Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

    Korting op 420shop
    Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes die je koopt?
    Ik begrijp het echt niet hoe dat mogelijk is en wil bij deze vraag ook de volgende vraag stellen.
    Als ik mannetjes en vrouwtjes bij elkaar zet in een tent krijg ik dan vanzelf vrouwelijke zaden om denk ik te simpel.
    Want ik wil het zelf ook eens proberenwant de prijzen zijn wel erg ziek.

    #2
    Re: Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

    Je krijgt geen vrouwelijk zaad maar regulier zaad als je een mannetje bij een vrouwtje zet.

    Comment


      #3
      Re: Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

      @oliver, wat bedoel je met regulier zaad?
      Zijn dat mannetjes en vrouwtjes door elkaar?

      Comment


        #4
        Re: Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

        Dat je + - 50% kans hebt om een vrouwtje of een mannetje uit je zaad te halen. Gewoon zaad dus.

        Comment


          #5
          Re: Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

          maar het voordeel van regulier zaad is toch dat je geen last of beduidend minder last hebt van herma's ??/

          Comment


            #6
            Re: Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

            Om een stabiele stain te verkrijgen is men jaren bezig. Pas na f6 is een strain enigszins stabiel beter zelfs f8. Men kruist terug en selecteert dus vele jaren om tot een stabiel resultaat te komen. Vandaar de prijs.

            Comment


              #7
              Re: Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

              50% dames en 50% heren daar wil ik het wel voor doen om het eens te proberen.
              Ik hoef dan gewoon maar zaadjes te kopen van iemand die hetzelfde heeft gedaan en dan kan ik de dames en de heren gewoon bij elkaar laten staan en dan komt het vanzelf goed of ben ik nu te simplistisch aan het denken? Misschien iemand van dit forum die zaadjes voor een gunstige prijs verkoopt?

              Comment


                #8
                Re: Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

                Ruilen mag wel, verkoop is niet toegestaan.
                En ja, als je de mannetjes bij de vrouwtjes laat staan krijg je zaadjes.
                Kijk anders ook ff bij boboseeds/alien, die hebben vast wel een paar leuke soortjes in de aanbieding als je niks te ruilen hebt.

                vale.

                Comment


                  #9
                  Re: Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

                  Bedoel je dat alleen zaadjes geruild mogen worden of mag het ook een Wietplantje voor zaadjes zijn?
                  Ik had namelijk een e-mail gekregen van forum beheer dat er geen zaden verhandeld mogen worden. Is het wettelijk verboden om zaden te verkopen of via een forum te vragen? Ik ben pas nieuw op dit forum, maar zijn er forums waar deze vraag wel gesteld mag worden? Gewoon uit nieuwsgierigheid want ik koop normaal stekjes en ga dan echt niet 75euro of meer betalen voor 10 zaadjes als ik stekjes kan kopen voor 3,50.
                  Ik begrijp die verhouding ook niet al staat in deze topic de uitleg "stabiele stain" De natuur gaat gewoon zijn beloop en doet het goed ook zonder veel poespas van mensen.
                  Last edited by westport; 2 June 2010, 12:40.

                  Comment


                    #10
                    Re: Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

                    @ Nostra; Hier op het forum mag men zaden ruilen. Dus je geeft xx zaden van merk XXX en je krijgt xx zaden terug van merk XXX.

                    Je mag dus geen zaden verkopen aan mensen op het forum, of zaden kopen van mensen op het forum.

                    En 75 euro voor 10 zaadjes? Dan heb je wel de duurste soort... Check http://boboseeds.com/ eens. Dan heb je voor nog geen 20€ al 10 perfecte zaden.
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      Re: Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

                      Stabiele strain, ja, ik ga er ook niet zo diep in.. een goed (gekruist) zaadje met weinig uitval aan herma's/mannetjes als ze gefeminiseerd zijn denk ik dan.
                      En als je bij je eigen kweekje zaden krijgt, zijn het reguliere zaden met 50/50 man-vrouw in de regel.
                      Het is ook aan jezelf om een x bedrag voor een zaadje neer te tellen.
                      Er zijn echter ook wel pakketjes zaden te koop, gefeminiseerd of niet, voor een euro of 20.
                      Dit vind ik een wel redelijk bedrag als je een goede oogst behaalt, want koop maar een paar gram in de shop!

                      Hier wordt geen stekkenhandel e.d. getolereerd, zaden ruilen is mogelijk en dan is hier de koek op.
                      Elk forum heeft zijn eigen regels waar je je aan moet houden en zo zijn de regels hier.
                      Kan ik mee leven, orde en netheid voor een gezond forum met veel plezier!

                      vale.

                      P.S.
                      Zie ook berichtje boven mij, was net ff eerder...

                      Comment


                        #12
                        Re: Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

                        Bedankt Weedy en Vale voor de uitleg. Ik ga zelf wel zaadjes kweken en ga ze dan ruilen ik ben de eerste 8 weken nog zoet met mijn eigen plantjes waar geen mannetjes tussen zitten.

                        Comment


                          #13
                          Re: Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

                          Graag gedaan, en veel succes met je lopende projektje
                          Misschien heb je dit keer al geluk en vind je er een paar zaadjes tussen.

                          vale.

                          Comment


                            #14
                            Re: Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

                            Werd door mij verplaatst naar vragen binnenweed kweken.
                            Grtz $iR
                            sigpic

                            Comment


                              #15
                              Re: Waarom zijn de zaden duurder dan de stekjes?

                              Zaad duur ten opzichte van stekke ?
                              Tis maar hoe je het bekijkt , 1 zaadje leverd je zo 100 stekken op
                              als je stekken koopt krijg je er meestal gratis beestjes of ziektes bij , is ook leuk natuurlijk maar dan wel oranje graag

                              Even iets anders , zaden zouden eigelijk gratis moeten zijn,
                              en F6 of hoger is stabiel maar F2 leverd het meeste op aan plant

                              Ajo
                              Ventje
                              Living in Second live for real

                              Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                              Comment

                              Bezig...
                              X