Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

••• QNQ's Qweekbelevenissen •••

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ik zie zoveel canna-foto's dat ik al die randzaken juist leuk vind om te zien. Vooral doorgaan!

    Comment


      Hooi Q,
      Kom jij volgend jaar je zonnebloemen ook tentoon stellen in mijn nog aan te maken "Show je andere (zonne)bloemen en win geen konijn" kweektopic. Ik heb Thedoctor uit kunnen dagen om een wedstrijdje in hoogte te doen. Bij deze ben jij ook uitgenodigd. Kun je die jonkies hier even een koppie kleiner maken

      Tokaj blijft een vreemde.

      Hobbies teveel? Tijd te weinig.
      Bedankt voor deze aflevering en geniet weer ff van de rust die het voldoen van deze "verplichting" met zich meebrengt. Terug naar het rustige leventje van lezen en modereren van al dat krolse kattengejank hier op het forum.
      Panvis!
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


      • Nonsense
        Nonsense commented
        Editing a comment
        Hi ongeldig me dochter en ik schrijven ons in voor volgend jaar in het '' show je andere bloemen en win geen konijn topic''

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Nonsense jullie zijn van harte welkom! Er zijn nog steeds maar weinig vrouwen hier op het forum. Is je dochter 18+ of komt ze mee onder begeleiding ?

      • belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Ik doe ook mee mega zonnen bloem en win Geen konijn topic <------Ik ben verslaaf aan jou nijntje dus die komen toch wel hahah vind kuikentjes ook wel leuk btw

      Doe eens rap dat topic maken dan?
      Dan kunnen de dames daar verder kwebbelen.



      Ik heb ze voor de vogels, meer niet.
      Staan achter de schuur en krijgen pas zon als ze langer dan een meter zijn dus groot worden de zonnebloemen hier nooit.

      QNQ201809.515.jpg

      Oke, kleine update dan.
      Heb nog even een fotootje van het stekgeval gemaakt op het grasveld. Ter vergelijk met vorige update.

      QNQ201809.516.jpg

      Twee weken wat koeler weer en de natuur schakelt meteen over op herfst-mode.

      QNQ201809.517.jpg
      * RevegStek

      QNQ201809.518.jpg * Black Cream

      De Black Cream staat ook nog steeds!
      Een autoflowerdroom in duigen. Niks autoflower bij deze. Vroegbloeier als je haar optimistisch wil omschrijven.
      Daar had ik natuurlijk niet op gerekend. Ze had weken geleden al helemaal klaar moeten zijn.
      Dus klein potje, en water geven doe ik nooit zoveel buiten dus ze heeft het ook wat moeilijk.
      Mgoed, zolang ze staat, laat ik ze maar gaan.


      QNQ201809.519.jpg
      Klein topje van de iets te vroeg geoogste Red Poison.
      Ik heb 'm al geporbeerd in de verdamper, maar da's best een harde smaak.
      Een paarse smaak, dat zeker, maar het komt wat hard aan, overheerst alles.
      Nja, na een tijdje curen wordt dat ongetwijfeld beter.

      Ik had nog een foto van een bakje toppen, maar die staat niet op deze rekenmachine zag ik, dus helaas.
      Fotootjes zijn ook wat rommelig, andere foto editor. Darktable. Dat is toch even wennen allemaal.

      Yeah, de herfst komt eraan!

      QNQ201809.520.jpg

      Maar nu gaat Q eerst nog even naar buiten, wat kozijnen in de beits zetten.
      In korte broek natuurlijk, tis 20 graden.
      Hersft smerfst pft

      Volgende keer meer nieuws over de Tokaj


      .
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Pluk je die beesten ofzo? :o
        Ik dacht dat konijnen juist erg snel gingen omdat je heel die jas zo'n beetje in een ruk uittrekt.
        Met de cavias ga ik volgende keer plukken, er schijnt een hoop goeds in het vel te zitten en omdat die beesten al zo klein zijn wil je niks verspillen natuurlijk.

      • belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        WTF Cleargreen eet jij cavia's

      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Is vrij normaal hier belladonna, is trouwens stukken verstandiger dan het eten van kip of varkensvlees aangezien cavia's strikte planten eters zijn en in tegenstelling tot kippen en varkens (beide cannabalistische omnivoren) dus niet zo vatbaar voor allerlei parasieten.
        Ben vooral met de cavia's begonnen met doel de honden en katten af en toe eens van een verse snack te voorzien.
        https://www.youtube.com/watch?v=A0BTctUfPvI

      Vreemd om dat het nu 20 graden is gaan alle mannen ineens in kortebroek.

      Maare Q de koffie en koek waren heerlijk mooie roos hoor thanks
      God was never on your side..

