Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met ouders dat ik blow.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Problemen met ouders dat ik blow.

    Korting op 420shop
    Gister is mijn moeder erachter gekomen dat ik wel eens blow (ze had een pakje vloei en lange tip gevonden). Ik heb het toen maar eerlijk toe gegeven, maar ze is nu echt heel erg boos. Ze vindt dat ik moet stoppen. Ze denkt dat het heel erg verslavend is en dat ik straks niet meer zonder kan. Ze zegt, omdat ik ADHD heb is de kans dat ik verslaafd raak veel groter. Ik weet niet weten hoe ik mijn moeder ervan kan overtuigen dat wiet niet heel erg slecht is als je het maar met mate neemt. Ze is ook erg bang dat ik in een psychose raak. Heeft iemand hier misschien ervaring mee gehad en kan mij wat tips geven hoe ik dit moet aanpakken?


    #2
    Tja..

    Niks mis met wiet maar wel met t roken ervan. We weten het allemaal en doen het toch dus wat moet je er van zeggen.
    Ben ook n stuiterbal maar wiet is nooit de oplossing geweest ook al ervaarde ik dat wel zo. Je bouwt een tolerantie op en daardoor wordt je uiteindelijk drukker als je x niet blowt dan dat je zonder blowen ooit geweest zou zijn..

    Heb er altijd van genoten maar als ik t over moest doen zou ik het gaan eten of iig niet met tabak roken. Uiteindelijk is de tabak de verslavende factor en is de rest je door jezelf aangepraat..

    Gebruik schone wiet en kweek t dus zelf.

    Verder gewoon gas erop want spijt krijg je toch wel maar dat verdwijnt na je dood vanzelf..

    Suc6
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


      #3
      Ik zou het heel graag zelf kweken. Het is goedkoper en beter, maar alleen heb ik dan een nog groter probleem. Ik blow niet vaak (ongeveer 1 soms 2 joints per week). Bouw je met die hoeveelheden al een tolerantie op?

      Comment


        #4
        Nah. Maar ik kan wel aanraden van het puur te gebruiken in een vaporizer. Maar als je 5 of 6 dagen zonder kan, dan zou er voor mij geen vuiltje aan de lucht zijn. Enige fysieke verslaving is de tabak. Mentale verslaving is iets anders, want die heb ik ook. Heel veel zaken die er alleen maar beter op worden...

        Comment


          #5
          Dat dacht ik ook, alleen mijn moeder denkt hier heel anders over. Ze wilt gewoon niet accepteren dat wiet veel minder schadelijk is dan bijvoorbeeld alcohol. Ze heeft zelf vroeger ook gerookt en ik denk dat dat een beetje de reden is. Ze is denk heel erg bang dat ik ook verslaafd raak aan roken.

          Comment


            #6
            Tijd om onder moeders vleugels uit te kruipen en op jezelf te gaan.
            Zolang je in haar huis woont heb je maar te luisteren.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Probleem met die fosielen die nu de regeltjes bepalen is wel dat zij vroeger alles deden wat ze je nu verbieden. 20 jaar geleden mocht je gewoon op je 16e de shop in, kon je op schoolfeesten vanaf 12 jaar zuipen, hoefde je geen bromfietscertificaat te halen, peuken kon je zo kopen en kostte een derde van tegenwoordig, lekker roken tijdens zwangerschap en als je ouders in de auto een peuk opstaken en je vroeg of t raampje open mocht moest je je kop houden want dat was te koud..

              Niks mis met regeltjes alleen wel met t feit dat die moralistische hypocriete fossielen dit vroeger wel allemaal deden en ondanks dat nu nog steeds de helderheid van geest hebben om jou te vertellen wat goed en/of fout is..

              Heb hier vaak discussies over maar die worden vrij snel opgevolgd door n machteloze stilte..

              Hypocriete slapzakken. Van leven ga je dood en toch -ondanks alles- rook je beter niet..

              Denk maar aan het uitsparen van die 70% accijns minimaal waardoor je iig een kleinere kans op lichamelijke narigheid hebt en er minder geld in de staatsruif komt om over jou rug uitvreters te financieren... Zo ist ook.
              Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
              Het systeem betreurt dit ten zeerste.

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                20 jaar geleden waren z'n ouders meerderjarig denk ik.
                Je moet nog 20 jaar verder terug om hun jeugd te beschrijven.

              • Eerstekamerlid
                Eerstekamerlid commented
                Editing a comment
                20 jaar terug is ook vanuit mezelf gerekend..
                Als we nog verder terug gaan kreeg je zelfs je vrachtwagenrijbewijs na een rondje op de kazerne..

              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door Eerstekamerlid View Post
              Probleem met die fosielen die nu de regeltjes bepalen is wel dat zij vroeger alles deden wat ze je nu verbieden. 20 jaar geleden mocht je gewoon op je 16e de shop in, kon je op schoolfeesten vanaf 12 jaar zuipen, hoefde je geen bromfietscertificaat te halen, peuken kon je zo kopen en kostte een derde van tegenwoordig, lekker roken tijdens zwangerschap en als je ouders in de auto een peuk opstaken en je vroeg of t raampje open mocht moest je je kop houden want dat was te koud..

              Niks mis met regeltjes alleen wel met t feit dat die moralistische hypocriete fossielen dit vroeger wel allemaal deden en ondanks dat nu nog steeds de helderheid van geest hebben om jou te vertellen wat goed en/of fout is..

              Heb hier vaak discussies over maar die worden vrij snel opgevolgd door n machteloze stilte..

              Hypocriete slapzakken. Van leven ga je dood en toch -ondanks alles- rook je beter niet..

