Re: Afzuren van water met azijn
canna is ondanks een niewe lijn begonnen als test, speciaal voeding klaar gestoomd en afgestemd op het water van rotterdam, canna rotterdam heet het.
meen dat er ook in de laatste essensie een stuk over te lezen is
greetzzz
Afzuren van water met azijn
Collapse
X
-
Als je dan ook nog wormen in je grondje hebt, kun je ook de koffiedrap bij je plantjes kwijt.
Leave a comment:
-
-
-
Koffie opwarmen??????????????????????????
Ben je pervers of zo ?
Grtz, HJMLeave a comment:
-
nu wat de koffie betreft :
stel ik zet een tasje koffie en ben druk bezig en hij wordt koud dus ik kan
1: het terug opwarmen en zelf opdrinken
of
2: het gwn bij me planten gieten?Leave a comment:
-
Mineraalwater zoals spablau enz is zeer arm water wat sporenelementen betreft. staan wel veel cijfertjes op dat etiket maar in feite is het zeer arm water. In je latere fase van je kweek kom je dit als sporenelementen tekorten tegen. Ca en Mg tekorten maar ook Mn Fe Br enzLeave a comment:
-
idd Sjtroemf heeft dat goed gezien.
1.5ml Terra flores in anderhalve liter water deed m'n PH altijd meer dan een heel punt zakken.
Als je water PH 6 heeft, en je moet dan nog dingen zoals voeding gaan toevoegen, dan komt het niet goed.
PH- bloei kost je nog geen 10 euro, en met zo'n flesje doe je jaren.
Nog nooit spijt van die aankoop gehad. Sterker nog, na 2 jaar heb ik er ook nog een flesje PH- groei bij gekocht
Leave a comment:
-
Zou er toch mee opletten. Als de ph maar 5.2 is en daar voeding bij zal deze zeker nog zakken en 5.2 ìs al te weinig.
Test het maar eens uit op 1 plantje, gegarandeerd miserie..Leave a comment:
-
ja waarom niet, met zulke lage ph zou dat geen normaal geen kwaad kunnen héhet gaat mij niet om de ph van mijn kraantjeswater, de waterfirma kan zeggen wat ze wilt.
Dat mineraalwater(flessenwater) van 5.2, daar men voedingstoffen bij, kan toch niet slecht zijn?
Zag overlaatst op foto van opgerolde plantage waar paletten vol mineraalwater stonden,
Ik ga het gewoon proberen, planten weekje op dat water zetten en zien wat er gebeurt.
grtz
grtzLeave a comment:
-
het gaat mij niet om de ph van mijn kraantjeswater, de waterfirma kan zeggen wat ze wilt.
Dat mineraalwater(flessenwater) van 5.2, daar men voedingstoffen bij, kan toch niet slecht zijn?
Zag overlaatst op foto van opgerolde plantage waar paletten vol mineraalwater stonden,
Ik ga het gewoon proberen, planten weekje op dat water zetten en zien wat er gebeurt.
grtzLeave a comment:
-
-
mooi monty, maar hoe weet je dat toch allemaal ?Leave a comment:
-
De PH waarde hangt niet alleen samen met de hardheid (om specifiek te zijn de carbonaathardheid oftewel de KH) maar ook met het Co2 gehalte.
Deze drie waardes vormen een drie-eenheid die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Beïnvloed je de een dan zullen de anderen reageren. Zo is een van de effecten van het uitdampen van Co2 uit je water dat de pH waarde stijgt.
Belucht je het voedingsvat, dan zal de CO2 concentratie gelijkblijven. De hoogte van deze concentratie is afhankelijk met CO2 concentratie in de lucht. Bij een CO2 concentratie in de lucht van 0,03% (buitenlucht) komt de CO2 concentratie in het water op ca. 5 mg/l. In deze situatie blijft het CO2 component constant, de pH is dan te beinvloeden door het toevoegen van zuren, deze breken de carbonaathardheid af, hierbij wordt eveneens CO2 gevormd. Werkt dus aan 2 kanten.Leave a comment:
-
héé ik zal dat eens proberenJe kweekt zo een wietje die niets onderdoet voor de beste bio wiet, hoe zou het ook kunnen?
Deze wijsheid heb ik trowens van een ouwe meester biochemie die al jaren de planten op de leraren kamer in leven hield met oude koffie.
Dat heb ik later op mijn eigen kantoor ook gedaan, deze planten zagen er altijd perfect uit.!!!
Grtz, HJM
Leave a comment:

Leave a comment: