Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Update - 19 april - Dag 96 - bloei dag 51(7,3 weken)
6 White Whidows & One sister (111 dagen oud)
Fotoz - zijn niet meer zo goed vind ik maar ik ga proberen van, vlak voor ik men bijl gebruik , nog nen foto shoot te regelen in zonlicht (... van de dames hé ) .
Update - 25 maart - Dag 71 - bloei dag 26(3,7 weken)
Zaterdag zijn we 4 weken ver in bloei en dan nog eens 4 à 5 weken en het is zover . Voor de rest nog melden dat ik pas volgende week met pk13-14 ga beginnen. Ik ben wel al een week boost aan het toevoegen bij de voeding.
Right, die zien er goed uit. Ik zou wel in de eerste week van bloei nog wat groeivoeding meegeven bij de bloeivoeding,
Ze groeien namelijk toch nog een week minimum door
Ik heb de dames dus nog een paar dagen langer vega voeding gegeven want ze waren absoluut nog aan het bijgroeien. Ik denk dat ikzelf meer nood had de bloei fase dan de dames zelf .
Update - 16 maart - Dag 62 - bloei dag 17(2,4 weken)
Ik moet met spijt meedelen dat de kleine van de twee zussen een manneke is, de tr.t . En is pas duidelijk geworden na een 70 dagen . Hij staat nu al een week in de living, en geef hem niets meer. Soit ...
White Whidows - Water (+- 300 ml)(voeding flores): ec: 1,20 - ph: +- 6,1 ...
One sister (77 dagen oud) - Water (+- 400 ml)(voeding vega): ec: 1,60 - ph: +- 6,1
Er zijn wel dagen dat ik de dames helemaal geen water geef, dan appreciëren ze zeker de volgende water beurt .
Ik denk dat ik binnen een paar dagen ook ga beginnen met boost en pk13/14 toe te voegen aan water en zo de ec-waarde nog iets omhoog ga halen. Maar ik ga wel met kleine hoeveelheden beginnen en stillekes opdrijven.
Right, die zien er goed uit. Ik zou wel in de eerste week van bloei nog wat groeivoeding meegeven bij de bloeivoeding,
Ze groeien namelijk toch nog een week minimum door
Update - 25 februari - Dag 43 - vegetatieve groei: 22
Ik ben in het begin van de week begonnen met het afpitsen van de lichturen zodat de dames tegen het einde van de week op 12/12 zitten. Kwestie ze niet te laten verschieten .
Bloeitime ... Ik heb bij de white whidows nog geen duidelijke teken van voorbloei gezien maar ze hebben genoeg groeitijd gehad. De grote zus staat vol met voorbloei haren, ik denk dat die er echt klaar voor is, is immers al tijdje in groei. Daarin tegen heeft kleine zus juist voorbloei maar kan nog niet zien wat ... Na het optillen van de zussen ben ik geschrokken door het verschil van gewicht. Grote zus (gezond) woog niets, kleine zus was loodzwaar dus ons klein staat op regime . Geen water meer tot ze terug normaal gewicht heeft (tot nu toe +- dag en half).
En pics ...
ps: Ik vind de upgrade van het systeem (forum) toch wel ferm ... is even aanpassen ma ik heb gezien dat je zelfs fotoz kan uploaden door te sleepen naar een box, des een service. Mooi mooi
@Salmonello: thanks , moet wel toegeven dat fotoz er beter uitzien dan in het echt ... zeker voor de twee zussen.
Update - 16 februari - Dag 34 - vegetatieve groei: 13
Na het lezen van de thread "Watermanagement ..." http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ter-t6964.html heb ik toch besloten om een mengeling van regenwater met kraanwater te geven aan de dames. Doordat ik de vorige weken alleen maar regenwater met bio voeding heb gegeven denk ik dat ik de dames niets van calcium gegeven heb . En blijkt toch belangrijk te zijn.
De 6 jonge white whidows zien er gezond uit, wel wat klein (15 - 20 cm), maar krijg bruine puntjes op bladeren. Dit gebeurt niet direct op de nieuwste bladen. Ik heb eerst gedacht dat dit door hotspots kwam of door het sproeien van de dames (5 min voor lamp uitgaat) maar ik denk dat ik dat nu wel kan uitsluiten.
De twee grote zussen krijgen water met een ec van +- 0,70. Grote zus ziet er nog redelijk groen uit tegenover kleinere zus. Deze is stillekes aan alle fan leaves aan verliezen dus ga de voeding stilletjes opdrijven en zien wat er gebeurd. Deze zijn inmiddels een 1 meter hoog na +- 49 dagen groei.
