Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Airpruning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Airpruning

    Korting op 420shop
    Iemand een idee hoe airpruning werkt?

    Ik ben aan het nadenken hoe ik een volgende kweek zou aanpakken in een eb en vloed tafel. Mijn eerste idee is om met een zeil te werken om de wortels af te deken.

    Maar in het verslag van hydro met auto’s bleek dat ze te weinig lucht gebruiken.

    Daar was de oplossing om tussen de blokken met hydroton te gebruiken.

    In mijn huidige opstelling zorgen de hydroton dat mijn pH constant oploopt dus wil ik er van af stappen.

    In hork zijn verslagen werkt hij met hydroton op de steenwol. Ik wil echter als de mogelijkheid bestaat met minder steenwol werken zodat ik niet snel overwater, ik geef liever een keer meer water dan te overwateren.

    Mijn idee momenteel is met rotswol starter te blokken te werken die op een worteldoek liggen die de grond lichtjes vochtig houden en daarop inplaats van een zeil een mouse te leggen waar gaten in zitten waar de rotswol blokken zijn zodat de plantjes daar kunnen groeien.

    Doordat het mousse is kan er zuurstof bij en kan ik het hergebruiken zonder te reinigen omdat het niet nat wordt daar hoog op de blokken. Terwijl het licht afgeblokt wordt door de mousse en de wortels beschermt worden.

    Nu is de vraag zouden die wortels niet geairpruned worden in die opzet?

    Kan mij iemand zeggen of dit een goed idee is of mij uitleggen waarom mijn plan langs geen kanten kan werken?

Bezig...
X