Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, 1x White Widow onder spaarlamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek, 1x White Widow onder spaarlamp

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben nu drie weken bezig met mijn micro kweekje en heb besloten toch maar een kweekverslag te maken. Ik doe dit puur omdat het mij een leuk experiment lijkt. Ik kweek nu nog in een heel amateuristisch kastje, maar ben bezig met een iets betere.

    In mijn kweek bespaar ik op heel veel, behalve op de luchtafvoer, omdat ik geen zin heb in een huis die helemaal gaat ruiken. Dit worden de specs van mijn kastje:
    - kastje van 50x50 en 1.20 hoog
    - can koolstoffilter 150 m3
    - box afzuiger die 100 m3 of 150 m3 kan staan (hier ga ik een schakelaar op maken)
    - 2 x 18 W en 1 x 20 W spaarlamp warm white (ik weet dat cool white beter is voor groei, maar dit werkt naar mijn mening prima)

    De box afzuiger komt tegen de bovenkast van de kant en ik blaas uit door de koolstoffilter. Dit omdat ik weinig ruimte heb in de kamer en de boxafzuiger neemt me iets te veel ruimte in.

    De plant zit in een 11L pot met gold label special mix grond. De tijd staat sinds het begin op 18/6.

    Wat is er allemaal al gedaan?
    11-04 zaadje ontkiemen in water en later in de grond gestopt
    18-04 plantje heeft zich laten zien. Groeidag 1 dus
    01-05 de 5e internode is getopt

    Verder is alles soepel verlopen. Nu groeidag 21 en ik wil hem binnenkort in de bloei zetten. Ik geef elke twee dagen ongeveer 200 mL water.

    Voor de duidelijkheid: dit is een experiment en de opbrengst maakt me niet heel veel uit, al is het natuurlijk wel leuk als het een beetje lukt, maar ik wil gewoon als hobby low-budget een
    kweekje gaan doen en ik heb er erg veel plezier in. Ook de theorie achter het kweken vind ik erg interessant.

    Bijgevoegd heb ik wat foto's waarop de plant op verschillende stadia te zien is.

    Ik stel het zeer op prijs als ik feedback krijg op mijn kweekje!

    Groeten
    Attached Files
    Last edited by Heisenberg1; 9 May 2014, 16:05.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/34681-Eerste-kweek-1x-White-Widow-onder-spaarlamp

    #2
    Re: Eerste kweek, 1x White Widow onder spaarlamp

    Hey dat ziet er goed uit! Zo te lezen heb je je huiswerk wel gedaan dus ben benieuwd! Je weet dat wanneer de bloei ingezet wordt je planten een 2 tot 3 keer zo groot worden dan ze op dat moment zijn he? I.v.m. je hoogte. Niet dat ik daar nu problemen voorziet hoor

    Succes en veel plezier! Ik kijk mee.
    Rough! Rough! Arrrr..

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek, 1x White Widow onder spaarlamp

      Leuk dat je mee kijkt! Ik weet inderdaad dat hij nog een stuk groter gaat worden. Als hij te groot wordt, ga ik hem denk ik in een soort van scrognet maken. Ook gezien het feit dat ik in een klein kastje kweek lijkt me dat wel een aantrekkelijke methode.

      Moet ik eigenlijk ook beginnen met bloeivoeding als de bloei begint of kan ik daar nog beter mee wachten?
      http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/34681-Eerste-kweek-1x-White-Widow-onder-spaarlamp

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek, 1x White Widow onder spaarlamp

        Dit volg ik ook!
        Plantje staat er mooi bij alleszins

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek, 1x White Widow onder spaarlamp

          bam! knallen maar met die spaarlampies

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek, 1x White Widow onder spaarlamp

            Hoi allemaal!

            Even een kleine update. Plantje is behoorlijk gegroeid in de lengte. Ik schrok er eerlijk gezegd een beetje van. Ben nu bezig met me nieuwe kastje, want wil hem liever vandaag dan morgen in de bloei zetten. Misschien dat ik toch maar moet gaan scroggen. Ik ga haar vanavond denk ik overhuizen en dan zal ik er nog een foto van maken. Voor nu even twee foto's waarop te zien is hoe het plantje er nu bij staat.

            Groeten!
            Attached Files
            http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/34681-Eerste-kweek-1x-White-Widow-onder-spaarlamp

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek, 1x White Widow onder spaarlamp

              mooie groene dame. scrogge is wel fijn. vind ik dan persoonlijk fijner. maar ieder zen ding. ik blijf je volgen ben eens benieuwt keep it green bro
              sigpic

              Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
              Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek, 1x White Widow onder spaarlamp

                Na een tijdje lekker aan het werk is madame over naar haar nieuwe kastje. Helaas ben ik nu erg druk en heb ik het nog niet helemaal netjes af kunnen werken. Ook moet nog een deel van het aluminiumfolie gedaan worden.
                De ervaren mensen hier zullen het wel niks vinden, maar dit is waar het plantje het nu even mee moet doen.

                20140512_211745.jpg

                Het ziet er wat gek uit, maar ik heb het microvezeldoek dat om het koolstoffilter zat om de box afzuiger die bovenin de kast zit gebonden. De lucht gaat via daar door de kast heen naar buiten en wordt uitgeblazen door het filter.

                Zo ziet het bovenste deel er dan uit.
                20140512_211738.jpg

                Het plantje staat er zo bij

                20140512_211847.jpg

                Zoals te zien is moet het kastje nog wel verder worden afgewerkt. Ik ga hem in de kiertjes nog luchtdicht maken zodat de enige inlaat via onder is. Ik ben van plan om vanavond om 12 uur het licht uit te doen en dan zet ik de klok op 12/12. Vraag: hoe lang gaat het dan duren gemiddeld totdat hij begint te ruiken?

                Verder wil ik een reflector voor de lampen maken. Ik heb al vier haakjes hangen dus daar kan ik het geheel aan reflector en lampen dan aan hangen.

                Ik hoop dat jullie het wat vinden en alle kritiek/opmerkingen of wat dan ook is van harte welkom!
                http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/34681-Eerste-kweek-1x-White-Widow-onder-spaarlamp

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek, 1x White Widow onder spaarlamp

                  mooie dame
                  sigpic

                  Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
                  Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek, 1x White Widow onder spaarlamp

                    Hoi allemaal!
                    Plantje staat nu twee dagen in de bloei en dat is te merken Zodra ik de deur van mijn kastje open doe komt er namelijk een lekker luchtje tegemoet. Zo ziet ze er nu uit:

                    20140514_163739.jpg20140514_163802.jpg20140514_163909.jpg

                    De topjes zijn wat lichter van kleur. Ook heb ik het idee dat de nieuwere bladeren in hun nerven wat lichter van kleur zijn. Duidt dat op een voedingstekort? Ik heb namelijk nog nooit voeding gegeven.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/34681-Eerste-kweek-1x-White-Widow-onder-spaarlamp

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek, 1x White Widow onder spaarlamp

                        Dat zou ook kunnen inderdaad, maar via monty's bladprobleemoplossen kom ik uit op een Mn-tekort. Ik denk dat ik nog even wacht tot de bloei er echt goed is en dat ik dan ga beginnen met bloeivoeding. Zit te denken aan plagron alga bloom.

                        Bedankt voor de tip. Klinkt aannemelijk. Wil binnenkort van die fittingen kopen waarmee ik ze schuin kan hangen. Dan wil ik er met opengeknipte blikjes een reflector achter maken.
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/34681-Eerste-kweek-1x-White-Widow-onder-spaarlamp

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek, 1x White Widow onder spaarlamp

                          Zit nog wel goed hoor! Ik gebruikte normale potgrond en kreeg pas na een aantal weken bloei tekorten jij hebt batmix volgensmij dus niks aan doen ziet er goed uit...

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek, 1x White Widow onder spaarlamp

                            Nee ik heb gold label special mix uit de growshop. Er is mij verteld dat daar ook aardig wat voeding in zit. Maar bedankt voor je reactie. Ik kijk het eerst nog wel even aan en wacht nog even met bloeivoeding.
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/34681-Eerste-kweek-1x-White-Widow-onder-spaarlamp

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek, 1x White Widow onder spaarlamp

                              Je zit zeker goed! Nieuwe stukken plant zijn altijd veel lichter voedings tekorten beginnen van onder naar boven en trekken het blad van buiten naar binnen geel!

                              Comment

                              Bezig...
                              X