Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek {H.Q.S. Four Way Special}

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
    Ik zie het hier al 100keer staan: wat een zieke kast is dat zeg! Heerlijk gemaakt, echt! Heel mooi. Heel keurig enzo. Is het de eerste keer of heb je het nog gedaan? Lijkt me iemand met ervaring aan de kast te zien . Maar een goeie kast is nog niet het halve werk, het is echter wel een goed begin alleszinds! De kweek zelf is uiteraard het moeilijkste maar met behulp van onze pro's zal dat zeker geen probleem geven. Heb je een doelstelling? Aantal gram dat je beoogt? etc...

    Heel veel succes!

    Jona
    hee,

    nee hoor dit word mn eerste kweekje
    ja ik geprobeerd hem zo practisch en mooi mogelijk probern te maken en dat is aardig goed gelukt vind ik zelf en heb ook zeer positieve reacties erop gehad
    Het enige wat er voor de volgende kweek aan veranderd gaat worden is dat de vazen worden vervangen voor een zelfgemaakte, ingebouwde waterresevoir voor de blumat

    ik hoop op ongeveer 400gram per plantje maar denk dat het minder gaat worden.. hoeveel denken jullie?


    thx

    Comment


      #17
      400 is erg hoog hoor

      Grtz

      Comment


        #18
        ik denk eerder zo'n 20 a 30 gram per plantje

        met spaarlampen is de opbrengst niet zo heel hoog

        groet

        Comment


          #19
          Ja, je moet rekenen licht = gewicht, als beginner moet je daar dan nog wat van af doen... 3x13Watt = 39 en doe er maar 10 van af, hou je nog een 30tal gram MAX van over. Beter realistisch zijn dat het beter uitkomt dan te geloven in 400gram en je er nog geen 10% van bekomt . Maar je hokje is best wel okee

          Greetzzz

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
            Ja, je moet rekenen licht = gewicht, als beginner moet je daar dan nog wat van af doen... 3x13Watt = 39 en doe er maar 10 van af, hou je nog een 30tal gram MAX van over. Beter realistisch zijn dat het beter uitkomt dan te geloven in 400gram en je er nog geen 10% van bekomt . Maar je hokje is best wel okee

            Greetzzz
            Mm dat valt eigenlijk wel heel erg tegen; te erg eigenlijk ..

            En wat als ik het nu verander naar HPS dan? moet 1 er dan 1 lamp in? hoeveel watt, prijs, etc.?


            Thx

            Comment


              #21
              500 gram per m2 met een hps 400 watter, meestal wel iets meer

              voor zo'n 100 euro heb je wel een hps setje compleet maar dan moe je kast wel +- 2 m hoog zijn

              groet
              Last edited by hobbyist; 20 November 2008, 16:09.

              Comment


                #22
                Laat je heus niet ontmoedigen... Waarom kost het goedje zoveel denk je? Niet omdat het groeit als gras in de zomer he
                Je plan B denk ik dan?
                HPS, Ik zou als beginner voor 400Watt gaan (ga je wel naar de 200gram gaan als je niet teveel fout doet). De temperatuur bij deze is goed onder controle te houden, vandaar mijn keuze voor de 400watter en niet voor de 600w... De prijs? Moet je even op deze site kijken: http://www.growshopalien.com/
                Daar vind je wel wat je zoekt
                Armatuur + Lamp heb je nodig (en ook kabels en stekker voor de boel van stroom te voorzien maar dit schat ik op 5eu maximum, dus te verwaarlozen qua kosten )
                Weet wel: Lamp - Plant afstand: 400Watter: 50CM
                600Watter: 60CM
                Hou dus rekening met je hokgrootte... Ik raad je 400 aan, ook wat afzuiging zal nodig zijn dan natuurlijk, hou rekening met het debiet van je afzuiging dat die voldoende is

                Ik vind een goeie lamp beter passen in je hokje, vandaar dat je lampkeuze wel zwaar tegenviel toen ik het las...

                500 gram per m2, meestal wel iets meer
                Moet jij mij eens zeggen hoe je dat met 3 13watt lampen gaat doen? Hij is een beginner dus reken ZEKER niet op 500gram voor je eerste keer, dat zou dan trouwens zeker met een 600Watter moeten... Realisme graag!
                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #23
                  Kijk ook eens naar de lumatek

                  Comment


                    #24
                    Oke dan heb ik dus een probleem met hoogte; Van de bovenkant v.d aarde naar het plafond is slechts 54cm ..

                    Comment


                      #25
                      Das dan sowieso een micro/TL kweekje, dus zou ik niet zozeer de supergewichten die je daar noemde gaan verwachten. Je moet absoluut meer hoogte hebben... Toch zeker 1m50 om goed te zijn...

                      Comment


                        #26
                        Mmm naja, niet heel erg veel bij nagedacht moet ik eerlijk toegeven dan .. Ik zag wel over licht=gewicht maar niet zo heel erg rekening mee gehouden omdat mensen zijden dat dit wel goed zou gaan (niet gepraat over gewicht) .. Achja dan laat ik dit hok nu zoals het is en dan als ik weer wat geld heb ga ik een deel van kast ombouwen tot kweekkast die dan de volgende maten gaat hebben:

                        Hoogte: 150cm
                        Breedte: 78cm
                        Lengte: 50cm

                        Comment


                          #27
                          Ik heb trouwens nog even een foto'tje gemaakt van mn zaadjes nu:





                          .. Is het normaal dat ze nog steeds zo zijn na 2 dagen ?

                          Thx

                          Comment


                            #28
                            Elk zaadje heeft zijn tijd nodig
                            Heb nog effe geduld, laat ze maar doen, het zal niet meer te lang duren!

                            Comment


                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door thomas9 View Post
                              Elk zaadje heeft zijn tijd nodig
                              Heb nog effe geduld, laat ze maar doen, het zal niet meer te lang duren!
                              Oke .. Was gewoon ff beniewd .. Hok is namelijk wel 19 graden ..

                              Comment


                                #30
                                ze liggen toch wel in het donker he

                                Comment

                                Bezig...
                                X