Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Experimentele 12/12 Fast Flower Kweek – 100% gestuurd door ChatGPT (met toezicht)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ok.. de verschillen beginnen nu groot te worden dus er zit iets anders op dan in delen oogsten... verrassend
    Maar goed, de dames waarvan ik zei dat ze in principe geoogst kunnen worden staan nu hieronder op de foto maar ook deze zijn nog niet rijp genoeg. Ik heb zojuist het watervat bijgevuld (was PH 5.9 EC 1.4) met kraanwater en nu is de waarde PH 6.2 EC 1.1. Dat is dus nog wel wat voeding maar een fors lagere dosis. Deze week gebruik ik dan ook om af te rijpen want over 4 weken ga ik al verhuizen en ik wil alles sowieso droog hebben voor vertrek. Helaas betekend het dat ik deze ronde dus niet direct met curen kan beginnen (of eigenlijk doe ik dat dus tijdens de verhuizing).
    IMG_2664.jpg
    Attached Files
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

Sowieso mooi dat je geen politie meer hebt vernomen. Zo had ik twee zomers terug politie aan de deur doordat een buurman had gebeld i.v..m. geuroverlast (hij heeft mijn bong geroken want ik had toen niks te staan). Ik was niet thuis toen de agenten ter plaatse waren en ze zijn gewoon naar achter gegaan (waar ze Benthe troffen) en hebben over de schutting gekeken. Ze zagen de afvoer van mijn portable airco en vonden dat verdacht. Later werd ik hier over gebeld op mijn mobiele, ze hebben dus ook zo je nummer in een handomdraai. Ze hadden klachten gekregen van buren en wat was die buis uit mijn raam? Denk dat ze het eigenlijk wel wisten dat die van de airco was, want wie zou nou zo stom zijn om een afvoer van je kweektent uit het raam te hangen? Maar goed, verklaring gegeven dat het voor de airco was en dat ik bongs rook met pure wiet en dat mijn buurman al vaker over die lucht heeft gezeurd als ik high word in mijn zwembad etc.

Kreeg ik later een bericht van ome agent: 'we komen niet meer hoor, dan weet je dat ff.' En nu 2 jaar later zijn ze ook daadwerkelijk niet meer langs geweest. Ik heb de indruk dat hobbykwekers minder prioriteit krijgen.
      Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Is inderdaad zo, ooit politie binnen gehad meteen de zolder bekeken en de slaapkamers waarvan 1 een kast stond van 80x80cm en daar werd niet in gekeken.

We zijn er bijna... dames dikken nu lekker aan.. zit een hoop bij wat gezeefd kan gaan worden (met name onderin).. Doel is dan om alle toppen kleiner dan een golfballetje te zeven en de rest netjes te knippen. Ben nu aan het kijken voor een pollinator.. maar deze zijn erg lastig verkrijgbaar tegen aan acceptabele prijs. Ik heb een zelfbouw versie maar deze pakt maar 50 gram per keer.
      Heb ook al zitten denken aan zo'n iceolator maar dan moet ik evengoed nog even zakken aanschaffen. voordeel is dan weer wel dat ik verse wiet kan gebruiken als ik wil.

IMG_2676.jpg
      Ps nog vrijwel geen amber trichomen... al wel lekker veel cloudy
      Attached Files
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Als je dan zakken besteld
        Dan zou ik het met droogijs doen
        Ik ga dat 1 deze weken ook proberen
        En met wat er over blijft ga ik.olie maken

Goedemorgen allen, vanavond gaat 1 dame om.. ik zal vanavond voor het knippen plaatsen waarom. Deze is rijp lijkt het. Heb de trichomen nog niet geinspecteerd maar als dat ook goed is gaat ze om.
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Rip😭

• Locogringo
        Locogringo commented
        Editing a comment
        Lekker! 🤤
        Succes! 🤘😎

Korte update.. ze is rijp maar mag nog tot het weekend blijven. Was veel later thuis dan gedacht
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

Net toch nog even een fotootje wezen nemen, deze wil ik dit weekend knippen. de rest mag van mij best een weekje blijven.
        Water wordt alleen nog bijgevuld en aangezuurd. PH 6.1 EC nu 1.0 Voeding komt er niet meer bij. Calmag nog een halve ml/l.

