Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gele bladeren onderop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Gele bladeren onderop

aha ok zie t er mooi uit, lijkt wel op een beetje op die van mij ( ik heb the church) staat ook net een beetje in bloei
    veel succes
    If you learn your test HIGH.. If you make your test HIGH.. You get HIGH notes.!!!

Comment

Vond ik ook al.
      Maar ben benieuwd hoeveel eraf komt en of alles goed gaat aangezien ze laat zijn.
      Jij ook succes.

Comment

heb net is ff buiten gekeken.
        alweer gele en dode bladeren.
        heb ze eraf gehaald en ff fotootje gemaakt.
        ook zag ik ergens een klein beetje toprot al verschijnen.
        iemand een idee waardoor dit nu al kan komen?
        en de gele, dode bladeren?

PICT0001.jpgPICT0002.jpg

thanks alvast.

Comment

Gele bladeren kan ook voorkomen Tussenin de plant of onderaan. Dat kan te maken hebben met Het licht wat de plant krijgt. Ik was er in het begin ook bang voor maar heb ze( als het niet te veel zijn) eruitgehaalt. Wat belangrijk is dat je de plant in potten goed vorziet van water 2 maal daags en de grond niet moerassig maken he ( rekening gehouden met het weer natuurlijk).
          Als je plant in de buitenlucht staat en niet erg beschut daar bedoel ik dus mee onder een klein afdakt of die trent dan moet je ff kijken dat hij voldoende water krijgt. Nogmaals ik zal morgen wat foto's maken en je zal het wel intersant vinden want ik heb verschillende manieren van kweken en voeding gebruikt. 1 die heeft bijna nooit voeding of water gehad alleen bij het warme weer maar die staat in de volle grondt nou het is net een kerstboom. 2 staan er in potten en die staan nu vol in de bloei maar hadden veel last van gele bladeren. ik heb ze gewoon verwijdert. en 2 staan er in me groente tuin en krijgen niet de hele dag zon die zien er niet zo goed uit.

Dit is wat ik geleerd heb dit jaar en het is me eerste keer ook.

De jonge plantjes moeten er gezond uitzien.
          Wiet heeft veel zon en warmte nodig.
          Beste grond is kompost grond. Graaf dit jaar een groot gat en dump er kompost in. ( google maar ff wat kompost is voordat je verkeerde shit gebruikt)
          En zorg dat er wind en water bij kan.

Als je plant goed gaat heeft ie moeie groene bladeren . en dan kan je er bij wijze van spreken nog tegenaan pissen dan gebeurt er niks. Wiet is onkruid eigenlijk. Alleen mensen gebruiken allerlei snufje middeltje en shit om de productie/ kwaliteit te verbeteren.
          Een van de raarste is die gast die de planten splijt alleen om het THC gehalte met 1 a 2 omhoog te halen.

Over voeding. Dat heeft meer te maken met welk stadium de plant te maken heeft. Groei = NPK+ Magn. april/mei tot juli aug dit is voor de wortel stengel/stam en bladgroei. Daarnaast met de bloei heb je wat meer Spoorelementen nodig sept/okt. Ik gebruik ook canna en die is goed genoeg vind ik. Je kan op het eind nog boosters en weet ik wat voor shit gebruiken. Maar goed mijn ideee is ook dat wat je de palnt geeft je ook proeft uiteindelijk. Ik knoei er niet mee als ie bloeit teminste niet met boosters en zo.
          Schijf alles op wat je doet zodat je als er iets mis is derect kan handelen en als alles goed haat volgend jaar het misschien nog beter kan maken.

Maar goed genoeg geluld. ik hoop dat ik de juiste info heb gegeven. en dit verhaal en nog meer zit ik binnenkort op me eigen groeipostje

Groetje MrVooDoo

Let niet te veel op me spelling want ik verrek weer van de migrene
          -----------------------------------------------------------------
          Last edited by MrVooDoo; 2 September 2011, 07:59.

Comment

@ Een van de raarste is die eppo die de planten splijt alleen om het THC gehalte met 1 a 2 omhoog te halen. Wat een idioot.

Je bedoelt het klieven van je plant 2 week voor de oogst?
            Dan moet je vele leden eppo noemen, waaronder mij ook. Wat jij idioot vindt kan voor een ander de gewoonste zaak ter wereld zijn.....elke kweker heeft zijn eigen manier en middelen om te kweken.... de juiste manier?
            Die moet je jezelf toe-eigenen!

Comment

Bericht aangepast was niet de beste benadering ik ben hier niet om mensen op de tenen te trappen . Toch vindt ik het nog steeds rare mensen die op deze manier kweken alleen om THC te verhogen en het is niet zoveel dat je erbij krijgt. Dat is hetzelfde als anabolen spuiten op meer gespierd te worden. Je zet de plant in Survivel modus waardoor hij een boost geeft.
              Over het algemeen is dat gewoon niet nodig kweek dan gewoon een ander soort denk ik zo maar goed ben ook geen super kenner.

En je hebt gelijk over de juiste manier van kweken. Die draai moet je inderdaad zelf vinden maar advies van andere kan heel veel helpen X-D.

-----------------------------
              Sorry voor het ongemak
              Last edited by MrVooDoo; 2 September 2011, 08:53.

Comment

Heeft weinig met "anabolen" en "survival modus" te maken.
                Halverweg de bloei, rond week 5-6 heeft een wietplant gewoon meer behoefte aan fosfor en kalium, waar veel boosters op gebaseerd zijn.
                Het is dus gewoon de plant geven wat ze nodig heeft om een zo fijn mogelijk leven te hebben.
                Als je ze op streng dieet houdt, zodat de toppen mager blijven, ben je ze juist aan het uithongeren en gaat ze in "survival modus" door haar eigen lichaamsdelen (bladeren) op te offeren en daar de hoognodige bufferstoffen uit te trekken.

Blad van een plant af trekken is ook not-done, zoals TS al ervaren heeft.
                Je trekt de ene week het gele blad eruit, en een week later heeft de plant ander blad aangesproken, dus nog meer geel blad.
                Blad is een signaalgever en een voedingsbuffer, je kunt er aan zien of er iets mis is.
                Als er iets mis is, is het niet handig om de signaalgever te verwijderen, zolang ze nog bufferstoffen heeft. Je kunt beter het probleem oplossen.
                Dat blad laat ze vanzelf los als ze het niet meer nodig heeft.

Zo, nu weer on-topic?

Ik neem aan dat het met de voeding nu wel beter gaat ?
                Ik had toch ook nog een klein flesje groei meegenomen, de plant blijft immers nog wel even doorgroeien, dus de behoefte aan stikstof blijft prominent aanwezig.
                Bloeivoeding zit wat minder stikstof in, dus maar even fingers-crossed, dat het genoeg is, en ze snel in bloei gaat.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                X