Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een re introductie - Een groentje kweken! [bouwverslag kweekkast]

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Een re introductie - Een groentje kweken! [bouwverslag kweekkast]

Korting op 420shop
    Ha beste jointjedraaiers!

Dat is even geleden.. Ik ben benieuwd of er nog bekenden zijn. Een aantal jaar geleden was ik hier op het forum aardig actief.

In de tussentijd heb ik besloten mijn leven te beteren en mij minder te focussen op wiet en het kweken van...
    Dat is inmiddels aardig gelukt!
    Toch laat het gevoel mij maar niet los... De groene kweekvingers kriebelen als de gekte en ik heb de knoop doorgehakt..
    Er gaat een nieuwe binnen kweek ruimte komen!

Daarover ben ik erg benieuwd naar jullie meningen etc...

De kweekruimte.

Die ga ik zelf timmeren! Waarschijnlijk met een combi van multiplex en balkjes...

Ik heb een effectieve ruimte van 140x50x180cm.
    maar gezien een ketel die ook in de ruimte hangt heb ik slechts op 90x50x180cm de volledige hoogte beschikbaar.
    Ik denk dus dat mijn effectieve kweekruimte 90x50x180cm gaat worden en ik de ruimte onder de ketel gebruik voor bvb een kachel.
    Zie hier mijn geweldig mooie paint sketch van het zij aanzicht:

ezMsIn1.png

Aan beide kanten komt een lucht inlaat, met aan de bovenkant een uitlaat.
    Deze uitlaat gaat door het dak heen maar niet door de dakpannen. Ik blaas dus af onder de dakpannen, maar niet in dezelfde ruimte.

Hoe deel ik dit verder in? help!

Verder zal ik veel spul hergebruiken van mijn vorige kweekje. (Ja alles ligt sinds dien hier gewoon nog steeds op zolder te verjaren).

De lamp bijvoorbeeld! Zonde om een nieuwe te kopen toch? Ik heb nog 360W aan top led strips..
    Wel heel onhandig dat de strips precies 55 cm zijn... Dat is eigenlijk helemaal kut in deze ruimte, maarja..

Hoe ik dus de 8 strips (4x 3000k + 4x 4000k) precies in deze ruimte ga verdelen weet ik nog niet?
    Mochten jullie suggesties hebben, graag!

Verder ben ik nog niet helemaal uit over hoe ik de inlaten lucht dicht ga krijgen?
    Mijn idee is om hier gewoon simpelweg een stuk koolstof filter doek tegenaan te plakken. Maar is dat lichtdicht?

Welke zaden/strains???

Bezuinigen op genetica ga ik niet meer doen. Wat is volgens jullie echte top genetica? Ik ben benieuwd!

Verder nog tips?
    Ik zal mijn best doen om een kweekverslag bij te houden als het zover is

Loves,
    Neder.

Last edited by Silas; 2 dagen geleden. Reden: toevoeging

Neder! Maat! Dat is lang geleden. Kom een andere keer even inhoudelijk reageren, maar goed je hier weer te zien man!

Comment

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Hehe nou idd lang geleden! Leuk om hier weer te zijn!

Ben zelf ook bezig met een kweekkast te bouwen en heb hiervoor gekozen om de luchtinlaat lichtdicht te maken:

20260409_201827.jpg
    Komen in de achterwand. De kast is 150 breed, 60 diep en 200 hoog. Dus ga 4x100mm gaten in totaal maken.
    Één in elke hoek en de andere twee 'tussen twee potten in' zeg maar.
    Als je uiteinde dan 0.5-1cm boven het vloeroppervlak uitkomt zou dat hopelijk genoeg moeten zijn.
    Heb ook naar die G-Tools inlaten gekeken, die knoppen, maar omdat je de gaten dan eigenlijk ook grotendeels weer dichtmaakt is dat onbegonnen werk.
    Veel teveel gaten haha.

Comment

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Takketoelli haa takkie! Haha jij ook nog hier!

In heb 2 luchtinlaten van Secret Jardin op zonder gevonden.
      Die ga ik als eerste eens proberen

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Das ook beter als pvc buis!

Harde kern he, jointjedraaienhooligan

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Takketoelli LoL ik lees deze nu pas Hooligans!

Welcome back!
    Opleiding afgerond?

Gemak dient de mens:
    Light Baffle Secret Jardin
    Luchtinlaat G-tools
    Last edited by Highrider; 4 weken geleden.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Die waren toch voor tentdoek en niet voor hout?

