Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia² - Kush & Lemon

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Amnesia² - Kush & Lemon

Korting op 420shop
    Welkom bij alweer een nieuwe ronde!
    De voorgroeikast is sinds vandaag opnieuw in gebruik. De Bubba's moeten nog een tijdje, maar de zaaikriebels kwamen boven en deze waren onweerstaanbaar.
    Deze keer gaan we de Amnesia toer op met 2 strains van 2 verschillende breeders. De linkjes leiden naar andere sites dan JD, gewoon ff om te melden (al merk je dat zelf ook wel )
    De eerste is Amnesia Kush van Dinafem. Linkje : https://www.dinafem.org/en/amnesia-kush/
    De tweede is Amnesia Lemon van Barney's Farm. Linkje: https://www.barneysfarm.com/amnesia-lemon-31

De Amnesia Kush heeft een bloeitijd van 60-70 dagen, de Amnesia Lemon een bloeitijd van 60-65 dagen. Dus dit zou in theorie redelijk gelijk moeten lopen.
    De voeding gaat opnieuw Remo Nutrients zijn, maar dat zal in deze eerste week nog niet nodig zijn...of mss wat Velokelp tegen dag 7.

Wat meer info over deze voedingslijn. Ik heb ze allemaal, behalve de Remo's Roots. Linkje: https://www.remonutrients.com/
    Op deze infobrochure zie je de NPK waarden per product. Of via deze link: http://kmctrading.com/REMO-brochure2.pdf
    Remo Nutrients Info03.jpg
    De lamp is 1 Led Viparspectra 450w (200w effectief). Ik heb deze alvast aangezet op enkel de Vegstand en op 50cm gehangen. Als ze zich laten tonen, dan hebben ze alvast licht.
    Ik heb ze op 18/6 gezet en om 16u gaan de lampen aan/10u uit. Ik heb rekening gehouden met het winteruur, want eigenlijk wil ik ze van 15u tot 9u laten branden. Wat dus vanaf volgende week het geval zal zijn. Eigenlijk wilde ik dan beginnen, maar zoals reeds gezegd...zaaikriebels!
    De Vegstand ga ik de eerste week(of 2) aanhouden en vanaf dat ze wat blad laten zien gaat de Bloom stand ook aan.
    Uiteindelijk gaan ze binnen enkele weken in de kweekkast onder de cob's cxb3590 terecht komen.
    Verder ligt er ook een warmtematje op de bodem. Zo krijgen de Amnesia's in spé een temperatuur van 25°C.
    Er staat ook een luchtbevochtiger van 3 liter in, maar die wordt pas gebruikt als er iets te zien is.

Om 12:30u vandaag zijn de zaadjes in 1 liter potten gezaaid die DCM zaai/stekaarde bevatten.
    Van de Amnesia Kush heb ik 3 stuks gezaaid, van de Amnesia Lemon 2 stuks. Het kan zijn dat ik ze alle vijf ga houden of 1 Amnesia Kush gaat zich moeten opofferen. Ik zie wel want de uiteindelijke potten zullen terug de vierkante potten van 11 liter worden. Ik vind het persoonlijk makkelijker werken en ze nemen minder plaats in dan de growbags zodat de lucht beter verdeeld wordt.
    5 stuks van deze 11 liter potten kunnen wel in de uiteindelijke kast.

Ik heb ze elk een homemade propagator (bovenste helft van een 500ml flesje) gegeven zodat de RLV hoog blijft in dit mini klimaat. De RLV in de kast zelf is 52%, maar zeker hoger onder de flesjes.
    Het weinige water is 100% regenwater met pH van 6,0 – EC 0,1 dat ik met een plantenspuit geef. Eventjes spuiten in het gaatje (totaal niet dubbelzinnig bedoeld ) en dat is voldoende.
    Deze kweek ga ik uitsluitend regenwater gebruiken, geen leidingwater meer. Ik heb het gevoel dat planten er beter op reageren en ze het liever hebben.

Zo, dit is denk ik wel de belangrijkste info voor de intro van het kweekverslag.
    Zijn er nog vragen of tips? Shoot!(the sheriff, not the deputy)

Nog 2 pics van de voorgroeikast en hoe het zaakje erbij staat. Nog niets te zien, maar dat zou wel heel vroeg zijn
    001_21-10-18.jpg

002_21-10-18.jpg

Like always...will be continued!

