Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag Big Bang 1e keer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag Big Bang 1e keer

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik ben begonnen met mijn kweek van de Big Bang. Omdat de vorige 4 zaden zijn vern**kt heb ik nog 1 zaadje over. Deze is nu ontkiemt en heeft zijn koppie al een paar dagen boven de grond gestoken
    Op het moment maak ik gebruik van een kweekbox, deze is gemaakt om de startfase van het plantje te bevorderen. Specificaties daarvan zijn:
    - Formaat verhuisdoos v/d Blokker. (53, 33, 48 LxBxH)
    - Zilverfolie geplakt aan de wanden.
    - 23 Watt twist spaarlamp
    - Deken, om het warm in de doos te houden.

    De temperatuur kan in de doos oplopen tot 26C graden, maar is meestal rond de 24C. Omdat hij niet de hele dag in de doos kan staan, staat hij vanaf 's ochtends tot in de middag in de vensterbank. Helaas is het daar wel koud en zakt de temperatuur soms tot 16C graden.
    Luchtvochtigheid is redelijk stabiel, tussen de 50% en 65%

    Ik gebruik potgrond van Cocopeat (samenstelling van cocos en gewone potgrond) deze had geloof ik een voedings waarde (NPK) van 7-6-6. Ik moet wel toegeven dat ik dit al lekkerder vind dan gewone potgrond.
    In het begin zal ik alleen water gebruiken en tijdens de bloei heb ik wat Pokon bloeivoeding .

    Als er vragen zijn of op-/aanmerkingen hoor ik die graag! Ik ben van plan nog een hoop te leren ondanks dat ik al veel heb ingelezen. Ik hou jullie daarom up-to-date.

    Bodahir
    Attached Files
    Last edited by Bodahir; 16 December 2009, 16:30. Reden: Pictures comprimized

    #2
    Re: Kweekverslag Big Bang 1e keer

    Ik zie veel licht uit je doos schijnen, dat betekent dat als het donker is er ook licht naar binnen kan schijnen.
    En dat willen we niet .

    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag Big Bang 1e keer

      Was het nou dat zulke temparatureschommeling niet bevoordelijk voor je plantje?
      recht is recht. krom is krom.

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag Big Bang 1e keer

        @Robba
        Ja ik las dat ook al, en mijn vraag is... waarom zou het lichtdicht moeten worden? heeft dat te maken met dat je constant licht moet hebben?
        Ik zal je wel vertellen, als het dekentje eroverheen is (wat op die foto net niet het geval was) dan kan je nog wel zien dat er licht in brand maar er kan geen licht naar binnen komen. Maar moet ik hem afplakken nu? 1 punt is wel weer... als ik hem afplak kan er ook moeilijker frisse lucht inkomen.

        @SnsieNL
        Nee daarvan was ik ook op de hoogte, maar helaas kan ik er heel weinig aan doen, het zal mijn plantje er niet sneller op doen laten groeien, maar killend is het niet geloof ik.

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag Big Bang 1e keer

          hoi,

          heb je geen oude kast ? karton is nogal brand gevaarlijk ook bij hoge vochtigheid kan de doos invallen .

          mooi plantje

          veel succes

          greetz,

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag Big Bang 1e keer

            Wat robbah bedoeld is dat de plant in de donkerfase echt pikdomker moet staan. Als er als je lamp aan is licht naar buiten komt wil dit zeggen dat er ook licht van buiten naar binnen kan als je lamp uit is.

            Al over de toekomst nagedacht je plant zal die doos snel ontgroeien.

            Ik zou me toch echt eerst veel beter inlezen en voorbereiden.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag Big Bang 1e keer

              High Monty

              Thanks voor je reactie!

              nou 's nachts staat ze dus in de doos waar het pikdonker is, de doos staat op mijn kamer en in mijn kamer is het ook donker dus dat is geen probleem.

              Ik weet dat ze snel de doos zal ontgroeien, dat is ook geen probleem want deze doos is ook alleen voor een goeie start-fase. Daarna zal ze het moeten doen zonder een doos waar helaas de LV en Temp. minder goed te regelen is. Een vriend van mij is ook bezig met zijn Big Bang's en die doen het goed op precies dezelfde manier, dus maak je geen zorgen het belooft ook geen superkweek te worden, maar zoals ze het op het journaal zeggen: "een paar plantjes in een boterbakje op de zolderkamer"

              Ik ben wel van plan om mijn plant te toppen om haar in de breedte te laten groeien, enig idee wanneer dit het beste is? Ik las dat je dit al met de 4e internode kan doen?

              Greetz Bodahir

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag Big Bang 1e keer

                ja leuk zoon funkweek.

                Toppen kan vanaf de 4 de node maar das extreem ik kies liever , mist er genoeg hoogte is voor node 5 terug te toppen naar 4 en eventueel dan de nieuwe toppen vanaf node 9 terug naar 8. echter das persoonlijke mening. Terug toppen naar 3 ken zeker, je maakt het de plant niet makkelijk maar voor micro of scrog soms wenselijk, kost je dan gewoon langer voorgroeien.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslag Big Bang 1e keer

                  @ boda , o bedankt voor je complimenten hoor

                  Comment


                    #10
                    Update #1

                    Hee mensen,
                    het gaat goed. Fien staat nu weer lekker te broeien onder de lamp. Toch ben ik niet zo'n fan van de eerste weken, het gaat mij allemaal niet snel genoeg. Maar om jullie toch even up-to-date te houden hier eventjes een schattig fotootje

                    p.s. trouwens die foto die je bovenaan het topic (1e post) ziet is nog van mijn vorige plantje, ik had toen wat problemen met foto's op de computer zetten.
                    Attached Files
                    Last edited by Bodahir; 16 December 2009, 16:30. Reden: Pictures Comprimized

                    Comment


                      #11
                      Update #2

                      Het gaat goed mensen,
                      ze begint al haar 3 vingerige blad te laten zien

                      Echter heeft ze wel een erg paarse steel onder de lobbladeren. Ik heb het idee dat ze een beetje aan het stressen is.
                      Onder de lamp in de kist kan het lekker broeierig worden tot +- 28 graden maar 's nachts zakt de temperatuur dan wel tot rond de 18 graden en 's ochtends in de vensterbank wordt het 16,5. Een erg groot verschil dus. Omdat de temperatuur in het hokje het enige is wat ik kan goed kan regelen heb ik besloten om er geen deken meer overheen te leggen waardoor de temperatuur maar tot 23 graden kan stijgen, een minder grote schommeling dus. Een klein probleem wat ik misschien blijf overhouden is dat fosfor minder goed kan worden opgenomen als het onder de 18 graden wordt, ik hoop dat dat dan weer genoeg gecompenseerd kan worden als ze onder de lamp staat.

                      Wanneer de wortels er echt uitpuilen aan de onderkant gaat ze in een 2.2 liter bakje. Maar het liefst wacht ik hier zo lang mogelijk mee want dan kan ze ook langer in het hokje staan.
                      Hierbij wat foto's (sorry voor de wat geelachtige foto's, flits op mijn mobiel is crack en fototoestel werkt niet)

                      Bodahir.
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekverslag Big Bang 1e keer

                        staan mooi naar het licht te rijken. paarse steeltjes kan vele oorzaknen hebben maar zoals je zelf al aangeeft is het hier denk ik de sterke temschommeling en de temp onder de 18 in de vensterbank. Ik zou me er niet al te druk om maken. De schommeling heb je al deels onder controle door het wegnemen van de deken.

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Ein vraag

                          Ha medekwekers en verhalengenieters!
                          Fien doet het erg goed ze is een stuk compacter dan mijn allereerste plantje, over een paar dagen zal ik weer eventjes een update doen.

                          Nou heb ik een vraag met betrekking tot mijn vorige plantje. Omdat ik nog niet veel van binnenkweek wist en mij toen vooral had laten inlezen door buitenkweek was deze kweek een beetje een mislukking. Het eindresultaat was de groene kliko.
                          De plant die ik toen had begon slap te hangen en kreeg gele stipjes op de bladeren. Uiteindelijk gingen de onderste bladeren verschrompelen en zo volgde elke internode en de nieuwste bladeren kregen ook hier en daar wat lichte dorre puntjes met als gevolg dat ik het niet meer aan kon zien en besloot er een einde aan te maken.
                          Ik heb hier een aantal foto's voor jullie hoe die plant eruit zag toen het zo belabberd slecht met haar ging. Nou vraag ik jullie om er goed naar te kijken en of jullie voor mij kunnen constateren wat hier is misgegaan. Ik zal wat details geven van de situatie toen:
                          - Licht kreeg ze door nazomerzon in de vensterbank en 4-tal uurtjes onder onze eettafellamp (lamp was verder geen probleem)
                          - Een aantal dagen stond de opvangbak al een beetje met water. toen de plant ging hangen was ik ook meteen gestopt met water geven.
                          - Mestkorrels zijn er pas bijgekomen vlak voordat het probleem begon maar daarna ook meteen weer weggehaald.

                          (die witte uiteindes op sommige bladeren was trouwens ook het gevolg van dat de plant tegen de lamp aan groeide)

                          Ik zou graag de oorzaak van het probleem willen weten zodat ik kan leren van deze fout. Ik dank jullie hier alvast zeer voor als jullie mij dit kunnen vertellen.

                          Bodahir.
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekverslag Big Bang 1e keer

                            Hi Bodahir,

                            Meer luck met Fientje dan maar he ?

                            De 1e blaadjes zijn er iig al.

                            Suc6 man!

                            Grtz

                            Gertie
                            sigpic

                            Gertie's bescheiden bloemen tuintje

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekverslag Big Bang 1e keer

                              Ik denk dat ze overwaterd is. Als de wortels te nat staan dan verstikken ze ze sluiten de membranen en kunnen niks meer opnemen, gevolg tekorten en wortelrot.

                              Grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X