Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kurk`s Secret Jardin - Blueberry OG - Jack Herrer - Purple Bud - Scrog

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    DSC01056.JPG
    DSC01063.JPG DSC01064.JPG
    BB OG#1 - Jack Herrer - BB OG #2 - Purple Bud - A.M.S. in die volgorde
    DSC01057.JPG DSC01058.JPG DSC01059.JPG DSC01060.JPG DSC01061.JPG
    DSC01062.JPG DSC01056.JPG

    Grtz Kurk
    Ignorance is bliss

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik zou nu al spoelen

    #62
    DSC01072.JPG DSC01070.JPG DSC01071.JPG DSC01073.JPG
    DSC01069.JPG

    De dames aan de bovenkant zien er alvast wel beter uit, maar waarschijnlijk zit het al wel overal... Het is haast onmogelijk om vanachter deftig onderaan te kijken zonder de dames te beschadigen.

    DSC01081.JPG DSC01082.JPG

    DSC01091.JPG DSC01102.JPG DSC01101.JPG DSC01100.JPG
    DSC01106.JPG DSC01112.JPG DSC01116.JPG DSC01113.JPG

    Aftellen maar!

    Grtz Kurk
    Last edited by kurkentrekker; 27 August 2020, 21:53.
    Ignorance is bliss

    Comment


    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Heb ik gemerkt, maar doordat er voldoende gaatjes waren gebeurde het niet. Hoop dat er niet te veel trichomes aan het karton blijven plakken, heel voorzichtig geweest, misschien te voorzichtig. Net de helft eraf gesneden en op volle kracht, dat lijkt toch al beter te gaan, al doet het zeker niet alle beesten onder de bladeren weg. Zelfs in de toppen is het moeilijk om haren gewoon te verwijderen, zo sticky allemaal. Maar we blijven proberen, baat het niet dan schaadt het niet.Wat zou jij dan als ideaal buismateriaal nemen?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Plastic buis, dun genoeg om door gaas/net te kunnen, waarschijnlijk 4 cm afvoerbuis.

      Mijn stofzuiger buis, heeft een 45 gradenbocht, en is iets van 40 cm lang, 4 cm doorsnee, en regelbare zuigkracht dus.

    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Thanks, ja die dyson is daar niet zo handig voor...

    #63
    Roofmijten ?

    Comment


    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Haha ja ok maar buiten wil ik ze ook liever niet en daar moet ook nog een mooi netje rijpen... Kutbeesten! Moeilijke keuzes, maar ik denk dat een maandje stil zetten de enige degelijke optie is, en ja, tegen dan is het buiten ook klaar en moet dat misschien wel in de tent drogen, dan neem ik de beestjes zo weer naar binnen. Terug een maand stil zetten... Pfff dit gedeelte is wel knap lastig aan kweken! Maar we blijven bezig, in deze tijden toch weinig omhanden...

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ik zou het hok goed poetsen en de volgende ronde preventief met Neemolie spuiten.

      Houd in het begin van de groei de luchtvochtigheid wat hoger, dat vinden ze niet fijn.

      Spint is shit maar niet het einde van de wereld, je kan ze voor altijd uitroeien maar je moet er op tijd bij zijn vandaar dat je preventief moet gaan werken.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Die mijten moorden in principe alles uit en dan elkaar. De laatste verhongert in principe.

    #64
    DSC01202.JPG DSC01203.JPG
    BB OG #1
    DSC01208.JPG
    DSC01213.JPG DSC01212.JPG DSC01211.JPG
    Jack Herrer
    DSC01207.JPG
    DSC01221.JPG DSC01222.JPG DSC01218.JPG DSC01219.JPG
    BB OG #2
    DSC01206.JPG
    DSC01231.JPG DSC01225.JPG DSC01226.JPG DSC01228.JPG
    Purple Bud
    DSC01205.JPG
    DSC01238.JPG DSC01236.JPG DSC01237.JPG DSC01240.JPG
    A.M.S.
    DSC01204.JPG
    DSC01246.JPG DSC01249.JPG DSC01245.JPG DSC01241.JPG

    Grtz Kurk
    Ignorance is bliss

    Comment


    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Thx Kunichika ik heb dat inderdaad onlangs ergens zien voorbijkomen, zal ik nog eens verder opzoeken. Zeker een mogelijkheid, we proberen momenteel nog wat te stofzuigen en zullen tijdens het oogsten beslissen wat we willen doen op basis van de hoeveelheid beestjes aanwezig.