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Takketoelli. Je steekt de baffle in een flens bevestigd op je tent. Broekzak vestzak, als je gat maar precies op maat is, maakt het niet uit waar je de baffle in steekt.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Oke

Ik zou dan weer gewoon 2 150³ koolstoffilter nemen.

Of nog beter een actieve inlaat met een fatsoenlijke filter.

Action spiegel folie tegen de wanden, en ook wat ledlicht van onderen.

Misschien voorgroei onder de ketel.

En wat heb je in de tussentijd gekweekt?

Comment

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Snap ik. Maar ik heb een beest van een afzuiger die 700m3 doet. Die ook nog eens temperatuur gereguleerd is. Moet dus wel goed komen scheelt ook weer een bult werk.

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Kans dat ik in een later stadium trouwens wel een actieve inlaat doe hoor. Maar in eerste instantie nog even niet

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Mjah, want die afzuigerd draait op halve kracht vanwege geluid en trilling.

Dus effe tentrubbers of bagagespin regelen.

Ej top dit!

Zeer waardevolle tips!

Vandaag de laatste werkdag en dan heb ik een weekje verlof.
    Ik zal in dit topic wat updates en foto's plaatsen over de build!

Comment

Welkom terug ! Word een mooie setup !
      Ganja always does the trick.

Comment

Welkom terug! Waarom maak je het hok dan niet wat dieper voor de led strips?
        MGC 65W - Purple Lemonade
        MGC 65W - Blueberry Auto
        ​

Comment

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Gewoon doen scheelt een hoop

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Ja. Zojuist besloten dat die een diepte van 60 cm gaat krijgen

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Goed bezig!!

Vanwege de privacy wou ik in eerste instantie geen foto van de ruimte posten..

Maar met ai kun je gelukkig best veel.

Hier dus een foto van de ruimte die identiek is aan die van mij. Maar dan door ai onherkenbaar gemaakt. Industriële alcove met houten platform.png

Zoals je kan zien vloer van de kweekruimte ruimte is dus niet gelijk met de vloer van de kamer, maar op ongeveer 1,20 hoog.
        Hier onder zin nog een raam.

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Gaaf, kun je de aanvoer uit de bodem laten komen
          Lijkt mij het beste; van de vloer naar plafond. Geen dode plekken zeg maar

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          @takketoelli
          Heb ik ook overwogen. Maar dan gaat die koude/vochtige lucht aanzuigen die langs een buitenmuur loopt.
          Dan dus liever gewoon lucht van de kamer zelf

Hi neder! Welkom terug

Misschien kan je hier wat inspiratie opdoen?

'Steekt een jointje aan'.... Mede op verzoek van Takketoelli :wave: Heey guyz daar gaan we weer! een nieuwe kweekruimte. al had ik mijn oude 1x1x1.90 maar een keer gebruikt... wat een lomp geval zo een 1x1... Zo bedacht ik een rechthoekig hok te maken. dus met die gedachten in mijn hoofd begonnen aan het inkopen van een

Groetjes ,
        Ricky

Comment

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Goeie! Leuk, ik zie dat we het frame ongeveer hetzelfde bouwen

Een kleine update:

Vandaag een momentje gevonden om het Frame in elkaar te schroeven.

Foto wederom onherkenbaar gemaakt door A.I. Alles om het frame heen klopt niet!

03d393ff-d7c4-4587-9b1c-88ebd7e9df69.png

Heel naar trouwens. Ik had eigenlijk bedacht om het hele ding beneden in elkaar te zetten en dan zo op zijn plek te gooien...
        Maar door een schuin dakje gaat dat hem dus niet worden. Hij moet echt op de plek zelf in elkaar gezet gaat worden....
        Dat maakt de hele klus direct een stukje ingewikkelder want nu kun je natuurlijk nergens vanaf de goeie kant een schroef zetten...

Wish me luck!

Op de foto zien jullie ook meteen mijn afzuiger en oude filter.
        Dat filter is te groot! Die gaat dus vervangen worden door een kleinere.
        Vervangen was sowieso wel een must, deze ligt al ff vocht aan te trekken denk ik.

(Zou een filter dat 3 jaar op zolder in vuilniszakken ligt nog te vertrouwen zijn?)

