Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kurk`s Secret Jardin - Blueberry OG - Jack Herrer - Purple Bud - Scrog

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Lekkere soortjes, Kurkie. Succes met deze kweek!!

    Comment


    #17
    IMG_2665.jpg

    Jack
    IMG_2666.jpg

    BB OG#2
    IMG_2667.jpg

    Purple
    IMG_2668.jpg
    A.M.S.
    IMG_2669.jpg

    IMG_2670.jpg

    Grtz Kurk


    Attached Files
    Last edited by kurkentrekker; 9 June 2020, 22:14.
    Ignorance is bliss

    Comment


      #18
      IMG_2701.jpg


      Zonder en met lamp:

      BBOG#1


      IMG_2693.jpg IMG_2705.jpg
      Jack Herrer
      IMG_2693.jpg IMG_2706.jpg
      BBOG#2
      IMG_2694.jpg IMG_2695.jpg IMG_2698.jpg IMG_2707.jpg IMG_2712.jpg IMG_2713.jpg IMG_2716.jpg
      Purple Bud
      IMG_2696.jpg IMG_2708.jpg
      A.M.S.
      IMG_2697.jpg IMG_2710.jpg

      Nog wat sfeerfoto`s:

      IMG_2703.jpg IMG_2704.jpg

      Grtz Kurk
      Attached Files
      Ignorance is bliss

      Comment


        #19
        IMG_2751.jpg IMG_2758.jpg IMG_2759.jpg

        BB OG#2
        IMG_2752.jpg IMG_2760.jpg image_365197.jpg

        Perple Bud + A.M.S.
        IMG_2753.jpg IMG_2761.jpg IMG_2762.jpg

        IMG_2757.jpg IMG_2749.jpg
        IMG_2750.jpg

        Grtz Kurk
        Attached Files
        Ignorance is bliss

        Comment


          #20
          IMG_2791.jpg

          Jack Herrer IMG_2792.jpg

          BB OG#2 IMG_2793.jpg

          Purple Bud IMG_2794.jpg

          A.M.S. IMG_2795.jpg


          IMG_2796.jpg IMG_2789.jpg


























          Grtz Kurk
          Ignorance is bliss

          Comment


            #21
            Jouw tuintje ziet er alleszins groen en gezond uit. Keep it that way....

            Comment


            • kurkentrekker
              kurkentrekker commented
              Editing a comment
              Thx, ik doe mijn best!

            #22
            Stoeltje ook bijgeschoven! Succes! Ziet er goed uit!
            Ganja always does the trick.

            Comment


            #23
            Groei: Dag 29
            LV: 44%-54%
            Temp: 22.4 - 26.4

            Just some pics:

            IMG_2802.jpg IMG_2803.jpg

            IMG_2805.jpg IMG_2806.jpgBB OG#1 - Jack Herrer
            IMG_2807.jpgBB OG#2
            IMG_2808.jpg IMG_2809.jpgPurple Bud + A.M.S.

            IMG_2813.jpg IMG_2814.jpg IMG_2816.jpg

            Grtz Kurk
            Ignorance is bliss

            Comment


              #24
              Bij nadere inspectie zie ik toch bij 3 van de 6 dames gele puntjes verschijnen bij nieuwe groeipunten. Niet bij de oudere grotere bladeren precies. Ik heb nog geen water gegeven, overvoeding zou me echt raar lijken. De lightmix is normaal ook heel licht, de planten beginnen ondertussen al aardig groot te worden, ik denk dat ik morgen de eerste keer water en voeding zal geven, en kijken hoe de dames reageren. Ik heb het preparaat al gemaakt met Bionova:

              Supersoil Mix: 0,3ml
              BN Enzym: 0.1 ml
              BN Roots: 2ml
              BN X-cel: 0.1ml
              The Missing Link: 0.1ml

              Rustig laten staan en op temperatuur laten komen, morgen afzuren en geven aan de planten. Wat is de beste Ph waarde op dit moment? sommige zeggen tussen de 5.5 en 6.5, het schema geeft aan op 5.8, dus ik probeer dat eens. Schema in bijlage

              Bemestingsschema-DEDICATED-SuperMix.pdf

              IMG_2829.jpg IMG_2831.jpg IMG_2830.jpg IMG_2828.jpg

              50% vol?

              IMG_2834.jpg

              Grtz Kurk
              Attached Files
              Ignorance is bliss

              Comment


                #25
                Oeps, al 5 dagen geleden...

                Groei: Dag 34
                LV: 43%-57%
                Temp: 21.7 - 26.8

                Morgen schakel ik over naar 12/12, na 34 dagen groei.

