheese, Lemon Kush

        Waarom niet de potten helemaal vullen dan? Dan neem je toch kleinere potten als je niet uitkomt met je aarde???

        succes deze ronde en ben benieuwd naar de planten!

        Comment


          #5
          Re: Female seeds Pure Ak, Blue Cheese, Lemon Kush

          Oorspronkelijk geplaatst door CannaRebel View Post
          Waarom niet de potten helemaal vullen dan? Dan neem je toch kleinere potten als je niet uitkomt met je aarde???
          Ik heb aarde genoeg hoor, nog een zak v 50l over, maar volle potten, zeker die van 11l ben ik niet voor.
          Het boekje waar ik over sprak, schrijf per plant 4 to 6 l grond voor, of beter deze kweker gebruikt potten van 4 tot 6 liter, waar hij zelf de voorkeur geeft aan 4l potten.
          En ik had de 11 liter potten al, plus ik vind 16 planten op 1.5m goed, moest ik 4 liter potten gebruiken, zit ik met meer planten om hetzelfde resultaat.
          Ik denk ook dat een 11l pot tot boven vol met grond naarmate de kweek vordert harder gaat inzakken en minder luchtig gaat worden.
          Met 11l pot vol gaat je wortelgestel omdat het meer grond heeft groter worden, en je planten ook, met te grote planten ben ik men overzicht kwijt moet je beginnen knakken enz., knakken mag en moet soms maar liever planten v 1.7m, dan 2m+.

          Met de kweek gaat alles goed, alles komt boven en deze avond ga ik de klok omzetten naar 18/6, vochtigheid is max, tent staat eigelijk constant nat, met sproeien en natte handdoeken, temperatuur komt niet onder 22 graden en 1 fannetje draait, afzuiging staat minimaal te draaien. Verdient een
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: Female seeds Pure Ak, Blue Cheese, Lemon Kush

            He leuk, ik heb van die blue cheese ook 3 staan

            Veel succes!

            Mijn stoeltje staat....
            Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

            Comment


              #7
              Re: Female seeds Pure Ak, Blue Cheese, Lemon Kush

              Kan je mij de logica uitleggen die in dit "boekje" staat???

              Een gezonde wortelkluit, lijkt mij dat ze nooit genoeg lekkere aarde kan hebben om in te groeien.

              Nieuwe techniek ???
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment


                #8
                Re: Female seeds Pure Ak, Blue Cheese, Lemon Kush

                effe ter info !! hou die lemons goed in de gaten he , had hier ook pakje van , maar 2 ervan hadden herma nijgingen

                groetjes
                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                Comment


                  #9
                  Re: Female seeds Pure Ak, Blue Cheese, Lemon Kush

                  Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
                  effe ter info !! hou die lemons goed in de gaten he , had hier ook pakje van , maar 2 ervan hadden herma nijgingen

                  groetjes
                  I'll keep an eye out for those two, thanks!


                  Oorspronkelijk geplaatst door El Plantos View Post
                  He leuk, ik heb van die blue cheese ook 3 staan

                  Veel succes!

                  Mijn stoeltje staat....
                  Mijn verwachtingen zijn erg hoog, hoop op een lekkere Cheese! :p


                  Oorspronkelijk geplaatst door Escargot View Post
                  Kan je mij de logica uitleggen die in dit "boekje" staat???

                  Een gezonde wortelkluit, lijkt mij dat ze nooit genoeg lekkere aarde kan hebben om in te groeien.

                  Nieuwe techniek ???
                  Ik volg gewoon raad op uit het boekje, raad van een kweker met ervaring, die zegt dat 4 tot 6 liter grond per plant volstaat. Heb ook al kweekjes gedaan met volle potten van 11l, ik merk weinig/ geen verschil.
                  Tegen een beginnende kweker zegt men vaak 'neem maar volle potten', 'heb je een grotere buffer', en 'kan er minder mis' gaan, wel ik zit op het einde gewoon met meer grond, waar ik moeilijk vanaf geraak en mijn buffer
                  zit hem in het juist afstellen van de blumats en de juiste waardes van het voedingswater behouden. Als mijn opbrengst hetzelfde blijft met 6l grond per plant ipv 11l per plant, wel... het zal moeten blijken.



                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: Female seeds Pure Ak, Blue Cheese, Lemon Kush

                    mss kleine info !!

                    zie een lampje op dat verwarmingstoestel !!

                    kan je best effe afkleven met een stukje tape

                    reden : tijdens de donkere uurtjes , moet het donker zijn

                    groetjes en gl
                    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                    Comment


                      #11
                      Re: Female seeds Pure Ak, Blue Cheese, Lemon Kush

                      Grappig hoe de theorie uit een oud boekje zo tegen de hedendaagse praktijk kan in gaan. (om het woord 'achterhaald' niet te gebruiken)
                      Ik wens je veel succes.

                      btw. je plantjes lijken te strekken. Staat daar ook iets over in dat boekje ?

                      hint: lamp en LV veel te hoog.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Female seeds Pure Ak, Blue Cheese, Lemon Kush

                        Zou ook voor meer aarde gaan....

                        Meer aarde = meer wortels = meer plant = meer bud!!

                        Grtz
                        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                        Comment


                          #13
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Re: Female seeds Pure Ak, Blue Cheese, Lemon Kush


                            Ik merkte ook dat, hoe de opstelling er nu bijstond, mijn potten en de grond enz. veel te warm werden en geen goed aan mijn kleintjes deden, weet niet hoe warm de grond mag zijn, maar zeker niet boven 30 graden, denk ik en daar zat ik zeker al. Twee kiemen vielen om als ik ze met een beetje water besprenkelde, ik merkte dat ze nog niet echt lekker in hun wortels stonden en het moest snel wat koeler worden in de tent met lampen aan, zeker laag tegen de grond, dmv wind, van onder naar boven, mbv drie fans, lampen ietsje hoger, en tent een stukje open als de lampen aanstaan.
                            Stretchen is gestopt, maar ze waren wat aan de lange kant, dus heb ze op aanraden en omdat het toch echt moest extra grond gegeven, nu staan ze steviger, dieper in grond. Normaal had ik ze voorgegroeid en daarna diep ingraven, hier is het zaad ontkiemd op de bovenste laag en stond niet echt stevig in zijn wortelen.
                            Na hun sauna deze morgen staan ze bijna allemaal klaar, op 2 achterkomertjes na, om uit hun kiemfase de groeifase in de gaan. Ik ga alles nog een dag of zes 18/6 licht geven en wss op 1 januari zet ik alles op 12/12.

                            Verder moet ik zorgen dat de temperatuur niet meer zo hard daalt als de lampen uit zijn, het moet toch zeker 20 graden blijven.
                            Blumats worden een dezer geplant, voor ze echt beginnen groeien, kan ik overal nog goed bij.

                            Het enige wat ik de komende dagen moet doen is zorgen voor een constantere temperatuur in de tent. Ik ga terug de ruimte rond de tent warmer houden ipv de tent zelf. Op de meeste thermostaten zit een beveiling als timer van 3m of 5m ingebouwd tussen ON en OFF om grote afzuiginstallaties te beveiligen en ik denk dat daar het probleem schuilt, hetzelfde met de thermostaat v het kacheltje, ding werkt ook niet perfect.
                            Ondertussen zijn we sinds ze boven zijn 9 dagen verder, het verloop is mooi te zien op de foto's, fotos zijn allemaal van dezelfde Blue Cheese.
                            Attached Files

                            Comment

                            Bezig...
                            X