Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiten kweken in BelgiŽ: hoeveel plantjes gedoogd?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buiten kweken in BelgiŽ: hoeveel plantjes gedoogd?

Korting op 420shop
    Hello,

Ik heb een zeer dringende vraag.

Feiten:
    - Ik woon in Gent, BelgiŽ en kweek er (in potten in open lucht / zonlicht) op mijn koertje 6 wietplanten. Dit is het derde jaar, alles prima, ze zien er alleszins heel flink uit. Alles is bestemd voor eigen gebruik. Ik verkoop niks.
    - Plots een brief in de bus van de lokale politie betreffende een onderzoek van de procureur des konings. Ik moet gaan voor een verhoor bij een hulpagente, morgen! Men zegt natuurlijk niet op voorhand waarvoor je moet opdagen.

De reden? God mag het weten, maar ik vrees het volgende: er woont in onze buurt een koppel Russen die het ronduit haten als ik mijn auto voor hun deur parkeer. "Dat is hun plaats bla bla bla", maar de straat is natuurlijk van iedereen, er staan elke dag anderen voor mijn deur geparkeerd... een ronduit belachelijke discussie. Komt er op neer dat het Russisch koppel ons haat. Haten ze dan iedereen in de straat?!?!

Soit, de Russen kunnen op mijn koertje binnen kijken en zien dus wellicht mijn plantjes staan, net zoals enkele andere buren (met wie wij trouwens zťťr goed overeenkomen). Ik heb het gevoel dat ik geklikt ben door hen, gewoon om mij een loer te draaien. En dat ik daarvoor dus naar de politie moet.

Wat doe ik? Wat hangt mij boven het hoofd? Enkele planten weg? Hoeveel plantjes worden gedoogd? Nog steeds de rondzendbrief van Onkelinx uit 2005 met 1 plant per persoon? Is het done om er meer dan 1 te laten staan? Wordt er een dossier opgemaakt waarin ik voor de rest van mijn leven geklasseerd sta als wietkweker? Heeft iemand ervaring met deze materie?

1000 x bedankt voor uw spoedige reactie beste forumleden!

News Man

Re: Buiten kweken in BelgiŽ: hoeveel plantjes gedo

Hoi stadsgenoot (al ben ik er de laatste tijd zelden)

Als ze je een vriendelijke uitnodiging sturen moet je daar niet al teveel zorgen om maken, anders stonden ze wel aan jouw voordeur.
    Ik zou er 1 wegdoen. Als blijkt dat het inderdaad voor die planten is kan je te goedertrouw verwijzen naar die omzendbrief met nog wat blabla over persoonlijk en medicinaal gebruik.
    Je kan ook eerst die agent opbellen met de smoes dat morgen zeer ongelegen komt, of een andere dag ook goed is. Op die manier heb je kans dat je erachter komt uit welke richting de wind waait.

Voor het "worst case" scenario : zorgen dat er geen weegschaal, zakjes e.d. in huis zijn.

Best mogelijk dat het "interview" over totaal iets anders gaat.

Comment

Het probleem heeft zich zonet opgelost, het was over iets totaal anders, oef!

Toch bedankt voor jullie spoedige aandacht.

Comment

ff goed schrikken zeker

Comment

Hier in NL worden 5 of minder planten gedoogd, en ik dacht dat dat aantal in belgie nog minder was.
          Nja gelukkig was er niks aan de hand eh

Peace

Comment

maximaal van platen is nu 2 platen per per persoon dus als je met 4-5 mensen in huis zit kan je je wel zoet houden met een X aantal platen als iedereen meerderjarig is

Comment

de N is kapot of werkt maar half ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tankrage[BE] View Post
                de N is kapot of werkt maar half ...
                even de stofzuiger erbij halen om de wiet weg te halen die onder N-toets zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tankrage[BE] View Post
                  maximaal van platen is nu 2 platen per per persoon dus als je met 4-5 mensen in huis zit kan je je wel zoet houden met een X aantal platen als iedereen meerderjarig is
                  Uhnk, vanwaar haal je dat?
                  Ik dacht dat de richtlijn 1 plant was.

