Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkast maken, en de rest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekkast maken, en de rest

    Korting op 420shop
    Hey,
    ik heb Super Silver Haze zaadjes besteld en ik zou beginnen met 1 of 2 plantjes binnen in een kast.
    Ondertussen heb ik al :

    400Watt Na-lamp
    relais
    Afzuiging : U(V) 230 I(A) 0.19 P1(kW) 0.031 n(1/min) 2490
    koolstoffilter uit de GS, de dame zei dat deze perfect bij de 400W lamp past


    Ik moet de kast zelf nog maken en heb daar enkele vragen rond.
    Hoe hoog zou de kast moeten zijn voor ssh planten ? rekening houdende dat de koolstoffilter nog boven delamp komt te hangen in de kast.. 1.0x1.0x2.0 ?
    Dan bij de relais zijn de 2linkse gaatjes voor het stopcontact, het 3e ook voor de aarding en de 2 rechtse zijn voor de lamp... nu wil ik mijn lamp ook aarden maar mag ik dat aardingskabeltj ook in het 3e gaatje steken? samen met het aardingskabeltje van het stopcontact dus..

    hierbij een foto van de relais, de afzuiging en de filter.




    Grtz
    Last edited by Jointjedraaien; 16 March 2010, 02:23.

    #2
    Re: Kweekkast make, en de rest

    Een kast van 1m * 1m * 2m is een hele mooie maat om in te kweken. Een of twee planten is wel erg weinig. Ik zou gaan voor minimaal 5 planten in een scrog. Wat jij een relais noemt is echter een voorschakelapparaat (een soort starter). Die zou ik echt niet rechtstreeks aansluiten op het stopcontact. Dit moet eigenlijk met een magneetschakelaar (relais). Je hoeft geen schakelpaneel te kopen, een magneetschakelaar uit de bouwmarkt werkt ook goed. Wel is het gemakkelijk om er ook een timer tussen te zetten. De timer in het stopcontact stuurt dan je magneetschakelaar aan, die zorgt dat je vsa spanning krijgt en de vsa voorziet de lamp op zijn beurt van spanning. Als ik de foto zo beoordeel past je afzuiger niet op je filter. Je zult een passende flens moeten kopen en eventueel een stuk combideck slang o.i.d. Je hebt in ieder geval al de belangrijkste elektro materialen en kennelijk de ambitie om er iets van te maken. Ik zou er ook een zwenkventilator bijkopen.

    Succes

    Xtreme

    Comment


      #3
      Re: Kweekkast make, en de rest

      je "starter"moet je idd aansluiten op de aarde, en kan wel gewoon rechstreeks aangesloten worden op een stekker, die je in het stopcontact doet, maar een timer is wel makkelijker zodat je zelf niet op de tijd hoeft te letten. Maar hoe wil jij je lamp aarden?!
      Als ik het zo lees heb je nog niet zoveel kaas gegeten van electronica, dus kijk ermee uit!!
      foto?


      (van wiet kweken heb ik nog niet zoveel verstnad, van elektro daarentegen wel )
      Last edited by mister_fix_it; 6 October 2009, 16:50.

      Comment


        #4
        Re: Kweekkast make, en de rest

        Bedankt voor de reactie alvast !
        ik heb al een tijdschakelaar, ook uit de GS. Maar de dame uit de GS zei dat die vga dus wel rechtstreeks in de timer mag.... ?

        Ik wil de lamp niet noodzakelijk aarden maar er hangt wel een aardingsdraad aan zoals je op onderstaande foto kan zien...
        De slang als verbinding tussen afzuiging en koolstoffilter heb ik al en is ondertussen al aangebracht en werkt perfect.

        ik zou linksboven de afzuiging steken en rechtsonderaan een computer-fan voor actieve luchtinlaat, daarbij heb ik ook al een ventilator die ik in de kast zelf ga zetten om de circulatie optimaal te houden.

        Ja ik weet het dat 2 planten weinig is maar ik woon in belgie en wil niet direct het risico lopen om gepakt te worden ivm men werk enzo...


        mvg
        Last edited by TastyHaze; 6 October 2009, 20:57.

        Comment


          #5
          Re: Kweekkast make, en de rest

          best alles aarden dat van metaal is tegenwoordig wordt er zelfs aarding gelegd op de chauffage buizen e.d dusja
          Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

          Comment


            #6
            Re: Kweekkast make, en de rest

            daar bij de lamp kan je idd best die aarde aansluiten, je aardt eigenlijk alleen de metalen behuizing van de lamp, niet de lamp zelf...

            Comment


              #7
              Re: Kweekkast make, en de rest

              ok thnx
              En kan ik nu die vga via een timer in het stopcontact steken of moet er nu nog een relais tussen ?
              greetz

              Comment


                #8
                Re: Kweekkast make, en de rest

                beste....
                -Je kunt het rechtstreeks met timer in stopcontact steken....relais is wel veiliger maar hoeft niet met 1x 400 watt lamp.
                -Ik persoonlijk zou wel alles aansluiten van draadjes dus ook aarde draad.
                Zorg ervoor dat de kabel lang genoeg is naar de lamp i.v.m. met het zakken. En de kabel aan de timer/stekker naar vsa niet lang liefts dichtbij....40 cm moet voldoende zijn.

                Je hebt SuperSilver Haze, wees er voorzichtig mee en zeker niet als beginner, is een fantastische plant hou rekeing met lang doorgroeien en dat ze behoorlijk hoog kan worden maar kast van 1x1x2 moet goed zijn.

                De filter en afzuiger bovenin inderdaad b.v. links en dan tegenovergestelde richting de de inlaat. Een computer fan lukt wel, plaats deze NIET te laag, ik weet niet hoe hoog je bakken zijn maar ik zou er ongeveer 5 cm boven doen.
                De ventilator niet direct op de planten laten blazen (wel goed aan de stammen)
                verder wens ik je veel succes, mochten er vragen zijn horen we die uiteraard graag.
                Heb reeds ervaring met de soort en ik moet zeggen het zijn geen makkelijke dametjes hoor dus wees AUB voorzichtig....greetz kweker
                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekkast make, en de rest

                  Bedankt voor je snelle reactie,
                  ok dus dan maak ik een aardekabeltje van de lamp naar het contactpunt in de vga,en vanuit hetzelfde punt dan naar de stekker.
                  ik weet dat het nie het makkelijkste is om mee te beginnen maar ik heb het over voor zo'n lekker weedje
                  de zaadjes zijn vandaag vertrokken, hoop dat ze morgen ofzo aankomen.
                  Heb je soms nog een aantal tips ivm SSH zelf ?
                  nu nog snel mijn 1x1x2 kast bouwen en ik kan beginnen

                  thnx !!
                  Last edited by TastyHaze; 8 October 2009, 16:32.

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekkast make, en de rest

                    aardes kan je zo bij elkaar pakken inderdaad...

                    Comment


                      #11
                      Last edited by TastyHaze; 8 October 2009, 18:47.

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekkast make, en de rest

                        Ik zou gewoon 1 m2 aanhouden. Dan kun je op de vloer bijv. een zwenkventilator kwijt. Je hoeft immers niet alles te beplanten. Overigens is 0.7 m2 altijd nog 84 cm bij 84 cm. Zoveel ruimte hou je dus niet over. Een fancontroller is wel een relatief dure oplossing. Een gewoon dimmertje uit de bouwmarkt kan best functioneel zijn. Je kast heeft een inhoud van 2 m3. Je afzuiging hoeft dan hooguit 40 m3 per uur af te zuigen. Naar alle waaarschijnlijkheid hoeft de afzuiger maar een gedeelte van zijn capaciteit te gebruiken. Ben je gelijk van het lawaai af.

                        Gegroet,

                        Xtreme

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekkast make, en de rest

                            Ik denk dat het typenummer 125 tevens de maximale capaciteit (debiet) aangeeft. Kun je zien op de site van de shop. Dus je fan hoeft maar op 1/3 deel van zijn capaciteit te draaien.

                            Xtreme

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X