Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gefeminiseerd zaad maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Jij blijft verkeerd logisch aannemen. De selectieprocedure voor fem is strenger dan voor regulier lijkt mij. Dan wat LR2 u probeert uit te leggen, dat het nageslacht (wat gij koopt) niet noodzakelijk dezelfde eigenschappen heeft. Daar selecteer je dan niet op, je hoopt dat. Die ga je dan nog is forceren herma te worden en dan kweek je der weer herma's mee. En jij hoopt op die ene goeie tussen al die ander zwakker planten. Stel dat het goed uitdraait en je hebt kans op 20% herma's, ga je dan in bloei elke plant elke paar dagen controleren op ballen? Goed wetende dat je ballen gemakkelijk over het hoofd ziet?
      Met gewoon man en vrouw te kruisen heb je dat niet. Iedere willekeurige man en vrouw zal planten opleveren die geen herma zullen worden.

      Comment


        #18
        Wel ik zou met een moederplant werken. Ik ga er vanuit dat wanneer ik haar stekken naar hermafrodiet forceer ze veelal meegeeft in haar stuifmeel. Natuurlijk zal er variatie zijn.
        Dan neem ik een andere soort en bestuif ik selectief. Dat zaad zet ik dan in een microkast en controleer ik dagelijks op ballen. Omdat ze klein zijn is de kans kleiner dat ik hermas mis.

        Dat zaad heeft dan de eigenschappen van de 2 planten. (ja dat is discussieerbaar, maar technisch gezien he ) Indien veel hermas is het mislukt maar heb ik toch koppig geprobeerd. Wie niet waagt...

        Comment


          #19
          Als uw eerste motivatie de kost naar beneden halen is, is dit wel een vreemde manier om dat te proberen. Heel dat proces werkt niet met 10 reguliere zaden, de kans op herma is gigantisch zonder die stresstesten en het laat geen ruimte voor missers, of iets als toppen bv. Een man een vrouw laten bestuiven werkt altijd. Hoppa, 100 zaden, niks herma. Leuk voor jezelf, wat smossen met zaden en wat selecteren. Nu, mij niet gelaten als je dus herma's wil gaan kweken. Informeer is bij sensi met hoeveel vrouwen ze hun proces starten. Als dat er 100 zijn om er 1 over te houden dan kan je zelf je conclusies wel trekken.

          Gewoon die moederplant voor stekken houden is nog simpeler. Geen idee waarom je daar herma's zou gaan bij willen betrekken... Moederplant in leven houden kan onder de 50 watt. En die geeft je wel voor een paar jaar stekken.

          Comment


            #20
            Ja geld besparen is de missie. Maar dat vraagt ook investeren. Nu heb ik besloten uit regulier zaad een moeder te kweken. Maar dan alleen als ik een tweede tent heb. Investering is redelijk duur en al zeker met zaad van 150 euro. Daartegen staat wel dat ik jaren zoet ben en enkel voeding moet kopen.

            Geld ga ik dus besparen met de moeder. Maar wil zeker experimenteren met zaad. Er zijn nog mensen in het verleden die zeiden dat iets niet kon maar ik het doodleuk deed. Proved them wrong.

            Sensi heeft geselecteerd en ik als consument koop daar het eindproduct van. Zware selectie kan ik niet doen. Maar die NL x Haze groeit al uniform op. Waarop moet ik selecteren als alle vrouwtjes quasi hetzelfde zijn?

            Comment


              #21

              Comment


                #22
                Als je twee F1's kruist krijg je een onstabiel nageslacht.
                Dat heb je met twee F1's van dezelfde soort en ook met twee F1's van verschillende soorten.
                Da's prima voor jezelf natuurlijk. Kun je jaren van kweken en toch niet elke keer dezelfde plant.
                Met 2 goeie F1's en een flinke genetica-pool kun je soms wel 20 of meer pheno's op 100 zaden krijgen.

                Feminiseren geeft altijd een verhoogde gevoeligheid voor stress (kans op herma's) in het nageslacht, dat is nou eenmaal zo, dat voeg je zelf toe door het feminiseren.

                Maarre, wanneer ga je beginnen, ga je er verslag van doen ?
                Je zit ons nu wel lekker te maken, maar nou wil ik het wel volgen ook
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #23
                  Last edited by Organisch; 5 February 2018, 11:30. Reden: auto correct grmbl

                  Comment


                    #24
                    Oeps misschien wat laat maar wil even wat zeggen. Zilverwater werkt 88,3% je moet zilver kopen 99,8% en dat zilverwater maken 50PPM.
                    sproeien als eerste bloei tekenen er zijn en doorgaan tot de ballen komen..
                    Stressen geeft meer of bijna altijd herma's \ zilverwater 50ppm+ niet, dit is hoe zadenbedrijven het ook doen.

                    Comment


                      #25
                      En toch heeft wel praktisch elke zaadbank herma's tussen zijn fem planten.

                      Comment


                        #26
                        Sorry voor het kapen van deze post maar aangezien er al meerdere personen met expertise bij betrokken zijn leek mij dit een betere plaats dan zelf een nieuw topic openen over ditzelfde onderwerp.

                        Zijn herma's niet exact hetzelfde als de bij industriele hennep veel voorkomende eenhuizige cultivars, veelal voor verhoogde zaad productie en een univorme groei ten opzichte van tweehuizige soorten waarbij de mannen en vrouwen in lengte verschillen?

                        Stel ik wil een stabiel eenhuizig cultivar produceren van een soort als Dinafem's Dinamed Auto CBD, hoe zou ik dan te werk moeten gaan? Gewoon aan de gang gaan met feminised zaad en colloidaal zilver voor de eerste lading zaden en daar dan geschikte herma's uit selecteren om die terug te bestuiven op een zuivere Dinamed en dit dan herhalen totdat ik met een eenhuizige autoflower eindig met hoog CBD en laag THC gehalte?

                        Iets te roken hebben is leuk maar ik ben meer geinterresseerd in een veelzijdige plant in een voedselbos zetting die geen 3 meter+ hoog wordt en dus niet teveel schaduw geeft aan andere planten en daarnaast ook prima voeding is voor kippen oid.
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                        Comment

                        Bezig...
                        X