                Zo ziet het er ondertussen uit:

                IMG_2980.jpg

                De dames herstellen nog allen wat van het toppen/fimmen, niet zo heel veel gegroeid maar allen toch net wat bossiger geworden. Ik weet niet of ze het net volledig zullen vullen, maar dit lijkt me wel een goede start van de bloei. Ze zullen nog 10-14 dagen doorgroeien, alvorens we van echte bloei kunnen spreken, dus ik hoop dat ze nog een spurtje maken nu ze voelen dat ze bloemen moeten aanmaken.

                Ik heb een minimum aan voeding gegeven, met voornamelijk wortestimulator, maar ik zie lichte of iets ergere vebranding van de puntjes, dus ze krijgen enkel regenwater de volgende 5 dagen en we bekijken het dan weer. De Purple lijkt me nog steeds wat vochtig te staan als ik in de grond voel en krijgt even geen water meer, de rest slurpt de grond toch iets of wat droog, morgen krijgen ze weer wat water.

                temperatuur en luchtvochtigheid liggen in lijn, geen enkele dag boven de 27 en onder de 21, dat zit goed. Ik hoop ook dat ik het warme weer wat tegen kan gaan door de lamp van 9u30 - 21-u30 uit te laten. Rolluiken op een kier en raam op kiep om toch nog wat lucht binnen te laten, maar hopelijk warmt het niet te veel op. Eerste grote test.


                BB OG#1
                IMG_2972.jpg

                Jack Herrer
                IMG_2973.jpg

                BB OG#2
                IMG_2974.jpg

                Purple Bud
                IMG_2975.jpg

                A.M.S
                IMG_2976.jpg

                IMG_2977.jpg IMG_2978.jpg IMG_2979.jpg
                IMG_2971.jpg
                Grtz Kurk
                Ignorance is bliss

                Comment


                  #26
                  Groei: 34 dagen
                  12/12: 1 dag
                  Echte bloei: nog niet
                  LV: 42%-56%
                  Temp kast: 20.8 - 27.4
                  Temp kamer: 21.2 - 26.5

                  IMG_3079.jpg IMG_3058.jpg

                  De onderste grote bladeren van de middelste plant BB OG#2 werden ineens volledig geel met wat roestvormige plekken op 1 dag tijd. Ik heb ze gisteren toch nog een beetje voeding bijgegeven, nog steeds 1/5e van de aanbevolen hoeveelheid. Leek me een stikstoftekort, heb enkel de supersoil mix meegegeven met leidingwater, ph 5.8. De Purple nog even verder laten uitdrogen, zij vertoont geen tekorten of overschotten, alsook de Jack.

                  Eerste witte haartjes al gespot op de BB OG#1, ik probeer ze nog mooi onder het net te binden. De Purple haar stam is al volledig met paarse tinten en ze maakt dikke takken die moeilijk te buigen en onder het net te duwen zijn. Dat wordt dan maar een knakje over een paar dagen.

                  BB OG#1
                  IMG_3059.jpg IMG_3060.jpg IMG_3061.jpg
                  Jack Herrer
                  IMG_3062.jpg IMG_3063.jpg IMG_3064.jpg
                  BB OG#2
                  IMG_3065.jpg IMG_3066.jpg IMG_3067.jpg
                  Purple Bud
                  IMG_3068.jpg IMG_3069.jpg IMG_3070.jpg IMG_3071.jpg
                  A.M.S.
                  IMG_3072.jpg IMG_3073.jpg IMG_3075.jpg

                  Grtz



                  Attached Files
                  Ignorance is bliss

                  Comment


                  • Waldpiek
                    Waldpiek commented
                    Editing a comment
                    Aan de donker groene kleur van je blad te zien hebben ze absoluut geen stikstof tekort, eerder een overschot

                  • kurkentrekker
                    kurkentrekker commented
                    Editing a comment
                    Ja vanonder op 1 dag volledig geel, ik was wat bezorgd, minimale voeding met wat kraantjeswater, ik hoop dat het meevalt

                  #27
                  Groei: 34 dagen
                  12/12: 6 dagen
                  Echte bloei: nog niet
                  LV: 42%-65%
                  Temp kast: 21.2 - 26.5

                  Ik denk dat ik erachter ben gekomen wat het probleem was: te weinig water. Slappe onderste bladeren, gelige verkleuring van de onderste bladeren en een paar topjes met precies verbrande puntjes, alles wat ik bij regelmatig watertekort kon vinden als ik even dieper op google zocht. Ze hebben echt weinig gekregen, 28 dagen niets, mede omdat de zakken zo groot en de aarde zo nat was. Vanaf nu geef ik elke dag wel wat. Gisteren een goede waterbeurt gegeven, straks eens kijken of ze het gesmaakt hebben. Misschien vandaag nog een watergift met voeding, we kijke hoe de dames erbij staan. In mijn ogen geen overdreven groei, en hier en daar nog wat blad en tak vanonder weggehaald. Daar zal het watertekort wel iets mee te maken hebben. Toch redelijk tevreden met de dames.

