Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek beginneling in noordwest Italië

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek beginneling in noordwest Italië

    Korting op 420shop
    Ik ben een volslagen beginner op dit gebied. In Nederland gebruikte ik ongeveer 50 gram hasj per jaar. Gekozen uit de duurdere variëteiten die de coffeeshop in het assortiment had. Wiet gebruikte ik maar sporadisch. Ik ga er van uit dat ik een oogst van ongeveer 100 gram nodig heb om een jaar voorraad op te bouwen die me een vergelijkbaar effect als de 50 gram hasj zal geven.

    Voor een snelle oogst koos ik Turing Autoflower. Die zou na 80/85 dagen oogstrijp zijn. Ons huurhuis was onbetaalbaar op temperatuur te stoken. Dus hebben we de CV maar uitgeschakeld en een extra trui aan getrokken. Helaas was het dus te koud om de half april gezaaide 3x autoturing en de 2x masterkush te ontkiemen. Het duurde ruim zes weken voordat we moed opgaven. Op 18 mei deden we een tweede poging met 2x autoturing, 1x masterkush, 1x silver haze, 1x gorilla glue en 1x white widow. Het was inmiddels een stuk warmer in huis. Alles ontkiemde binnen 48 uur behalve een autoturing die nooit ontkiemde.

    Omdat de schrik er goed inzat bestelde ik nog maar 2x5 zaadjes Afghan Kush Auto en Gorilla Zkittlez. Het duurde een kleine week voordat die vanuit Nederland arriveerden.Het pakje werd keurig over de schutting gegooid. (Zo lossen ze hier de problemen op voor het geval dat je niet thuis bent)

    Van deze op 26 mei gezaaide batch ontkiemde alles inclusief de gratis black widow. Zodat we nu 16 planten hebben. Eigenlijk te veel maar ik vind het doodzonde om een aantal te vermoorden. Misschien gaan er spontaan nog planten verloren want de laatste week gaan sommige plantjes er vreemd uitzien. Pottenkijkers houd ik niet van maar het is best wel lastig om zoveel planten uit het zicht te houden. Vooral het vele bezoek uit Nederland die razend nieuwsgierig is om te zien hoe het ons aan de zuidkant van de Alpen vergaat. Ik kan moeilijk zeggen: “en nu opzouten want het gaat allemaal van mijn kweektijd af….”

    De plantjes hebben dus helaas een stiefmoederlijk plekje gekregen. En dat gaat ten koste van een voorspoedige ontwikkeling. En dat terwijl de zon hier uitbundig schijnt. Verrekte jammer dus.

    Voorlopig is de kust veilig en nu kunnen ze eindelijk 12 uur per dag in de volle zon. Die schijnt hier meestal wel maar ook niet altijd. Er is regelmatig wat sluierbewolking die de felle zon wat tempert. Ik denk dat dat eigenlijk wel gunstig is. De komende maanden gaan de maximum temperaturen regelmatig boven de dertig graden uitkomen.

    Zo, dat was misschien wel veel te veel proza voor een beginneling. Bijgaand nog twee foto’s van beide batches 14 dagen na ontkieming. Later volgt er meer omtrent de ontwikkelingen.​
    Attached Files

    #2
    Haha die Italianen is en blijft een volk apart, het is dat ze zo lekker kunnen koken maar anders??
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
      Haha die Italianen is en blijft een volk apart,......:
      Eigenlijk vond ik het wel praktisch gevonden..... Deze week komt ook nog een inductiekookplaat. Ik neem aan dat ze die niet over de schutting gaan gooien. We gaan het zien.

      Nu heb ik al veel kweek verslagen gelezen hier. Het is verrekte moeilijk vergelijken want bijna nergens staat de leeftijd van de dames vermeld. En ook met de bereikte hoogte blijft het maar gissen.

      Bijgaand een opname van vandaag van het zestiental. Die met de letters erbij zijn van de eerste batch. Nu 34 dagen geleden ontkiemt. Alles zonder letter is 26 dagen geleden ontkiemt. Alle planten hebben in principe dezelfde condities gehad. Zij het dat de tweede batch een iets kleinere grote pot heeft gekregen. Het was onzeker wanneer de even grote exemplaren zouden binnenkomen. De vijf op de voorgrond zijn nog niet verpot omdat ze morgen een vaste plek in de volle grond krijgen.

      De AutoTuring (AT) is precies na 4 weken gaan bloeien. Het was vanaf het begin af al een vrij zwak plantje. Hopelijk kan ik er over 5 a 6 weken een paar keer van blowen. Ik heb geen al te hoge verwachtingen. Voor de rest zien we behoorlijke verschillen in de intensiteit van het groen. En daarmee ook in de ontwikkeling. Ze hebben echt allemaal dezelfde grond en voeding gehad. De MasterKush (MK) lag vanaf het begin al op kop. En heeft nu 35 cm hoogte bereikt.

