Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

••• QNQ's Qweekbelevenissen •••

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Leuke soortjes, ga volgen.

    Comment


      wat is het nut van dat stro op de aarde is dat om de aarde langer vochtiger te houden,heb het al bij verschillende buitenkweken gespot
      Ik heb dit jaar een baal hennepvezel erbij gehaald, voor in de stal van je pony of paard
      Ik gebruik dat door de hele tuin in combinatie met cacaodoppen om te voorkomen dat de grond uitdroogt.
      Begin van het seizoen zijn de meeste planten nog klein en bedekken ze de grond niet.
      Als dan de zon een week schijnt moet ik al elke dag gaan sproeien als het niet regent.

      Stro en hooi vind ik minder fijn omdat het voor veel onkruid zorgt.

      Bij de zaailingen is het wel handig omdat ze hierdoor ook wat minder zichtbaar zijn vanuit de lucht
      Als je dit spul alleen als toplaag gebruikt werkt het goed tegen onkruid, het wordt keihard als het eenmaal droog is.
      (toplaag pas toevoegen als de zaailingen boven zijn dus)

      De namen van de soortjes zijn niet zelf verzonnen, er zit (nog?) niks bij van mezelf.
      Russian rocket fuel is een bestaande soort, RRF x NYCD is een kruising gemaakt door een thuiskweker en de WR#3 is van LR2
      Honey Peach auto CBD en Sweet Pure auto CBD zijn van Sweet seeds en de Critical CBD is een freebee van wietzaadjes.nl

      Dat is in het kort wat er staat ..



      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        thanks weten we ook weeral,ik had een kale tuinnu vol gezet en idd eerste maand en half elke dag als het niet regende sproeien sproeien sproeien.dat weten we dan ook voor vlgnd jaar voor deel 2 van de tuin coverendie boel. thnks for the tip

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Hahaha, van die soort namen gaan mijn oren af en toe van klapperen. Ik ben er nog steeds niet aan gewend, omdat ik te lang niet gekweekt en geblowd heb.
        Is de WR#3 bedoeld als tegenhanger van Rihanna die zingt, omdat .....nou ja, die niet white is?

      Leuke selectie, benieuwd naar die Russian Rocket Fuel, diesel soortjes en kruisingen kunnen mij ook wel bekoren. Die rozen staan er ook prachtig bij! Succes!
      Ignorance is bliss

      Comment


        *・゚゚・*:.。..。.:*゚:✼[ 19 juni 2020 ]✼:*゚:.。..。.:*・゚゚・*

        Q_OUT@200619.0002.jpg Q_OUT@200619.0001.jpg

        Aloha dames en heren
        Allereerst sorry voor de beroerde foto's, de kwaliteit wordt toch onder peil als je ze door 3 of 4 programma's haalt.
        Nouja, misschien ziet het er bij daglicht beter uit, ik heb nu Redshift draaien dus m'n beeldscherm staat ook op nachtstand
        Anders doe ik die roos later nog een keer, die is juist zo mooi

        Een speedy update, want ik wilde even m'n tijdelijke oplossing showen tegen de regen.
        Ja, beetje laat misschien, het is nu droog, maarre...het regende dus ik ben niet naar de tuin gegaan om een foto te maken, want m'n paraplu is euh...weg dus...

        Q_OUT@200619.0005.jpg Q_OUT@200619.0006.jpg

        Dusse, als het flink gaat regenen klap ik ff dat pluutje uit, liefst even ervoor zodat ik zelf ook droog blijf.

        Closeup foto van het onkruid, die ene WR#3 heeft 3 mooie blaadjes gemaakt
        De auto CBD doet het slecht. Ik had er al een paar die niet kiemden of vlak daarna zlefmoord pleegden, deze laatste ziet er ook zwak uit.
        Nouja, we gaan het zien. Als ze plat gaat liggen houdt het op he...gaan we met de rest verder.

        Q_OUT@200619.0004.jpg

        Ohja, als je vogelhuisjes in je tuin hebt, maak ze dan ff snel schoon voor de 2e broedgolf.
        Je wil je eigen kids ook niet in zo'n gebruikt wiegje leggen eh...:

        Q_OUT@200619.0003.jpg

        Allrite, kort maar hevig...

        Laters
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Leuk en slim die plu. Heb je nog tips hoe je zo'n vogelkastje het beste schoon maakt?

