Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

••• QNQ's Qweekbelevenissen •••

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Comment


      Comment


        sigpic
        LED there be light

        Comment


          16 Augustus 2016
          Zon op: 06:24
          Zon onder: 20:59
          Zonuren: 14.5

          QNQ201608.353.JPG

          Na een week slecht weer lijkt de zomer het nog een keer te proberen.
          Al dat water is natuurlijk prima voor al het groen in de tuin.

          QNQ201608.354.JPG

          aegyo.gifDe Nieuw-zeelandse spinazie is er nog goed bovenop gekomen.
          De postelein was eerder al mislukt door het slechte weer en een overdosis hongerige beestjes.

          Voor de wietplanten is nat weer wel goed, maar dan het liefst overdag volop zon, zodat ze fijn groeien.
          De planten snappen dat gelukkig, ze groeien prima.

          Aqbar Ganja & Suzie Q

          Deze hebben bezoek gehad van slakjes, dus hier en daar zitten wat gaten in het blad.
          QNQ201608.352.JPG
          Benieuwd welke het eerst gaat bloeien.

          Bloody Skunk

          QNQ201608.350.JPG QNQ201608.348.JPG
          Nice..niet ontzettend groot, maar ze bloeit lekker.
          Ze begint wel een beetje te ruiken, maar dat was te verwachten, Skunk heh..

          Dark Devil

          QNQ201608.351.JPG QNQ201608.347.JPG
          Al die regen heeft 'r goed gedaan, ze is niet zo ver in bloei als de BS, maar ze heeft flinke fanleaves dus veel energie voor topvorming.
          Weinig geur, weinig kleur. Ze is nog niet zo Dark.

          Al dat water heeft er wel voor gezorgd dat ze een tijdje geen voer gehad hebben.
          Ik heb ze gister al wat gegeven, vandaag water uit de vijver, en morgen krijgen ze weer flink wat voeding.
          Hopelijk stop ik daar de vergeling mee, de Bloody Skunk begint al wat stikstof uit de onderste bladeren te trekken.

          Asielzoekers in de vijver !
          Ik had het al eerder dit jaar gezien: er zitten vreemde vissen in m'n vijver!

          QNQ201608.344.JPG QNQ201608.345.JPG
          Ze zijn nog zwart ook.neger.gif
          Wel goeie maatjes met de jonge Goudwindes.

          Enige verklaring die ik hiervoor heb is dat de Shubunkins gejongd hebben, of dat er eitjes meegekomen zijn met de planten.
          Ik heb vorig jaar twee nieuwe Waterlelies erin gezet, dus dat zou eventueel kunnen.
          QNQ201608.343.JPG QNQ201608.346.JPG
          De Shubunkins zitten wel al een jaar of vier in de vijver, dus ze zijn volwassen genoeg inmiddels.
          Maar die zijn gekleurd, wit/oranje/zwart getekend, dus of die egaal zwarte jongen zouden kunnen krijgen ? ?
          Qua uiterlijk (lange staart, hoge rug) lijken ze daar wel het meest op, maar ik weet niet welke soort het is, misschien iemand een idee ?

          QNQ201608.356.JPG
          Ghehe...elke keer als ik m'n gsm langzaam recht voor 'm probeer te positioneren draait-ie zich om, zodat-ie snel weg kan springen als 't moet

          Lekker hoor, even geen regen.Sun.gif
          Dan kan ik er weer een paar uur op uit met de mountainbike.

          Ik kom nu wel overal bijenkasten tegen.
          QNQ201608.357.JPG
          Rondom dit heideveld heb ik er wel een stuk of 80 geteld.

          Deze bleef tenminste zitten;
          QNQ201608.355.JPG wibbit..

          Thanks voor de comments, en als je ontopic vragen hebt zal ik proberen ze te beantwoorden.
          Als ik het niet vergeet

          Untill next time, keep smokin'!

          joint.gif
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            Comment


              sigpic
              LED there be light

              Comment


                God was never on your side..

                Comment


                  bron]

                  Heb ik toch meer vissen in de vijver dan ik dacht
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    http://www.raingarden.us/color.htm

                    Comment


                      God was never on your side..

                      Comment


                        sigpic
                        LED there be light

                        Comment


                          28 Augustus 2016
                          Zon op 6:42zon.jpg
                          Zon onder 20:39
                          Zonuren: 14


                          Zomers weertje, veel beestjes overal
                          Dat dacht Ome Henk de spin ook, toen hij vanmorgen uit z'n bed kroop.
                          QNQ201608.373.JPG

                          Een vliegding bij de rozen, een vliegbij bij de lange paarse dingen, en een jong lieveheersbeestje binnenshuis.

                          QNQ201608.365.JPG QNQ201608.364.JPG QNQ201608.372.JPG

                          Sommige beestjes ben ik niet zo'n fan van :

                          QNQ201608.362.JPG QNQ201608.361.JPG

                          Andere weer wel.
                          De papa en mama van de zwarte visjes.

