Wat ligt er op jou bord vanavond?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ex user 54404
    Retired
    • Aug 2023
    • 1454

    #4186
    🍽️👍😊
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      … das een cordon blue wat jij bedoelt. Kaas moet je als je een beetje verstand hebt weg houden van een schnitzel

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Kaas moet je overal weg bij houden vind ik 😀

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ja welja dat @Wachtertje🙂 en enkel bij granen en groentjes
  • kelderkastje
    Exquisite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Nov 2019
    • 5460

    #4187
    Nog eens zelf ravioli gemaakt. Veel werk altijd, maar erg lekker en erg geapprecieerd meestal. 20240729_181805.jpg
    20240729_180758.jpg
    2 vullingen: zongedroogde tomaat, mozzarella en pijnboompit. En geitenkaas, walnoot, parmaham.
    Tomatensausje erover. Beetje parmezaanse kaas daarop geraspt.
    Attached Files

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Kei mooi!

    • Ex user 54404
      Ex user 54404 commented
      Editing a comment
      Ahh man wat lekker dit, verse pasta! 😍
  • kelderkastje
    Exquisite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Nov 2019
    • 5460

    #4188
    Collega wou Thai voor de lunch.
    20240801_124317.jpg
    Beter als een smoske.

    Comment


    • Eerstekamerlid
      Eerstekamerlid commented
      Editing a comment
      Werk jij?
      Dacht die heb t voor elkaar.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Ik doe soms alsof.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit, misschien moet ik werk serieus overwegen! Als ik oppas vind voor mijn hond!
  • Hork
    Banned
    Lucky Member
    • Jul 2020
    • 4103

    #4189
    Donderdagavond pizza avond. Tegenwoordig gebruik ik patentbloem wat ook prima werkt en smaakt! Deeg op basis van poolish.

    IMG_20240801_175533.jpg

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Ja die Italianen doe wat speciaal over ´hun´ bloem. Graan komt ook gewoon uit Oekraïne. Beetje bizar over hun terroir, en al die lekkere Belgische varkens worden naar Parma gebracht ipv er Breydelham van te maken. Dat dan weer wel.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Klopt helemaal kelderkastje en daarom is er dus ook prima ham van eigen bodem dat niet onderdoet voor prosciutto. Men moet het alleen wel post bake toevoegen, hetgeen de Hollander maar ook de Belg niet weet. Ook moet je een goede ham kunnen herkennen. Die van La Place bv is uitstekend.
  • Hork
    Banned
    Lucky Member
    • Jul 2020
    • 4103

    #4190
    Ik had nog een tweede deeg bol van gisteren, als gezegd van patentbloem. Dit deeg doet echt niet onder voor deeg van Italiaanse bloem.
    IMG_20240802_185317.jpg

    Comment

    • Hork
      Banned
      Lucky Member
      • Jul 2020
      • 4103

      #4191
      Vanmiddag lag dit op mijn bord

      IMG_20240804_123438.jpg

      Comment


      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Lekker toch

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat was het zeker!
    • Ex user 54404
      Retired
      • Aug 2023
      • 1454

      #4192
      Zuurvlees. 🍽️👍
      Attached Files

      Comment


      • Ex user 54404
        Ex user 54404 commented
        Editing a comment
        Van de slager, echte Limburgse zuurvlees.

        En tja, ben een kleine eter Greyvol. 😉

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Wou dat ze dat hier hadden!

