Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verduisteren consequent zijn belangrijk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verduisteren consequent zijn belangrijk?

Korting op 420shop
    Beste mede kwekers,

Ik ben bezig met mijn eerste buitenkweek. Heb 1 van de vier planten in een, van karton en vuilniszakken geïmproviseerde, verduisterkast gezet sinds 2 dagen ( zie verslag). Ik wil graag weten of het heel belangrijk is om consequent te zijn met het verduisteren van je planten. Ik bedoel maakt het uit als de plant een keertje een paar uur langer of korter in de kast staan. Of is het zo dat als ze eenmaal in de bloei staan ze door blijven bloeien ongeacht het aantal uren licht?
    Een blow in de morgen.....

Re: Verduisteren consequent zijn belangrijk?

Ja, dat komt vrij precies.
    Je hebt ongeveer een kwartiertje speling.

Je moet ze blijven verduisteren tot buiten ongeveer hetzelfde lichtritme is.
    Bij 12/12 is dat ongeveer op 25 september, van half 8 tot half 8 is dat dan.

Je zou dus bijvoorbeeld in augustus kunnen beginnen met verduisteren van 19:30 tot 7:30.
    Voor ze echt bloeien ben je vaak wel 3 weken verder, dus rond 25 september heb je dan 4-5 weken bloei.
    Vanaf die tijd hoef je ze niet meer te verduisteren en kunnen ze gewoon buiten blijven.

--- btw. een vuilniszak verduisterd niet echt. Sommige laten erg veel licht door en de LV loopt ook veel te hoog op in een zak.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

vergeet de ventilatie niet anders gaat het broeien en schimmelen!
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Thnx ga gelijk knutselen!
        Een blow in de morgen.....

Comment

Bezig...
        X