      Flip Hasjkip Heb dat watercuren al eens met geprobeerd jaren terug, maar het resultaat vond ik toch niet ok. Was toen wel voor meeldauw, alles weggegooid.

      Remco Brandnetel in het wasmachine?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Is het nu echt spint??

    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      in post #62 duidelijkere foto`s, lijkt me wel

    #65
    Vervelend man, battle with the beestjes. Voor de lezers onder ons, ken der miss altijd nog hasj van maken misschien?

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Eerst nog de stofzuiger.

    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Hahaha inderdaad, we zullen het meeste nog wel kunnen gebruiken, beestjes zijn vooral onderaan en beperkt aanwezig. Maar ik heb ook iceolator zakken dus hash maken is zeker een optie voor de onderste en fluffy toppen!

    #66
    DSC01320.JPG DSC01321.JPG DSC01322.JPG

    Grtz Kurk
    Ignorance is bliss

    Comment


    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Twijfelgeval, met de beestjes in het achterhoofd toch maar niet te lang wachten tot de toppen vol zitten... Akkoord dat ze nog net wat langer mogen staan (behalve de Purple dan, die lijkt me we klaar), maar ik neem het zekere voor het onzekere deze ronde. Volgende ronde beter in de gaten houden en preventief neemolie of mijten!

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Mijten kan nog.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Gewoon goed met de stofzuiger er door,
      onder en boven het rek de blaadjes zuigen, komt het helemaal goed.

    #67
    DSC01610.JPG

    BB OG#1
    DSC01611.JPG
    DSC01621.JPG DSC01617.JPG DSC01624.JPG DSC01618.JPG
    Jack Herrer
    DSC01612.JPG
    DSC01629.JPG DSC01626.JPG DSC01631.JPG DSC01627.JPG
    BB OG#2
    DSC01613.JPG
    DSC01649.JPG DSC01641.JPG DSC01638.JPG DSC01646.JPG
    Purple Bud
    DSC01614.JPG
    DSC01658.JPG DSC01654.JPG DSC01653.JPG DSC01655.JPG
    A.M.S.
    DSC01615.JPG
    DSC01665.JPG DSC01660.JPG DSC01664.JPG DSC01659.JPG

    Grtz kurk
    Last edited by kurkentrekker; 6 September 2020, 16:04. Reden: Zinnetje aangepast dat Kuni in de war bracht ;-)
    Ignorance is bliss

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Schaar en vingerhasj, Yummie.

    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Takketoelli Ik stream veel dus dat staat meestal op de achtergrond. Poker, shooter games,... Maar een podcast is wel weer een goeie tip, cheers!

      Kunichika ik bedoel dat de dames geknipt gaan worden. Heb het verbeterd, de zin was inderdaad niet correct. De breeder zegt voor elke soort 8-9 weken bloei, er is ook nog de 17 dagen voorbloei die ik er niet heb bijgerekend en ja, beestjes, ze hebben de plannen wat versneld. Maar afgaand op de close-ups en de trichomes zien ze er al wel aardig uit en de vele haren overal in de toppen, ik neem het zekere voor het onzekere, Ik denk dat de Jack misschien net voortijdig geknipt gaat worden, maar de rest ziet er in mijn ogen wel "klaar uit". Het is wat het is maar ik kan ermee leven!

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ahhh zo, laat gaan mooi laten drogen en hoppa nieuwe ronde!!