Greetz,
    Jack
    Last edited by Jack Spliff; 22nd October 2018, 08:04.
    Bubba's Gift indoor 2018: Geoogst
    Amnesia Kush & Lemon indoor 2018-2019: In Progress

Subscribed!

ziet er goed uit.

veel succes he

Comment

Subscribed! Leuke soortjes

Comment

Succes Jack !
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Veel succes weer Jack!
          Ik ben benieuwd naar de amnesia lemon!

Comment

succes,,ik kijk mee
            Zeg maar zo, Keep It Simple

Comment

Welkom allemaal

Ontkiemen: 4 dagen
              Groeien: 1 dag
              Totaal: 5 dagen

Temperaturen: 22-28°C
              RLV: 45-75%
              Lamphoogte: 50cm

Alvast een eerste update. Het loopt goed. Zo dit was dan de update

Maar wie wat meer info wil...
              Na 4 dagen zijn alle zaadjes uitgekomen (5/5). Vandaag op dag 5 heb ik alvast de luchtbevochtiger en beide schakelaars van de Viparspectra aangezet.
              Er schijnt dus nu een 200w over de zaailingen. Met de lamp op 50cm lijkt me dat wel ok. In de gaten houden of ze strekken, wat nu wel meevalt. Al gaat de middelste Amnesia Kush wel wat de hoogte in, vergeleken met de andere. De Amnesia Lemons hebben nog ietsje kleinere blaadjes.
              Het warmtematje staat nog 24u/dag aan. Binnen enkele dagen ga ik dit verwijderen. Nu ga ik ze nog even vertroetelen met iets hogere temperaturen.
              De luchtbevochtiger bevat regenwater met pH 6, EC 0,1. Het weinige water dat ze krijgen bestaat uit hetzelfde water. Dus de voeding en/of additieven zijn nog 0.

Even terzijde: Ik heb opnieuw een deal met een breeder, ditmaal BombSeeds. Op de andere site waar ik ook kweekverslagen bijhoud, heb ik eens een 1e prijs gewonnen met m'n Liberty Haze kweek.
              Deze blijft z'n vruchten afgeven, want deze week kreeg ik een berichtje. Bij BombSeeds vonden de foto's & het verslag goed en vroegen of ik niet geïnteresseerd was om 1 of meerdere van hun strains te proberen.
              Ik heb 4 strains opgegeven die me aanstaan en die ik wel wil proberen. Berry Bomb, cherry bomb, cluster bomb & gorilla bomb.
              5 zaadjes van elk zullen me worden opgestuurd, uiteraard gratis. Weten we weeral wat kweken

Pics van vandaag.
              001_25-10-18.jpg

002_25-10-18.jpg

003_25-10-18.jpg

Greetz,
              Jack

Comment

• Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Nice Jack, die Cherry Bomb ben ik nu aan het roken, is bijna op. Berry Bomb heeft smoker2002 tijdje terug gezet, we hebben beiden nog hier een verslag gemaakt. Ik had een redelijke oogst, zelf weer wat lopen prutsen maar wat ik had deed het goed De jonkies zien er weer goed uit !

• Jack Spliff
                Jack Spliff commented
                Editing a comment
                Thx Flip!
                Ik dacht al dat ik de naam BombSeeds en de strain Cherry & Berry Bomb hier al eens zag passeren. Ik wist wel niet meer wie ze had gekweekt.
                Ik ga die verslagen eens bekijken

Groeien: 7 dagen
              Totaal: 11 dagen

RLV: 40-70%
              Lamphoogte: 46cm

Ondertussen zitten de Amnesia's in hun tweede week. Vooral de Amnesia Kush gaat vlot vooruit, de Lemon gaat wat trager. Maar de Lemon ziet dan weer iets meer donkergroen.
              Ze blijven wel allemaal op dezelfde hoogte.

Om de dag krijgen ze +/- 50ml regenwater. Begin deze week heb ik 0,2ml Remo Micro & 0,2ml Velokelp toegevoegd aan 500ml regenwater. EC 0,3 - pH 6
              Dit geef ik ze 2 x per week. Anders gewoon regenwater met een EC van bijna 0,1 - pH6.

