Wat ligt er op jou bord vanavond?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Remco
    Exquisite Grower

    • Jul 2018
    • 7399

    #2446

    Cake van 2 dagen geleden is bijna op !!
    Volgende week ene met veel kleurtjes !!



    IMG_9632.jpg
    image.jpg​
    🔥Remco🔥​

    Comment

    • Hork
      Banned
      Lucky Member
      • Jul 2020
      • 4103

      #2447
      Indien iemand zich afvraagt of de multiculturele samenleving iets goeds teweeg heeft gebracht.

      IMG_8595.jpg IMG_8596.jpg
      Nee want dit eten ze ook in Griekenland.

      Comment


      • Eerstekamerlid
        Eerstekamerlid commented
        Editing a comment
        Man ik weet nog dat ik mn 1e broodje at. Andere wereld ineens.

        Dappermarkt Amsterdam. Beste wat je ooit geproefd hebt.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nou ik was ook meteen verkocht inderdaad toen ik voor het eerst een goed broodje kebab at!

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Al is een goed broodje bal ook verrukkelijk.

        Maar idd. hebben ze rond de middellandse zee het broodje warm vlees wel naar een hoger niveau gestuwd.
    • Remco
      Exquisite Grower

      • Jul 2018
      • 7399

      #2448

      Mozzarella - tomaat ijsbergsla gedroogde
      ui snippers en goe wa balsamico staat
      er op't menu vandaag !!



      IMG_9692.jpg​

      Remco.

      Comment

      • Hork
        Banned
        Lucky Member
        • Jul 2020
        • 4103

        #2449
        Zou ik kunnen slagen met deze vorm deegbol vanavond?

        IMG_8613.jpg Diepvriesbakje omdraaien en dan komt de deegbol er zelf uit! Is een tip van een Texaanse pizzabakker van een pizzaforum waar ik ook actief ben. Die kerel laat zijn houtgestookte oven rustig acht tot twaalf uur voorverwarmen (waar anders moet ie zijn wijn drinken desgevraagd) en bakt ze beter dan menig Napolitaan en zijn spreuk is: 'slapping for show, stretching for dough!' Ik vind het een mooi man, ook al is ie een tikje eigenwijs!

        Comment

        • Remco
          Exquisite Grower

          • Jul 2018
          • 7399

          #2450

          Kapsalon kip & Samurai saus !!



          7 pingelings

          ​​​​​​​De calorie zitten onder het konijnen eten !!

          7BBC6EF2-8E26-47B7-BBAD-3FFF2BD0D276_1_201_a.jpg



          Remco.

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Konijnenvoer 2.0!
        • Hork
          Banned
          Lucky Member
          • Jul 2020
          • 4103

          #2451
          Beetje uitgeschoten met de tomatensaus en was de schapenkaas vergeten. Post bak wat er over geraspt.

          IMG_8614.jpg IMG_8616.jpg IMG_8615.jpg

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            vandaag pas ik , mo ti's weer een schoontje !!

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Verstandig om te passen want deze was te druilerig, drie scheppen tomatensaus is echt te veel.
        • Remco
          Exquisite Grower

          • Jul 2018
          • 7399

          #2452


          IMG_8551.jpg​

          Remco.

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Lekker maar als ik dat 's avonds eet geraak ik in de racekak!
        • Remco
          Exquisite Grower

          • Jul 2018
          • 7399

          #2453

          Sunday pasta time èé


          ABAD97D3-638E-45B9-95E0-9245A9043228_1_201_a.jpg


          Remco.

          Comment

          • Remco
            Exquisite Grower

            • Jul 2018
            • 7399

            #2454

            Vandaag konijnenvoer met feta en mozzarella kaas !!


            F724C722-4BA9-44BB-805B-1ACAFE646A93_1_201_a.jpg

            Remco.

            Comment


            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Konijnen eten wortelen man..

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Goed voor je ogen!
          • Remco
            Exquisite Grower

            • Jul 2018
            • 7399

            #2455

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Ziet er goed uit, smakelijk!