Inlaten:

Ik had Inderdaad nog 2 van die inlaatjes liggen van Secret jardin.
        Heb ook een flens gevonden die aardig past! Klein beetje extra stof ertussen en het zit mooi strak.
        Dit gaat het worden qua inlaat dus!

1000024278(1).jpg 1000024277.jpg

Work in progresss.....

Morgen maar eens kijken of ik wat paneeltjes er tegenaan krijg. Nu een toeter draaien
        ?

Ohja:
        Ik ga mijn oude kweektent slachtofferen. Het mooie reflecterende materiaal wil ik namelijk wel in mijn kastje hebben
        Verkopen zie ik niet zitten en gebruiken ga ik hem voorlopig ook niet, dus dan maar gebruik van maken toch? !

Loves,
        Neder.
        Last edited by Nederhigh; 4 weken geleden. Reden: wat erbij

Comment

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Als je bedoelt het frame aan elkaar te schroeven, kun je ook bevestiging hoeken halen bij de action om ze aan elkaar te monteren.

Ziet er super uit!

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Ja goeie tips!

Filterdoek kan ik van mijn oude filter pakken.

Zie ook dat de flens licht doorlaat. (Dun wit plastic).
          Die ga ik dus ook nog ff zwart spuiten etc.

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Minigrowcase Ja misschien was dat wel de makkelijkste optie geweest. Ik heb die dingen ook gewoon liggen,
          Maar de eigenwijze hobby timmerman in mij wou het niet hebben

Ook gevonden aangenaam en welkom terug!!!
        Leuk hokje ben je aan t maken

Comment

Gud ik heb mij wel een beetje verkeken in hoeveel werk het zou zijn. Volgens de planning zou die morgen af moeten zijn... Nou met dit tempo ben ik blij als het deze week nog gaat lukken.
          Achja, uiteindelijk komt het af... oooit

Vooral dat alles op locatie in elkaar moet maakt het allemaal ingewikkeld. Krap, geen ruimte.. KUT. Het hele frame is inmiddels 4x in en uit elkaar geweest.

Maar... De meeste panelen zitten er nu echt op!

Wat heb ik in de tussentijd gedaan:
          1. De verlichting van de ruimte omleggen. (De lamp van de kamer hing precies boven de plek van de kast.)
          2. De panelen met HEEL veel gedoe op hun plek gekregen en vast gemaakt.
          3. Inlaat en uitlaat gaten gezaagd. (Ook door het plafond.)
          4. De kieren en randen dicht gekit, of naja.. Gekliederd. . (Er wederom achter gekomen dat kitten er veel makkelijker uit ziet dan het daadwerkelijk is.)
          5. Mijn oude tent uit elkaar gehaald. (Of nouja dat heeft het vrouwtje gedaan).

Wel lachen trouwens. Dat vrouwtje van mij blowt nooit maar vind dit hele gebeuren vgm nog leuker dan ik zelf
          "Oeh mag ik ze dan zo water geven? VETT" . Ze gaat er helemaal in mee. Ze is gek op dingen bakken en ik heb al toegezegd dat ze zo spacecakes van de knipresten mag maken
          Vroeger dacht ik altijd dat het moeilijk zou zijn om een vriendin te vinden die deze hobby zou tolereren, nou dat is nu meer dan gelukt!

wat foto's
          1000024339.jpg 1000024341.jpg

Wat er nog moet gebeuren.
          1. Wat extra balkjes bovenin schroeven om dingen aan op te hangen.
          2. De reflecterende tent stof aan de binnenkant nieten. (Vooral achter is belangrijk. Bij de ketel zit een licht/lucht lek waar ik echt onmogelijk bij kom met de kitstpuit.)
          3. De lamp ombouwen en ophangen.
          4. De afzuiger installatie ophangen en alles incl flenzen licht en lucht dicht krijgen.
          5. Het voor paneel monteren incl deur. (Wordt een deur die naar beneden kiept.)
          6. De electra etc aanleggen.
          7. Whatever ik nog vergeten ben..

Tips, vragen? Kom maar door!

Loves,
          Neder.