      Een GorillaZkittlez heeft bezoek van een rups gehad. De rups is niet meer. Ik kan het gevalletje desgewenst wel documenteren. Voor de rest komen m.i. de groeiverschillen enzo toch echt van de kwaliteit van het zaad. Nu ben ik geen bioloog maar ik kan me van de schooltijd nog goed herinneren dat het opzetten en vasthouden van een goede lijn bepaald geen sinecure is.

      Attached Files

      Comment


      • belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Ze gaan straks grotere pot nodig hebben best 20liter potten dan krijg je mooie planten. Weet niet of je buren hebt maar ze gaan flink ruiken straks suc6

      #4
      Natuurlijk zie je allemaal verschil tussen ze, je hebt daar aardig wat planten staan dat verschillend zijn.

      Over hoogte gesproken, daar telt je pot grootte bij mee.

      Een autoflower gaat vanzelf binnen 3 tot 4weken de bloei in,tenzij je een double xl af variant hebt die gaan tussen de 5 en 6 weken pas de bloei in,en worden een stuk forser.

      gemiddeld zal je af 70cm worden tot iets over de 1meter max, uiteraard de pot bepaald👍
      autoflowers buiten presteren het beste in een pot formaat van minimaal 20 liter als de standaard norm.

      Nog beter is een 50/50 mix met cocos of volledig cocos, autoflowers presteren daar fors beter dan aarde enkel,wel is het zo dat er kennis bij komt kijken met cocos ,en gezien de korte duur is het niet veroorloofd om er fouten op te maken want dan is je af kweek al verpest als het ware door de korte groei tijd.

      Uiteraard gekiemd en de eind pot gelijk in,en nog beter in de eind pot kiemen,en niet te vroeg beginnen dat willen velen nog wel eens fout doen buiten met autoflowers.

      En je verwacht er niet teveel van nou die 100gram wat je aanhaalde ga je fiks overheen met 16 dames zelfs als ze niet optimaal aan het einde zijnde.

      Hopelijk heb je hier wat antwoorden uit op je vraag.

      Dan vraag ik mij toch ook eens wat af hoe tolerant zijn ze in italie tegen over deze mooie plant inmiddels?

      Gr yuna

      Comment


        #5
        Oorspronkelijk geplaatst door Yuna View Post
        Hopelijk heb je hier wat antwoorden uit op je vraag.

        Dan vraag ik mij toch ook eens wat af hoe tolerant zijn ze in italie tegen over deze mooie plant inmiddels?
        Zeker! Veel dank voor je overwegingen. Fijn dat ik die 100 gram zeker ga halen. Tenzij ik door de grote hoeveelheid planten alsnog voortijdig tegen de lamp loop....

        Hoe het hier precies zit met die tolerantie moet ik nog gaan ontdekken. Hopelijk op een positieve manier. In de grotere plaatsen ruik je wel af en toe wietlucht in het openbaar. De bevolking kan af en toe nog behoorlijk conservatief zijn. Net als in Nederland zullen er types zijn die menen de volksgezondheid een geweldige bijdrage te leveren door een kweker aan te geven. Alle Italiaanse buren zijn erg aardig. Dat wil ik graag zou houden. Dus ik blijf zo voorzichtig mogelijk.

        belladonna De grootste potten zijn dacht ik zo'n 25 liter. De kleinere weet ik niet. Ik houd het in de gaten. Krijg ik veel doorgroei van onderen dan gaan ze de volle grond in. Ik heb dit jaar nog de luxe van een grote tuin bij ons tijdelijke huurhuis. De geur is wel een dingetje.... Ik heb daar geen ervaring mee. Evenmin met de instelling van onze buren.

        ---------------

        Vandaag 2x Afghan Kush AF en 3x Gorilla Zkittlez in de volle grond gezet. Ze krijgen "a garden with a view". Hopelijk niet te veel view van pottenkijkers.

        Foto 1: Onze tuin. Een oude wijngaard volgens de overlevering. De oorspronkelijke bodem bestaat uit verweerde diepzee sedimenten van ongeveer 11 miljoen jaar oud. Hierop is later wat klei- en rivier keien houdend verstevigingsmateriaal aangebracht. Geen idee of deze combi bijzonder goed voor hennep is.
        Foto 2: Als een koele misdadiger ben ik hier bezig. In april was het hier nog een soort jungle. Een loonwerker heeft machinaal alle oude vegetatie er af geschraapt. Nu komt er weer allerlei nieuwe vegetatie op. Waaronder vele hard groeiende acacia's. De verwachting is dat deze acacia's qua lengte ruim boven de hennep zullen blijven. Blijft over de geur. Dat moeten we nog maar even bekijken hoe dat opspeelt.
        Foto 3: Een Afghan Kush AF in de volle grond. Ingebed in wat toegevoegde potgrondaarde met verkruimelde oorspronkelijke aarde. Behalve water geven en groen uit de directe nabijheid verwijderen ga ik er niet veel aan doen. Bij dreigende ondervoeding wat kunstmest. Niet eerder want sommige planten hebben al een beetje last van nutrition burn.
        Attached Files
        Last edited by klos73; 23 June 2023, 17:03. Reden: edit: comment voor belladonna toegevoegd

        Comment


          #6
          Dan zou ik die potten zo ver mogelijk bij je woonhuis neerzetten. Mochten ze komen kin je zeggen dat jij in dat gedeelte van de wijngaard nooit komt. Dis dat ze niet van jou zijn.

          Comment


            #7
            Van alles wat ontkiemd is heeft nog geen enkele plant het opgegeven. Ik geef vooralsnog alleen maar water. De potgrond zou nog tot de derde week juli voldoende voeding moeten bevatten. Verder doe ik ook niet aan buigen of knakken of dieven. De vijf vollegrond exemplaren zijn het kleinst gebleven maar lijken wel wortel in de volle grond te hebben geschoten. Ze hebben ook zo'n 4 uur per dag minder aan direct zonlicht.

            Voor de gepotte exemplaren heb ik een beschut plekje gevonden waar ze ongeveer van 8 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds kans hebben op direct zonlicht. Ook hier in Italië is het wel eens bewolkt. Het waait echter nooit hard en de temperatuur komt gemiddeld maar voor een paar uur onder de 20 graden. In juli kan het wel langdurig erg heet worden.

            Op foto 1 van links naar rechts: Master Kush, Silver Haze, Gorilla Glue, 2x Gorilla Skittlez, White Widow, 3x Afghan kush, Black Widow en Turing.
            b1b2_45_37_02juli23.jpg
            Op foto 2 de Turing AF. Het was vanaf het kiemen altijd al een zielig en vreemd gevormd plantje. Duidelijk anders dan de anderen. Na precies 4 weken ging ie al bloeien. Geen idee of er straks wat te oogsten valt.
            Turing AF 45 dagen.jpg

            Foto 3 een van de Afghanen. De enige van de drie die nog geen tekenen van bloei vertoont. Ik dacht misschien een mannetje maar de volgens de beschrijving moet dit toch een teken van vrouwelijke voorbloei zijn.
            AfghanKush_37.jpg

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Yup, fraulein.

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Ziet er vrij goed uit. Ik zou ze wat meer uit elkaar zetten. Wietplanten hebben "smetvrees""

            • belladonna
              belladonna commented
              Editing a comment
              Kunichika waar basser je nou op dat wiet planten smetvrees hebben dat vraag ik me nou echt af....

            #8
            Het was eigenlijk een soort van grapje, ik was de emoticon vergeten. Ik denk dat als de planten iets verder uit elkaar staan tijdens de groei, ze ook breder groeien. (Zo van; kom niet in mij aura)
            Screenshot_20230703-132852.png

            Comment


              #9
              Ook ik denk dat meer ruimte de planten eerder goed dan kwaad doet. Maar..... de eigenaar heeft een beetje last van "pakvrees". Voor de foto was er even een line-up maar normaal gesproken staan ze in een groepje op een plek die voor niemand van de buiten de tuin zichtbaar is. En ook het grootste deel van de dag zon heeft. Ik probeer ze zodanig op te stellen dat geen enkele plant in de schaduw van een ander staat. Dat lukt tot nu toe maar ze worden wel steeds hoger en omvangrijker. De in de zon staande wand van de potten dek ik af met oude wandtegels die ik hier in de schuur van het huurhuis gevonden heb. Die wand (en dus ook de potgrond) kan op die plek behoorlijk warm worden.

              Vanaf morgen zijn we voor anderhalve dag van huis. Het kan niet anders. De buurvrouw durf ik nog niet te vragen om even water te geven. Dus ik maak ze voor vertrek maar heel goed nat. Inclusief de onderliggende schotels. En dan maar hopen dat ze bij terugkomst niet slap hangen. Het is behoorlijk warm hier.

              Comment


              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Anders pak grote plastic flessen. Prik een paar inimini gaatjes in de zijkant, vul de fles en hoppa!!!!!

              #10
              👌🏻😂 leuke foto’s en super mooie lokatie man hoop dat je mooie kweek mag draaien
              Smoke weed every day!

              Comment


                #11
                Gaat lekker ziet er mooi uit

                Comment


                  #12
                  Mooi buitentuintje👌
                  buiten-2020, 2021, 2022, 2023
                  Hydro-met afjes-2022

                  Comment


                    #13
                    We zijn 10 dagen verder sinds de laatste update. Er is veel gebeurd en niet alles is even gunstig verlopen. Sinds donderdag de 6e komt de maximumtemperatuur niet meer onder de 32 graden. Vandaag blijft de temperatuur onder een bewolkte hemel steken op 28 graden maar de vooruitzichten zijn niet bepaald gunstig:

                    temp juli.jpg

                    Zo'n hittegolf kan tegenwoordig tot ver in augustus doorlopen. Normaal gesproken moet hennep een heet klimaat kunnen weerstaan maar we hebben nu natuurlijk niet meer te maken met de "oer" hennep. Maar hopen dat het goed blijft gaan.

                    Sinds 21 juni zijn al mijn zaailingen van budget potgrond overgezet naar professionele kwekers potgrond. In de budget grond groeiden ze maar treurig langzaam. Zo langzaam dat ik meende een aantal achterblijvers te moeten helpen met extra voeding: Ze groeiden niet harder maar wel "nutrition burn".

                    In de professionele potgrond begonnen ze allemaal als een trein te groeien. Op de beschrijving van de grond stond vermeld dat deze voor 3 a 4 weken voor bemest was. Mooi dacht ik. Hoef ik pas half juli eens naar om te kijken. Snel groeiende hennep heeft kennelijk meer voeding, vooral stikstof, nodig. Hieronder 4 foto's van dezelfde plant Afghan Kush AF. Op foto 2 zijn op de onderste bladen al lichte verschijnselen van stikstof tekort te zien. Ik moest een paar dagen naar Frankrijk en schonk er verder geen aandacht aan. Ik maakte me meer zorgen of ze bij terugkomst niet uitgedroogd zouden zijn.

                    Toen we op 7 juli terug kwamen waren de planten niet uitgedroogd maar her en der was duidelijk stikstof tekort te zien in de bladeren. Intussen waren de Afghanen ook nog in de bloei geschoten. Ik heb ze meteen 20-20-20 gegeven met daaraan nog wat extra ammoniumnitraat met ureum (7.5-7.5-15) toegevoegd. Uiteraard alles met mate (nutrition burn!). Na 4 dagen zou het moeten werken. Althans zou het heersende stikstoftekort in de plant moeten zijn opgeheven. Ik denk dat dat ook wel gebeurt is maar omdat de planten tegelijk met het optredende stikstoftekort in de bloei zijn geschoten ziet het er wat zorgelijk uit. We zien dat in foto 4 de gezonde bladeren bol staan van de stikstof (heel donkergroen) en dat de "afgeschreven" bladeren doorgaan met het vergelingsproces.

                    Moraal van dit verhaal: vertrouw nooit blindelings op toezeggingen op de verpakking maar blijf het proces altijd zelf monitoren. Al doende leert men.

                    2023_06_21AK.jpg 2023_07_02AK2.jpg 2023_07_07AK2.jpg 2023_07_11AK2.jpg



                    Comment


                      #14
                      Zolang jij ze voldoende bewatert kunnen je planten absoluut tegen die hitte. Maar droogte is funest en zo te zien lusten ze wel een slok.
                      Horks Fototopic 2.0

                      Comment


                        #15
                        Planten kunnen prima tegen hitte, feit is wel dat er vertraging optreedt.

                        Gewoon de juiste dosering (ec)voeding je zult zien dat het groene blad niet meer vergeeld.
                        en houdt een constante ph van (6.0) in je voedings water aan vooral voor de autoflowers is dat belangrijk.

                        Comment


                        • billyboybennie
                          billyboybennie commented
                          Editing a comment
                          ik geef altijd kraanwater ook als het veelste hard is

                        • klos73
                          klos73 commented
                          Editing a comment
                          Zonder regenval verbruikt de hele kweek zo'n 15 liter water per dag. Dan kan de pH inderdaad een rol gaan spelen. Ik heb het eens opgezocht en het kraanwater in ons verzorgingsgebied had over de afgelopen twee jaar een gemiddelde pH van 8.04 tot 8.12. Dat is iets te basisch. Nu is potgrond een veengrond en heeft bij afbraak een tendens tot verzuring. Maar het lijkt me verstandig een grond pH meter te kopen om te kijken hoe basisch/zuur de grond nu precies is. En Het kraanwater eventueel iets aan te zuren. Een eetlepel citroensap op 15 liter zou genoeg moeten zijn om de pH van 8 naar 6 te brengen. Ik ga er mee aan de slag. Bedankt voor de aanwijzing!
                      Bezig...
                      X