IMG_2688.jpg

Net nog even een blik in de tent gegund, en eentje gaat dit weekend al richting het droogrek. De rest mag nog een weekje blijven doorknallen.

We zitten nu puur op water, pH op 6.1 en een EC van 1.0 — voeding is eruit behalve nog een halve ml/l CalMag om onverwachte tekorten te voorkomen. De waardes van de GGS-controller laten zien dat alles netjes onder controle is:
        🌡️ Luchttemp 28.2°C
        💧 RV 59.7%
        📈 VPD op 1.54 kPa — mooi voor deze fase.
        🌱 Grondtemp 22.0°C
        📉 Grond-EC op 0.9 mS/cm, waterverzadiging op 27.9%.
        💨 CO₂ zit rond de 485 ppm, dus de planten lopen nu op natuurlijke ademhaling.
        💡 PPFD op 794 µmol/m²/s bij 60% lichtoutput — prima voor de afrijping.

De SensorPro houdt alles lekker strak in de gaten, en de luchtstroming is goed verdeeld met clipfans op standje L10 en de afzuiger op 40%. Geen risico op toprot met deze settings!
        Attached Files
        Last edited by Voor het eerst; 7 August 2025, 23:55. Reden: chatgpt toevoeging
        Binnenkweek
        Hydro
        Kokos

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Calmag stoppen we mee in week 5 van de bloei, omdat er dan meestal boosters worden gegeven.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Maar niet met osmosewater.. dan heb je geen buffer meer..

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          O ja, leeg water.

Nou ik ben er nog niet over uit maar uiterlijk as woensdag moet ik ze omhalen anders heb ik de tent niet op tijd leeg.. Ik hou jullie zo goed als mogelijk op de hoogte.
        Attached Files
        Binnenkweek
        Hydro
        Kokos

Comment

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Voor het eerst hebben de lampen dan maar op 30% procent gedraaid ofzo? Aangezien je 720w per lamp hebt. En op 560w +- uit komt

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Nee die zijn gedurende de kweek van 11% naar max 68% gegaan. Mijn DLI schema staat hier wel ergens. Mede door de PPFD meting kwam ik er achter dat er zeer weinig verschil in lichtmeting zit tussen 68% en 100%. Dit schijnt logisch te zijn als je ervan uitgaat dat de driver het meest efficient is bij circa 70% vermogen. In de piekweken van de echte bloei draaide ik een gemiddelde van 1280 umol/m2/s ofwel net geen DLI van 55. Ik koop niet bijna 1500w voor 2x1.20 om deze als kachel te gebruiken of om ze te verzuipen in licht. Doel was hoge lichtintensiteit zo kort mogelijk op het gewas. Dat laatste werd uiteindelijk een beetje overdreven😫
          Door de balk constructie heb ik een extreem gelijkmatige spreiding

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          En vergeet ook niet dat ik niet op 18/6 maar 12/12 start

En niet effe fatsoenlijk afmelden ofzo, nee gelijk de jd bermudadriehoek in.

Comment

• Locogringo
          Locogringo commented
          Editing a comment
          Rreppellsteeltjam; Waarschijnlijk te stoned! 🤘🤣

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Waarschijnlijk blauwe petten langs geweest 😅

Korte update.. blauw is inderdaad even langsgeweest en via een bekende hoorde ik dat mijn internet verkeer zeer waarschijnlijk gevolgd werd. Ik heb mijn advocaat dat laten onderzoeken, bleek inderdaad het geval maar er is niets bruikbaars uitgekomen. Ik ben nu ook officieel niet langer verdachte. Ik weet nog niet of en zo ja op welke termijn ik dit weer ga starten.. Heeft me zeer veel stress bezorgd.
        Binnenkweek
        Hydro
        Kokos

Comment

Wat vervelend voor je en stres is ellende maar fijn dat ze niks gevonden hebben! Laat je niet kisten en lekker dd hobby weer oppakken. Smell no evil see no evil!
          Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Inderdaad vervelend
            en gelukkig is het goed gegaan
            en als je weer begint
            Een 24uur systeem gebruiken
            1 aan 1 uit en vise versa

Comment

Bezig...
            X