Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste RQS White Widow Autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste RQS White Widow Autoflower

    Korting op 420shop
    Ik ben zelf ook een eerste kweek begonnen: RQS Whithe Widow Autoflower

    Hieronder mijn kweekverslag: Kweken voor dummies!

    - Heb mijn zaadje direct in een 9-liter pot in universele potgrond met perliet in verwerkt (gekocht in een doe-het-zelf-zaak). Ik heb het geen speciale behandeling gegeven, enkel de grond voor het planten vochtig gemaakt en de pot in water laten trekken voor 1 dag.
    - Vier dagen later was het zaadje gekiemd samen met een brede glimlach van mij WW20140224 (7).jpg
    - Nog een dag later kwam Mevrouw WW boven piepen met een verbluffende hoogte van 3 mm WW20140225 (2).jpg
    -Op dag twee was Mevrouw maar liefst 2 cm bijgegroeid met theewater en tomatenvoeding. Ik was wel verbaasd over die rare kronkel, lol het begin van een leek die experimenteert WW20140226 (1).jpg
    - Dag 3 rond de middag meet ik 4 cm van hoogte en tegen 's avonds was die nog een cm hoger. OMG dacht ik als leek wat groeit dit vrouwtje snel. WW20140227 (10).jpg WW20140227 (18).jpg
    - Op dag vier was ik iets later met mijn vrouwtjescontrole door omstandigheden, rond 18:00u een meting van 6 cm en twee en een half uur later nog een cm erbijlobblaadje recht bleef staan. WW20140228 (20).jpg
    - Dag 5 meet ze 8 cm, da's een hoogvliegertje dacht ik zo. Die dag een nieuw experimentje toegevoegd, een laat het ons noemen mini serre WW20140301 (1).jpg WW20140301 (2).jpg
    - Dag 6 lijkt de groei af te nemen, maar een half cm'tje bijgegroeid. Zie wel iets aan de lobblaadjes maar niets wetende denkend dat het door het water verstuiven komt waar ook die tomatenvoeding in zit, de blaadjes zijn ook klein in verhouding met de stengel WW20140302 (4).jpg
    - Op het einde van haar eerste week groei meet WW 9 cm en zijn haar eerste blaadjes slechts 8 mm breed? (Op de foto met de meetlat moet je een halve cm bijtellen) De lobblaadjes vertonen geen vlekken meer. Mag ik positief zijn? WW20140303 (35).jpg WW20140303 (36).jpg
    - Op de eerste dag van haar tweede week is de hoogte 9 cm en de breedte 8mm, de groei lijkt gestopt? Omdat ik het zaakje niet vertrouw met zo een lange stengel heb ik voor de zekerheid onze dame 4 cm dieper in de grond gestoken (uiteraard in alle voorzichtigheid), bij deze handeling merkte ik dat de wortel niet in verhouding stond met de rest (heb ik geen foto van, helaas) maar ze vertoont wel minuscule kleine vertakkingen, denk ik? WW20140304 (5).jpg400 watt lamp aangeschaft alsook een wortelstimulator. Ik heb besloten om nu verder te kweken in mijn berging waar het donker is en omdat ik geen kweekkast heb eens mijn creativiteit laten werken. De vorige methode met tomatenvoeding van de hand gedaan en water gemaakt met de wortelstimulator. WW20140305 (1).jpg WW20140305 (4).jpg WW20140305 (5).jpg WW20140305 (6).jpg WW20140305 (7).jpg WW20140305 (8).jpg WW20140305 (9).jpg 20140306_111734.jpg
    - Tweede week, dag 10: WW heeft sinds gisteren 17:00u tot deze middag 11:00u licht gekregen van de kweeklamp (deze hangt nu op ongeveer 60cm boven de pot20140306_130822.jpg
    - Dag 11, na 2 dagen onder de lamp in combinatie met wortelstimulator zijn de twee eerste blaadjes toch gegroeid tot 15 mm breedte, de tipjes vertonen wel nog steeds een bruine kleur! WW20140307 (14).jpg
    - Dag 12, Blaadjes gegroeid tot ongeveer 2 cm, er treed echter wel een naar mijn denken een serieuze verkleuring op. Wel zijn er twee nieuwe blaadjes doorgekomen (kruiselings t.o.v. de eerste knop). 20140308_120350.jpg
    - Dag 13, Blaadjes nu ongeveer 27 mm breed na de vierde dag onder de lamp (op 40 cm hoogte), nieuwe blaadjes meten 12 mm. Na een een overbevoedingsprobleem zijn er toch tekens van strijdlust van deze WW, ze is nu op een rustsessie WW20140309 (14).jpg
    - dag 14, plant nu ongeveer 55 mm hoog dus iets bijgegroeid, de blaadjes van de eerste knop (1-tand) zijn nu 32 mm groot en de blaadjes van de tweede knop (3-tand?) zijn 16 mm breed. De maten zijn telkens van de punt van het ene blaadje naar de punt van het andere blaadje. Vandaag ook een nieuwtje toegevoegd, aangezien ik zonder tent werk en dus enkel reflectie van de lamp even creatief geweest in de hoop iets meer reflectie te krijgen (zie foto onderaan bij berichten). WW20140310 (15).jpg

