RECEPT (oliebollen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • kweker
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2009
    • 1389

    #1

    RECEPT (oliebollen)

    Korting op 420shop
    Iedereen kent ze.....Oliebollen met oud en nieuw....
    vers te koop op markten of zelf maken met dokter oetker...... of hoe dan ook!!
    Sommige kopen ze bij de supermarkt en sommige halen ze ergens anders vandaan.
    Uiteindelijk eten de meeste mensen een oliebol en achteraf hebben ze spijt dat ze TE vettig zijn.....
    Soms zijn het net sponzen wat je eet vooral ze al eens koud zijn geweest.....enz....

    In ieder geval,
    Een receptje van oliebollen, enorm oud recept op oma's eenvoudige wijze.
    Vetarm geen spons gewoon lekker en goed.

    Benodigdheden:
    -250 gram bloem (niet zelfrijzend)
    -thee lepel zout
    -beetje citroensap (halve citroen)
    -250ml lauwe melk
    -50 gram rozijnen
    -50 gram krenten
    -en 20 gram VERSE gist (gelijk aan 1 zakje droge gist van 7 gram)

    (eventueel ter vervanging van de rozijnen zijn stukjes appel ook erg lekker)

    BEREIDING:
    1: weeg alle ingredienten af
    -los de gist op in de lauwe melk en laat 10 minuten staan.


    2: doe de bloem, zout, melk , rozijnen en krenten, citroensap in een kom. Giet daarbij de melk en gist oplossing
    -maak een stevig deeg




    3: Dek het beslag af met schone en droge keukendoek.
    Zet gedurende 1 uur op een tochvrije en warme plaats.
    Laat het deeg rijzen




    4: Na een uurtje rijzen verwarm de olie (zonnebloemolie)
    neem een ijslepel en dompel deze even in het vet.(tegen het plakken)
    Schep een mooi bolletje beslag en laat dit in het vet glijden.
    Gebruik bij voorkeur ook een extra lepel!!




    5: Bak de oliebollen in 4 a5 minuten gaar en lichtbruin en draai ze geregeld met schuimspaan.




    6: haal de oliebollen uit het vet, laat ze uitlekken op stuk keukenrol.



    Smakelijk, recept is voor ca.15 stuks oliebollen naar de groote uiteraard.
    Bestrooi ze in plaats van poedersuiker eens met fijngemalen Kristalsuiker......lekkerder......
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!
  • monty
    Banned
    • May 2009
    • 11215

    #2
    Re: RECEPT (oliebollen)

    Vind er zelf niet zoveel aan maar recepje ziet er eenvoudig en simpel uit.

    Comment

    • westport
      Wicked Grower
      420 MemberLucky Member
      • Aug 2008
      • 3847

      #3
      Re: RECEPT (oliebollen)

      Kweker dat ziet er ni goed uit maar ziet er mega bangelijk lekker uit.

      Grtz
      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

      Comment

      • belladonna
        Guru of all Growers
        Lucky Member
        • Aug 2008
        • 10674

        #4
        Re: RECEPT (oliebollen)

        whoppaaaaaaaaa das pas koken met sterren
        God was never on your side..

        Comment

        • bobo
          Cronic Grower
          • Oct 2007
          • 3103

          #5
          Re: RECEPT (oliebollen)

          Beetje poedersuiker erop .

          Grtz

          Comment

          • kweker
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2009
            • 1389

            #6
            Re: RECEPT (oliebollen)

            poedersuiker is BAH
            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

            Comment

            • bobo
              Cronic Grower
              • Oct 2007
              • 3103

              #7
              Re: RECEPT (oliebollen)

              Smaken verschillen .

              Grtz

              Comment

              • belladonna
                Guru of all Growers
                Lucky Member
                • Aug 2008
                • 10674

                #8
                Re: RECEPT (oliebollen)

                Oke bollek met beetje poeder suiker dan
                God was never on your side..

                Comment

                • latindos
                  Junior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2009
                  • 558

                  #9
                  Re: RECEPT (oliebollen)

                  m@ster at work zou ik zeggen toch even de ingredienten copy past op doc gedaan grtzzzzz
                  Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                  Comment

                  • kweker
                    Expert Grower
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2009
                    • 1389

                    #10
                    Re: RECEPT (oliebollen)

                    en zo hoor het ook latindos.......duidelijk overzichtelijk en belangrijkste is lekker.....
                    Ik post natuurlijk geen moeilijke dingen he....hahahahha.....dus zelfs voor nietkunnendekokers makkelijk te maken............volgen er nog meer hoor!!!!!!!!!!
                    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                    Comment

                    • bobo
                      Cronic Grower
                      • Oct 2007
                      • 3103

                      #11
                      Re: RECEPT (oliebollen)

                      Deze keer met moedersuiker dan .

                      Grtz

                      Comment

                      • kweker
                        Expert Grower
                        MemberLucky Member
                        • Mar 2009
                        • 1389

                        #12
                        Re: RECEPT (oliebollen)

                        POEDERSUIKER,
                        -Poedersuiker is echt zoooooooooooooo.........vies echt waar beste mensen.
                        Neem een koffiebonen maler, donder daar wat suiker in met een beetje vanile, vermaal dat flink....dat is het lekkerste...niet die poedersuiker....is vies...bah.......
                        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                        Comment

                        • furocious
                          Wicked Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Jul 2009
                          • 205

                          #13
                          Re: RECEPT (oliebollen)

                          Oorspronkelijk geplaatst door kweker
                          Ik post natuurlijk geen moeilijke dingen he!
                          mag best wel eens iets moeilijker tussen zitten hoor uitdagingen zijn altijd leuk
                          Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

                          Comment

                          Bezig...