Hieronder fotoz
En zie ik daar voorbloei? Check it out
Een woordje uitleg over wat geweest is:
De twee grote dames hebben zeker 3 a 4 weken kraanwater gekregen met een ph-waarde van rond de 8, doch zie je dat de ph-waarde van de grond na 4 weken nog altijd 6,1 is. Dat noem ik nog eens bufferen , nee ik ben echt tevreden over die aarde. Mààr de ec-waarde was wel iets anders. Het was wel al de uitgedroogde aarde die van boven in de pot ligt. Ik heb die droge aarde uit de twee potten gehaald bij het overpotten van de planten.
- Zou het kunnen dat dit komt door kraanwater te geven? Hebben hier veel last van kalk.
Ik hoop dat dit met regenwater veel minder.
Wou deze twee dames eerst weinig tot geen voeding geven maar ben daar toch mee moeten beginnen want begonnen er niet goed uit te zien. Kortom, deze dames hebben het niet echt ideaal gehad maar zijn echt sterke vrouwe . Ze hebben ook een verschil van 2 à 3 weken in hun voorbloei . Aangezien de bloei periode ingaat wanneer nodig voor de andere 6 dames, zitten de zussen in een lange groei fase. Kunnen planten daardoor beginnen stressen?
White whidow:
Deze spruiten zijn op 14/01/10 in de aarde gestoken in potten van 1 liter. Deze aarde was een uurke voorbespoten met water met een beetje Rhizo. Dan ongeveer 5 mm in de grond en aarde over doen (niet aangedrukt )en een folie over. Op 18/01/10 zijn deze allemaal boven gekomen maar heb er twee moeten helpen met zaadomhulsel te verwijderen. Bijéén hang deze zelfs nog rond stengel ... en dan onder de 600W 18/6 op een afstand van 1m20. Na een paar uur heb ik ze op een hoogte gebracht van 70 a 80 cm. En op 3/02/10 zijn ze definitief verpot naar 7 liter potten.
Deze dames krijgen van in het begin regenwater en heel soms nen sproei met rhizo.
Ik heb deze potten voorzien van een plastieke buis met gaatjes voor het water geven omdat de ec-waarde van de aarde hoog wordt in de bovenste laag (Afval van de plant).
Voeding: 50 ml water per dag - ec: 0,20 - ph: +- 6,1
temp - min:18,5 max:28
lv - min: 35 max: 80
Fotoz volgen ...
Edit: Voila een paar fotoz van hoe het verlopen is tot nu toe. Updates volgen ...
Ik ben met men eerste kweek bezig en ga proberen hierover een verslagje te schrijven. Dit uit nieuwsgierigheid voor jullie reactie, en uit verveling en om kort op de bal te spelen als er iets verkeert loopt. Ben van dit jaar beginnen lezen op dit forum, vragen volgen, kweekjes volgen (binnen), ... en toch al veel informatie opgedaan.
Momenteel heb ik twee planten waar ik de soort niet van ken. Deze zaden hebben ongeveer een jaar in de kast gelegen in het plastiek van sigarettenpakje. Deze twee planten zijn momenteel een 45 dagen oud. (+- 24 dagen vegetatieve groei)
Ook zaden via het web besteld, white whidow was mij gekend dus bij deze. . De 6 dames zijn vandaag 30 dagen oud. (9 dagen vegetatieve groei)
De twee 'unknown sisters' waren de voorbereiding op de andere dames. Maar hierdoor is er wel een verschil van 15 dagen in leeftijd .
Set:
- Igrow Senior (x2 600W) - gebruik hier maar één lamp van, dus 600W!
- Plagron grow-mix with perlite (ph: 5,5 - 6,5; ec: 600µS/cm)
- 7 liter potten (28 cm diep)
- Ph en Ec meter
Enkele waarde die ik gemeten heb:
- verse aarde - ec: 1,23 - ph:6,1
- 4 weken oude aarde - ec:4,52 - ph:6,1 (later meer uitleg over )
- kraanwater - ec: 0,68 - ph: 8,1
- regenwater - ec: 0,04 - ph: 6,5
Zo dadelijk upload ik van elk een foto zodat jullie kennis kunnen maken . In de volgende post uitleg over hoe het al geweest is met de dames en veel fotoz .
Leave a comment: