Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alcohol vs Tabak vs (Soft)drugs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Alcohol vs Tabak vs (Soft)drugs

    Korting op 420shop
    Ik vroeg me al een tijd af waarom mensen alcohol veel gemakkelijker aanvaarden dan het 'door en door met negativiteit doordrengde' wiet... Daarom ben ik eens gaan opzoeken en ook mijn ouders gaan confronteren met hun onwetendheid en, tot ieders grote ergernis, stereotiep denken over het hele boeltje... Veel leesplezier!

    URL:http://www.alcoholtabakendrugs.nl/genotmiddelen.htm

    Voor degenen die het lezen niet zien zitten heb ik enkele stukjes geplakt... Ter jullie informatie

    1) 2.4.3 Conclusie

    In vergelijking met tabak of alcohol is THC een betrekkelijk onschadelijk middel; je hebt niet steeds meer nodig om hetzelfde effect te krijgen, het is lichamelijk niet verslavend en ook de gevolgen voor de gezondheid zijn gering. Wel kan geestelijke afhankelijkheid optreden en geeft het roken van cannabis, in vergelijking met het roken van enkel tabak, een verhoogde kans op longkanker. Gelet op de gevolgen voor de volksgezondheid is het vreemd dat cannabis wel op lijst II van de Opiumwet staat en dus verboden is en tabak en alcohol niet. Zo een 675.000 Nederlanders gebruikt regelmatig cannabis en de jaarlijkse consumptie door Nederlanders is naar schatting, in geld uitgedrukt, 500 miljoen gulden. Ondanks maatregelen, die moeten voorkomen dat jeugdigen softdrugs gaan gebruiken, neemt het gebruik in deze groep juist sterk toe: van 7% in 1992 naar 11% in 1996.

    Note: Ik werk nog dagelijks aan deze topic en wens ook graag respons via PM zodat er niet afgeweken wordt van de discussie omtrent Softdrugs vs... hier. Mocht u interessante tekstfragmenten vinden uit het onderzoek, gelieve die dan even door te pmen . Ook andere wetenschappelijk gestaafde artikels ZEER welkom!

    Cheers
    Last edited by Jointjedraaien; 7 November 2008, 14:23.

    #2
    Re: Alcohol vs Tabak vs (Soft)drugs

    bij dagelijks gebruik vn alcohol , wordt het enzymen systeem meos geactiveerd dit
    breekt alcohol sneller af zo zullen ervaren drinkers minder snel alcohol in hun bloed voelen , maar
    dit systeem breekt ook meer dingen af dan je lief zijn bv veel vitaminen , en nog niet eens gesproken over
    de schade die je hersens oplopen bij overmatig gebruik van alcohol , 1 of 3 glaasjes wijn per dag is goed
    stimuleert de bloedsomloop , maar overal waar te voor staat is slecht dus tja is maar hoe je het bekijkt

    Comment


      #3
      Re: Alcohol vs Tabak vs (Soft)drugs



      Grtz
      Last edited by bobo; 12 October 2008, 01:05.

      Comment


        #4
        Re: Alcohol vs Tabak vs (Soft)drugs

        Oorspronkelijk geplaatst door Jona

        In vergelijking met tabak of alcohol is THC een betrekkelijk onschadelijk middel; je hebt niet steeds meer nodig om hetzelfde effect te krijgen,
        Het spijt me, maar hier ben ik niet met akkoord.
        Ik had wel degelijk meer en meer nodig om terug stoned te kunnen worden.
        Ik heb mezelf nu ook verplicht er een rem op te zetten en ik slaap veel moeilijker.
        Nu, bijna een week later voel ik me toch actiever, en geraak geleidelijk aan terug gemakkelijker in slaap.

        Ik zeg dat niet omdat ik tegen cannabis ben ofzo, ik hou ervan.
        Maar THC heeft wel degelijk gevolgen. Het roken ervan geeft wel ietsje meer teer vrij dan een sigaret he, want je joined dat.

        En eerlijk mannen, meer als 5 kg eten door die boefkick enzo is ook niet bepaald gezond voor het metabolisme.

        Comment


          #5
          Re: Alcohol vs Tabak vs (Soft)drugs

          Je moet het roken en de boefkicks kunnen beheersen. (wink @ ganjarilla )

          Comment


            #6
            Re: Alcohol vs Tabak vs (Soft)drugs

            je kan ook een vaporizer kopen is niet ongezond en ja zorg gwoon dat je niet al te veel in huis hebt qua eten kan je het ook niet opeten

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Alcohol vs Tabak vs (Soft)drugs

