hoi! ik heb een geïmproviseerde serre, net gebouwd opdat mijn plantjes rustig buiten zouden kunnen afbloeien. De serre heeft de vorm van een kubus, l 2m. deze middag (eindelijk weer wat zon) merkte ik dat de serre fameus begon aan te dampen, de luchtvochtigheid moet behoorlijk geweest zijn. ik heb diagonaal tegenover mijn ingang (vrij smal) nog een gat gemaakt voor de luchtdoorstroming. Beide openingen kan ik min of meer weer afsluiten.
Nu is mn vraag: wanneer zet ik deze best open? Ik hoorde net van iemand dat je ze overdag moet laten aandampen, wat de groei van de planten ten goede zou komen en 's nachts openzetten voor de luchtcirculatie. Nu leek het mij persoonlijk echter beter om de serre overdag een paar uur open te zetten om ze vervolgens 's avonds weer af te sluiten. Hoelang moet zo'n serre eigenlijk verluchten voor optimaal resultaat? Wanneer is het hiervoor de beste moment van de dag?
Dit is mijn eerste ervaring met buitenkweek..
mvg
Nu is mn vraag: wanneer zet ik deze best open? Ik hoorde net van iemand dat je ze overdag moet laten aandampen, wat de groei van de planten ten goede zou komen en 's nachts openzetten voor de luchtcirculatie. Nu leek het mij persoonlijk echter beter om de serre overdag een paar uur open te zetten om ze vervolgens 's avonds weer af te sluiten. Hoelang moet zo'n serre eigenlijk verluchten voor optimaal resultaat? Wanneer is het hiervoor de beste moment van de dag?
Dit is mijn eerste ervaring met buitenkweek..
mvg