Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekje 4 x onbekende zaadjes/ plantjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweekje 4 x onbekende zaadjes/ plantjes

Korting op 420shop
    Beste mede-growers,

In dit kweekverslag wil ik jullie graag informeren over de groei en bloei van m'n 4 babytjes.

Dit is m'n eerste keer dat ik plantjes heb. Welke soort het is weet ik nog niet. Heb ze via via gekregen met de mededeling dat het een nederwietje is. Hopelijk kunnen jullie me gaandeweg het kweken een beetje helpen met de soort.

De zaadjes zijn ontkiemd door ze allemaal gewoon in huis tuin en keuken aarde te stoppen. Ze zijn wonderbaarlijk genoeg allemaal opgekomen.

Na twee weken zijn ze bij mij in de vensterbank beland. Vervolgens ben ik als een gek gaan lezen op dit prachtige forum en zag door de bomen het bos niet meer wat een boel informatie zeg.

Afgelopen woensdag besloten dat het de hoogste tijd is om de plantjes naar buiten te verhuizen en in een grotere pot te zetten. Nu staan ze lekker op m'n balkon in potten van ongeveer 12,20 en 65 liter (2st.) eerst gaten in de emmers gemaakt i.v.m. het afvoeren van overtollig water.
    Op het balkon krijgen ze ruim 6 uur direct zonlicht als de zon tenminste schijnt. De plantjes waren ongeveer een centimeter of 10 groot met 4 echte blaadjes. Ik heb ze tot het lobblaadje in de aarde gezet.

Omdat het m'n eerste kweek is heb ik gekozen voor universele potgrond van het tuincentrum met een ph waarde tussen 5 en 6,5 en ec tussen 0,8 en 1,5. Aangevuld met een klein handje biologische groente en kruiden messtof met wortelstimulator. Om de aarde wat losser te maken is er ook nog een liter of 10 zaai en stekaarde doorgemengd die ik nog had liggen.

Gister een prachtige dag met volop zon gehad. De plantjes staan er goed bij en het lijkt alsof ze al gegroeid zijn ( dat wil ik natuurlijk ook zien )

Vandaag regenachtige dag. Plantjes staan droog onder het afdakje te wachten op het volgende zonnestraaltje!

Nu maar hopen dat er in ieder geval 1 vrouwtje tussen zit zodat ik dit kweekverslag tot oktober kan gaan bijhouden! Foto's komen er zeker ook al moet ik ff kijken hoe ik dat technisch gezien het beste kan doen.

Omdat dit m'n eerste kweekje is wil het het lekker simpel houden en vooraal observeren hoe de plantjes groeien en plezier in het kweken hebben/ houden. Als het allemaal goed gaat wil ik dan de volgende kweek een beetje extra doen zoals zelf aarde mengen en ph enz in de gaten houden.

Mochten jullie tips en of tricks hebben voor mij dan zijn deze allemaal welkom!

Tot de volgende keer!

Grtz.
    Punkyskunkie
Bezig...
X