Flint's tuintje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • hippiekomeet
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2015
    • 214

    #631
    Re: Flint's tuintje

    Wie wil er nu een kolibrievlinde als je zo een mooie vlinders al hebt. Ze zijn inderdaad te fotograferen op goed geluk, mijn vriendin heeft onlangs een filmpje gemaakt ervan kan je die hier ook posten?

    Verstuurd vanaf mijn P022 met Tapatalk

    Comment

    • FlintStoned
      Banned
      • Oct 2012
      • 5580

      #632
      Re: Flint's tuintje

      Dat mag zeker, no problem.

      Comment

      • FlintStoned
        Banned
        • Oct 2012
        • 5580

        #633
        Re: Flint's tuintje

        IMG_20160902_173926.jpg

        Sinds een paar dagen woont er een jonge egel in Flints tuintje. Elke avond komt die aan geritseld en knort en blaast dan wat omdat die inmiddels weet dat hij iets lekkers krijgt als hij zich meld. Soms krijgt hij dan wat meelwormen of een eitje in wat melk. Vandaag kreeg hij wat kipfile waar die ook verzot op is. Inmiddels is hij niet meer bang voor me en de katten weten inmiddels dat hij geen wollen speelballetje is ghehe.

        2016-09-01.jpg

        Ook wat medi olie gemaakt vandaag. Het is geëxtraheerd met dexso Dimethylether en verdunt met bioactive. Van 5 AF plantjes toch een 49 gram pure olie kunnen halen, viel me niet tegen. De olie is vervolgens nog verdunt met bioactive tot 20% Het is dus een redelijk sterke olie. Mocht het toch te sterk zijn verdun ik het gewoon nog eens.
        Attached Files

        Comment

        • Hoeloes
          Advanced Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Jun 2016
          • 1051

          #634
          Re: Flint's tuintje

          Die Medi olie ziet er goed uit flint, dat is ook nog iets waar ik me in moet gaan vediepen.
          Alleen moet ik eerst nog maar zorgen dat mn eerste kweekjes lukken, alhoewel ik van JD veel goede tips en info krijg voor een hoger slagingspercentage.
          Is er een reden waarom jij specifiek hebt gekozen voor Dexo Dimethylether om te extraheren en Bioactive om te verdunnen.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

          Comment

          • FlintStoned
            Banned
            • Oct 2012
            • 5580

            #635
            Re: Flint's tuintje

            De dimethylether is een zeer zuiver gas waar nauwelijks verontreinigingen in zitten. Verder heeft het een lager verdampingspunt dan butaan dus het gas wasemt veel beter uit de olie uit. Met butaan wordt er toch altijd wat butaan opgesloten in de olie en dat proef je en is ongezond.

            Als je over een vacuüm stolp en pom beschikt krijg je wel bijna alle butaan eruit maar zonder vacuüm dus zeker niet en dan zit je dus gewoon butaan te inhaleren.

            De dexso is relatief duur ten opzichte van butaan maar je hars lost er vele malen beter en sneller in op waardoor je dus uieindelijk veel minder gas nodig hebt. Onder de streep ben je dan net zo duur uit enkel een veel schoner product. Met 1 bus dexso extraheer ik een 15 gram gegrinde wiet. Met butaan heb ik hier zeker 3 a 4 bussen voor nodig.

            ALs laatste is de dexso wat minder ontvlambaar al brand dit natuurlijk ook gewoon en moet je dit zeker ook buiten of heel goed geventileerd gaan doen.


            Om te verdunnen heb ik met cannabiszaadolie gewerkt en met oliefolie, cocosolie enzovoort maar je product blijft dan niet oplosbaar in water. ALs je olie in je thee wil is dit een probleem en niet lekker drinkbaar. Ook onder je tong kan zoon kwakje olie onaangenaam zijn of op je tanden blijven plakken enz.

            Verder kun je je wel voorstellen dat een lichaam bijna geheel uit water bestaat een middel op waterbasis beter opneemt dan een hydrofile stof zoals een olie.

            Op hun site staat een redelijk jip en janneke uitleg over hun product.

            www cannaoil.nl

            P.S.

            Ik heb geen aandelen of belangen bij beide producten. Het is gewoon het resultaat van de zoektocht die ik zelf gemaakt.

            toevallig had ik net hier er ook wat over gepost.

            Comment

            • Urban
              Amazing Grower
              MemberLucky Member
              • Jan 2008
              • 4104

              #636
              Re: Flint's tuintje

              Vorig jaar heb ik minimaal 3 keer een kolibrie vlinder in mijn tuin gezien ook voor de eerste keer, dacht eerst dat het echt een kolibrie was, dit jaar geen 1, de hommels en de rest van het zoemend geheel waren ook wat mager qua aantal.

