De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Xtreme
    Banned
    • Jul 2009
    • 4271

    #31
    Re: De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

    Er komt echt maar een minimale hoeveelheid stoom uit, Bella. Vergelijk het maar met dry-cleaning van kleding.

    Comment

    • belladonna
      Guru of all Growers
      Lucky Member
      • Aug 2008
      • 10674

      #32
      Re: De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

      Dus je maak met da apparaat gewoon je laminaatvloer schoon ?
      God was never on your side..

      Comment

      • Xtreme
        Banned
        • Jul 2009
        • 4271

        #33
        Re: De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

        Ja, zelfs de ramen, de bekeding van meubels, de gordijnen en zowel de binnen- als de buitenkant van onze auto. Sterker nog, het onkruid in de voegen van de tegelpaden, spuit ik er ook mee kapot. Kijk maar eens op internet wat zo'n ding kan. En denk niet dat je de boel zeiknat maakt: in het reservoir gaat ongeveer 1,5 liter water en daar kun je meer dan een half uur stoom van 150 graden mee maken. Echter niet je hand voor de opening houden, want dat is niet lekker. En het voordeel is dat je ook nog desinfecteert: kattenvlooien, schimmels e.d. kunnen er ook niet tegen. Het is net als een Tom-Tom: als je hem eenmaal hebt dan kun je niet meer zonder.
        Last edited by Xtreme; 11 January 2013, 13:06.

        Comment

        • Ayrton S
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Mar 2012
          • 297

          #34
          Re: De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

          Oorspronkelijk geplaatst door belladonna
          Laminaat met en stoomreiniger ? zo nat mag een laminaat vloer helemaal niet worden.

          Extreme je schoon maakster is met pensioen maar als je met stoom laminaatvloer schoon maak komen als je planken los
          Verlijmd laminaat kan je behoorlijk nat schoonmaken.
          Die clicklaminaat rommel moet je niet te lang nat maken en zorgen dat het snel weer kan drogen.

          Comment

          • moreweed
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Dec 2009
            • 5939

            #35
            Re: De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

            pff, ik heb hier een simpel vloertje van niet al te prijzig kliklaminaat, ligt er nu een jaar of 5 in (ook in de keuken). Wordt wekelijks en wanneer nodig vaker gedweild, en heb er nog geen enkele last mee. Geen gesprongen naden,geen bolling, nada.

            Laminaat van redelijke kwaliteit en zelfs het echt goedkope spul kan best wat hebben mits je het strak legt, nergens kieren of beschadiging langs naden hebt, en netjes afwerkt met plintjes waar je aan de onderkant een ieniemieniestreepje kleurloze sanitairkit langs legt. Ik bedoel dan niet van die plakplintzooi want dat is bagger.

            Het grote voordeel van dat soort spul is dat als je er klaar mee bent je nog eens wat anders erin kan leggen zonder dat het de spreekwoordelijke rib uit je lijf is. Probeer dat maar eens met mooi parket (wat ik ook graag zou willen hoor, daar niet van. Maar het is niet praktisch voor mijn specifieke situatie).
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment

            • fl13r3flu1t3r
              Banned
              • Aug 2010
              • 3100

              #36
              Re: De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

              Gewoon epoxy smeervloer met afvoerputje in het midden van je woonkamert, muren doortegelen tot plafond en je kan los met je hogedrukreinigert.

              Laminaat is zooo 2012.

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #37
                Re: De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

                Een goeie vriend van me had grind in z'n huiskamer gestort, gewoon dat grove grind.
                Af en toe een beetje harken, maar je mocht je laarzen aan houden binnen.

                Voor het toilet hing een gordijn, maar dat was omdat de deur kwijt was.

                Een stoomcleaner is toppie inderdaad.
                Ik heb alleen m'n epoxy vloer in de woonkamer (zonder afvoerputje) er nog niet mee gedaan, omdat ik niet weet of de kleurlaag tegen die hitte kan.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • moreweed
                  Exquisite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Dec 2009
                  • 5939

                  #38
                  Re: De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

                  grind in de woonkamer ... wow !

                  hier had er eentje een vloer gemaakt uit pallethout, netjes geschuurd en gelakt enzo, de whole nine yards. Had die smurf 'm alleen vastgezet met spijkerpluggen ("anders was het berg-en-dal geworden" zei hij). Dus je raadt het al, binnen twee weken vlogen hem de spijkerpluggen om de oren

                  een andere grapjurk had laminaat als wandbedekking, tot aan het plafond liet hij het doorlopen. Zag er grappig uit wel, daar niet van... maar man wat is die kerel bezig geweest met montagekit, echt emmers en emmers gingen er doorheen.
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment

                  • pastinaakpeter
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2012
                    • 255

                    #39
                    Re: De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

                    Ik heb eens een fles zwarte Havana club op de laminaat van een vorig huurappartement gemorst. Omdat ik in de zetel in slaap gevallen was heeft het er wel even kunnen intrekken, ik weet niet precies hoelang, ik was nogal beneveld op dat moment. Na de opkuis blonk dat stukje laminaat toch wat harder dan de rest, en rook ook veel beter. Het effect was echter nogal van korte duur en dat spul is nogal duur.
                    Al bij al een waardeloze tip.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                    Comment

                    • moreweed
                      Exquisite Grower
                      MemberLucky Member
                      • Dec 2009
                      • 5939

                      #40
                      Re: De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

                      dweilen met havana club...l schaam je
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment

                      • pastinaakpeter
                        Wicked Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2012
                        • 255

                        #41
                        Re: De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

                        K'maan, da's toch lekker.
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                        Comment

                        • moreweed
                          Exquisite Grower
                          MemberLucky Member
                          • Dec 2009
                          • 5939

                          #42
                          Re: De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

                          nooit meer vingerafdrukken ? zoutzuur !
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment

                          • pastinaakpeter
                            Wicked Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2012
                            • 255

                            #43
                            Re: De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

                            Ik weet nog een echte tip. Nu het stevig gaat vriezen is het een ideaal moment om de diepvriezer te ontdooien en te kuisen. Gewoon alles een nachtje buiten gooien, ene rollen, en kijken maar hoe de diepvries ontdooit.
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                            Comment

                            • belladonna
                              Guru of all Growers
                              Lucky Member
                              • Aug 2008
                              • 10674

                              #44
                              Re: De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

                              Diep vries snel ontdooien met de Fhone of pannen kokend water in de vriezer zetten
                              God was never on your side..

                              Comment

                              • fl13r3flu1t3r
                                Banned
                                • Aug 2010
                                • 3100

                                #45
                                Re: De Grote schoon maak we gaan schoonmaken

                                Diepvries in je magnetron zetten gaat sneller.

                                Comment

                                Bezig...