    #68
    Groei: 34 dagen
    12/12: 17 dagen
    Echte bloei: 58 dagen, Jack -9 dagen echte bloei


    Zozo, 10u later hangt alles te drogen. We zijn weeral wat wijzer geworden naar volgende kweek toe. Alles boven het net zag er extreem goed uit, maar onderin was het een ander verhaal. Bijna alle toppen die tussen en onder het bladerdek zaten, hebben veel te weinig licht gekregen. Hierdoor waren er bij de BB OG`s zelfs bijna witten toppen te vinden. Volgende kweek veel meer blad weghalen en dieven! Wel ontzettend veel afval, dus voor boter/hasj is dit dan weer een goede zaak.

    Er lijkt toch wel wat van de planten af te komen. De Purple was maar wat triestig, Heb enkel de Jack gewogen, 320gr nat. Deze leek me de grootste, maar lijkt toch minder dan de BB OG#2 en de A.M.S. Benieuwd naar het eindgewicht!1 kleine top moeten weggooien omdat die vol met beestjes zat (BB OG#1), en 1 top met toprot op de A.M.S. weg moeten doen. Ik denk 1-2% van het geheel, maar verder viel het eigenlijk allemaal goed mee. Misschien wat teveel voorbarige paniek, volgende keer moeten we het beter in de gaten houden en wat minder overdreven reageren .

    BB OG#1 - Jack Herrer - BB OG #2
    DSC01676.JPG DSC01678.JPG DSC01679.JPG
    Purple Bud - A.M.S
    DSC01680.JPG DSC01674.JPG
    BB OG#1 geknipt
    DSC01682.JPG
    Enkel de Jack die nog overblijft
    DSC01685.JPG
    Alles geknipt
    DSC01687.JPG
    Drogen:
    DSC01689.JPG DSC01691.JPG DSC01692.JPG DSC01690.JPG

    De volgende ronde ook ontkiemd, staan in het voorgroeitent onder 26W TLED. Binnenkort nieuw verslagje:
    3x NY Diesel - 2x Vision + 1x Huismerk wietzaadjes
    2x Chemdawg - Humboldt
    2x Green Gelato - RQS
    1x Red Diesel - Barney`s Farm.
    DSC01374.JPG
    We zullen pas over een weekje weten hoe goed het allemaal is. Ik post zeker nog een eindresultaat. Nogmaals bedankt aan alle bijdragen die werden geleverd, in het speciaal door
    Takketoelli Zonder jullie had het er waarschijnlijk een pak slechter uit gezien!

    Grtz Kurk
    Attached Files
    Ignorance is bliss

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat komt omdat ze klein zijn en nog niet veel verdampen.
      1 grote plant kan dat probleem verhelpen, Takketoelli.

    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Takketoelli ik heb er zeker al over nagedacht en ik heb alles voorhanden om de uitgang van de kleine tent op de grote tent aan te sluiten, met lichtval, maar vanwege plaatstekort om te drogen heb ik dat 40x40x80 tentje gekocht en omdat ik het plat kon leggen op de grote tent. De lamp heb ik er apart bij besteld en als ik al 2-3 weken kan besparen aan voorgroeien in de grote tent dan is dat al een mooie tijdswinst. Maar je hebt wederom gelijk, een iets groter voorgroeitentje zou perfect aansluiten op deze tent (60x60x60 ofzo), maar dit jaar zal het bij deze setup blijven. Luxeproblemen... en qua kosten, ik kan de grote lamp ook dimmen als ik wil tijdens het groeien, dat wil ik misschien in de nieuwe ronde eens proberen.
      Ik denk trouwens ook dat de lamp niet op 100% staat, want ze trekt maar 226w uit de muur volgens de meter en zou 245w volgens de fabrikant max trekken. Maar het is met een ohm en wattage vijs en dat snap ik nog niet helemaal, eerst meer onderzoek noodzakelijk. Ik ken weinig tot niets van eletriciteit! Heb al wel is een tutorial gezien en dat leek wel niet zo moeilijk.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Elke week is meegenomen! En elke stroombesparing ook. Ik zag het echt terug in mijn verbruik. Je bent in ieder geval bekent met de mogelijkheid, je zult zelf moeten bepalen wat het beste gaat in jouw situatie!
Bezig...
X