Na kort zoeken:"Begin 2005 stelde minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) samen met de procureurs-generaal een nieuwe richtlijn op. Persoonlijk gebruik van cannabis door meerderjarigen - tot drie gram en ťťn plant - blijft de laagste vervolgingsprioriteit krijgen."

Comment

ik vind dat ze die wet toch mogen wijzigen en vermelden, max 1 " vrouwelijke" plant per persoon, dat vind ik beter, kan je er 6 zetten, en heb je als je geluk hebt 4 vrouwtjes over, desnoods kap je uw minst sterke plant nog tijdens de bloei...

toch leuk dat uw oproep voor iets anders was ;p
                    succes met je oogst!

Comment

Re: Buiten kweken in BelgiŽ: hoeveel plantjes gedoogd?

mijn broer is politieagent en de wet in belgie is heel simpel,zolang het/de kweek dient als eigen gebruik,en er in huis niks gevonden wordt dat aanleiding geeft tot verkoop van je produkt,simpel als je controle krijgt in het slechtste geval nemen ze 5 planten mee en laten er 1 staan,de wet laat toe 1 plant voor eigen gebruik,is er geen aanleiding tot verkoop zal je enkel een kleine pv krijgen wegens overtreding(standaardprocedure) is er aanleiding tot verkoop wordt alles in beslag genomen,wordt je meegenomen voor verhoor en gaat de rest via de gerechtelijke weg..............

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door biglia View Post
                        ,simpel als je controle krijgt in het slechtste geval nemen ze 5 planten mee en laten er 1 staan,de wet laat toe 1 plant voor eigen gebruik
                        als je 5 planten hebt, nemen ze ze alle 5 mee hoor..
                        Ze gaan heus die ene niet meer laten staan, omdat dat gedoogd is.

voor zover ik weet is dus 1 plant per meerderjarige toegelaten.
                        Dus, je kan ook gewoon doen alsof 1 plant van jou is, en de andere van een huisgenoot/ouders/..
                        misschien hoeft het zefls geen huisgenoot te zijn, gewoon met een vriend afspreken dat een van de plantjes 'zijn plant' is , ofzo..
                        Zoals die vzw trektuwplant, die doen toch ook zoiets.
                        Last edited by Shades of Green; 7th June 2010, 12:15.

Comment

1 vrouwelijke oogstklare plant, dewelke zich buiten bevind zonder lampen, en waaraan niet meer dan 200 gram (weet het niet precies) product hangt is gedoogd. Voor die andere kun je hoogstens een kleine boete krijgen. (100 euro ofzo)

Welkom op het forum mede-Gentenaar!

Edit: Pft, zie net dat dit topic al een jaar oud is Biglia. Voor ene keer is het goed omdat ik anderlechtsupporter ben!
                          Last edited by lamnesial; 7th June 2010, 17:13.

Comment

ťťn plantje buiten en in de winter een 1000 watt erboven

Comment

Met een 1000 watt erboven gedogen ze dus echt niet.

Naar mijn kennis wordt in BelgiŽ 1 plant gedoogd, en in Nederland 5. Echter mogen deze niet onder 'kweekapparatuur' staan en moet het zeker zijn dat het voor eigen gebruik is. Vindt men dus een hoop aantal (schone) lege zakjes, een lamp en andere benodigdheden, en bijvoorbeeld geen tipjes en vloeitjes dan hang je dus zowiezo.

Dat komt erop neer dat je er 1 buiten kan hebben in BelgiŽ. Overigens betekend gedogen niet dat ze hem niet afpakken. Hier in Nederland kunnen ze al je planten meenemen als je er 5 hebt, en eventueel ook voeding e.d. Je krijgt vervolgens geen boete of een andere vorm van strafrechterlijk vervolgen, en dat is gedogen.
                              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X