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Leuk hoor zo'n 3 blad.
          Die vogelhokjes zitten meestal vol met luis.

        Haha dus ook jij kan niet zo goed kiemen
        Plegen ze zelfmoord? Ik had bij 1 hart nekje gebroken terug recht gezet klein gezeten water gesproeid en tegen al verwachting in leeft ze gewoon nog. Ps graag nieuwe foto van de roos.
        Die paraplu Q
        God was never on your side..

        Comment


          Ess Verzeker je er eerst van dat het nest niet gebruikt wordt, daarom is het het handigste als je dit niet al te lang nadat de jongen zijn uitgevlogen doet.
          Een koolmees bijvoorbeeld past z'n legsel aan aan de beschikbaarheid van voedsel die ze verwacht als de jongen er zijn.
          Als ze een vruchtbare tijd verwachten kunnen ze wel 10-15 eitjes leggen. Die duwen ze er niet in 1x uit, daar gaat wat tijd overheen.
          Maar ze gaat pas broeden als het legsel compleet is, zodat de jongen zoveel mogelijk tegelijkertijd uitkomen. In de tussentijd zitten ze niet op het nest.
          Als de kast dus een tijdje hangt heb je kans dat er al wat eitjes in liggen van de volgende, die verstoppen ze onder een laagje nestmateriaal.

          Oke, schoonmaken..
          Nestmateriaal haal ik er allemaal uit, met een stok of schroevendraaier ofzo, net wat je in de buurt hebt. Het zit vaak best vast.
          Daarna giet ik er heet water in en even later bewerken met een oude afwasborstel.
          Opdrogen in de zon, kassie dicht (en leeg) en weer ophangen.

          (ik bedacht me vanmorgen dat ik aan de voorkant ook nog 5 kastjes heb hangen dus ik kan nog ff aan het werk

          roosje.jpg

          Tja Bella, ik had er 5 van die Critical cbd als freebee.
          Ik ben niet zo van de zaadjes de schuld geven maar deze stribbelden echt tegen.
          Ze staat nog overeind dus wie weet komt het goed. prayyiing.gif
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Ja dat is een goeie tip! Nooit bij stil gestaan dat er alweer een volgend nest aanwezig kunnen zijn. Goed kijken dus!
            Duidelijk. Geen eitjes dan de rommel eruit, gloeiend heet water eroverheen, borstelen, drogen in de zon, klepje weer dicht. Schoon en leeg weer ophangen.
            Thanks voor je uitleg. Gaan we hier doen

          *・゚゚・*:.。..。.:*゚:[ 24 juni 2020 ]:*゚:.。..。.:*・゚゚・*

          Q_OUT@20.06.24.04.JPG Dusse...grappig...ik weet niet waarom daar 25 staat...

          Alle vogelkastjes zijn weer leeg en schoon.
          Poehee...ik was even vergeten hoeveel ik er heb hangen. (12 dus)

          Q_OUT@20.06.24.01.JPG

          Ik had 1 kastje dat helemaal leeg was, en eentje met een paar mummies erin.

          Haha, oke, ik maak het korter dan kort vandaag.
          Drukke dag morgen, dus vannacht nog even wat uurtjes slaap pakken.

          De zon doet de plantjes goed, en ik mag met trots zeggen, of misschien beter met schaamte
          ...dat ik tot vanavond nog helemaal niks aan de plantjes gedaan had.

          Ze zijn 1x zeiknat geregend, en that's it. Ze hebben sinds ze in de pot staan nog geen water of iets gehad van mij.

          Q_OUT@20.06.24.02.JPG

          Ik heb wel een keer 2 naamkaartjes terug moeten duwen, want de jonge merels hadden die eruit getrokken.

          Vanavond heb ik ze dus voor het eerst een scheutje water gegeven.
          Hoeveel ? Ik weet het niet.
          Ik doe niet aan milliliters water geven. Er zijn scheuten, scheutjes en flinke scheuten.
          Een scheutje dus...en daar zat zowaar wat voeding in, Biobizz grow en Heaven, omdat die toch open staan.

          Ahja, vandaag nog een verrassing.
          Dat was de reden voor de update...het komt allemaal weer terug

          Q_OUT@20.06.24.03.JPG

          Nja, niet zo best te zien, maar er steken twee witte pistils uit de RRF

          Aight..tijd voor m'n toetje, uit de tuin natuurlijk

          Q_OUT@20.06.24.05.JPG

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Maniac
            Maniac commented
            Editing a comment
            #wilikook

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Kan toch smaken he , Het water loopt me in de mond , morgen ook is nen halve kilo halen !!