      Comment


        Waar blijft dat nieuws over de Tokaj ​​​​​​...
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          Ghehe...ja dat heeft even geduurd.
          Ik zit alweer een uur te tikken op m'n oude vertrouwde kliktoetsenbord.
          Er hebben hier wat verbouwingen en verkleuringen plaats gevonden, dus de hele computerdesk, met alles erop en eraan is een tijdje van z'n plek geweest.
          Vanmiddag twee uur bezig geweest om alle snoeren en randapparatuur weer aan te sluiten.

          De laatste foto's stonden hierop, dus ik kon niet updaten vanaf de laptop.
          Ik dacht eigenlijk dat ik nog veel meer foto's had, maar volgens mij mis ik er wat.
          Misschien staan ze op m'n andere fotomachine. Als ik nog wat vind dan zet ik ze er later nog bij

          Allrite...De Tokaj

          QNQ201811.515.JPG

          Onder invloed van weer en wind ging die, ondanks de bamboestok, toch een soort van scheef hangen.
          Ik heb die laten staan, omdat ik weleens wilde zien hoe dat afliep.

          QNQ201811.516.JPG
          Echt iets om te roken, of olie van te maken ofzo kwam er niet vanaf.
          De pistils waren eerder al zwart geworden na een warme natte zomerweek en op het eind (okt/nov) leek het meer een bos stro dan wiettoppen.

          Conclusie is dat dit niets is om in een pot te kweken.
          Ze wordt ongelofelijk lang en kwetsbaar voor wind en gevoelig voor regen.
          Eigenlijk precies wat een wilde Ruderalis is, dus dat was te verwachten.
          Een leuke basis, maar veel werk om er iets van te maken.
          Ik zie dat niet gebeuren hier op m'n landgoed.

          De Black Cream die niet wilde autofloweren is toch nog geoogst.
          QNQ201811.518.JPG QNQ201811.517.JPG
          Eigenlijk buiten m'n verwachting was die redelijk bestand tegen slecht weer.
          Jammer dat die autoflower eigenschap er niet meer in zat, misschien wel dankzij dat, dat die nauwelijks rot liet zien.

          Het paarse stekgeval is ook geoogst.
          Geen foto meer van te vinden momenteel. Misschien vind ik die ooit nog terug.

          Een klein bakje toppenpotpourri van de eerder geoogste autoflowers.

          QNQ201811.514.JPG
          Haalt het niet bij binnenwiet natuurlijk, maar in de verdamper is het best te doen.
          De Russian Rocketfuel kruisingen zijn zo lang mogelijk blijven staan en door die lange bloeiperiode komt daar nog best wat effect vanaf.

          Een kleine aanvulling alvast.
          De moeder van dat stekgeval staat momenteel nog buiten en staat in bloei.
          De toppen zien er al een maand uit alsof ze in week 4-5 bloei zit.
          Weinig vooruitgang dus, logisch met die Siberische temperaturen.
          Is ook eigenlijk omdat ik ze niet wilde weggooien dus dan maar de tuin in

          Fotootju...uuh...dus, waarschijnlijk op m'n andere machien, en anders maak ik vandeweek nog even een fotootje.
          Ben wel benieuwd eigenlijk, ben al een tijdje niet in de tuin geweest.

          Tot zover voor de zomer van 2018.
          Over twee weken is het kerst, en over twee maanden staan we de grond in de tuin weer los te spitten.

          Binnenkort ook de zadenvoorraad eens bekijken.
          Vroeger hield ik dat precies bij, op een lijst, met soorten, datums en aantallen.
          Nu moet ik het doen met stickertjes op epjes die elk in een eigen glazen potje zitten.
          Yeah..lijstje is foetsie
          Eens zien of ik nog wat variatie heb voor volgende zomer.

          Iedereen fijne dagen, en pas op je vingers.
          Een jointje rollen zonder handen is een stuk lastiger.
          Laters

          QSign.jpg
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • groot
            groot commented
            Editing a comment
            Hiermee ga ik een tuin toch echt wel missen... eerst die kinderen maar eens op kamers krijgen. Wellicht dan....

          • Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Thanx voor de update! En fijne dagen

          • Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Prachtige foto's weer Q, de Tokaj is wel fotogeniek!

            (ook al aan het verbouwen?)

          Wouw, ik vind die Tokaj toch wel erg mooi hoor, hoe lang is die hoofdtop eigenlijk? Jammer dat je er niet eens olie van kan maken.

          Comment


            Het had misschien wel gekund, maar dat is een hele hoop gedoe voor iets waarvan je niet zeker weet of het gaat werken.
            En gewoon in een pot olijfolie doen begin ik niet meer aan.
            Olijfolie is gewoon rete-smerig om zo naar binnen te gaan zitten werken.

