Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Growshop België

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Growshop België

Korting op 420shop
    Hoi,
    even een vraagje aan jullie.

Stel dat ik samen met iemand een shopje wil open houden in België.
    Natuurlijk niet onder de noemer Growshop, maar eerder onder de noemer, alles voor de binnentuin en alles voor luchtcirculatie in uw horecazaak of zo...
    Er worden in de winkel zelf geen cannabiszaden verkocht, deze zijn te koop via een online shop.

De "baas" heeft bedrijfsbeheer, een btw nummer, een locatie en niet onbelangrijk het startkapitaal.
    We hoeven dus van geen banken afhankelijk te zijn!!!

Heeft dit kans van slagen en waar moeten we ons op voorbereiden qua tegenstribbelen van vadertje staat?

Dit is uiteraard nog maar een hersenspinsel, maar vind het een discussie waard als je kijkt hoe snel het in andere landen evolueert op gebied van gedogen/legaliseren.
    Kijk maar in Amerika of zelfs dichtbij, Spanje.

Laat de discussie maar komen...

Re: Growshop België

Is niet de eerste growshop in belgie , dus gewoon doen zou ik zeggen
    Mvg Izzzz

Comment

l

Als ik u was zou ik mij 100% voegen aan de Belgische wetgeving.
      Voedingen etc bleken niet verboden te zijn, evenmin rookattributen, ...
      Maar vanaf de eerste growshop hier stekken begon te verkopen, doordat BE 1 plant gedoogde, waren de deuren snel gesloten.

Hetzelfde voor een natuurwinkeltje dat cannabiszaden begon te verkopen, op 123 stond men daar om er een halte aan te brengen. Hoge boetes aan hun laars en een hele procedure van processen.

Goed opletten en goed informeren is de boodschap.
      Want men wacht er gewoon op dat jij een misstap begaat...

Comment

een goede naam;;;;
        Biologishe handelsonderneming ,,,,,,,,,,belgie
        grts.

Comment

Zijde zeker dat ge van geen bank afhankelijk wilt zijn? Als uw plan mislukt zijt ge alles kwijt. Ken ook geen enkele winkel die geen lening aangaat.
          Kunt het evengoed growshop noemen, bij het ondernemingsloket zijn ze ook ni stoem. Ge gaat toch nacebelcodes moeten opgeven voor meststoffen te verkopen ed. De winkel zelf kunt ge noemen gelijk ge wilt, alien is daar een mooi voorbeeld van nu

Al een financieel plan opgesteld? Welk soort onderneming wordt het? Veronderstel nen bvba. Komt uiteindelijk heel veel bij kijken, kheb het zelf mogen doen voor een hengelsportwinkel. Plan was snel terug opgeborgen.

Comment

Hoi,
            de besprekingen lopen er wel soepel over, de uitvoering is natuurlijk nog andere koek.
            Die gast zit er niet echt mee in om achterpoortjes te gebruiken en geld lenen is niet z'n grootste zorg, hij zal er geen boterhammetje minder om eten als alles zou mislukken.

Voor hem is het eigenlijk gewoon de aanvraag doen, rekken vullen en draaien maar...

Maar hij wil dat enkel doen als ik de zaak run, omdat ik er iets vanaf weet.
            (wat wel waar is voor de hobbykweker, maar wat als de grote mannen daar staan???)

Ik mag m'n eigen lekkere roker dan ook m'n buik schrijven, want dan staan ze zeker om de zoveel tijd aan de deur voor de koffie...
            Verlegen zoals ik ben, zeker na een vette indica, weet ik niet of een winkel runnen iets voor mij is...
            Die gast kennende zal het waarschijnlijk ook niet lang duren voor er een stekkenhandeltje bij komt (je weet wel...het zwembad met geld kan niet diep genoeg zijn) en dan ben ik ook weer strafbaar...

De voordelen voor mij zijn dat ik van een hobby m'n werk kan maken en er nog mooi aan zou verdienen.
            De nadelen zijn dan weer het strafbare die er altijd rond zal hangen, een maandje cel is te overbruggen met m'n ziekte, langer wordt een hel.

Pfff...moeilijk...en dan weet m'n vrouwtje er nog niet vanaf...hahaha...

We zien wel weer...zeker?...Ja toch?...Of niet?...

Comment

Begin met een financieel plan op te stellen, een betere raad kan ik u niet geven. Break even point enzo berekenen. Zoek een goeie boekhouder. En last but not least: houd het vooral koosjer. Stekken onder de toonbank verkopen, dat zal niet lang duren. Wij vinden het een mooie hobby, de maatschappij heeft daar in het algemeen een ander gedacht over.

Je moet jezelf ook de vraag stellen: is het de moeite om constant zorgen te hebben? Mooi aan verdienen, dat kan ook bedriegen. Eerste 3 jaar werk je voor de zaak en moet je reserves aanleggen voor jaar 4, 5 en 6. Als je die overleeft en je zaak draait dan heb je wsl wel een mooie toekomst.
              Das dan wel op voorwaarde dat je het alleen doe. (uwe maat lijkt mij ook niet het type om mee in zee te gaan als ik dat zo hoor, no offence)

Comment

HOI! Prutser,

Een keigoe gedacht maar je hebt al genoeg aan internet en de online-shops(Alien,BGOnline,Exotic Garden)ge moet niet sleuren met zakken,en allerlie ander materieel het wordt thuis diskreet geleverd.Je zal eerst goed moeten nadenken qua prijs,lokatie,zeker hier in den Belziek.In Antwerpen WAS er ooit 1shop,maar werd weer snel gesloten,In Engeland gebruiken ze de uitvlucht Tomatenkweek(gezien op TV-8CHT-Britains secret farms reportage)In alle geval aan mij zul je bij de eerste klanten mogen verwachten Allé Tot aan de Opening
                Succ6 Met je toekomstige zaak,

Comment

Bezig...
                X