Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn 1ste kweek 4x The Church

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn 1ste kweek 4x The Church

Korting op 420shop
    Deleted
    Last edited by Mensac; 5 May 2010, 23:32.
    No women no cry

Re: Mijn 1ste kweek 4x The Church

Hoi!

Je vroeg eerlijke reactie.
    Nou komtie: ik vindt voorkiemen in watjes, voor watjes.

Gewoon direct in P7 of jiffy's zaaien, is makkelijker en werkt gewoon. Minder kans op " blessures" .

Verder is er nog weinig op te merken behalve dat je het goed geregeld hebt met de leverancier.

Beste groet,
    Buizerd

Comment

Beter? Het is mijn voorkeur om niet voor te kiemen maar direct in het medium te zaaien.
      Met jiffy's heb ik super goede resultaten behaald.
      Ook om te stekken prima.

Moet je wel de echte hebben, er is wel namaakmrommel op de markt.

http://www.autopot.com.au/content/im...0Pellets05.JPG

Comment

Kylie,

Alvast succes en veel plezier. Leuke soort ook volgens mij, die church.
        Fijn dat je nieuwe zaadjes kan krijgen, ik ben ook best benieuwd naar de Green house seeds, vooral de fem zaden van hun.
        Ik zou zelf 2 zaden van een andere soort pakken, ik weet niet of je kan kiezen van welke soort?

Volgens mij als je heel voorzichtig bent wanneer je de ontkiemde zaden gaat potten, moet dat toch prima kunnen volgens mij.
        Ik heb ze de eerste keer in water gedaan, een paar uurtjes (op verpakking staat 24uur in water, merk: spliff seeds), en daarna in keukenrol. Na één nachtje nog niet veel te zien, behalve aan de zijkant van het zaadje zie je al iets wits onstaan. Toen in gewone potaarde en na 2 dagen 3 boven, na nog één dag de laatste boven.

Wat zijn p7's, die vierkante gele blokjes, of potjes met stekaarde?

Een tip die ik kan geven wanneer je zaden direct in het medium plaatst, zorg dat ze plat liggen, zoals de natuur is geevolueerd. Waarom plat? 50%/50% wortel kan zo altijd in één keer omlaag. Zelfs met ontkiemde zaden kan je het zo doen, want als je de wortel naar onder gaat richten, krijgen inderdaad een soort blessures. Weet niet of dat veel uit maakt.
        Je weet in ieder geval zeker dat het zaadje nooit met de wortelkant naar boven ligt.
        Normaal in de natuur liggen bijna alle zaadjes plat, zo zijn ze ook gebouwd. Als je de stam/wortel bekijkt, zie je een soort van halve sinus.
        Enigste kleine nadeel, ze komen niet in het midden naar boven, en met overpotten kun je dat weer een beetje recht zetten.
        Last edited by heaven; 2 April 2010, 20:42.

Comment

Dat zijn gewoon turfpotjes.

Aarde droogt heel snel uit daarin.

P7 zijn potjes van 7 bij 7. P9 potjes van 9 bij 9, etc.

Ik snap het voorkiemen niet, het is extra werk zonder veel voordeel.
          In goede grond (of jiffys, of whatever) kiemen zaadjes net zo goed en ze staan gelijk waar ze wezen moeten.
          Je kunt wel de zaden 24 uur op kamertemperatuur laten weken in water en dan uitzaaien.

Ach komt allemaal wel goed!

Succes,
          B.

Comment

Bezig...
          X