Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2018 Groots kweek Sour D. & Blueberry

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    enkel spuiten als de lamp uit is
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Enigste verschil dat ik heb opgemerkt is dat de restanten vd de bladvoeding zichtbaar achterblijven als je besproeid terwijl het licht aan is/blijft. In het donker of vlak voor dat het licht uitgaat en dan besproeien heb ik niks meer opgemerkt, de dag erna geen restanten. Maar geen echte beschadigingen of dergelijke.. hoe andere dat doen is me een raadsel.

    • renoir68
      renoir68 commented
      Editing a comment
      ganjagast. ik ken t,,,met sproeien van voeding van plagron (Vita Race) bij de lampen aan droogt het idd met vlekken op,
      als je het gebruikt vlak voordat het licht uitgaat,,is het niet te zien,,mits gezonde bladeren.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Als ik ze besproei is dat alleen nog net voordat ze gaan slapen. Voor de rest kan het volgens mij geen kwaad denk ik die restanten maar je plant wordt er niet mooier op
      Of zou het toch nog "kwaad" kunnen kwa verdampen, licht opname etc?

    #77
    Nou twee keer met neem olie gespoten, lamp aan dus snel verdampt. Ik denk dat ik nog een keer moet spuiten want anders heb ik eind volgende week kale toppen... wil graag deze kweek afronden en neem een minimale opbrengst voor lief. Toppen groeien nog lekker door en wil een dezer dagen vlak voor lamp uit nog eens sproeien.

    Lamp staat op 35cm, water 150-200ml per keer per plant. pH varieer ik middels meer of minder voeding op 6.3 en 6.7.

    Kortom geen idee hoe wat en waar oh en natuurlijk twee plaatjes. Verwachte oogst datum zal rond het midden tot einde van februari zijn.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


      #78
      Geen sporen van beestjes meer, wel einde herfst. Ik vul mijn waterkan altijd de avond van de voren om zo uit te laten gassen en op temperatuur te laten komen. Voeding of pH aanpassen doe ik pas net.vam te voren. Ik merk nu wanneer ik dat de avond van te voren aanzuur naar bv 6.5 de pH is gestegen naar 7.6. pH moet eerst stabiliseren?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        En ja hoor, kraanwater in 5 ltr " fles" is 0.2 hoger!
        Aangezuurd water is 0.4 hoger na twee dagen!
        Als je 6.2 geeft en in de grond gaat het naar 6.4, dan zit je in ieder geval nog beneden de 6.5.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Precies maar in de grond spelen er andere dingen mee.
        Je kan niet stellen dat ht water eenmaal in de pot ook 0.2 gaat oplopen na twee dagen.
        Bovendienis de grond in een pot nooit compleet stabiel van pH. (en EC) daarom neem je bij pH controle van de grond monsters op verschillende plaatsen en dieptes waardoor je een gemiddelde waarde krijgt.
        Water rond de 6.2 is een prima pH waarde op grond.

      • groot
        groot commented
        Editing a comment
        Ok thanks. We komen er wel zo Ik moet hoogst waarschijnlijk mijn kast gaan ombouwen/ verplaatsen na deze kweek dus wellicht kan ik eea meenemen qua sensoren.

      #79
      Neemolie ok staat genoteerd eerste aankoop voor van't jaar !!





      Beste wensen voor het nieuwe jaar gasten en dat alles vlot mag verlopen in 2019 !!

      2019 yeaaaa her we com !!!!
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


      • groot
        groot commented
        Editing a comment
        Remco Ik heb nog ergens 375 gegokt..

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Ok wordt verwerkt , groeten daar aan de gene die het willen horen !!

      #80
      Toch maar een foto van mijn winter wonderland land, beetje troosteloos zo op 1januari. Geen idee wat ik de volgende keer anders moet doen. Ze moeten nog tot resp. midden en eind februari.

      Comment


        #81
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #82
          Daarom laat ik onder het net ook altijd blad zitten.
          Dan zie je de meeste problemen wat eerder.
          (Voordat het bovenin zit)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • groot
            groot commented
            Editing a comment
            Dit keer geen circulatie ventilator en om die reden problemen willen voorkomen onder het net.
            Klopt het nu dat overvoeding van onderaf start/zichtbaar is en ondervoeding van boven start/als eerste zichtbaar is? Of is het niet zo zwart/wit. Dat bladeren lezen vind ik echt heel lastig, zeker vroege detectie en dan juiste manier van ingrijpen. Beetje een retorische opmerking voor mijzelf.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ah, oke.
            Het is eerder andersom, maar er zijn ook weer zoveel uitzonderingen, dus eigenlijk is het geen regel.
            Nja, ik weet ook niet alles eh, ik zoek het ook nog weleens op als ik niet helemaal zeker ben
            Eigenlijk is het niet zo heel moeilijk : Als de plant 100% gezond is, dan is ze groen.
            Als er iets niet groen is, kan dat iets betekenen.
            Tja, en dan is het eigenlijk een database bouwen voor jezelf met dingen die je tegenkomt.
            Of alles proberen te onthouden als je nog jong en onbedorven bent.

          #83
          OTG kabeltje gekocht en hiermee kun je je smartphone gebruiken als scherm met je microscoop. Een stuk handiger dan aan mijn laptop. Voor nu werkt de app 'OTG View' prima. Ik gebruik bij voorkeur uitsluit mijn phone en nu kan ik direct uploaden.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            zo kan het ook dus hehe ook maar eens proberen, kijken of er nog een otg kabeltje aanwezig is.

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Ik ben nog altijd aan't wachten op mijn cameratje !!
            27 nov besteld !!

          • groot
            groot commented
            Editing a comment
            Zo dat is lang... hoef bij AliX nooit zo lang te wachten. Alhoewel zes weken zou kunnen. Zit er een Chinese bij? Kan zijn dat het dan wat.langer duurt.

          #84
          Nou de herfst is hier een beetje afgevlakt gelukkig. Nog maar ca. 4 tot 6 weken en dan lijkt het erop dat ik het toch ga halen. Jippie.

          Stiekem toch tekeningen aan het maken voor een hydro setup en dan ook terug naar mijn aller eerste idee nml in de douche. Leek mij handiger en bovendien een stabiele en donkere ruimte. Dan zou ik ook zomaar een lang weekend weg kunnen wat mij nu belemmert om twee kweken te kunnen draaien.

          Maar ik moet van mijzelf eerst mijn pers voorzien van een kastje en een vaste plek voor mijn elektro. Maar dat komt komende weken wel ergens aan bod. Leuke dingen in het verschiet komende weken waaronder een weekje snowboarden.

          Toedels

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • groot
            groot commented
            Editing a comment
            Dank GG, ik zal eens wat trichomen prOn gaan schieten en uploaden.

          • groot
            groot commented
            Editing a comment
            ... Knip wel wat suiker blaadjes want mijn hand trilt nogal al en dat geeft geen strakke foto's

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Same here knip er stukje vanaf dan rustig op de tafel bestuderen.

          #85
          Komende dagen nog even een SJ DP90 of DP60 om zo te kunnen drogen. Beetje waste of money voor twee weken per jaar maar ja...

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            DP90 is in de aanbieding toevallig voor €65 bij greensell en de dp60 voor €50
            Moet ik ook doen hoor trouwens, denk voortaan ook dat ik de cob gewoon op 12/12 laat en een aparte tent om alleen de eerste 14 dagen in voor te groeien dan meteen op 12/12 en daarnaast kan ik het gebruiken om te drogen. Zo maak je er ook meer gebruik van.

          #86
          De BlueBerry lijken mij beide bijna klaar. Foto's 2,3,5,6. Hier ben ik vandaag begonnen met spoelen. Originele eind datum ongeveer 9 februari. Wel heb ik op de BB links achtera op sommigr blaadjes een lichte witte afzetting rond de midden nerf. Dat vind ik een niet zo'n fijne richting.

          SourDiesel 1,4 nog niet klaar. Gewoon voeding gegeven.

          Groet
          Groot
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 6 photos.

          Comment


          • groot
            groot commented
            Editing a comment
            Ik kan het eraf wrijven en het wordt ook niet meer of verspreid zich . Zal het in de gaten houden en markeren waar het zit.

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Idd hou het goed in de gaten, zouden zomaar soort schimmel sporen kunnen wezen.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Meeldauw?

          #87
          Oke, indien schimmel/meeldauw dan kan ik ze het beste weggooien. Sporen zijn nu zo klein dat ik elk blaadje vooraf moet controleren.

          Comment


            #88
            Oogstkoorts zo vlak voor wintersport en zeker nu mijn droog tentje binnen is maar ik zal nog even vol moeten houden denk ik.

            Start ontkiemen 30 september
            • Ontkiemen 2 dagen
            • Groeien 39 dagen
            • Voorbloei 17 dagen
            • Bloei 58 dagen
            Strain info:
            • BlueBerry 63 dagen - 13 februari
            • Sour Diesel 77 dagen - 27 februari

            Hieronder wat foto's en detail foto's van alleen de BlueBerry's
            • Detail met de microscoop: suikerblaadjes hebben zeker ambers
            • Top overzichten laten een totaal beeld zien dat nog overwegend helder/wit is maar zeker niet amber.

            Mijn gevoel en foto's geven aan dat ik nog even kan wachten, ongeveer 2 tot 3 weken. 2 weken zou kut zijn omdat ik mijn vrouw opzadel met drogen en 3 weken zou prima zijn omdat ik dan terug ben.

            Groot

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 6 photos.
            Last edited by groot; 25 January 2019, 20:34.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Hebben ze een uurtje meer licht en worden de toppen nog wat dikker.
              Er zijn er meer die dit doen, in de laatste week.

            • groot
              groot commented
              Editing a comment
              Dank, wilde ze juist vlak na lamp gaan oogsten. Dacht dat dat het beste moment was, of zelfs 24uur in het donker zetten. Ook geen water dus een soort laatste push.

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment

            #89
            Dames geuren nog goed, wellicht iets minder maar niet zeker. Wilde dus wachten tot de toppen iets gelig of gouden waas krijgen.

            Comment


            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              hier iets minder ondertussen, zullen niet langer als 3 weken staan nog
              Last edited by ganjagast; 31 January 2019, 18:03.

            • groot
              groot commented
              Editing a comment
              Ja was net aan het bijlezen. Maar onthoud mij van commentaar, lijkt mij de.komende kweken nog even slim LOL. Was nog een flens aan het printen zodat de winflex netjes in de tent gaat passen. Maar net te krap. Weekend gaan de BlueBerries om want geur is nu aan het.minderen. Denk dat ik achteraf de vergeling kan verklaren, heb namelijk flink in die stelen lopen kneden om de buigen en vertragen. Denk dat ik daarmee meer kapot dan goed heb gemaakt.

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment

            #90

            Drogen ca. 5dagen, knippen en wekpotten in met Boveda patches van 62,5%

            Secrid Jarden DP90 tentje met klein filtertje en idem ventilator binnen en opgebouwd. Groter dan ik dacht, met name hoger. Maar wat zijn die plaatjes misleidend, die flensen moet je er nog even zelf in monteren en uitsnijden.

            Dacht links boven midden en rechts onder midden resp. de uitvoer en invoer te maken. En dan aan de achterzijde hoog de kabel flens.

            Comment

            Bezig...
            X