Oorlog Oekraïne - Rusland

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Eurogro
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2021
    • 842

    #106
    Schwarzenegger: 'We hebben bloed aan onze handen'


    Voormalig gouverneur van Californië Arnold Schwarzenegger zegt in een video dat Europa bloed aan zijn handen heeft omdat het brandstof van Rusland blijft kopen. "Natuurlijk zijn de Russen boos dat ze militairen en apparatuur verliezen, maar ze hoeven ten minste niet te betalen voor de oorlog", zegt de ex-bodybuilder.

    Comment

    • Eurogro
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Oct 2021
      • 842

      #107
      Daar gaan we met zijn alle de kogel is door de kerk(weste)

      Rusland en China willen nauwer samenwerken


      Rusland en China willen nauwer gaan samenwerken op de terreinen van energie, financiën en industrie. Dat hebben president Poetin van Rusland en zijn Chinese ambtgenoot Xi afgesproken in een telefoongesprek, meldt het Kremlin. Volgens de Russen willen ze daarmee "verantwoordelijkheid nemen voor de wereldwijde economische situatie". "Die nog ingewikkelder is geworden door het illegale sanctiebeleid van het Westen."


      Comment

      • Zabuza
        Bong Master
        MemberLucky Member
        • Oct 2019
        • 328

        #108
        Servië weigert de sancties van de EU tegen Rusland te volgen.
         

        Comment

        • Eurogro
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Oct 2021
          • 842

          #109
          Wapenbeurs Parijs trekpleister door oorlog in Oekraïne

          https://nos.nl/artikel/2432866-wapen...og-in-oekraine F9901F85-4518-466F-B372-2C32A6CA52D9.jpg

          Comment

          • Eerstekamerlid
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Jan 2013
            • 5066

            #110
            Ik weet wel dat sommigen de media nog serieus nemen maar ze worden zo zachtjes aan wakker.

            https://www.telegraaf.nl/nieuws/5555...goed-te-spelen

            Niks nieuws, was de hele tijd al zo.
            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Hij heeft veel ervaring met dit soort spelletjes ja

            • Eerstekamerlid
              Eerstekamerlid commented
              Editing a comment
              Wie de schoen past trekke hem aan vriend, maar als je niet eens weet of je een jongetje of meisje bent moet je ver weg blijven van zo iets als oorlog voeren..

              Ik begin een beetje te kenteren merk ik. We hebben in dit godverloren land ondertussen iemand nodig als vriend Puta om orde op zaken te komen stellen.

              Van mij mogen ze m kapot schieten maar dan weet ik 123 volksvertegenwoordigers die wat mij betreft vooraan staan.

              Losers. Overal mee bezig behalve mijn belangen..
          • Eurogro
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Oct 2021
            • 842

            #111
            Met zijn alle eerst op vakantie

            Poetin: operationele pauze voor Russische troepen


            President Poetin wil na de inname van Lysytsjansk een operationele pauze voor de Russische troepen. Samen met Defensieminister Sjojgoe presenteerde hij de verovering gisteravond als een "belangrijke overwinning".

            Comment


            • Eerstekamerlid
              Eerstekamerlid commented
              Editing a comment
              Je laatste zin is alles omvattend; hopen.
              Dat doen we hier al jaren op velerlei vlakken.
              Hoop is niets meer dan een berg stront. Je weet dat het er is, je kan t ruiken maar niemand wil t opruimen.
              Hoop is verloren tijd.

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Dat ligt aan de situatie, hoop doet leven. Daar kan de gemiddelde ukrainer je wel wat over uitleggen
              Met hopen dat het vanzelf voorbij gaat schiet je niks op

            • Eerstekamerlid
              Eerstekamerlid commented
              Editing a comment
              Toevallig ken ik een paar krim bewoners.
              3x raden welk paspoort ze verbrand hebben?
              En nee, Rusland is geen heilige maagd Maria.

              Wij snappen we geen reedt van joh. Laat ze t lekker uitzoeken.
          • Zabuza
            Bong Master
            MemberLucky Member
            • Oct 2019
            • 328

            #112

            Het plan van de VS en NATO is in 2014 begonnen met het door hen geïnstalleerde regime.
            De Oekraïnse troepen worden de laatste weken minder intensief getraind en opgeleid. Staat in verband met het paraat maken van 300 000 NATO soldaten.
             

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Honger had ik niet meegenomen, das waar. Maar ook dat is vervanonsbedshow. Zo werkt het nu eenmaal. Als er zoveel hongerdoden vallen in europa (door een conflict) is er wel degelijk genoeg hulp
              Huidskleur en religie telt helaas ook mee hoeveel hulp men ontvangt

            • Eerstekamerlid
              Eerstekamerlid commented
              Editing a comment
              Voor mij is het allemaal een ver van m'n bed show. Ik kan de wereld niet redden maar probeer goed te zijn voor m'n naasten.
              Krijg alleen wel heel veel naasten op deze fiets.
              Wie gaat mij straks helpen?

              Inflatie door geld bijdrukken, buitensporige energiekosten en ga zo maar door.
              Wie gaat er voor mijn oude dag zorgen als sparen geen zin heeft?
              We worden verkracht. Voelt goed maar je koopt er geen zak voor.

              Bloody shame.

            • Eerstekamerlid
              Eerstekamerlid commented
              Editing a comment


              En dan het laatste filmpje. US WW2 vet (100) zegt dat dit niet het land is waarvoor z'n boys gestorven zijn.

              Moesten ons kapot schamen.
          • joremkrank
            Cronic Grower
            Lucky Member
            • Oct 2015
            • 3260

            #113
            Rusland zit niet bij de opec,wel bij de opec plus https://duckduckgo.com/?q=opec+plus&...=v314-1&ia=web maar dat zeggen ze er niet bijgaan we toch gewoon allemaal elektrisch rijden
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment

            • Zabuza
              Bong Master
              MemberLucky Member
              • Oct 2019
              • 328

              #114
              Twee weken geleden post ik hier nog dat het conflict begonnen is in 2014 met het omver gooien van het regime in Oekraïne. Vandaag iets wijzer geworden in de kwestie.
               

              Comment

              • Zabuza
                Bong Master
                MemberLucky Member
                • Oct 2019
                • 328

                #115
                 

                Comment

              • Eerstekamerlid
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Jan 2013
                • 5066

                #116






                Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                Comment


                • Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Opschalen met 70% dus
              • Eurogro
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • Oct 2021
                • 842

                #117
                Atoomwaakhond: schade aan kerncentrale Zaporizja, veiligheidszone nodig


                VN-atoomwaakhond IAEA zegt dat er dringend maatregelen nodig zijn om een nucleair ongeluk bij kerncentrale Zaporizja te voorkomen. Zo'n ongeluk kan worden veroorzaakt als de centrale, die in door Rusland bezet gebied in Oekraïne ligt, beschadigd raakt door wapens. De IAEA-delegatie heeft al schade geconstateerd, ook dicht bij de reactoren.
                Bron
                Zo is er schade aan het gebouw voor verse kernbrandstof en aan de opslagfaciliteit voor vast radioactief afval. Ook is het gebouw met het centrale alarmstation beschadigd. 

                Comment


                • Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Dus de russen moeten het niet als basis gebruiken, hoeft er van beide kanten ook niet geschoten te worden. Dan is een veiligheidszone wel handig.
                  Wie gaat daar politie spelen dan eigenlijk?

                • Eerstekamerlid
                  Eerstekamerlid commented
                  Editing a comment
                  Kadyrov lijkt me daar de aangewezen man voor.
                  Fijnbesnaard en een echte diplomaat.

                • Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Dat was serieus het eerste waar ik aan dacht ja
                  Die man denkt in oplossingen, meestal dodelijk, hehehe
              • Zabuza
                Bong Master
                MemberLucky Member
                • Oct 2019
                • 328

                #118
                Gaan de VS en EU China dezelfde sancties opleggen als Taiwan wordt binnengevallen?
                 

                Comment


                • Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Slechte corrupte regering, net als in afrika. Daar zitten de rijkste landen kwa grondstoffen.

                • Eerstekamerlid
                  Eerstekamerlid commented
                  Editing a comment
                  Mwah, met kleine 10% van aardoppervlak voor Rusland mag Afrika lekker dromen qua meeste grondstoffen. Toch zeker na al wat er al geplunderd is.

                  China zal het afmaken voor ons. Mensenrechten en kaas van het bord enzo.

                • Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Niet de meeste, de duurste en meest gewilde
              • Eurogro
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • Oct 2021
                • 842

                #119
                Het moet niet beker worden
                Gemeentelijke opvang bijna vol, maar Oekraïners hebben weinig zin in gastgezin



                De gemeentelijke opvang van Oekraïense vluchtelingen staat nog steeds onder druk. Dat laat het ministerie van Justitie en Veiligheid weten na vragen van NU.nl. Het aandeel bezette bedden is vorige week gestegen naar 96 procent. Tegelijkertijd is er nog volop plek bij gasthuishoudens, maar daar lijken Oekraïners niet warm voor te lopen.



                Comment

                • Eerstekamerlid
                  Exquisite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jan 2013
                  • 5066

                  #120
                  Insider info: in navolging van mijn eerdere mobilisatie tweet: Poetin heeft de knoop doorgehakt. Er komt een gedeeltelijke mobilisatie, maar dan specifiek in de grensregio's zoals Belgorod, Rostov, Bryansk, maar ook in Kaliningrad en de Krim. Aankondiging binnen 2 weken

                  de

                  Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                  Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                  Comment

                  Bezig...