Flint's tuintje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Jolien
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2015
    • 81

    #286
    Re: Flint's tuintje

    Waaw! Ik ben echt stikjaloers van jouw tuin! Zo mooi en ook de poesjes liggen er liefjes bij ik vroeg mij wel af welk soort bloemen dat die grote paars-witte zijn?

    Verstuurd vanaf mijn GT-N8000 met Tapatalk

    Comment

    • FlintStoned
      Banned
      • Oct 2012
      • 5580

      #287
      Re: Flint's tuintje

      Dat is Chinese sierkool.

      Comment

      • Jolien
        Expert Stoner
        MemberLucky Member
        • Jun 2015
        • 81

        #288
        Re: Flint's tuintje

        Ah ok, had dat nog nooit gezien. Leek net een bloem :-S

        Verstuurd vanaf mijn GT-N8000 met Tapatalk

        Comment

        • LittleDwarf
          Super Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Jul 2014
          • 1681

          #289
          Re: Flint's tuintje

          Hehe die bergschoenen heel origineel flint!

          Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y625-U51 met Tapatalk

          Comment

          • FlintStoned
            Banned
            • Oct 2012
            • 5580

            #290
            Re: Flint's tuintje

            DSC02040.jpg


            DSC02048.jpg


            DSC02054.jpg

            Comment

            • kishan007
              Son of the Bong
              420 MemberMemberLucky Member
              • Aug 2015
              • 447

              #291
              Re: Flint's tuintje

              lief hoor die schattebeestjes
              K-007
              Kishan's kijkdoosje

              Comment

              • FlintStoned
                Banned
                • Oct 2012
                • 5580

                #292
                Re: Flint's tuintje

                DSC02064.jpg
                De sierkool gaat nog steeds prachtig. Toch leuk wat kleur in de "winter" .

                DSC02066.jpg
                In het voorjaar had ik prei en knoflook gezaaid. Deze zijn inmiddels uitgepoot.

                DSC02065.jpg DSC02061.jpg
                De wortel en knolvenkel staan nog steeds in bloei.


                DSC02070.jpg DSC02062.jpg

                Net zo als de buitenwiet, ghehe. Zelfs de tropische banaan ploetert nog voort.

                Comment

                • Akhaasje
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2015
                  • 215

                  #293
                  Re: Flint's tuintje

                  met dit soort winters wil het wel doorgaan buiten flint. erg benieuwd wanneer het oogsttijd voor de buitendame is.

                  Haas

                  Comment

                  • FlintStoned
                    Banned
                    • Oct 2012
                    • 5580

                    #294
                    Re: Flint's tuintje

                    DSC02080.jpg

                    Dat vraag ik me ook af Haas, ghahahahaha.

                    Ze zitten wel ram onder de luizen momenteel. Ik doe er echter nu ff niks aan.

                    DSC02085.jpgDSC02086.jpg

                    DSC02090.jpg

                    Close up van de bloeiende wortel.

                    DSC02097.jpg

                    Sterremos (Mnium hornum) ontwikkeld zich op me oude werkbotten, leuk.

                    DSC02100.jpg

                    De Oost-Indische kers is met dit weer ook niet kapot te krijgen.

                    2016-01-10.jpg

                    Op de eiken boomstamstoeltjes groeien inmiddels jonge zwavelzwammen en vormt er zich een hanenkam of cantharel (Cantharellus cibarius). (Links boven in de collage)l
                    Last edited by FlintStoned; 10 January 2016, 18:39.

                    Comment

                    • kishan007
                      Son of the Bong
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Aug 2015
                      • 447

                      #295
                      Re: Flint's tuintje

                      Wat een leuk winter vertier!
                      K-007
                      Kishan's kijkdoosje

                      Comment

                      • Gps
                        Super Grower
                        MemberLucky Member
                        • Apr 2014
                        • 1988

                        #296
                        Re: Flint's tuintje

                        Ik heb hier een Oost-Indische kers in de voortuin, ook nog steeds helemaal groen.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment

                        • FlintStoned
                          Banned
                          • Oct 2012
                          • 5580

                          #297
                          Re: Flint's tuintje

                          DSC02113.jpg
                          De Oost-Indische Kers heeft best wel een knak gehad van de kou.


                          DSC02106.jpg

                          De Chinese sierkool geeft niet zoveel om het beetje sneeuw wat hier vannacht viel en groeit gestaagd verder.

                          DSC02107.jpg


                          DSC02108.jpg

                          De Banaan vind de vorst minder prettig en sterft nu bovengronds af. Als het nog wat meer is ingevroren snij ik op 10 cm van de grond de hele zaak af. Op de kluit komt dan een flinke mulchlaag van dood plantmateriaal. In het voorjaar komt de banaan vanuit de wortel weer opnieuw op. De planten zijn afgelopen zomer vrij laat als stek gepoot. Komend jaar zullen ze veel groter gaan worden. Zeker als ik ze een beetje voed.

                          DSC02109.jpg
                          In de sere is het net boven nul gebleven dus de buitenwiet prutteld rustig verder.

                          DSC02112.jpg
                          Last edited by FlintStoned; 17 January 2016, 12:19.

                          Comment

                          • Eerstekamerlid
                            Exquisite Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jan 2013
                            • 5066

                            #298
                            Re: Flint's tuintje

                            Bananen or it didn't happen..
                            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                            Comment

                            • FlintStoned
                              Banned
                              • Oct 2012
                              • 5580

                              #299
                              Re: Flint's tuintje

                              Pictures.jpg

                              Comment

                              • Nonsense
                                Super Grower
                                420 MemberMemberLucky Member
                                • Jul 2015
                                • 1724

                                #300
                                Re: Flint's tuintje

                                Weer genieten van de mooie plaatjes thanks Flintstoned.

                                Comment

                                Bezig...