Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

24 uur licht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    24 uur licht

    Korting op 420shop
    Aangezien ik er niks over terugvond effe een vraagje. Wat is het effect van 24 uur licht? Met tl'en lukte dit perfect, maar wat met hps? Hebben ze echt 8 uur rust nodig? Kheb geen zin om het zelf te proberen en men planten te stressen en herma's te krijgen. Daarmee de vraag of iemand het al geprobeerd heeft.

    #2
    Re: 24 uur licht

    24/24 is voor de groei, gaat prima met tl mits de juiste kleurcode (827).
    hps gebruik je dan voor de bloei 12/12.

    tip: verdiep je dieper in de basiskennis vooraleer je begint.

    Comment


      #3
      Re: 24 uur licht

      Ik heb jaren kweekervaring dus uw tip is niet echt toepasbaar. Uw eerste zin zat al in mijn vraag en ik ben op de hoogte van de normale lichtcyclus. Ik vroeg dus of die 8 uur rust bij het gebruik van een hps nodig is. Ik heb feminised zaad en wil ze niet stressen, maar 24 uur licht zou in mijn geval voordeliger zijn. Tijdens de rust moet er anders een verwarming opstaan die dubbel zoveel verbruikt.

      Comment


        #4
        Re: 24 uur licht

        Ik groei en bloei onder een 400w HPS lamp en heb de eerste 1,5 week van de zaailingen de lamp 24 uur aanstaan.

        Tot op heden geen problemen mee gehad, zolang je de temp en LV redelijk in de hand houdt.
        sigpic
        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

        Comment


          #5
          Re: 24 uur licht

          Dan zijn ze ook eerder nog hun wortelstelsel aan het aanmaken. Kga mijn lamp gewoon op 18/6 zetten maar ben wel eens benieuwd naar de theorie. Wat doet zo'n plant tijdens die 6 uur donker? Kzei eerst 8, da moest dus natuurlijk 6 zijn.
          Fotosynthese gebeurt enkel dankzij licht, dus ne plant kan toch geen energie halen uit die donkere periode?

          Comment


            #6
            Re: 24 uur licht

            als je met gefeminiseerd zaad werkt kan je hoe dan ook (spreek uit ervaring)beter je plantje niet te veel gaan forceren dus 24 uur ben ik van afgestapt enkel clonen raad ik het aan om sneller te wortelen maar doorgroeien aan 24 24 het kan maar, ik heb er geen goede ervaring mee idd stres herma's etc grtz l@tin!!
            Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

            Comment


              #7
              Re: 24 uur licht

              Tussen al die pro's zit niemand die weet wat planten juist doen tijdens de donkere uren?

              Comment


                #8
                Re: 24 uur licht

                ik noem mezelf geen pro .....of hoe heet dat ,enfin er bestaat zoiets als search op het forum (zoekfunctie) als je niet gelijk een reply krijgt zoek wat info, kan schelen grt l@tin
                Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                Comment


                  #9
                  Re: 24 uur licht

                  Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                  Tussen al die pro's zit niemand die weet wat planten juist doen tijdens de donkere uren?
                  rusten.

                  verplaats je in de plant (staat een plant 24 uur in het licht!)voordat je gaat manipuleren met overbodig licht (lees energie).
                  Veel gestelde vragen over het forum
                  JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                  420Shop.NL
                  "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                  Comment


                    #10
                    Re: 24 uur licht

                    beste....je vraag is gisteren avond DUIDELIJK beantwoord op de chatbox naar mijn idee....er is DUIDELIJK verteld waarom zoiets werkt dacht ik.......
                    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                    Comment


                      #11
                      Re: 24 uur licht

                      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                      Aangezien ik er niks over terugvond effe een vraagje. Wat is het effect van 24 uur licht? Met tl'en lukte dit perfect, maar wat met hps? Hebben ze echt 8 uur rust nodig? Kheb geen zin om het zelf te proberen en men planten te stressen en herma's te krijgen. Daarmee de vraag of iemand het al geprobeerd heeft.
                      ps remember mine
                      als je met gefeminiseerd zaad werkt kan je hoe dan ook (spreek uit ervaring)beter je plantje niet te veel gaan forceren dus 24 uur ben ik van afgestapt enkel clonen raad ik het aan om sneller te wortelen maar doorgroeien aan 24 24 het kan maar, ik heb er geen goede ervaring mee idd stres herma's etc grtz l@tin!!
                      Last edited by latindos; 21 December 2009, 23:10.
                      Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: 24 uur licht

                          en zo ist...........NIET
                          want tijdens de NACHTCYCLUS ligt NIETS stil want dan gaan de planten werken dus donker is WEL nodig.......in de bloeifase....
                          Last edited by kweker; 21 December 2009, 23:16.
                          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                          Comment


                            #14
                            Re: 24 uur licht

                            Oorspronkelijk geplaatst door kweker View Post
                            beste....je vraag is gisteren avond DUIDELIJK beantwoord op de chatbox naar mijn idee....er is DUIDELIJK verteld waarom zoiets werkt dacht ik.......
                            Ik had uw mening, dat de plant 'werkt'. Wel, ik heb daar een andere mening over en wou dat wat uitgewerkt zien in het topic. Daarmee de vraag. Jij zei fotosynthese, wel fotosynthese bestaat niet zonder licht.
                            Ik weet wat ik moet doen, mijn planten aan het normale schema houden. Maar moet het topic daarom dicht? Ik vond dat dit een leuke discussie kon worden. Blijkbaar niet.
                            Bobo zei ook iets dat hij kweekte met 24 u licht, op zijn manier. Hoe werkt dat dan? Als er geen vragen gesteld mogen worden moet je het maar zeggen.

                            Comment


                              #15
                              Re: 24 uur licht

                              kweken onder 24 uur is simpel je groeifase wordt versneld ......... punt twee je kan ze groot of klein laten worden alvorens je de klok op 12 /12 uur zet dan gaan ze bloeien ,de plant zal en of kan .....gezonder zijn omdat je de natuur nabootst indien je ze rust gunt dus op 18/6 indien niet deze plant is sterk ,maar ik zou je aanraden om toch niet gelijk van 24/24 naar 12/12 te gaan en dat stelselmatig te doen om minder te stressen als ze dat al dan niet zouden hebben volgens U of de pro's op het forum hebben daar wel een antwoord op ,grt l@tin,de nacht heeft voor een plant een functie dus binnen boots je de natuur na ,maar niet 24/op 24 basta!
                              Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                              Comment

                              Bezig...
                              X