Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kurk`s Secret Jardin - Blueberry OG - Jack Herrer - Purple Bud - Scrog

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Groei: 34 dagen
    12/12: 12 dagen
    Echte bloei: nog niet
    LV: 41%-80%
    Temp kast: 19.8 - 27.1

    De dames beginnen mooie pruikjes overal te vormen, de jack blijft precies een beetje achter, maar alles mooi op schema. De Purple bud heeft al allemaal paarse tinten op de stam en ik zie het ook al verschijnen in de toppen. Ze kregen vandaag 500ml voeding, ik zag hier en daar een verbrand puntje, ik denk dat ze het wel zullen smaken. Afgelopen dagen enkel water en precies toch voldoende gegeven. Nog steeds geen deftige sateprikkers gaan halen, mag ik zeker niet vergeten volgende week. Nog een paar topjes onder het net gebogen, niet veel te melden.

    BB OG#1
    IMG_3268.jpeg
    Jack Herrer
    IMG_3269.jpeg
    BB OG#2
    IMG_3270.jpeg
    Purple Bud
    IMG_3271.jpeg
    A.M.S.
    IMG_3272.jpeg

    IMG_3263.jpeg IMG_3265.jpeg IMG_3264.jpeg
    IMG_3258.jpeg IMG_3273.jpeg IMG_3262.jpeg IMG_3267.jpeg


    Grtz Kurk
    Ignorance is bliss

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Potten tillen werkt beter dan sateprikkers.

    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Nogal lastig en omslachtig met een netje erboven waarbij je alle toppen mogelijk beschadigd door ze op te tillen... Geef mij maar de sateprikker dan

    #32
    Groei: 34 dagen
    12/12: 14 dagen
    Echte bloei: nog niet
    LV: 44%-76%
    Temp kast: 18.8 - 26.5

    Wat aan de koude kant tijdens de nacht, moet toch 1 fan uitschakelen in het donker op minder warme dagen. Ook wat minder verse lucht van buiten tijdens de laatste lichturen aanvoeren.

    Gisteren op aanraden 1.5L regenwater per plant gegeven. Weer in twijfel teveel of te weinig water, maar een deftige waterbeurt in 20L zakken waar +-30L aarde in zit, dat mocht wel. Ook omdat de grond zo droog is geweest, moet de aarde het water terug beter opnemen. Vandaag niets en morgen een litertje per plant, ik hoop dat ze gulzig beginnen drinken. Nog een paar topjes onder het net gestoken, alles begint mooi op dezelfde hoogte te komen. Nog een paar dagen en dan zal het ook wel goed zijn.

    Ze staan er allen vrolijk bij, het net begint zich te sluiten. De Blueberry Ogs zijn de grootste, maar de A.M.S maakt heel veel toppen aan door het fimmen, op verschillende plaatsen goed gelukt. Nog 2 dagen en ik denk dat ik dan bij allen van echte bloei kan spreken. Morgen een laatste keer de kleine gort vanonder dieven en wat blad weghalen, zodat alles naar de hoogste toppen gaat.

    142F6005-9733-44BC-93EE-ABB7A8675D8E.jpeg IMG_3293.jpeg

    Grtz Kurk
    Ignorance is bliss

    Comment


      #33
      Groei: 34 dagen
      12/12: 16 dagen
      Echte bloei: nog niet?
      LV: 51%-75%
      Temp kast: 18.4 - 27.1

      De temp schommelt misschien net wat te hard naar mijn mening, maar nog net binnen de perken en ik probeer het warmer te maken de volgende dagen overdag, als de lamp uit is.

      Hier en daar nog een topje onder het net gebogen, ik denk dat ik ze vanaf nu vanboven met rust laat en rustig laat groeien. Het net juist niet vol! De middelste 3 dames hebben zich goed genesteld in het midden van het net. Er is nog heel veel ruimte in de tent, zeker in de hoogte en de meeste toppen zijn wel iet of wat op dezelfde hoogte. Zou ik al van dag 1 echte bloei kunnen spreken? bij de meeste dames mooie pruikjes, enkel de jack laat nog even op haar wachten.

      De lamp hangt op 30-35cm, de dames kunnen het smaken. Ik verhang ze elke twee dagen nu een paar cm totdat de groei er volledig uit is en ze ong 30cm boven de hoogste toppen hangt.

      Vandaag elke dame een litertje water met 1/3 aanbevolen hoeveelheid voeding gegeven. Eens kijken wat ze ervan vinden. Volgende dagen nog wat defoliation en onderaan nog wat wegknippen zodat de watergift naar achteren toe wat makkelijker gaat. Volgende ronde mag het net toch wel iets hoger hangen, redelijk onhandig.

      Ik heb ook een extra verluchtingsgat gemaakt van 16mm. Het zorgt er voor dat de afzuiging minder werk moet leveren en dat er meer verse lucht wordt aangezogen. De fans staan ook redelijk dichtbij dus ik denk wel dat het goed is zo. Ik laat de tent nu ook dicht, veel beter zo.
      IMG_3355.jpeg IMG_3357.jpeg

      BB OG#1

      Een helft groeit aardig boven het net, de andere helft heeft net wat meer tijd nodig. Ik hoop dat ze nog op dezelfde hoogte komen, maar ga er niet teveel over jammeren.
      IMG_3346.jpeg

      Jack Herrer

      Redelijk mooi ontwikkeld, maar ze heeft nog geen echte pruikjes. Zeker nog geen echte bloei voor haar.
      IMG_3347.jpeg

      BB OG#2

      Mooie volle plant, veel topvorming, ik ben benieuwd hoe ze verder gaat ontwikkelen
      IMG_3348.jpeg

      Purple Bud

      Nu al kleurt ze paars, ik denk door de schommeling in temperaturen. Ze is de kleinste van de hoop, maar kan zich zeker nog herpakken. Kleine, mooie topjes, mooie plant.
      IMG_3349.jpeg

      A.M.S

      Zij heeft zich ook goed ontwikkeld, de laatse fimbeurt heeft haar ontzettend veel vertakkingen gegeven.
      IMG_3350.jpeg

      IMG_3353.jpeg IMG_3352.jpeg IMG_3351.jpeg

      IMG_3354.jpeg

      Grtz Kurk
      Ignorance is bliss

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        BB OG2 is unne mooie dame!
        Gaat lekker Kurkentrekker, ga zo door

        Wat heb jij gebruikt om dat gat erbij te maken? Heb je een linkje ofzo? Ziet er strak uit!

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Krijgen de achterste dames wel genoeg licht, oftewel hangt je lamp goed?
        Daar zou je ook wat mee kunnen spelen eventueel

      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Thx! Heb een flens houder en light baffle van secret jardin erbij gehaald. Dat komt echt met een handige cutter (die je erbij moet kopen als je die nog niet hebt). Er zat maar 1 flens bij de tent, maar extra invoer was gewenst dus eentje bijbesteld. Ik kan de lamp niet veel meer naar achteren hangen (1-1,5cm max), daar de afzuiging de bar blokkeert waar die aan hangt. Ze hangt normaal mooi in het midden.

      #34
      Takketoelli Ze kregen elke 500ml regenwater vandaag. Ik ga morgen de zakken terug vullen met aarde, en zeker 5 dagen enkel water geven en de planten eens 2 of 3 dagen laten uitdrogen. Geen extra verbrande puntjes of overschotten door voeding te geven, de dames ontplooien zich mooi. Netje is bijna vol, nog een paar gaatjes te vullen! Dat komt ook wel goed. Zeer blij met hoe het gaat.

      IMG_3395.jpeg IMG_3396.jpeg IMG_3397.jpeg
      IMG_3398.jpeg

      Grtz Kurk
      Ignorance is bliss

      Comment


      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Het regent gelukkig niet meer, lv is veel spannender nu

      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        De ontvochtiger staat paraat voor de lastige dagen. Als ik ze niet goed onder de 55% krijg gaat die tijdens de donkere periode aan. Ik merk dat het dan meestal hoog is, vandaag ook 71% net voor de lamp aanging.

      #35
      IMG_3451.jpeg


      Grtz Kurk
      Attached Files
      Ignorance is bliss

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Ja Kurkie dat is nu eens een mooi veldje dat daar in jou tentje zit,die zijn allemaal mooi tot hun recht aan het komen.
        Nice job knallen die toppen

      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Cheers thx guys!

      #36
      g'woon 100 toppen! (heb het niet echt helemaal geteld!)

      Ben benieuwd.

      Comment


      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Haha ik ben ook zeer benieuwd wat het gaat geven, alvast een goed begin!

      #37
      IMG_3471.jpeg
      IMG_3467.jpeg IMG_3468.jpeg
      IMG_3472.jpeg
      IMG_3474.jpeg IMG_3473.jpeg





      Grtz Kurk

      Ignorance is bliss

      Comment


      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Met een handje vol aarde op een liter water lijkt het me ook wel snel volledig opgenomen worden, maar met watergift zal het nog wel meevallen. Ik ben zeker geen expert, maar ik zag het goed in ronde 0 met de autoflowers, nadat ik aarde had bijgedaan en dan water met voeding gaf veroorzaakte het overvoeding.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Reppell
        Dat klinkt logischer ja. Mja, wanneer zou je dat willen doen? Vooral voor bacterieleven lijkt mij?

        Kurkentrekker
        Dat zal inderdaad best vlot gaan ja. Is ook goed voor de wortels, kunnen ze weer wat bijgroeien

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Op grond? Ik zou zeggen continue. Takketoelli

      #38
      Groei: 34 dagen
      12/12: 17 dagen
      Echte bloei: 6 dagen, Jack -6 dagen en nog steeds geen echte bloei, bijna
      LV: 54%-85%


      Ik krijg maar niet genoeg van dit veldje. Bijna volledig vol De Jack begint wel oncontroleerbaar te worden. Dat zal nog wel zwaar snoeien worden vanaf dat ze in echte bloei staat. Nog even...

      Ze kregen allen 1L+ regenwater vandaag.

      BB OG#1

      filedata/fetch?id=1526303&d=1594931494&type=thumb
      Jack Herrer
      filedata/fetch?id=1526304&d=1594931494&type=thumb
      BB OG#2
      filedata/fetch?id=1526300&d=1594931491&type=thumb
      Purple Bud
      filedata/fetch?id=1526302&d=1594931494&type=thumb
      A.M.S.
      filedata/fetch?id=1526301&d=1594931493&type=thumb

      filedata/fetch?id=1526305&d=1594931494&type=thumb


      Grtz Kurk
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.
      Last edited by kurkentrekker; 16 July 2020, 21:38.
      Ignorance is bliss

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Mooi die verschillende dames!
        Die OG gaat als een malle zeg

      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Afwisseling van spijzen doet eten ! Thx man, ze eist inderdaad alle aandacht en plaats op centraal in de tent!

      #39
      IMG_3522.jpeg
      Jack Herrer
      IMG_3523.jpeg
      BB OG #2
      IMG_3524.jpeg
      Purple Bud
      IMG_3525.jpeg
      A.M.S.
      IMG_3526.jpeg

      IMG_3531.jpeg IMG_3530.jpeg
      IMG_3529.jpeg IMG_3528.jpeg
      IMG_3521.jpeg

      Grtz Kurk
      Attached Files
      Ignorance is bliss

      Comment


      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Thx, doe men best! Anders zal ze volgens mij altijd achter blijven. We verhogen met een plastieken schaal en latjes van 1cm hout eronder en ik verhoog het net aan die kant wel stap voor stap om schade te voorkomen.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Heb je geen bakstenen?

      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Heb ik wel maar ik las dat op een stenen ondergrond niet goed is, ook omdat die ze redelijk koud zijn? Vandaar plastic schaaltje omgedraaid en daaronder houten gelamineerde latjes. Overschotjes die ik nog heb liggen, denk wel dat het goed zal zijn zo!

      #40
      IMG_3541.jpeg IMG_3540.jpeg

      Grtz Kurk
      Ignorance is bliss

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Dat ziet er toch mooi vol uit? Gezond tuintje!

      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Ben zeer tevreden hoe het verloopt en erbij staat. Thx for reading!

      #41
      DSC00019.JPG DSC00020.JPG
      DSC00036.JPG

      BB OG #1
      DSC00021.JPG
      Jack Herrer
      DSC00022.JPG DSC00031.JPG
      BB OG #2
      DSC00023.JPG
      Purple Bud
      DSC00024.JPG DSC00028.JPG
      DSC00026.JPG DSC00027.JPG
      A.M.S
      DSC00025.JPG DSC00029.JPG

      Grtz Kurk
      Ignorance is bliss

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Maak jij de foto's als de lamp uit is??

      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        5min voor het licht aan gaat heb ik de foto gemaakt ja. Ik begin ook meestal met watergift als het nog donker is, max 10min voor dat de lamp aangaat doe ik de tent open. Maar ik schiet maar weinig plaatjes als het donker is, de dames hebben het niet graag he!

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Zo kort voor de lamp aangaat is ok, of net na uitslaan.
        Top.
        Die purple is mooi he

      #42
      Dit is een voorbeeldkweek, in een woord super!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Cheers man, wat research op en interactie met het forum geeft dit resultaat

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja lang leve internet en wietfora, daar heb ik alles dat ik weet over kweken zowat aan te danken.

      #43
      Schermafbeelding 2020-07-26 om 22.09.39.png
      DSC00055.JPG DSC00056.JPG DSC00057.JPG
      DSC00054.JPG
      DSC00058.JPG
      DSC00059.JPG
      DSC00060.JPG
      DSC00061.JPG
      DSC00062.JPG

      Grtz Kurk
      Attached Files
      Ignorance is bliss

      Comment


        #44
        DSC00077.JPG DSC00078.JPG DSC00080.JPG

        DSC00086.JPG DSC00085.JPG DSC00084.JPG

        DSC00082.JPG DSC00083.JPG

        DSC00089.JPG DSC00090.JPG DSC00091.JPG
        DSC00092.JPG DSC00095.JPG


        Grtz Kurk
        Ignorance is bliss

        Comment


          #45
          DSC00121.JPG DSC00123.JPG

          Grtz Kurk
          Ignorance is bliss

          Comment


          • kurkentrekker
            kurkentrekker commented
            Editing a comment
            Ok niet meer te veel snoeien dus, enkel de LV gaat elke dag naar de 70% als het donker is, wel wat angst voor toprot. Wel voldoende verluchting en ventilatie in de tent dus hopelijk is die 70% niet te erg.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Die zou ik toch lager houden, onder de 60.
            Snoeien zal dan zeker schelen, maar alleen snoeien zal niet genoeg zijn.
            Flink luchten in de kweekruimte. Ik heb raam hele tijd open, 40-50% nu

          • kurkentrekker
            kurkentrekker commented
            Editing a comment
            Klopt wel dat ik de raam dichthoud en dat ze voornamelijk lucht uit de ruimte trekt, maar daar staat wel een ontvochtiger die op 55%LV filtert. Dat leek me wel ideaal, maar blaast niet voldoende naar de inlaten van de tent vrees ik, de tocht komt langs boven. Wel een idee om te proberen wat meer in die richting te laten blazen!
        Bezig...
        X