            Voila, vandaag even naar de plant in de tuin wezen kijken.
            Tot nu toe ging het redelijk, maar die vorst is niet zo goed voor d'r.

            QNQ201812.520.JPG .QNQ201812.519.JPG

            Ze staat niet in de weg, maar ik vermoed dat wiet ervan oogsten een beetje moeilijk gaat worden.





            .
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Hahaha erg cool!

            • BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              ghehehe
              Kan je een CannaShake (of Blend van blender) van maken, is al bevroren

            • Stemma
              Stemma commented
              Editing a comment
              Canna slush

              Ik maak mijn olie met rijstolie, dit is neutraler van smaak dan olijfolie.
              Niet dat de wietolie daardoor 'zeer smaakvol' wordt, maar kokhalzen is niet meer aan de orde.

            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              Rijstolie hmm, oke, da's een optie.
              Maar het zal wel aan mij liggen, ik vind olie helemaal niet zo lekker.
              Ja, om de bollen in te bakken, de vriendin mee te masseren, of om op het vuur te gooien, maar verder heb ik er niet zoveel mee.

              Bovendien denk ik dat het niet zoveel toevoegt bij mij.
              Na >30 jaar bijna dagelijks cannabisgebruik zal het THC level in m'n lichaam onderhand wel een mooie stabiele waarde hebben.
              Daar gaan een paar vieze druppels olie niks aan veranderen, gok ik.
              Voor beginnende medisch gebruikers is het wel een mooie oplossing, in ieder geval gezonder dan bijv. roken.

              Ik heb wel wat foto's teruggevonden, op een Sd kaartje.
              Of er wat bruikbaars voor op het forum tussen zit moet ik nog even bekijken.

              Verbouwing...pffft, het was wel leuk de eerste weken, maar het opstarten 's ochtends gaat steeds moeilijker.
              Je raakt ook vanalles kwijt. Het probleem is nu weer dat ik m'n laptop kwijt ben.
              tis ook altijd wat eh...te goed opgeborgen.
              Vandaag gelukkig een dag helemaal niks moeten.
              Alhoewel ik het dan liever koud zie buiten, met sneeuw, of regen, zodat ik lekker binnen kan blijven

              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                Geen durex play meer voor de massage ?

                De 'verbouwings ontregeling' is heel herkenbaar, hier moet nog een deel gestuct worden en een andere vloer. Maar ik heb er nu even geen fut meer voor, zelfs niet als alles door derden wordt gedaan. Ben die puinhoop zat

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment

              QnQ volledig naast de point maar ik ben dit beginnen lezen uit interesse en eens ik aan pagina 5 zat had ik een prangende vraag! Waar haalt QNQ al die zaadjes vandaan?

              Comment


              • Tsjara
                Tsjara commented
                Editing a comment
                Lol

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                That's right!

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Ooh, joepie, deze vraag wel goed beantwoord!!

              14 mei 2019 - Hoogste tijd om m'n buitentopic weer tot leven te wekken.

              QQB.201905.1258.00004.JPG

              Ik heb nog twee laatste fotootjes van vorig jaar gevonden.
              2018 was een prima buitenkweekjaar. Ik ben benieuwd hoe dit jaar gaat worden.

              QQB.201905.2049.00012.JPG QQB.201905.2038.00013.JPG

              De fruitboompjes hadden een maand geleden al bloesems dus misschien dat er bij deze dit jaar eindelijk wat gaat aan komen.

              QQB.201905.2053.00002.JPG QQB.201905.2021.00003.JPG

              De peperplantjes, ook een maand geleden.

              QQB.201905.1204.00001.JPG
              Die staan nog binnen, zijn een stuk groter, en moeten komende 1-2 weken ook naar buiten.

              Natuurlijk heb ik ook al wat wietzaadjes in de grond geduwd.

              1 zaadje geruild, Rooie Jack, maar die is helaas nooit opgekomen.
              Tja, shithappens eh...gelukkig nog 3000 andere zaadjes in de koeling.
              Om te beginnen heb ik er een paar uitgezocht die ik al eerder gedaan heb, dan zijn ze maar op ook eh
              Dat scheelt weer keuzestress volgend jaar.

              Om te beginnen heb ik Powerplant huismerk wietzaadjes.nl (fem.auto) gezaaid

              QQB.201905.1211.00009.JPG

              De Dark Devil (fem.auto) van Sweet seeds Red Family.



              QQB.201905.1245.00005.JPG QQB.201905.1251.00006.JPG

              Ja, haha, er is nog niet zoveel te zien. Alleen als je heel goed kijkt.