Het warmtematje laat ik via een timer enkel ingeschakeld tijdens de donkere uren. De luchtbevochtiger gaat mee met de lampen want tijdens de donkere uren is RLV doorgaans wat hoger.
              Als ik deze aanlaat tijdens de donkere uren dan stijgt de RLV tot 99%, wat toch iets te veel is.
              Zo staan ze er nu bij. Redelijk ok
              001_31-10-18.jpg

Amnesia Kush
              002_31-10-18.jpg
              Amnesia Lemon
              003_31-10-18.jpg

Wordt vervolgd!

pumpkin02.pngNog een leuke Halloween avond!pumpkin01.png

Greetz,
              Jack
              Last edited by Jack Spliff; 31st October 2018, 16:29.

Comment

Zet even men stoeltje erbij. Kan hier precies wel veel leren.
                White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

Comment

Ziet er goed uit succes

Comment

Is normaal dat je lv dan stijgt.

In de groei kunnen ze dat wel hebben, zolang je maar voorzichtig bent tijdens de bloei.

Comment

hey JS bomb seeds zijn wel zeer goede planten groeien makelijk en geven veel opbrengst
                      als je mijn vorig verslag eens wil na lezen heb ik even de link voor je opgezocht
                      er staat in de hoofd titel cherry bomb maar moet berry bomb zijn had zelf ff gemist en kon het niet aanpassen
                      ik had grote mooie cola's van die planten mmmm ze waren heel lekker gelaas zijn ze al op zal ze zeker nog eens zetten
                      hier ff de link

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...4x-cherry-bomb

Subscribed!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                      KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Groeien: 13 dagen
                        Totaal: 17 dagen

RLV: 40-75%
                        Lamphoogte: 45cm

De derde week sinds zaaidatum is aan de gang. Morgen groeien ze 2 weken.
                        De Amnesia Kush doet het goed, de Amnesia Lemon iets minder...dan vooral eentje.
                        Deze heeft er minder zin in dan de andere, maar er zit toch nog leven in. Dus die laten we er mooi bijstaan en met wat minder water dan de rest komt deze er wel bovenop. Ik zou ze toch graag alle 5 houden. Aan de verbrande blaadjes te zien heeft deze Lemon wat teveel water gekregen. Maar de rest doet het dus prima.

Ze hebben nu elke dag wel iets gekregen, behalve dag 15.

Dag 12 : 30ml regenwater. EC 0,1 – pH 6

Dag 13 : 30ml (0,2ml Micro & 0,2ml Velokelp/400ml regenwater+100ml bronwater) EC 0,3 – pH 6

Dag 14 : 40ml regenwater. EC 0,1 – pH 6

Dag 15 : Niets

Dag 16 : Kleinste Amnesia Lemon > 30 ml regenwater. EC 0,1 – pH6
                        Andere 4 > 75 ml (+0,5ml Micro & 0,25ml Grow &0,5ml Velokelp/600ml regenwater) EC0,4 – pH 6

Dag 17 (Vandaag) : Niets

Het warmtematje laat ik nog steeds aan tijdens de donkere uren. Dee luchtbevochtiger en het ventilatortje blijven enkel aan tijdens de lichturen. Dat vinden ze blijkbaar niet erg.

001_06-11-18.jpg

Amnesia Lemon (de betere van de twee)
                        002_06-11-18.jpg

Amnesia Kush
                        003_06-11-18.jpg

Tot binnen een dagje of 5 voor het vervolg!

Greetz,
                        Jack

Comment

Groeien: 25 dagen
                          Totaal: 29 dagen

Temperaturen: 18-27°C
                          RLV: 40-65%
                          Lamphoogte: 57cm

Tijd voor een update.

Vandaag is de 5e week begonnen voor de Amnesia's. 4 dagen geleden heb ik ze verpot naar hun 11L potten. De twee potten vooraan zijn 12L potten.
                          En dat was de hoogste tijd want de onderste bladeren gingen sterk achteruit. Ze werden heel snel geel.
                          Ik vermoed een stikstoftekort door te lang in de 1l potten te zitten. De eerste 2 dagen na het verpotten bleven de blaadjes ook hangen.
                          Maar sinds gisteren lijken ze zich te hernemen. Er zit terug leven in.

Ze zijn ook allemaal getopt. De Amnesia Kush op dag 22, de Amnesia Lemon op dag 28.
                          Er zijn 3 nodes over, dus 6 takken in spe per plant zijn zich aan het vormen.
                          Voeding is nog niets omdat ze in verse potgrond staat die reeds voorbemest is. Dus enkel wat regenwater met EC 0,1 pH 6

De kast zelf is ook een beetje aangepast. De radiatorfolie heb ik verwijderd en in de plaats hangt reflectiefolie.
                          https://nl.aliexpress.com/item/Elect...3a994c4dQJMFLO

001_18-11-18.jpg

002a_18-11-18.jpg

002_18-11-18.jpg

Greetz,

Jack

Comment

Groeien: 31 dagen
                            Totaal: 35 dagen

Temperaturen: 18-27°C
                            RLV: 35-55%
                            Lamphoogte: 57cm

De Amnesia's zijn nu een maand oud, 5 weken sinds zaaidatum.
                            Zoals ik had gedacht en gehoopt hebben ze zich goed hersteld de laatste dagen.
                            De zijscheuten en hoofdscheuten ontwikkelen zich redelijk snel. De bladeren zijn terug ok.

Om de dag krijgen ze tussen de 200 – 250 ml regenwater. Ik ben ook reeds begonnen met lichtjes bij te voeden.
                            Dag 31 was dat regenwater met 0,5ml Remo Micro, Velokelp & Magnifical op 1100ml regenwater. EC was 0,3/ pH 6.
                            De dag daarop kregen ze niets en op dag 33 enkel regenwater met EC 0,1/pH 6. Dan terug een dagje niets en vandaag terug wat voeding.
                            Op 1300ml regenwater deed ik 0,75ml Remo Micro, Grow, Velokelp & Magnifical. EC was 0,4/pH 6. Daar kregen ze elk 250ml van.

Als aanzuurmiddel gebruik ik geen appelazijn meer, maar pH- van Plagron. Zeer sterk spul want 1 druppel op 1L regenwater geeft een pH van 6. Eén druppel is +/- 0,06ml.
                            Je vraagt je misschien af of het nodig is om regenwater aan te zuren...maar als ik het regenwater meet dan kom ik uit op een pH van 7- 7,3.
                            Het regenwater staat wel altijd een tijdje in de regenton, wat de pH wss doet stijgen. Ik denk dat zuiver regenwater wel een pH van rond de 6 zal hebben.
                            Als ik voeding bij het regenwater doe, dan kom ik uit op een pH van 6 – 6,1. Ik heb eventueel nog pH+ van Canna indien de pH te hard zou dalen.
                            Of ik doe een scheutje bronwater bij het regenwater. Dat doet de pH ook genoeg stijgen.

De luchtbevochtiger staat ook nog steeds aan tijdens de lichturen. Zoniet daalt de RLV tot 25%.
                            Deze kamer is perfect voor de bloeifase omdat de RLV steeds laag is, maar toch een klein probleem tijdens de groeifase.
                            Ik heb ook al gemerkt dat de bladeren vlug hard en stug aanvoelen als ik geen luchtbevochtiger gebruik tijdens de groei. Nu voelen de bladeren gezond aan.
                            Deze verbruikt een 3-tal liter per 48u, wat ook regenwater is (pH 6 – EC 0,1)
                            Voor de bloei gaat deze er uiteraard uit.

Tijdens de donkere uren brandt er een verwarming die net buiten de kast staat, aan de actieve inlaat.
                            Deze staat geprogrammeerd op 21°C, wat de temperatuur in de kast naar een 18-19°C brengt.
                            Zonder deze verwarming hangt de temperatuur rond de 15°C. Niet dramatisch laag, maar ze houden toch van iets hogere temperaturen.
                            Tijdens de lichturen is het zo'n 26-27°C in de kast.

De COB's houd ik op een afstand van 57cm en beide frames zijn gedimd op 55% wat een totaal van 220watt over de planten laat schijnen.
                            Rekening houdende dat ik maar op een 0,55m² kweek en deze frames samen tot 400watt kunnen geven, denk ik dat op vol vermogen teveel licht is voor de oppervlakte.
                            Als 400watt voldoende is om 1m² te belichten, dan zou ik in principe met 200watt toekomen. Dat zou dan 1 frame zijn.
                            Alleen is het licht dan niet goed genoeg verdeeld. Daarom 2 frames die ik kan dimmen. Dus ga ik eens kijken wat 220watt aan deze COB's kan doen.
                            Eventueel iets hoger dimmen tijdens de bloei...
                            Maar momenteel lijken ze het wel aangenaam te vinden onder dit wattage en deze afstand.

001_24-11-18.jpg

002_24-11-18.jpg

003_24-11-18.jpg

004_24-11-18.jpg

Tot binnen een weekje voor het vervolg!

Greetz,
                            Jack

Comment

Footer Left Ad

Collapse