              Comment

              • FlintStoned
                Banned
                • Oct 2012
                • 5580

                #637
                Re: Flint's tuintje

                DSC04124.jpgDSC04103.jpgDSC04092.jpgDSC04089.jpg

                Comment

                • kishan007
                  Son of the Bong
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Aug 2015
                  • 447

                  #638
                  Re: Flint's tuintje

                  mooi gedaan man die laarzen.. en gok met 90% kans op juistheid, dat de neuzen van die laarsen naar het noorden zijn gericht (mos groeit immers aan de noordzijde in overvloed vergeleke de andere zijdes( ochtendauw))

                  zou wel is een libelle oog willen foto graferen. hun hebben 28duizend ogen
                  K-007
                  Kishan's kijkdoosje

                  Comment

                  • kanon
                    Expert Grower
                    420 MemberLucky Member
                    • Sep 2015
                    • 1387

                    #639
                    Re: Flint's tuintje

                    Me overbuurvrouw geeft de egels altijd kattevoer dat lusten ze heel erg graag (zitten der 3 daar)

                    Omdat ik een loge hond had kwam ik der tegen en raakte we aan de praat en ze vertelde me dat ze in het begin vla gaf waar ze echt verzot op zijn (Vanille vla)
                    Tot ze dat tegen een collega vertelde die een half jaar thuis had gezeten en vrijwilligers werk bij de egelopvang had gedaan en die zei neeeeee geen vla of melk geven das slecht voor ze.

                    Lactose


                    leuke topic en mooie foto's Flint


                    die bananen (HOE GAAF IS DAT) wo0o0oooo0ot
                    sigpic
                    LED there be light

                    Comment

                    • Greyvol
                      Amazing Grower
                      420 MemberLucky Member
                      • Dec 2014
                      • 4721

                      #640
                      Re: Flint's tuintje

                      Gaaf die egels!
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment

                      • Tjirp
                        T.H.C. Master
                        Nieuw Lid
                        • Jun 2016
                        • 531

                        #641
                        Re: Flint's tuintje

                        Oorspronkelijk geplaatst door kanon
                        vla of melk geven das slecht voor ze.

                        Lactose
                        En gelijk had ze.
                        Kattenvoer kan ok zijn met mate, maar dan wel droogvoer zonder rotzooi en van een goede producent.
                        Als het aan de kat lag, kocht ze whis...de rotzooi met extra glucose saus .
                        Honden droogvoer is normaal gezien iets lager in proteïnen en dan ook veiliger.
                        Teveel zouten zijn over het algemeen ook kloterij voor beesten die een winterslaap doen.
                        Of nog erger voor beesten die veronderstellen een winterslaap te doen maar er niet in slagen.

                        In de lente en zomer laat je egels het best ook slakken vreten zolang je daar genoeg van hebt in je tuin.
                        Ze hebben ook de vervelende gewoonte om in andere dieren hun eetbakken te schijten als ze daarbij kunnen.
                        Dan wordt de parasitaire druk toch wel flink hoger voor je beestjes buiten.

                        Comment

                        • FlintStoned
                          Banned
                          • Oct 2012
                          • 5580

                          #642
                          Re: Flint's tuintje

                          Goede tip van de melk. Eigenlijk ook logisch want heb nog nooit een egel een koe zien melken, gehehe.

                          Slakken vind die hier in overvloed. Ik denk eens dat hij hier is komen wonen wegens de vele slakken die hier rondkruipen.

                          Comment

                          • ikhebeennaam
                            T.H.C. Master
                            420 MemberMemberLucky Member
                            • Jul 2016
                            • 512

                            #643
                            Re: Flint's tuintje

                            Ik geef de egels altijd kattenvoer
                            Vinden ze best lekker want als ik te laat ben om hun schoteltje te vullen dan hoor ik ze dat ding vanzelf wel door de tuin heen gooien hahaha echt die beesten krijgen nog praatjes ook 😂

                            Whiskas blikjes werden zelfs door de dierenarts als voorkeurskeuze gegeven

                            Comment

                            • Tjirp
                              T.H.C. Master
                              Nieuw Lid
                              • Jun 2016
                              • 531

                              #644
                              Re: Flint's tuintje

                              Die dierenvoeder lobbyisten en vertegenwoordigers zijn niet te onderschatten ; ik spreek uit ervaring .
                              Gelukkig zitten ze nog niet in Flint zijn tuintje en bij deze ga ik verder afzien van dit topic te derailen.

                              Comment

                              • FlintStoned
                                Banned
                                • Oct 2012
                                • 5580

                                #645
                                Re: Flint's tuintje

                                Downloads15.jpg

                                Comment

                                Bezig...