Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skafe's Grote Knal

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Skafe's Grote Knal

    Korting op 420shop
    De grote knal! oftewel de Big Bang (feminized) van de Greenhouse. Leek mij wel een geschikte plant voor een eerste kweekje en de zaadjes zijn lekker goedkoop.

    Het kweekkastje is praktisch af! Dus er kan begonnen worden met ontkiemen Ik ga vrijdag langs de growshop, want eerder heb ik geen tijd.. (er moet eerst nog even een opdracht gemaakt worden..) Daar ga ik potjes en aarde halen. En dan ontkiemen maar!

    Er komen 2 plantjes in het hokje.
    Er gaat gegroeid worden onder 2 spaarlampen van 24 Watt per stuk, en waarschijnlijk komen er nog 2 lampjes bij als het plantje een beetje gegroeid is. Aan het kastje ontbreekt nog een scrog, maar die is de eerste weken nog niet nodig lijkt mij. Er ontbreekt alleen maar het houten frame, dus binnenkort even langs de gamma.

    Ik heb de afgelopen 2 maanden het gehele forum doorgelezen, ja, echt waar, ik heb praktisch alles gelezen. Niet altijd nuchter, dus ik ben meer dan de helft vergeten. Er zullen genoeg dingen zijn die ik over het hoofd het gezien, maar alle eventuele problemen zijn met jullie hulp vast niet zo'n groot probleem meer!

    Foto's komen zsm, maar eerst moeten de zaadjes geplant worden.

    Tips, tricks en grof commentaar altijd welkom!
    34
    Minder dan 10 gram
    11,76%
    4
    10-15 gram
    29,41%
    10
    15-20 gram
    20,59%
    7
    Meer dan 20 gram
    38,24%
    13
    Last edited by Jointjedraaien; 28 May 2010, 11:23.

    #2
    Re: Skafe's Grote Knal

    ik denk ik kom eff kijkhu naar die knal .....

    Comment


      #3
      Re: Skafe's Grote Knal

      Prachtige kast! Deze topic zal ik blijven volgen.

      greetz

      loewie

      Comment


        #4
        Re: Skafe's Grote Knal

        Mooi kastje. Ik volg je

        Comment


          #5
          Re: Skafe's Grote Knal

          De zaadjes zitten in de stek aarde!
          De komende weken zullen ze in kleine potjes zitten en we gaan ze zo laat mogelijk overpotten in de grotere potten, want ik heb all-mix aarde gekocht en die is nogal heftig qua voedingstoffen.

          foto's komen bij de geboorte!

          Comment


            #6
            Re: Skafe's Grote Knal

            Ze zijn nog steeds niet uitgekomen.. Ik weet het, ik ben te ongeduldig.
            Zodra ze uitgekomen zijn gaat er 1 lamp aan, op 24/24 totdat de eerste set echte bladeren komt (dat is toch het beste?), dan gaat de lamp op 18/6.

            De plantjes blijven voorlopig in de kleine potjes (geen idee hoeveel liter, maat is ongeveer 10x10x10) in stekaarde. Ik heb de potjes nu half gevuld, zodat ik het potje later aan kan vullen tot de lobblaadjes. Zouden ze het ongeveer 3 weken volhouden in zo'n klein potje? Ze komen uiteindelijk op All-Mix te staan en dat is nogal heftig spul, dus ze moeten minimaal 3 weken op zachtere aarde staan.
            Dat kan nog wel een probleem worden omdat we willen gaan scroggen en LST (leuk om te vergelijken ), dus ik wil ze zo snel mogelijk in de grote pot hebben. Zou ik niet een buffer laag kunnen maken die bestaat uit 50/50 all-mix en stekaarde (zie plaatje: licht is stekaarde en donker is all-mix).

            Als het kleine potje volgeworteld is, gaan ze in ronde 10 liter potten, waar we nog een stuk vanaf gaan halen, omdat die potten nogal hoog zijn en veel hoogte hebben we niet. Dus ik denk dat ze in ongeveer 7 liter komen te staan. Is dat genoeg?

            Edit 9-11:
            Ik heb net even een beetje aarde verschoven om te kijken of er een worteltje was en ja er is een worteltje! ik weet dat eht eigenlijk niet mag, maar ik kon het gewoon niet laten...

            Eventueel moeten ze aan het eind van de rit nog een beetje voeding krijgen, maar ze zullen vanzelf wel aangeven dat ze tekorten hebben.
            Attached Files
            Last edited by Skafe; 9 November 2009, 19:16.

            Comment


              #7
              Re: Skafe's Grote Knal

              Er ligt hier een groei lamp (in ieder geval dat is mij verteld) van 160 watt, een HP Mercury. Zal ik met deze lamp voorgroeien? of word het dan veel te warm door de beperkte ventilatie en het kleine hokje?

              Comment


                #8
                Re: Skafe's Grote Knal

                admins, excuses voor het quadruple posten.. maar dat ligt aan de mensen die er geen reactie tussen hebben geplaatst

                Maar ik krijg net een telefoontje en het eerste plantje steekt zijn kopje boven de aarde!
                Als de ander boven is gaat 1 lamp op 24/24 en de 2e mag nog eventjes uitblijven. In dit stadium lijkt mij 24 watt wel eventjes voldoende.

                Zal ik over een paar dagen die 160 watt er boven hangen? (zie bovenstaande post) of is dat nogal overdreven omdat we af gaan bloeien onder sl?
                Attached Files
                Last edited by Skafe; 11 November 2009, 01:03.

                Comment


                  #10
                  Re: Skafe's Grote Knal

                  Ziet er prachtig uit. Gefeliciteerd met de kleine Begin niet al te vroeg met buigen maar laat t eerst even een beetje strekken!