    Als er iemand tips heeft i.v.m. dit verslag, ze zijn meer dan welkom
    Volg ook mijn eerste RQS Northern Light Autoflower
    Last edited by Grower72; 10 March 2014, 16:27. Reden: bijwerken kweekverslag
    A joint a day keeps the doctor away

    #2
    Re: Mijn eerste RQS White Widow Autoflower

    Plantje lijkt te nat te staan en heeft tekenen van overvoeding.
    Dit samen met de strek, lijk nu al op een negatief resultaat af te stomen.

    Persoonlijk zou ik geen 400 watt HPS willen gebruiken om dit ene plantje nog proberen te redden.

    Mijn advies, koop een leuk aantal zaadjes en begin opnieuw, met direct de juiste belichting, drogere aarde en minder voeding.

    succes
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste RQS White Widow Autoflower

      Alvast bedankt voor de tips, er staan intussen al nieuwe zaadjes te kiemen
      A joint a day keeps the doctor away

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste RQS White Widow Autoflower

        Heb deze nog niet opgegeven hoor, ze krijgt nu de correcte hoeveelheid licht met de lamp 40 cm boven de plant in combinatie met 1 x per dag wortelstimulator en tussendoor gewoon water. De blaadjes zijn gegroeid maar verkleuren wel, dat is naar ik gelezen heb te veel of te weinig voeding en dat maakt het echter verwarrend. Nu zijn er wel twee nieuwe blaadjes aan het komen die er wel goed uit zien van kleur. Dit is mijn eerste kweek en ben dus volop in de leerfase, ik weet alleen niet of ik nu voeding moet geven of juist niet? Groeten, Grower72
        A joint a day keeps the doctor away

        Comment


          #5
          Last edited by Escargot; 8 March 2014, 15:36.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste RQS White Widow Autoflower

            hm ja, dan vrees ik dat deze niets zal worden met water geven zonder voeding, dat laten we dan maar zo en hopen met de andere wel beter te doen. thx voor je advies
            Ik moet nu wel bij zeggen dat de potgrond op zich al heel donker van kleur is en dat er perliet in verwerkt is
            A joint a day keeps the doctor away

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste RQS White Widow Autoflower

              en glimmend

              Man beter dat je het nu weet dan over een maand (zoals ik)

              Ik zou ze zelf er wel bij laten staan, totdat ze naar buiten kunnen.

              Iedere Jay is er eentje......
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste RQS White Widow Autoflower

                ja als er nog iets van terecht komt ook al duurt het wat langer is het dan toch nuttig geweest als leerschool nietwaar. Voor nu blijft ze onder de lamp zonder water te geven, het lijkt me dat de voeding (voor tomaten) die ik vanaf het begin gaf nu ondertussen wel doorgespoeld moet zijn en dus met een beetje geluk als de grond droger is we misschien een tweede start kunnen geven. We zullen wel zien, ik hou deze topic up-to-date met de verdere ontwikkelingen
                A joint a day keeps the doctor away

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste RQS White Widow Autoflower

                  Vandaag een nieuw experiment toegevoegd in de hoop meer lichtreflectie te krijgen
                  WW20140310 (16).jpg
                  A joint a day keeps the doctor away

                  Comment

                  Bezig...
                  X