            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              t'was wa te weinig - honger is nog niet gestild 😮
          • Hork
            Banned
            Lucky Member
            • Jul 2020
            • 4103

            #2456
            Het zonnetje is er lekker bij en ik had nog een deegbol in de vriezer, dus tijd voor....

            IMG_8649.jpg IMG_8652.jpg

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Dank u! Altijd welkom om te komen proeven hé!

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Remco, uitstapje naar het hoge noorden? Ik kom mee.

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Gezellig, laat het me 24u tevoren weten zodat er genoeg deegbollen zijn!
          • anoniemand
            Elite Stoner
            MemberLucky Member
            • Dec 2017
            • 148

            #2457
            Italiaanse pannenkoeken, lekker

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Si si!
          • Hork
            Banned
            Lucky Member
            • Jul 2020
            • 4103

            #2458
            En deze van dezelfde pizza van vond ik wel lollig.

            IMG_8651.jpg

            Comment


            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Goed man!

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Remco zie linksboven op de foto.

              Dank u Greyvol!

            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              haha inderdaad had het niet gezien !!
              bedelaar !!!
          • Greyvol
            Amazing Grower
            420 MemberLucky Member
            • Dec 2014
            • 4719

            #2459
            Herkenbaar
            filedata/fetch?id=1752325&d=1665590990&type=thumb
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Kipfilet in zoetzure ananas saus met tjaptjoi en witte rijst

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Haha herkenbare materie, ik zie dat uw kookkunsten op waardering kunnen rekenen! Ziet er ook erg goed uit!

            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Thanx!
          • Hork
            Banned
            Lucky Member
            • Jul 2020
            • 4103

            #2460
            Tomatenvleessaus in de maak, te gebruiken bij pasta of risotto of bonen. Men snijdt anderhalve rode ui of twee als je wilt.

            IMG_8686.jpg Aanbakken in olijfolie op niet al te heet vuur en als de meeste olijfolie verdampt is afblussen met een glas witte wijn.

            IMG_8691.jpg Nog altijd op zacht vuur door blijven koken tot de wijn verdampt is. Dan het rundergehakt er bij maar half-om-half kan ook als je dat liever hebt. Hier komt nog wel eens een orthodoxe jood eten dus... Nee geintje hoor!

            IMG_8693.jpg
            Dit kan je dus ook vervangen met vleesvervangers of schoenzolen!

            Gehakt prakken en nog eventjes doorbakken en afblussen met een blik gepelde tomaten en twee pakjes gezeefde tomaten. Maar dat mogen ook drie blikjes gepelde tomaten zijn, of vier pakjes puree, dat alles luistert niet zo nauw. Wat wel nauw luistert is zorgen dat het niet aankoekt, 'want dan is de saus mislukt' luidde het keiharde oordeel van mijn tante in Italië steevast! Soms met het vingertje en de pollepel nog in de hand. Máár ik flikker geen goeie saus weg als die een bietje aankoekt hoor, ben je mal! Die tantes weten ook niet alles!

            IMG_8695.jpg
            Mijn grootste fan is er ook weer bij!

            IMG_8692.jpg Deksel op de pan tegen spatten en laten koken (af en toe roeren) tot het meeste vocht er uit is. Zonder deksel gaat sneller maar dat spat zo.

            IMG_8696.jpg Nou dat is dan mijn recept voor een lekkere tomatenvleessaus dus ik dacht deel het ff met mijn vrienden en vriendinnen hier!

            Comment


            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              olie verdampt ?

              Awel ik maak men saus ook zo maar dan in een kleinere hoeveelheid !!

            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Goed bezig zeg, mooi hondje ook

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Remco ik eet hier drie of vier keer van, want wat teveel is aan saus vries ik in. Volgende keer hoef ik dan alleen maar de spaghetti te koken, schep kookvocht in de koekenpan, de saus er in (maakt niet uit als er nog wat ijs in zit) roeren, spaghetti er bij, vocht er uitkoken en lekker eten!

              Dank u Greyvol ze is mooi en ook nog eens heel lief!
          Bezig...