Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x150watt ZONDER VSA/Ballast???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x150watt ZONDER VSA/Ballast???

    Korting op 420shop
    Hey, ik wou een 250watt kopen met VSA maar werd me verteld dat VSA ni echt nodig is voor 250watt...
    Nu voor 150 watt dan zeker niet neem ik aan of ben ik hier verkeerd in?
    Met 2x150 kan ik het licht ook beter verspreiden....
    HELP ME OUT.. kwil me kot ni afbranden

    #2
    Re: 2x150watt ZONDER VSA/Ballast???

    Neem toch gewoon een 400w met vsa?!
    Burn weed, not your soul!

    Comment


      #3
      Re: 2x150watt ZONDER VSA/Ballast???

      Ja maar kheb al 400watter maar die heb ik uitgeleend...
      Normaal kweek ik enkel buiten en kom ik daar mee toe maar heb hele doos beschimmeld ... :s dus maar terug binnen kweken, maar heb van nog een aantal goei TL's en spaarkweeklampen liggen en kmoet maar toekomen tot november...
      En 400 watt twee keer kopen voor kleine ruimte is al te gek...
      DUS Kweet het gaat beter met 400watter maar antwoord gewoon ff op de vraag...

      Comment


        #4
        Re: 2x150watt ZONDER VSA/Ballast???

        Alle gasontladingslampen (tl, hps, hpi, etc) hebben een starter nodig. Waar laat ge u zoiets wijsmaken? Bestaan inmiddels mss al 100 topics over...

        Comment


          #5
          Re: 2x150watt ZONDER VSA/Ballast???

          voor een 250W lamp is zeker wel een VSA nodig.
          een relais is alleen niet nodig bij een 250W lamp.
          die heb ik de vorige kweek ook niet gebruikt.

          voor mijn volgende kweek ga ik 2x 250W plaatsen in mijn tentje. dusse ik ga dan zeker wel 2x VSA 250W gebruiken.
          hoe wil je anders van netstroom naar 250W gaan?

          peace

          Comment


            #6
            Re: 2x150watt ZONDER VSA/Ballast???

            mijn bouwspot heeft ook 300 watt die plug ik toch ook gwn in het stopcontact?
            of mijn 150watts drooglamp gaat gwn in normale E27 fitting met daarop stroomdraad?

            Comment


              #7
              Re: 2x150watt ZONDER VSA/Ballast???

              Denk toch eens na: iedereen die een HPS-lamp of een kwikjodide lamp wil laten branden gebruikt een vsa. Zijn al die mensen nou zo dom en ben jij nou zo slim of andersom?

              Comment


                #8
                Re: 2x150watt ZONDER VSA/Ballast???

                Nee maar 400 of 600 watt directe piek springt de zekering van.... zonder vsa dan
                maar 150 watt piek moet toch lukken op gewoon net? niet?
                250 is idd twijfelachtig
                Maar zou idd kunnen dat met de gassen die erin zitten idd echt correct juiste stroom moet zijn...??
                Is gewoon logisch nagedacht, er zijn toch wel meer apparaten van +250watt zonder vsa of transfo ingebouwd vandaar...
                en als jij de eerste verkoper van HPS lampen bent en je kunt bij elke lamp een VSA verkopen zelfs al is dit niet echt nodig(kan zijn dat de lamp er gewoon langer van meegaat..) dan doe je dit gewoon.. marketing...
                toch alvast bedankt voor de reacties!!
                Bij nieuwe LCD verkopen ze reinigingssetje...

                Comment


                  #9
                  Re: 2x150watt ZONDER VSA/Ballast???

                  Ik had nu ook maar 1 uurke fysica in het middelbaar, maar ge haalt daar een aantal eenheden door elkaar.