              De Purple noir. (reg.auto)



              Daar had ik er nog 3 van, dus allemaal maar gezaaid.

              QQB.201905.1240.00008.JPG QQB.201905.1226.00007.JPG

              Deze foto's zijn van vorige week.
              Ze hebben een paar dagen tussen het andere zaaigoed gestaan, wegens koude nachten, maar inmiddels staan ze in de buitenlucht, en daar blijven ze ook.
              De grond waar ze instaan is 90% compost. Gedeeltelijk nog niet helemaal klaar, er zitten heel wat takjes en rommeltjes tussen, mgoed, who cares.
              Vaak zie je dat de wortels van een jong plantje zich helemaal vasthechten aan zo'n takje, omdat die een stuk langer vochtig blijven dan de fijnere grond.
              Jahaaa..ze zijn niet gek, die plantjes.
              Mgoed..
              Ik ben benieuwd of ze allemaal gaan overleven, want er kruipt natuurlijk ook vanalles in rond.
              Ik zag vanmiddag al een mierennest in 1 van de potten zitten.




              Vorig jaar had ik een paar zonnebloemen.

              QQB.201905.2021.00014.JPG

              Dus dit jaar had ik heel veel zaadjes

              QQB.201905.1251.00011.JPG

              Ja, tis wat overdreven in dat kleine stukje grond, maar er zit nog gaas overheen dus er zijn nog weinig predators.
              Als dat eenmaal weg is moeten we maar afwachten wat er overblijft
              Dikke houtduiven, slakken, ze zijn er allemaal gek op.

              QQB.201905.1215.00010.JPG

              2 Jaar geleden had ik opeens wat allochtone vissen in m'n vijver erbij.
              Vorig jaar een jong die wel gekleurd was, en nog een klein zwartje.
              Grappig wel, dat ze het goed doen en als er af en toe wat jongen bij komen dan hoef ik ook weinig bij te kopen als er weer iets in m'n vijver heeft zitten vissen.
              Afgelopen winter zijn er weinig gesneuveld geloof ik, en de planten beginnen alweer te groeien dus extra schuilplaatsen.

              Voila, het begin is er.
              Op naar de zomer met mooi weer en later nog wat andere soortjes.

              Tot laters














              .
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                Jaaa, hier zat ik op te wachten. Leuk dat je weer begint, ik volg.

                Wat een mooie plaatjes zitten erbij. Die Tokaj blijf ik prachtig vinden om te zien.
                Pepers ga ik dit jaar ook proberen, de zaadjes zitten in de grond, maar ze zijn nog niet op, welke soorten heb jij?

                Succes voor komend jaar!







                Comment


                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Nog even een vraagje over die pepers, je zag het misschien al aankomen de/een vraag. Wink, Wink, Nudge, Nudge, Know what I mean?
                  In hoeveel liter potten stop jij die plantjes? Of gaan ze bij jouw in de volle grond?

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Als ik veel planten heb, dan zet ik er 3 (dezelfde) in een 11L pot.
                  Vorig jaar heb ik er een stuk of 10 gewoon los, met (later) alleen een stokje ernaast in de volle grond gezet, en dat is ook prima gegaan.
                  Ze werden hier op de zandgrond niet 2 of 3x zo groot, maar bleven onder de meter en er kwam genoeg vanaf.

                  De scherpte is heel makkelijk te achterhalen, gewoon ff aan je vingers likken als je ze aan het snijden bent.
                  (of in je oog wrijven, maar beter dat eerste)

                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Ohhhhh, die zijn dus een stuk minder eisend dan onze geliefde cannabis plantjes. Bedankt voor de info. Ik heb nu 4 madam janetes ontkiemt, en 1 scotch bonet, hopelijk komen er van die laatste nog meer op.
                  In mijn oog wrijven, da's ook een goeie tip, moet ik onthouden

                Ik kijk er naar uit!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

                Comment


                  Bedoel je met rooie jack misschien red jack?
                  Nog even de groene toegevoegd, speciaal voor Belladonna, hooi Bella...!!!
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 5 photos.
                  Last edited by Rreppellsteeltjam; 18 May 2019, 22:01.

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Dat is 'm denk ik. Bella weet het precies, die heeft ze ook.
                    Laat ze die foto's maar niet zien, want ze is niet zo gek op paarse wiet.
                    Ze denkt dat ze rood worden, vanwege het extreem gefotoshopte plaatje bij de verkoper

                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Ess vindt ze wel rood. Misschien heeft Bella de foto al gezien bij cannabissoorten.
                    En ze worden niet allemaal rood/paars.

                  • belladonna
                    belladonna commented
                    Editing a comment
                    Ik haat paarse wiet grrrrrr
                Bezig...
                X