                  Nog wat fotos:

                  IMG_3193.jpg IMG_3195.jpg


                  BB OG#1 onder - Jack Herrer boven
                  IMG_3196.jpg

                  BB OG#2
                  IMG_3197.jpg

                  A.M.S. onder - Purple Bud boven

                  IMG_3198.jpg


                  Grtz Kurk
                  Ignorance is bliss

                  Comment


                  • kurkentrekker
                    kurkentrekker commented
                    Editing a comment
                    Thx! Het is duidelijk dat ik nog veel moet bijleren, desondanks lijk het inderdaad mee te vallen. De grond was echt wel overdreven vochtig toen ik ze erin heb gezet voor het mini plantje maar ja dat is ondertussen ook al wel even achter de rug.

                    Vandaag geen water, de grond was nog vochtig genoeg en ze leken het niet nodig te hebben. Ik merk ook een pak meer groei tov gisteren, dus ik hoop dat we terug op de goeie weg zitten en dat de laatste groeispurt en recovery wordt ingezet.

                  • Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    Goed teken als ze weer gaan groeien! Ik zie dat netje wel volkomen

                    Netjes

                    Je kunt een lange sateprikker in de grond steken, tot de bodem. 10 min wachten ofzo en weer eruit halen. Je kunt dan voelen of zien of het stokje en dus de grond vochtig is. Gebruik ik als extra tjek bij mijn blumats

                    Waarom zijn je planten trouwens zo nat? Van je watergift of vita race ofzo? Als ze eenmaal toppen hebben NIET meer natsproeien

                  • kurkentrekker
                    kurkentrekker commented
                    Editing a comment
                    Thx Takketoelli, ik zie het ook wel goedkomen, maar watergift is niet men ding in potten/zakken. Altijd bang om teveel te geven. Buiten veel gemakkelijker in volle grond. Deze ochtend toen ik ging kijken hing 4/5 slap. Dacht dat ze gisteren nog vochtig genoeg stonden, heb gevoeld, maar 4/5 hing slap vanochtend. Nog maar wat water extra gegeven dan, straks om 21u20 net voor de lamp aangaat eens kijken hoe ze erbij staan.

                    Ik zal dat straks eens doen met de sateprikker, had het al eerder in een comment of in een topic gelezen. Ik moet volgens mij ook van die tensio meters in huis halen. Maar dat zal nog niet voor meteen zijn. Als ik water geef loopt het water ook soms uit de zakken, voor mij ook een teken dat ze voldoende water hebben, maar het komt misschien omdat de zakken niet vol genoeg met aarde zitten? Zou het helpen om meer aarde in de zakken te doen? Of misschien meer water (laatste dagen elke dag 3-400ml gegeven + planten natgespoten. Ik was van plan vanaf de echte bloei dit niet meer te doen. Ik plaats direct nog een update van deze ochtend, maar ik vrees dat ik het te duidelijk is.

                  #28
                  Hi all
                  Groei: 34 dagen
                  12/12: 7 dagen
                  Echte bloei: nog niet
                  LV: 41%-81%
                  Temp kast: 20.8 - 26.5

                  Deze ochtend na het controleren stonden de dames er zo bij
                  IMG_3202.jpeg

                  IMG_3203.jpeg IMG_3206.jpeg IMG_3204.jpeg IMG_3207.jpeg

                  Het lijkt me een accuut watertekort. Ik moet meer water geven. Ik voelde gisteren en ze leken me vochtig genoeg om geen water te krijgen, maar als ze er de volgende ochtend zo uitzien, dan moet ik precies toch meer geven. Ook baart het me wat zorgen nu ze aan het overschakelen zijn naar echte bloei. Ik zal vanavond 500ml elks geven, in de hoop dat het voldoende is. Morgenvroeg opnieuw controle. Ik hoop dat de dames me vergevingsgezind gaan zijn!


                  Grtz Kurk
                  Ignorance is bliss

                  Comment


                  • Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    Je vertelde dat ze een lange tijd geen water hebben gehad. Dus de grond is erg droog, nu waarschijnlijk nog. Als je droge grond bewaterd zou het kunnen dat na 200ml ofzo al water uit de pot loopt. De grond is te droog om het water snel op te nemen, er zit teveel lucht in. Vermoedt ik, wat zegt de sateprikker?