Comment

• Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Wesley pipes ja dat had ik ook gedaan. Blijft niet mijn ding

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Paar x getoond geweest door een pro maar zelf ga ik ook nooit pro worden erin. Uitleggen ja Maar hier doe je dingen die ik zelfs niet kan uitleggen laat staan doen . Echt n mooi project

• Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Wesley pipes Ja mijn pa is heel lang timmerman geweest. Ik heb dus altijd goed mee kunnen kijken hoe het moet. Maar ben zelf nooit even handig geworden. (Ik ben maar in de GGZ gaan werken ). Weten hoe iets moet en het ook echt doen zijn twee compleet verschillende dingen xD>

Maar thanks man! Dit waardeer ik echt enorm.
            Eneuh, zeg nooit dat je iets niet kan. Met de juiste mindset bouw jij ook gewoon een minimaal net zo mooie kast!

Sorry Neder, door drukte heb ik deze draad gemist

Wat leuk dat je als een boemerang terug keert naar je oude nest

Welkom terug bij
          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          ?
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

• Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Thanks Silas! Of moet ik Admin zeggen tegenwoordig? xD

• Silas
            Silas commented
            Editing a comment
            Gewoon Silas aub Ik vindt dat rode kleurtje maar nix, maar dat kwam erbij....

IMG_20260415_195952242.jpg Work in progress. ...
          IMG_20260415_155610119.jpg`

De meeste folie hangt!

het is helaas net niet genoeg voor de hele tent dus de bodem en het plafond worden voor nu overgeslagen.
          Wie weet komt die in een later stadium.

De afzuig installatie hangt en is functioneel. (Hangt aan touwtjes i.v.m. eventuele vibratie)
          Er komt nog een andere filter op... Maar voor nu mag deze mijn rooklucht filteren.. De kamer waar de kweekruimte staat is tevens mijn game-room en smoke kamer.
          Er gaat gemiddeld een jointje per dag doorheen.

Ik zie trouwens dat ik snel de ruimte bovenin vol heb. Als ik zie hoeveel ruimte de afzuiger etc inneemt dan kan ik de lamp net zo goed gewoon onder het expansie-vat hangen...
          Achja. Met een goeie SCROG heb je ook geen ruimte nodig. Mijn vorige kweekje had incl pot een totale hoogte van 65 cm. Dat moet dus wel lukken.

Dat tentstof maakt het niet bepaald moooier.. Maargoed het is voor een reden natuurlijk!

De zaden zijn ook binnen... Ik heb uiteindelijk maar wat gekozen. Ik zie door de bomen het bos niet in de wereld van de wietzaadjes... manmanman wat een keuze.
          Nogmaals als mensen aanraders hebben. Ik hou mij aanbevolen!
          Ik wacht nog ff met de zaden in de kiem zetten. Mijn woning krijgt een bouwkundig rapport binnenkort dus dat wacht ik nog ff af.
          (Ik durf het wel aan dat die de kast van de buitenkant gaat zien zometeen. Komt een slotje op, ziet er gewoon uit als een houten kast)
          Last edited by Nederhigh; 4 weken geleden.

Comment

• Minigrowcase
            Minigrowcase commented
            Editing a comment
            Welke leds heb je dan? En hoeveel umol/j

• Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            1024 Samsung Lm301B diodes op c.a 200W. (2x 277v 0,9A drivers - dimbaar.)
            Hoeveel Umol/J dat is... Ligt er net aan hoe je het berekend. Fabrikanten doen daar nogal verschillend over.
            Maar als ik hem op dezelfde manier bereken als Spiderfarmer bv zou het 3.5 Umol/J zijn.
            Zie hier het draadje van de build:

Hoi mensen. Vandaag begonnen met het bouwen van mijn DIY samsung LED strip lamp. Verwacht er niet teveel van :D. Als het werkt ben ik al helemaal blij. Looks en strak afgewerkt aluminium is hier dus niet ze zien.. Ik ben niet zo'n klusser. Maar een heel simpel aluminium frame in elkaar schroeven lukt mij gelukkig nog wel.. net

Die build is trouwens niet echt... naja ik had het met de kennis van nu anders gedaan. Ik heb de Cable management van de lamp vandaag compleet omgegooid bv..

Edit: Ik zie dat zelfs Migro tegenwoordig geen usable PPFD meer gebruikt in de adds. Hun beste lamp is nu 3.1 Umol/J.
            Maarja logisch want die gebruiken ook gewoon minder diodes voor meer wattage.

Ik heb eigenlijk gewoon een stupide hoeveelheid LED diodes voor de hoeveelheid stroom.
            Last edited by Nederhigh; 3 weken geleden.

• Minigrowcase
            Minigrowcase commented
            Editing a comment
            Hoe meer hoe beter!!
        Bezig...
        X