              Denk maar aan het uitsparen van die 70% accijns minimaal waardoor je iig een kleinere kans op lichamelijke narigheid hebt en er minder geld in de staatsruif komt om over jou rug uitvreters te financieren... Zo ist ook.
              Ik ben het helemaal met je eens. Mijn moeder rookt nu nog steeds af en toe. Dan zegt ze altijd dat ze mij niet zo ver wil laten komen met een verslaving. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje hypocriet, maar veel ouders denken er volgens mij zo over, of ik het moet het helemaal verkeerd zien.

              Comment


                #9
                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Tijd om onder moeders vleugels uit te kruipen en op jezelf te gaan.
                Zolang je in haar huis woont heb je maar te luisteren.
                Daar geef ik je geen ongelijk in, maar ik vind het wel een beetje hypocriet als ze zelf ook af en toe rookt om dan mij de les te lezen. Als ouder zou ik denken dat je het beter kan tolereren en reguleren. Dan weet je hoeveel en hoe vaak hij of zij het doet. Dan heb je er nog grip op. Anders gaat iemand het stiekem doen en dan heb je er geen grip meer op.

                Comment


                  #10
                  Harm hoe oud ben je? Je klinkt namelijk erg 'harmless' en dan begrijp ik je moeder helemaal!

                  Ik ben een moeder die van fel 'anti drugs' en verbieden naar het zelf kweken voor mijn zoons ben gegaan, dus er is hoop! Vape nu ook zelf af en toe

                  Je moeder heeft gewoon gelijk. Onder de 24 zijn je hersenen nog niet volgroeid en kan je beter uit de buurt blijven van psycho-actieve middelen zoals drugs en alcohol. Adhd'ers hebben inderdaad een hogere verslavingsgevoeligheid en een grotere drang om 'spannende en gevaarlijke' dingen te doen. Het is natuurlijk onzin om je moeder hypocriet te noemen, je bent niet haar opvoeder Ze verbiedt het je niet omdat ze je dwars wil zitten maar omdat ze van je houdt en het beste met je voor hebt.

                  Staat ze wel open voor meer informatie tot zich te nemen over Cannabis? Laat haar ook rondsnuffelen op het internet ik wil wel wat linkjes met zinnige info voor haar opzoeken

                  1 joint per week is overigens een keurig verbruik, klinkt als recreatie en niet als verslaving!
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #11
                    Weinig stabiele geest dan Stem, van fel anti naar gepensioneerd gebruiker..
                    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                    Comment


                      #12
                      Nee hoor, informatie en intelligentie gaan goed samen
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #13
                        Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                        Harm hoe oud ben je? Je klinkt namelijk erg 'harmless' en dan begrijp ik je moeder helemaal!

                        Ik ben een moeder die van fel 'anti drugs' en verbieden naar het zelf kweken voor mijn zoons ben gegaan, dus er is hoop! Vape nu ook zelf af en toe

                        Je moeder heeft gewoon gelijk. Onder de 24 zijn je hersenen nog niet volgroeid en kan je beter uit de buurt blijven van psycho-actieve middelen zoals drugs en alcohol. Adhd'ers hebben inderdaad een hogere verslavingsgevoeligheid en een grotere drang om 'spannende en gevaarlijke' dingen te doen. Het is natuurlijk onzin om je moeder hypocriet te noemen, je bent niet haar opvoeder Ze verbiedt het je niet omdat ze je dwars wil zitten maar omdat ze van je houdt en het beste met je voor hebt.

                        Staat ze wel open voor meer informatie tot zich te nemen over Cannabis? Laat haar ook rondsnuffelen op het internet ik wil wel wat linkjes met zinnige info voor haar opzoeken

                        1 joint per week is overigens een keurig verbruik, klinkt als recreatie en niet als verslaving!
                        Ik zou erg blij zijn met die linkjes. Misschien kan ik haar dan toch nog wel overhalen. Ik ben trouwens 17 en wil persoonlijk ook niet meer roken, omdat ik dan weet als ik het vaker ga doen wordt steeds vaker en voor je het weet rook je elke dag 2 joints en dat is gevaarlijk voor een jonger iemand vooral voor mij.

                        Comment


                          #15
                          Oorspronkelijk geplaatst door Harm420 View Post
                          Daar geef ik je geen ongelijk in, maar ik vind het wel een beetje hypocriet als ze zelf ook af en toe rookt om dan mij de les te lezen. Als ouder zou ik denken dat je het beter kan tolereren en reguleren. Dan weet je hoeveel en hoe vaak hij of zij het doet. Dan heb je er nog grip op. Anders gaat iemand het stiekem doen en dan heb je er geen grip meer op.
                          Da's niet hypocriet, het is niet te vergelijken zoals Stemma zei.
                          Dat cannabisgebruik niet goed is voor de ontwikkeling van de hersenen van jongeren onder de 24 is gewoon bewezen. Da's geen fabeltje.

                          Ik heb nog 1 zoon die minderjarig is, en die krijgt ook geen alcohol of drugs en stiekem doen laat-ie wel uit z'n hoofd.
                          Wietlucht gaat in je huid, haar en kleding zitten, dat hou je niet geheim.
                          De meerderjarigen kan en zal ik het niet verbieden, hooguit af en toe een preek geven dat zoiets niet verstandig is.
                          Gelukkig blijven die er uit zichzelf vanaf.

                          Hier op JD hebben we ook n paar regeltjes.
                          Bijvoorbeeld dat je minimaal 18 moet zijn, omdat we het forum niet in moeilijkheden willen brengen door adviezen over drugs aan minderjarigen te geven.
                          Als het goed is heb je toch de voorwaarden gelezen toen je hier lid werd.

                          Grtz.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          Bezig...
                          X