                          QNQ201608.371.JPG QNQ201608.370.JPG

                          Met dit weer mag je ook best de potten beschermen tegen de hitte. Hier kom ik binnenkort nog even op terug
                          Ik heb daar een superspeciaal werktuig voor ontworpen wat afdoende werkt.
                          QNQ201608.376.JPG
                          Mocht je je afvragen waar die gaten voor zijn, want die vraag zie ik alweer komen, dat is omdat het een stukje bodem van een oude kweekkast is
                          Dit keer tevens handig voor de ventilatie.

                          De Aqbar en Suzie..dat groeit nog steeds, geen voorbloei te zien, of ik heb 'm al gemist.

                          QNQ201608.363.JPG
                          Ik weet niet of ik ze lang ga laten staan. Maar dat zien we later wel.

                          QNQ201608.368.JPG QNQ201608.374.JPG

                          QNQ201608.366.JPG
                          Dan even rap door de foto's van de Bloody skunk en de Dark devil-die-nog-niet-zo-dark-is.

                          QNQ201608.369.JPG QNQ201608.375.JPG

                          Zo maak je van een superoverbelichte foto nog iets.
                          Puur fotografische kunde, en een klein beetje ACDSee.

                          QNQ201608.367.JPG

                          Ik moet opmerken dat ik afgelopen dagen 2 hele kleine beginsels van rot heb weggehaald bij de Bloody skunk.
                          Je snapt dat met dit weer de LV in de bossen geweldadig hoog is dus da's snel verklaard.

                          Geen bijzonderheden verder, ik heb niet veel tijd momenteel.
                          Thanks voor de aandacht en dat jullie ook veel voor me bidden enzo.

                          Laters smexico.gif
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            sigpic
                            LED there be light

                            Comment


                              QNQ201608.358.JPG

                              Alles in huis om te testen.
                              30L pot waar net een plant uit is.
                              Min/max thermometertje op 2/3 diep midden in de pot
                              Pot in de zon, plens water erin
                              En weekend vieren.












                              Na twee dagen (afgelopen weekend) zijn dit de resultaten:

                              QNQ201608.359.JPG QNQ201608.360.JPG

                              De minimum temperatuur buiten was 16 graden. In de pot was dat 19.
                              De maximum temperatuur in de schaduw was 29.9. In de pot was dat 31.9. Maar 2 graden hoger dus.

                              Kortom...wat ik altijd dacht, dat een pot in de zon erg warm zou worden is niet helemaal waar.
                              De pot heeft minstens 5 uur in de volle zon gestaan en toch was de max. temperatuur 2 graden hoger dan de buitenlucht.
                              's Nachts is de pot wel afgekoeld, maar niet zover als de buitenlucht. De pot bleef 3 graden warmer.
                              Voila, opzienbarend dus, vind ik althans..ik had spectaculaire temperaturen verwacht, maar helaas.

                              Ik heb algelopen weken ook wat tijd gemaakt voor m'n ledmachineapparaat.
                              De bedoeling is ter vervanging van m'n twee Tneon-setjes van 2*36W. Voor de voorgroeitent dus.
                              Die Tneons verbruikten samen zo'n 160W en daarvoor wilde ik een LED versie maken..
                              Nou heb ik niet zo'n zin om dat allemaal precies uit te zoeken, dus ik heb leds uitgezocht die iets meer lumen gaven dan de Tneons, en toch rond hetzelfde wattage zitten.
                              Al dat andere gegoochel met cijfertjes heb ik laten zitten.

                              Ik kwam op de CXB2530 van 4000K. als ik er daar 4 van zou hebben zou dat voldoen aan m'n eisen.
                              Dus een tas met oude onderdelen opgezocht en een stuk aluminium en aan de knutsel..

                              QNQ201608.362.JPG QNQ201608.363.JPG

                              Nou, en daar hangtie dan .. totale kosten zal zo'n 165 euro zijn. Dat is inclusief 2 gebroken boortjes

                              QNQ201608.364.JPG

                              Daar komt best een bult licht vanaf zeg, haha..onbewust kijk je er toch een beetje in als je 'm test.
                              ik heb een kwartier sterretjes gezien psychedelicO_O.gif
                              Op maximale stand trekt het ding 161W. Niiiice...exact gelijk aan de Tneons. En traploos terug te regelen tot 20W
                              Enige wat me wel wat tegen valt is de temperatuur; die is een stuk hoger dan met de Tneons.
                              29.7 in de schaduw, terwijl dat voorheen rond de 23 was. De afzuiger zal dus een stuk hoger moeten.
                              De ruimte is 60x60x160, afzuiger 250m3

                              Goed..dat was het voorlopig weer hier.
                              Binnenkort maar eens wat plantjes eronder zetten om te zien wat het doet en wat de optimale hoogte is enzo.

                              Laters.. ciao.gif
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                              Comment

                              Bezig...
                              X