Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek een Led lamp, ik ben een beginnende kweker

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik zoek een Led lamp, ik ben een beginnende kweker

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben Hidde. Ik ben nieuw op dit forum. Ik had een vraag over verlichting.
    Ik wil met Led gaan kweken. Alleen ik kan zou niet weten welke soort wattage ik nodig heb.
    De kweek ruimte is ong 50x50x60 cm en ik wil maar 1 plant kweken een dutch passion-Oulaw. Hij word op zijn hoogst 50cm

    Hulp is erg op prijs gesteld !!

    #2
    Re: Ik zoek een Led lamp, ik ben een beginnende kweker

    dus de ruimte is 60 cm hoog..... je plant word max 50 cm.

    doe ik even met je mee. pot eronder (hoeveel liter?) 15 tot 30 cm hoog.
    dan de ledlamp (het zal een bak zijn en niet 1 ledje toch....) cm'tertje of 12.
    dan de ophanging van die bak ( laten we 3 cm nemen) en eventueel overige zaken
    als filter en afzuig (want tja die passen eigenlijk al niet meer). kom je op het moment
    tussen de 30 en 45 cm uit (is je plantje nog niet geplant).

    dus dan heb je minimaal 5 tot maximaal 20 cm ruimte, maar dan groeit je plantje net boven de rand
    van je pot uit. moet de lamp omhoog. dus eigenlijk heb minimaal -15 tot maximaal 5 cm ruimte om alles
    in te laten groeien.......

    ik denk dat enige studie en verdieping in de topics voor kastjes wel nodig is.

    suc6 met lezen alvast,

    groetjes

    Comment


      #3
      Re: Ik zoek een Led lamp, ik ben een beginnende kweker

      Beste hidde,

      Je opent meerdere topics met zeer basale vragen waar je zelf heel gemakkelijk het antwoord op kan vinden door de moeite te doen om hier eens eerst wat verslagen te gaan doorlezen en de sticky topics eens wat aandacht te geven.

      Had je wat microkweekverslagen gelezen dan was de vraag die je hier stelt overbodig geweest. Je kan natuurlijk voor elke vraag die in je opdoemt snel een topic openen maar enige eigen inzet wordt hier toch wel op prijs gesteld.

      Veel leesplezier.

      Comment

      Bezig...
      X