                  Grtz
                  node voor node van klein naar groot
                  LST LEMON SKUNK VERSLAG

                  Comment


                    #11
                    Re: Skafe's Grote Knal

                    mwehehe...the seed has been planted
                    Suc6 en grtz $iR
                    sigpic

                    Comment


                      #12
                      Re: Skafe's Grote Knal

                      De liefde voor de heilige plant groeit dagelijks! En het de heilige plant zelf ook!
                      Thanks voor de reacties!

                      @Bas: Ik zag dat Monty zijn plantje flink door had laten groeien voordat hij begon met LST.
                      Ik zal ze sowieso nog eventjes door moeten laten groeien, want ze staan nu nog te wortelen in de stekaarde, in mini potjes. LST'en kan pas beginnen als Flufje (of Pufje) in de grote pot staat. En dat kan nog wel eventjes gaan duren, want ik heb all-mix aarde. Zie deze post (post #6).

                      Gisteravond ben ik weer even bij de plantjes geweest en ze zien er goed uit. Ze stonden iets te ver van de lamp, dus ze waren weer een centimetertje hoger dan de vorige keer dat ik checkte. ik heb de lampjes er nu zo'n 7 cm boven gehangen. Verder gaan het helemaal goed en ze zijn al bezig met het tweede setje echte bladeren
                      Ik ga vanavond of morgen weer een fotoshoot met de dames doen!
                      Last edited by Jointjedraaien; 28 May 2010, 11:28.

                      Comment


                        #13
                        sigpic

                        Comment


                          #14
                          Re: Skafe's Grote Knal

                          Die groei lamp gaan we maar niet gebruiken, ik dacht al dat die veel te warm zou worden voor dit kleine hokje..

                          Tja, die "buffer" methode... Dat had ik even zelf bedacht, leek me wel logisch om zo een soort buffer te maken. Ik weet het ook niet.. alleen dat de dames pas na ongeveer 3 weken in de all-mix mogen. Bij de groeiwinkel heb ik nog gevraagd naar die afbreekbare potjes, maar ik werd nogal raar aangekeken...

                          Het toekomstige LST plantje wil ik zo snel mogelijk overpotten, zodat we kunnen beginnen met buigen. Het moet wel low stress blijven! Als ik het goed begrijp zijn de bovenste 2 of 3 internodes nog goed te buigen en daaronder word het steeds lastiger.

                          Ik ga nog eens goed rond lezen/zoeken/vragen of ze inderdaad niet wat eerder in de all-mix kunnen (ik kan er altijd eentje proberen na 10 dagen, in het ergste geval gaat ze dood, maar dan ontkiemen we wel een van haar zusjes).
                          Ik las laatst wel in een draadje dat iemand zijn dames te vroeg in te sterk bemeste grond had gezet en volgens mij leidde dat tot een groeistop van een paar dagen, kan me alleen niet herinneren welk draadje dat was.
                          Daar kan ik wel mee leven, maar de echte vraag is natuurlijk of de dames niet zo hard schrikken dat ze mannenkleding aan gaan trekken!

                          Edit: Foto'tjes erbij! Helaas met mijn telefoon gemaakt... Camera vergeten...
                          Attached Files
                          Last edited by Skafe; 15 November 2009, 23:27.

                          Comment


                            #15
                            Re: Skafe's Grote Knal

                            Das wel vreemd, maar ik ben meer in zon type growshops gekomen. GSA is the best baby, thrust me!!!
                            Jiffy Pots: http://www.novoselenterprises.com/im...npic_jiffy.jpg dit is gewoon een merk zoals je Hesi, Plagron of zelf Bayer hebt. Een growshop die jiffy pots niet kent...mja... Ik heb mijn manier van kweken en weet dat het werkt, wat anderen over jiffy pots vinden interesseert mij niet en een scheve blik al helemaal niet. Ook ik heb reeds kennis gemaakt met growshop eigenaars/medewerkers die volgens mij nog nooit 1 zaadje hebben ontkiemt. Ik schaam me absoluut niet om dit te zeggen want die mannen hebben veel praatjes maar wie gaat mijn 3 maand electriciteit terug betalen? Je vuile zaden mag je houden, prutser!!!
                            Vraag het nog eens na ivm die allmix, want dat zou ik wel vreemd vinden.
                            Heb je eventueel nog een zak liggen? Post anders een voor me wat er precies in die zak zit. Ik heb nog batmix staan en kan vergelijken.
                            De persoon die zijn plantje te vroeg in de alles omvattende boedem heeft gezet, of misschien "beter" ontkiemt, zit ongetwijfeld met een voedingsstoffenOD. Geen twijfel over... Mijn batmix is voorbemest voor 6 weken, dus toch geen flauwe kak. Overbemesting hoeft niet echt een probleem te zijn maar indien mogelijk vermeden te worden. Dit heeft voor mij nog steeds de voorkeur op ondervoeden... Te vroeg in allesomvattende aarde zetten is volgens mij echt wel een supernoob fout. Kiemen in potjes en als erdoor gegroeid in superaarde, is volgens mij heel normaal.
                            Over herma's van teveel voeding heb ik nog nooit gehoord. Echter, stuifmeel produceren ipv bloemen en later zaden kost veel minder energie. Ik kan me goed voorstellen dat als een plantje verwaarloost wordt en gewoon een gebrek aan voeding heeft in de groei, de kans op herma's nog groter wordt. denk hier maar eens over na.
                            Suc6 scafeman! We kunnen je zoveel mogelijk helpen vanop afstand maar toch zul je het leren met de ervaring(en).

                            Grtz $iR
                            Last edited by SirSmokeAllot; 16 November 2009, 02:01.
                            sigpic

                            Comment

                            Bezig...
                            X