                    Wat je kunt proberen:
                    Grond voorsproeien met plamtenspuit op nevelstand.
                    Grachtje graven op helft stam-pot en rustig volgieten, langzaam laten opnemen
                    Klein drupje dreft bij het water. Dit verlaagt de oppervlaktespanning waardoor het water beter opgenomen wordt door de grond. Niet mijn voorkeur, maar dit lees je wel vaak als eerste.
                    Alle drie zorgen ze ervoor dat het water rustig de grond in kan trekken. Vooral rustig aan kleine beetjes geven nu

                  • kurkentrekker
                    kurkentrekker commented
                    Editing a comment
                    Ik denk dat het klopt wat je zegt. De sateprikker is een iets dikkere versie geworden, maar daar zag ik aan dat de toplaag inderdaad vochtig wordt, maar onderaan is het vrij droog. Morgen betere sateprikkers halen en nogmaals testen, ik denk dat ik de tip van grond vernevelen en een klein gaatje graven ga gebruiken. Rustig aan de bodem wat meer verzadigen. Desondanks dat het af en toe wat eruit loopt, rustig bijgeven. Ze kregen allen 500ml water vandaag, en de grond was nog iets vochtig van deze ochtend wat bij te geven. Ze zagen er in elk geval beter uit dan deze ochtend!

                    Volgende ronde zal ik airpots proberen, want deze zakken zijn misschien net een formaat te groot voor mijn tent.

                  #29

                  30-06-2020

                  Groei: 34 dagen
                  12/12: dag 8
                  Echte bloei: nog niet
                  LV: 34%-71%
                  Temp kast: 20.2 - 26.4

                  De dames hebben zich tijdens de nacht herpakt, maar de grond blijkt na het controleren toch heel droog, zeker onderaan. Vanaf morgen proberen wat meer water te geven en de grond vochtiger te houden.


                  IMG_3212.jpeg

                  Thx for the tips & trics!

                  Grtz Kurk
                  Ignorance is bliss

                  Comment


                    #30
                    Groei: 34 dagen
                    12/12: 9 dagen
                    Echte bloei: nog niet
                    LV: 34%-71%
                    Temp kast: 19.2 - 26.5

                    Vandaag weer wat water gegeven. 300ml elks schat ik met de plantenspuit goed verspreid en beetje met de gieter. Niet overdreven. Ze lijken het alvast beter te doen dan een paar dagen geleden. Weeral heel wat topjes onder het net gestopt, toch wel hardere groei dan voorheen. Laatste groeispurt zal ingezet zijn. Ik steek ze nog tot eind dit weekend onder het net en hoop dat alle toppen dan mooi op dezelfde hoogte staan. De lamp hangt op 45cm, vanaf de echte bloei verlaag ik haar wat tot max 30cm op 4 weken. Allen vertonen voorbloei, dit weekend eens goed inspecteren.

                    IMG_3228.jpeg


                    Grtz Kurk
                    Ignorance is bliss

                    Comment


                    • Takketoelli
                      Takketoelli commented
                      Editing a comment
                      Goed man!

                      Zien er een stuk vrolijker uit, dat zal wel overslaan op jou of niet?
                      Je bent nu op 1/3 van de beruchte 'strek'. Dat netje wordt helemaal gevuld! Misschien kun je beter wat meer in een 'W' zetten?
                      Geen ervaring met een rechthoekig scrogje, maar dat zou ik doen denk ik.

                      Als ze straks gaan bloeien proberen de max lv wat lager te houden, 55% is perfect. Voor nu is ie goed

                      Gazodoorgazodoorgazodoorenzovoort

                    • kurkentrekker
                      kurkentrekker commented
                      Editing a comment
                      Zeker wel man hartelijk bedankt. Ik ben wel benieuwd of het net vol geraakt, ik heb nog men twijfels, maar vertrouw op jouw kennis en hoop het stiekem ook ! De volgende dagen alles onder het net blijven steken is dus de boodschap. Ik bekijk het van die W vorm, dat is zeker geen slecht idee, maar niet zeker of ik ze nog wil verplaatsen.

                      Vanaf de echte bloei is het inderdaad de bedoeling om wat secuurder water te geven en de LV lager te houden. De hoge waarden zijn vooral na het sproeien en bevochtigen van de aarde, met de afzuiging aan trekt de tent snel droog en is het voor het grootste deel van de tijd wel laag. Komt inderdaad wel goed, nogmaals bedankt voor de goede raad!
                  Bezig...
                  X