      • Ex user 54404
        Ex user 54404 commented
        Editing a comment
        Bijna Rrepp! 😁
    • Hork
      Banned
      Lucky Member
      • Jul 2020
      • 4103

      #4193
      Had nog een deeg bol in de vriezer. Smaakte goed maar vers is beter
      IMG_20240804_184727.jpg ​​​​​​

      Comment


      • Ex user 54404
        Ex user 54404 commented
        Editing a comment
        Ziet er anders weer focking lekker uit...damnit! Nu heb ik zin in pizza... 🥺

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Thanks! Heb wel iets betere resultaten gehad met bevroren deegbollen, maar ook wel mindere. Het wil wel, pizza maken van een ontdooide deegbol en dan hoef je geen deeg te maken. Net als jij eet ik wekelijks pizza maar vaker nog twee keer per week, want het verveelt me nooit en met een goeie oven is het goedkope kost.
    • Ex user 54404
      Retired
      • Aug 2023
      • 1454

      #4194
      Ik heb de knoop doorgehakt Hork​​​​​​, en ga deze aanschaffen. 😃
      Attached Files

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        In een kamado krijg je ook geen echt goeie pizza kelderkastje daarvoor komt onvoldoende hitte van boven maar voor buiten zijn er wel goedkope hout- of gasoventjes van Ooni koda. Maar jij hebt dan nog een paar goeie Italiaanse restaurants als alternatief, die zijn hier dus in Leeuwarden in het geheel niet. Er is zelfs een tent uitgerekend genaamd de Burgemeester van Napels waar de pizza's niet te vreten zijn.

        Ex user 54404 hier zijn alleen een soort Turks/Italiaanse pizza's te krijgen met dubieuze kaas en dito tomaten en een oudbakken bodem. Gratis hoef ik ze niet eens dus het is bakken of zakken.

        Heb nog wel een uitstekend deegrecept voor je op poolish basis van gewone patentbloem.

      • Ex user 54404
        Ex user 54404 commented
        Editing a comment
        Hier precies hetzelfde Hork wat betreft het pizza aanbod. 👎
        Ik las idd dat je gewone bloem had gebruikt bij je laatste batch?
        Zag er iig weer toppie uit.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Klopt ik gebruik patentbloem sinds een paar weken en dat gaat prima.
    • batmeid
      Expert Grower
      MemberLucky Member
      • Oct 2012
      • 1317

      #4195
      20240804_200654.jpg peultjes, balletje gehakt, piepers en paprika non de jus.
      Weer zoooooooooo lekker
      sigpic it is just a flower

      Comment

      • Flip Hasjkip
        Wicked Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Sep 2008
        • 3595

        #4196
        Toetje van de bbq, groente gestoofd in rode wijn.

        IMG_3549.jpg
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment

        • Ex user 54404
          Retired
          • Aug 2023
          • 1454

          #4197
          Lunch. 🍽️👍 20240805_161326~2.jpg 20240805_161401~2.jpg

          Comment

        • kelderkastje
          Exquisite Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Nov 2019
          • 5460

          #4198
          Saladerie met dode beeststukjes van het vuur.
          20240805_180931.jpg 20240805_180943.jpg

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Ieder zen fetisj
        • Ex user 54404
          Retired
          • Aug 2023
          • 1454

          #4199
          Lekker makkelijk wat groentjes en gehakt in pittige pindasaus. 🍽️👍 20240725_164914~2.jpg 20240725_164859.jpg

          Comment

          • Takketoelli
            Cronic Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Jan 2019
            • 3124

            #4200
            Kebab van de Döner

            20240723_191922.jpg
            Fokking lekker
            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              PH Döner kebabbakker annex hennepkweker.

              Zo zien de broodjes er hier ook uit, precies hetzelfde. Ooit was ik eveneens liefhebber - de testimonial staat zelfs in dit topic - maar heb het iets te vaak achter elkaar gegeten denk ik.

              Hippe armband, je lijkt wel zo'n relnicht!

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Vreemd he?
              Net of iedere kebabgoeroe dezelfde opleiding heeeft gehad, of ze zijn enkrm trouw aan het originele recept. Ik denk het laatste.
              Beetje als pizza he, dat moet gewoon allemaal kloppen

              Af en toe rellen kan geen kwaad, al ga ik soms een beetje te ver Hork!
              Tis die kwart fries in mij denk ik.... hehehehe
          Bezig...