                Dit is een interessant topic waar ik graag wil aan meedoen.
                Die materie is wel dermate complex dat een posting van 5 of 10 regeltjes (textregeltjes dan wel) altijd wel eenzijdig moeten zijn.
                Even gewoon staan schreeuwen of wiet roken nu al dan niet onschuldiger zou zijn dan pinten drinken is a never ending story waar op het eind van de rit niemand beter of slechter van geworden is.
                Fundamenteel ben ik ervan overtuigd dat wat je gebruikt ondergeschikt is aan de behoefte om iets te gebruiken. De hele discussie heeft meer te maken met de behoefte van een persoonlijkheid dan wel met het product waardoor iemand in de problemen komt. Een discussie over alcohol is slechter dan wiet blijft altijd een patstelling in een welles-nietsspelletje waar niemand wat wint of verliest.
                Ik denk niet dat ik onzin vertel wanneer ik ervan uitga dat de meerderheid van de alcoholgebruikers niet verslaafd wordt en er ook niet aan dood gaat. Van wiet ga je niet dood maar evenzeer bestaan wietverslaafden en evenzeer geloof ik dat het een minderheid is.
                Dat is het soort minderheid waar ik al bijna 40 jaar toe behoor en er mijzelf al heel lang mee verzoend heb dat het niet anders is en dus tracht de weg van het minste kwaad te bewandelen.
                Eenzijdig de bier, - wiet of pillenindustrie met de vinger wijzen is bijna even pathetisch als een ongelukkige jeugd inroepen om eigen fouten te vergoelijken.

                Comment


                  #9
                  Re: Alcohol vs Tabak vs (Soft)drugs

                  Moet jij niet de politiek in? :o

                  Goed stukje hoor

                  Comment


                    #10
                    Re: Alcohol vs Tabak vs (Soft)drugs

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sammy
                    Moet jij niet de politiek in? :o
                    Nee!!! Deze man snapt het teminste, daar in den haag hebben ze geen flauw benul

                    Ik moet zeggen dat ik er niets aan toe te voegen heb.. zullen we de topic dan maar sluiten
                    Veel gestelde vragen over het forum

                    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #11
                      Re: Alcohol vs Tabak vs (Soft)drugs

                      Oorspronkelijk geplaatst door simplemind
                      Dit is een interessant topic waar ik graag wil aan meedoen.
                      Die materie is wel dermate complex dat een posting van 5 of 10 regeltjes (textregeltjes dan wel) altijd wel eenzijdig moeten zijn.
                      Even gewoon staan schreeuwen of wiet roken nu al dan niet onschuldiger zou zijn dan pinten drinken is a never ending story waar op het eind van de rit niemand beter of slechter van geworden is.
                      Eenzijdig de bier, - wiet of pillenindustrie met de vinger wijzen is bijna even pathetisch als een ongelukkige jeugd inroepen om eigen fouten te vergoelijken.
                      De industrie pakt haar geld. Daar kan je moeilijk een vinger naartoe wijzen.
                      Het is idd de gebruiker die bepaalt wat en hoeveel hij gebruikt, maar het moet verdomme leuk zijn een echte legalisering waar te nemen.
                      It's only the right of freedom, is it not?

                      Beter zou nog zijn dat we ongestoord ons groenwaar kunnen kweken.
                      stel je voor, in je kelder heb je 5 planten en daar komt iemand de electriciteit opmeten. Daar sta je dan he, terwijl je land (BE in mijn geval) maar 1 plant gedoogd.
                      Het altijd in verborgen hoekjes moeten doen is echter niet aangenaam.
                      Zeker niet bij buitenkweek, zo kan je soms niet altijd de beste hoek gebruiken omdat jouw buurman erop kan kijken. Net daar waar het meeste zonlicht valt.

                      Comment


                        #12
                        Waar ze in de Nederlandse politiek naar mijn mening erg goed in zijn is het generaliseren van het woord drugs, wanneer er gepraat word over wiet word vaak van het woord drugs gebruik gemaakt. Dit is echter een zeer slechte benaming omdat onder drugs ook alle andere verdovende middelen vallen, ik vind namelijk dat je wiet en XTC absoluut niet met elkaar kunt vergelijken, maar wat de jeugd op scholen te leren krijgt is dat alle "drugs" schadelijk zijn voor de gezondheid. Wij als inwoners van Nederland, een land waar vrijheid erg belangrijk is, krijgen wij dus van jongs af aan te leren dat drugs en criminaliteit samen gaan.


                        Misschien leuk om te weten, 47% van alle Amerikanen tussen de leeftijd 12 en oneindig, heeft wel eens wiet gebruikt! Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat bijna de helft van alle Amerikanen een crimineel is.

                        In Nederland gebeuren gemiddeld per jaar 17 dodelijke ongevallen waarbij de bestuurder onder invloed van wiet was. Dat tegenover het aantal dodelijke ongevallen waarbij de bestuurder drank op had. Uit de praktijk is duidelijk gebleken dat wiet veel minder schadelijke effecten heeft dan drank, en toch valt wiet (tenminste in de volksmond van een niet gebruiker) onder de categorie drugs.


                        Ik moest dit gewoon even kwijt, en ga nu lekker me jointje verder oproken.

                        Comment


                          #13
                          Heerlijk! Ik heb hier veel info uit kunne halen... Danku^^

                          Comment

                          Bezig...
                          X