Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Humo artikel - Hoe stop je met blowen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Humo artikel - Hoe stop je met blowen?

    Korting op 420shop
    In de humo van deze maand staat een artikel 'hoe stop je met blowen'. Dat is een boek geschreven door een zekere Yoram Stein, nederlands filosoof. Op de site van Humo staat een stuk uit het artikel. Ikzelf vindt het nogal achterhaalt en vol met bullshit van iemand die voor z'n eigen mislukkingen cannabis als schuldige wil aanduiden. Vindt het nogal jammer dat Humo de ene maand een six-pack Tauro weggeeft en de volgende maand iemand aan het woord laat die zit te zagen over de te sterk geworden ganga. Beetje uniformiteit in hun imago mag wel, niet?En waarom blijven ze toch altijd met dat stepping stone argument afkomen, denk niet dat er veel mensen zijn die ieder weekend XTC gebruiken en niet ooit gestart zijn met het drinken van een pintje. Is dit pintje dan de stepping stone?? pffff...

    Ik vroeg me af wat jullie ervan vinden?


    Stukje uit het artikel (bron: http://www.humo.be)
    Het is alsof je in een ander land moet gaan wonen, met andere mensen en andere gewoonten

    'Dit is een lied over een plant...' Wie kent de openingsstrofe van 'Nederwiet' van Doe Maar niet, het beste reclamelied dat ooit voor de Hollandse roesverwekker geschreven werd? 'Maar,' zegt Yoram Stein, Nederlands filosoof/journalist/leraar/ex-cannabisverslaafde en auteur van het verrassende 'Stoppen met blowen: de mythen, de gevaren en je laatste joint', 'ik heb Henny Vrienten gebeld en hij zei me: 'Nu zou ik dat spul nooit meer aanraden, laat staan dat ik het zelf zou roken. Ze hebben die plant zodanig veredeld dat hij zeker vijf keer sterker is geworden.''
    'En dat is,' zegt Stein, 'dan nog de meest conservatieve schatting. De deskundigen die ik ken hebben het over zeker tien keer meer THC - dat is de werkbare stof.'HUMO Je kan het, zeg je, eigenlijk geen softdrug meer noemen.
    Yoram Stein
    HUMO Je bent boos.
    Stein
    HUMO Ik dacht ook dat cannabis alleen maar geestelijk verslavend is, en niet lichamelijk.
    Stein
    Stepping stone

    HUMO Bewezen is ook dat jong beginnen te blowen permanente hersenschade kan aanrichten, en je geheugen kan aantasten.
    Stein
    stepping stoneHUMO In 2006 beweerden ze nog dat cannabis even verslavend is als chocola.
    Stein

    #2
    Last edited by growth; 9 April 2010, 12:06.

    Comment


      #3
      Re: Humo artikel - Hoe stop je met blowen?

      Vanochtend hoorde ik op BNR nieuwsradio hier iets over.. De schrijver in kwestie werd goed onderuit gehaald door Freek Polak tijdens een 10 minuten durende discussie.. Maar ik snap niet hoe je universitair docent kunt zijn en tegelijkertijd zulke onbetrouwbare bronnen durft te gebruiken. Jammer dat ik niet bij hem in het college zit

      Gr. Chaz

      Comment


        #4
        Re: Humo artikel - Hoe stop je met blowen?

        trouwens, het lied nederwiet is een creatie van Joost Belinfante, niet van Henny Vrienten dus als je iemand aan het woord laat erover, laat dan op z'n minst de persoon die het lied gemaakt heeft aan het woord.

        Comment


          #5
          Re: Humo artikel - Hoe stop je met blowen?

          Mjah, ik heb een stukje gezien waarin hij bij Paul & Witteman zat, beetje zeikerig verhaaltje.
          Gaat vooral over hemzelf en het niet om kunnen gaan met het roken van hasj en dat ie zich bedrogen voelt omdat
          ze hadden gezegd dat het onschadelijk was om te blowen.
          Tja, er was ook eens iemand die de "tabaksindustrie"aan wilde klagen omdat hij longkanker had gekregen na
          het roken van 2 pakjes sigaretten per dag gedurende 30 jaar.
          Kweenie hoor....
          Nadenken doe je nog altijd zelf.

          Comment

          Bezig...
          X