Mars Hydro SP-3000 VS TSL 2000 (Red Poison Auto/Wedding Cake Auto)
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Nou dit gaat nog niet helemaal naar mijn zin. Gisteren stroomuitval gehad en nu ziet alles er wat verdroogd uit. Ik breek deze ronde af en neem maar even pauze..... heb voorraad genoeg en tijd te kort eigenlijk.Last edited by Voor het eerst; 31 August 2021, 08:09. -
Houd je temp van het water onder de 20graden, dan heb je geen last van wortelrot…Leave a comment:
-
Klopt, maar de rest van de maatregelen heb ik al genomen dus blijft er weinig anders over dan hopen -
-
Ja rot is een echte pain in the ass. Nou ja, laten we hopen dat we ook deze ronde daarvan gespaard blijvenLeave a comment:
-
Wat betreft rot, het is onze grootste vijand. Rot is erger dan spint en trips - het vreet immers je oogst op - en preventie is het enige dat je er tegen kan doen.
Nadat het mij een paar keer wedervaren is, heb ik er een studie van gemaakt door wekenlang allemaal artikelen te lezen op internet. Hierin is Wietforum een bron van informatie, met name gebruiker Citybox heeft hele interessant berichten gepost over rot en wat je er preventief tegen kan doen.
Het klimaat moet goed zijn, je moet dezelfde lv in je hok hebben als in een droge kamer. Als dat in orde is, zorg dan dat je dag- en nachttemperatuur niet verder dan maximaal acht graden uiteen liggen. Om op safe te spelen laat ik die nauwelijks uit elkaar liggen, dus in de groei de lamp op 24/0. En in de winter de kachel 24/0 aan op 27 graden.
En ik kweek rotgevoelige soorten zonder problemen en zonder rot. Heel af en toe vind ik een klein plekje rot tijdens het knippen. Zelfs bij mijn meest recente oogst waar de lv steeds 70% en meer was vond ik nagenoeg geen rot door te voorkomen dat dauwpunt ontstaat. Zodra je onze vijand rot goed begrijpt kan je hem ook verslaan.Leave a comment:
-
Nou, het mocht ff duren maar inmiddels zijn er 9 boven. Ik reken vandaag als dag 1 groei. 3 zaden van Red Poison zijn vervangen door willekeurige andere zaden (Blue Monster Automatic, Sunset Sherbet Automatic en Wedding Cake Automatic). Deze heb ik gemarkeerd, zodra allen hun eerste meervingerige blad hebben zal ik de potjes zo gaan verdelen dat er in de achterste rij in ieder geval 5 red poison's staan, de voorste rij is dan een soort van bonus met diverse soorten in de mix
. Wordt nog leuk met de scrog dus want moet er op gaan letten welke soort waar staat. IMG_0041.jpg
Leave a comment:
-
Die optie heb ik al bekeken, te droog is waarschijnlijker want er zijn ook nog geen staartjes
. Nou ja, we zullen zien, als we er maar minimaal 4 hebben van de red poison anders heeft het verslag geen nut.

Leave a comment: