hoe en wat...??? kan ieman me helpen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • engelbert
    Retired
    • Jan 2013
    • 3

    #1

    hoe en wat...??? kan ieman me helpen

    Korting op 420shop
    Hallo,
    ik zal me eerst even voor stellen ben nieuw op het forum en ga over een 2 maande beginne met binne kweekje 5 plantjes

    Hoe kan ik dit het best doen..?. -->> http://www.degrowshop.eu/complete-kw...e-kweektent-1/ Dat is waarschijnlijk het spul waar ik mee gaa kweken of is dit te overdreven op 5 planten..?
    kweken op cocos hydro of aarde bio producten als voeding zo ja welke is dan het best aan de raden..>>>?
    iemand ideen over hoe of wat hoor het graag...!!


    Grtzz

  • peuker
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Sep 2011
    • 1281

    #2
    Re: hoe en wat...??? kan ieman me helpen

    is wel een ferme tent welke potten ben je van plan te gebruiken ? ivm voeding is het best dat je eens kijkt naar de verschillende merken
    met plagron en canna heb ik wat ervaring en die vind ik goed

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: hoe en wat...??? kan ieman me helpen

      Zo te zien weet je nog niet wat je wil gaan doen, cocos, hydro of aarde.
      Misschien dan eerst eens wat kweekverslagen lezen om dat te bepalen.
      De voeding is afhankelijk van je medium.

      Die tent is wat over-the-top ja.
      In een 100x100 tentje heb je ruimte zat voor 5 plantjes.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Xtreme
        Banned
        • Jul 2009
        • 4271

        #4
        Re: hoe en wat...??? kan ieman me helpen

        Toch zie ik wel voordelen in een ruim bemeten tent. Je hebt ruimte voor een kacheltje en eventueel een ventilator op statief. Die vind ik handiger dan clipfans. En je hebt de mogelijkheid om er 2 * 400 watt in te hangen. Schakelkastjes hebben toch meestal 2 of meer lampaansluitingen. Verder kun je met 5 planten prima scroggen. Kortom, als geld van ondergeschikt belang is, heb je veel meer mogelijkheden met zo'n ruim bemeten tent.

        Comment

        • Ganjax
          Guru of all Growers
          420 MemberMemberLucky Member
          • Apr 2009
          • 10443

          #5
          Re: hoe en wat...??? kan ieman me helpen

          ..............
          Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 23:48.
          ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: hoe en wat...??? kan ieman me helpen

            Aye, groter is vaak beter.
            Als geld, geluid en ruimte geen issue zijn : Kiloknallen !
            Om er nog maar een te noemen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • engelbert
              Retired
              • Jan 2013
              • 3

              #7
              Re: hoe en wat...??? kan ieman me helpen

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
              Aye, groter is vaak beter.
              Als geld, geluid en ruimte geen issue zijn : Kiloknallen !
              Om er nog maar een te noemen.
              waarom is die beter dan..??

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax
              Voor dat geld maak je beter een hok.

              waarom een hok en niet een tent wat is beter aan een hok bouwen dan..?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              zat zelf eens te denken om 1 600 van boven en 2 keer 200 van onder voor de onder groei zou dat wat zijn..?

              Comment

              • moreweed
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Dec 2009
                • 5939

                #8
                Re: hoe en wat...??? kan ieman me helpen

                2x 200 voor onder ? waaronder ?

                planten hebben -niet geheel toevallig- het merendeel van hun bladgroen ingericht op licht van boven. Ook in Australië. Dat is dus de plek om je lamp op te hangen (BOVEN je planten, niet boven Australië. die hebben namelijk zon. Heel veel zon). Planten richten zich ook op dat licht. Keileuk om te zien (als je geduldig bent tenminste, anders zo saai als pek zien druppelen - 1 druppel in de 9 jaar-)

                Dat kleine spul onderin kan je -net zoals ze bijv met Dahlia's doen- weghalen, dieven heet dat. In de hoop dat alle goeds van onder naar je hopelijk uberdikke ultrahoofdtop gaat.
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment

                • angel777
                  Cronic Grower
                  • Mar 2010
                  • 3409

                  #9
                  Re: hoe en wat...??? kan ieman me helpen

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                  Aye, groter is vaak beter.
                  Als geld, geluid en ruimte geen issue zijn : Kiloknallen !
                  Om er nog maar een te noemen.
                  ik mis toch nog wat hier en daar
                  om te beginnen 'n actieve inblaas met filter!
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: hoe en wat...??? kan ieman me helpen

                    Ja dat kan. Ik heb zelf nog nooit een actieve inblaas gebruikt.
                    Zolang je inlaat maar genoeg oppervlakte heeft zou het ook zonder moeten kunnen.

                    @TS: Maar beter .. wat is beter, er zitten wat kleine verschillen in.
                    Als je die opzoekt zie je waar het prijsverschil van komt.
                    Ik weet dat deze goeie service biedt.
                    Bij eerdergenoemden heb ik dat nog niet ervaren, dat telt voor mij ook een beetje mee.

                    Maar voor je zoiets aanschaft, heb je ook werkelijk een kilo wiet nodig voor een maand of vier ?
                    In vier maanden kun je wel een kweekje afmaken, en als jij aan 2gram/dag genoeg hebt, zou een 400W tentje/hokje volstaan.

                    Dat scheelt toch aanzienlijk in de onkosten.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • Ganjax
                      Guru of all Growers
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Apr 2009
                      • 10443

                      #11
                      Re: hoe en wat...??? kan ieman me helpen

                      .......
                      Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 23:49.
                      ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

                      Comment

                      • engelbert
                        Retired
                        • Jan 2013
                        • 3

                        #12
                        Re: hoe en wat...??? kan ieman me helpen

                        Waterpack_ACS.jpgzo vandaag hydro systeem besteld

                        Comment

                        Bezig...