Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Consumentenbond test tuinaarde. Dure merken slecht?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Consumentenbond test tuinaarde. Dure merken slecht?

    Korting op 420shop
    Erg intressant stukje over potgrond van de consumentenbond.

    Pokon verassend lage score en intratuin krijgt een 5. Ecostyle een 1.3. Goedkope merken 8+.

    Helaas wel met sla getest. Maar de voedingstoffen hebben ze wel uitgezocht.

    https://www.consumentenbond.nl/test/.../test-potgrond
    Merk & type Prijs per 10 L Testoordeel Groeitest
    • De prijzen zijn van van januari 2017.

    #2
    Hier in de buurt verkopen ze ook die Fleurella, die zakken zijn vrij zwaar, er zit flink wat zand in denk ik en het is erg nat, het ruikt ook niet zo lekker.
    De AH potgrond hier in de regio is zeker niet zo goed. Bovendien, kleine zakjes, da's funny, als je met een 100 zakjes grond in je winkelwagen bij de kassa komt.

    Ik heb pas een paar zakken Welkoop gehaald, (3x70L:20 euro dus goedkoper dan tijdens de test) die zakken zijn lichter, de grond is wat luchtiger en het ruikt ook niet vies.
    Wat me wel opviel is dat het een andere samenstelling heeft dan de grond die ze vorig jaar verkochten.

    Ik snap ook de lage score van Ecostyle niet.
    Als je een 1.3 scoort met een groeitest is er duidelijk iets anders niet goed gegaan.

    Goeie grond voelt luchtig aan, de zakken zijn niet loodzwaar, en vooral; het ruikt ook goed.
    Soms kom je oude grond tegen, uitgedroogd, of te nat. Die kun je beter laten liggen.

    Dit soort "oliebollentestjes" hecht ik niet zoveel waarde aan.
    Het is ook een momentopname uit januari.
    Wie koopt er nou grond in januari, da's ouwe voorraad.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Bullshit!!!! Ik heb ooit Naturado (dat is van pokon) met 6 mnd voeding er in, dat is echt heel mooi spul!!! Je kan nu Naturado/pokan met 6 mnd voeding komen bij Big Bazar voor een leuk prijsje , normaal is dit wel wat duurder dan (normale) merken.

      Ik raad het zeker aan, mooi spul is het!!
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment

      Bezig...
      X