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Arme lijkjes, lekkere aardbeitjes!

          Laat het smaken man eigen kweek altijd leuk

          Comment


            Dat ziet er allemaal lekker gezond uit. Geniet ervan!!

            Comment


              Ik gluur ff mee Q.
              Leuk tuinverslag weer met goede tips.

              Zonnige groeten!

              Comment


                Leuk hoor, ben erg benieuwd dus ik volg.

                Succes!

                Comment


                  *・゚゚・*:.。..。.:*゚: [ 4 juli 2020 ] :*゚:.。..。.:*・゚゚・*

                  Q_OUT@04.07.20.07.JPG
                  smiley-2371667_640.png
                  .
                  .
                  .
                  .
                  .
                  .
                  .
                  .
                  .
                  .
                  .
                  .
                  .
                  .
                  .


                  Er is weer een nieuw leven bij: CBD Auto Charlotte's Angel.
                  Pft..ik kan die naam niet onthouden, ik zal dat wel wat afkorten in de toekomst

                  Q_OUT@03.07.20.02.JPG Q_OUT@04.07.20.09.JPG

                  Helaas ook afscheid van twee mannen genomen.
                  Beide WR#3 waren man. Die ene die begon met 3 bladeren per node maakte die nog steeds.

                  Q_OUT@03.07.20.05.JPG Q_OUT@03.07.20.06.JPG

                  Ik heb even terug gezocht want ik heb deze weleens eerder gedaan... en er is wat dat betreft ook goed nieuws !

                  Da's jammer voor dit jaar, maar heeft ook een positief gevolg.
                  Statistisch gezien is de kans dat ik de volgende keer een dame heb een stuk groter geworden.
                  Q_OUT@03.07.20.03.JPG Voila, de knoflook een paar weken eerder geoogst omdat alles bruin was en plat lag.
                  Even drogen, schoon borstelen en dan mik ik ze zo in een plastic bakje van de afhaalchinees (met wat ademgaten).

                  Q_OUT@04.07.20.14.JPG Q_OUT@04.07.20.15.JPG

                  Oke, verder met goed nieuws.
                  De RRF x NYCD zijn beide vrouw. Ze stonden samen in 1 pot, dus ik heb ze ieder een eigen appartementje gegeven.

                  Q_OUT@03.07.20.04.JPG

                  En dan nog de rest van de dames.
                  Tja...gaat vanzelf he..
                  Ze strekken wel wat buiten.
                  Ik heb ze vandeweek een keer met lavameel gepoederd. Heel lichtjes...
                  Het zijn er wel veel...mja, misschien halen ze het niet allemaal, daar moet je altijd rekening mee houden toch

                  Q_OUT@04.07.20.10.JPG Q_OUT@04.07.20.11.JPG
                  Q_OUT@04.07.20.13.JPG Q_OUT@04.07.20.12.JPG

                  Maarre...even wat anders...

                  Q_OUT@04.07.20.08.JPG

                  Ik kwam net naast de vijver een wildkampeerder tegen...wat moet je daar nou weer mee, en wat is het ?
                  De enige die daar heeft kunnen staan strooien is de Tokaj geweest van 2 jaar geleden....







                  -
                  Attached Files
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • Slome Joop
                    Slome Joop commented
                    Editing a comment

                  • Jamzieman
                    Jamzieman commented
                    Editing a comment
                    Dat is wel ne serieuze ruderalis amai.
                    Ik zou die wildkampeerder gewoon laten kamperen man.Kampvuurtje erbij samen wat marshmellows roosteren en genieten van de sterrenhemel.Das pas leven.
                    Ze staat er omdat ze er moet staan,waarom dit jaar en niet het vorige of dat daarvoor.
                    Ben benieuwd.

                  Ik vries knoflook in lost teentjes. die ik ook met pepers hun vriezer in. DIE PARAPLU hahaha
                  God was never on your side..

                  Comment


                    Wat een mooie laaaaaaaange foto. Ja, die gaat zeker opvallen, zoals Slome Joop al zei.

                    Comment


                      Leuke soortjes en die Tokaj is helemasl apart, mooie tuin met die bloemen en rozen ziet er goed uit suc6 QnQ
                      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
                      Hydro-met afjes-2022

                      Comment

                      Bezig...
                      X