                  Een gasontladingslamp heeft een spanningspiek nodig om op te starten. Spanning : volt, niet watt (vermogen). Ge krijgt netstroom, 230 volt. Gebruikt ge geen vsa dan start uw lamp niet op, de vsa zorgt voor die piek en een constante spanning nadat ze is opgestart. Uw zekering springt trouwens bij een te hoge weerstand (ampere), niet bij een te groot vermogen. Anders zou de zekering hier springen telkens ik mijn versterker op zou zetten.

                  Vindt ge allemaal op wikipedia, das een kleine moeite om te checken.

                  Comment


                    #10
                    Re: 2x150watt ZONDER VSA/Ballast???

                    Een VSA zorgt dat je lamp start en vervolgens zorgt deze ervoor dat er niet meer stroom gaat lopen dan waar je lamp voor is ontworpen.
                    Sluit je een 250W lamp aan zonder vsa, dan gaat de lamp dus kapot en je zekeringen springen.

                    Wanneer je het nu nog niet gelooft, probeer je het maar. Hoe eigenwijs kun je zijn...

                    Comment


                      #11
                      Re: 2x150watt ZONDER VSA/Ballast???

                      Haha neenee heb em nu...
                      mja kan het toch maar gewoon vrage niwaar? no need to get noisy!!
                      toch bedankt voor de hulp!!
                      BTW dan toch maar 1x250....

                      PS mag slotje op

                      Comment


                        #12
                        Re: 2x150watt ZONDER VSA/Ballast???

                        Ik zal het nog 1 keer proberen te verduidelijken: onze netwisselspanning heeft een frequentie van 50 Hz.: gasontladingslampen werken bij een frequentie die ligt tussen de 20 kHz en 100 kHz. De aangeboden spanning op ons net bedraagt 230 Volt (of 400 Volt als je 3 keer 230 Volt haalt van afzonderlijke fasen, immers vanwege de sterradiaal moet je 230 vermenigvuldigen met wortel 3 en niet met 3, omdat je dan op 690 Volt uit zou komen). De spanningspiek die opgebouwd wordt in milli-seconden in de vsa loopt op tot ongeveer 5 kVolt. Dat zijn simpelweg de eisen die de lamp stelt om te kunnen branden. Aan die eisen voldoet de netstroom niet en het vsa zorgt ervoor dat aan die eisen wordt voldaan. Voor de techneuten onder ons: meer dan elementaire kennis van elektriciteit behoort niet tot mijn geestelijke bagage. Vandaar dat ik lekentaal gebruik.

                        Comment


                          #13
                          Re: 2x150watt ZONDER VSA/Ballast???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                          Ik zal het nog 1 keer proberen te verduidelijken: onze netwisselspanning heeft een frequentie van 50 Hz.: gasontladingslampen werken bij een frequentie die ligt tussen de 20 kHz en 100 kHz. De aangeboden spanning op ons net bedraagt 230 Volt (of 400 Volt als je 3 keer 230 Volt haalt van afzonderlijke fasen, immers vanwege de sterradiaal moet je 230 vermenigvuldigen met wortel 3 en niet met 3, omdat je dan op 690 Volt uit zou komen). De spanningspiek die opgebouwd wordt in milli-seconden in de vsa loopt op tot ongeveer 5 kVolt. Dat zijn simpelweg de eisen die de lamp stelt om te kunnen branden. Aan die eisen voldoet de netstroom niet en het vsa zorgt ervoor dat aan die eisen wordt voldaan. Voor de techneuten onder ons: meer dan elementaire kennis van elektriciteit behoort niet tot mijn geestelijke bagage. Vandaar dat ik lekentaal gebruik.
                          Simpel, en verstaanbaar voor andere leken

                          ik heb hier 150W lampen liggen en daer zit een vsa en relais op, ok thoeft mss niet maar speel op veilig, speel op zeker!
                          brandveiligheid kan niet genoeg gepromoot worden!!!!!
                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: 2x150watt ZONDER VSA/Ballast???

                            vandaar dak er ook achter vroeg
                            ga zeker nix installeren dat niet veilig is ....

                            Comment

                            Bezig...
                            X