Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enquete: Medisch gebruik bij ADHD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Enquete: Medisch gebruik bij ADHD

    Korting op 420shop
    https://www.survio.com/survey/d/Z9T9O1L4B8U6O8D0A

    #2
    Nou CFY21 ik heb het geprobeert maar mijn adhd is halverwege gestopt om dat ik elke keer vast loop in de vragen lijst.
    BV vragen over werk... Ik heb dat niet en die keuze is er niet.
    En zo nog meer vragen die niet echt klopen en ik geen geduld meer heb dus weg deer mee
    P.s ben geen vraag over cannabis tegen gekomen ik haakte af bij Had u bijwerkingen van u Oude medicijnen??
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Beste belladonna, deze vragenlijst heeft als doel om meer inzicht te krijgen in de verschillende effecten van Cannabis op mensen met ADHD. Net als methylfenidaat heeft dit namelijk bij iedereen een ander effect. (vandaar de vraag over andere medicijnen). Kunt u mij vertellen welke vragen er nog meer onduidelijk waren? De feedback kan mij helpen om een beter onderzoek uit te voeren. Bij de vraag 'Heeft u een baan?' kunt u ook de optie 'nee' selecteren. En als u geen andere medicijnen heeft gebruikt kunt u deze gerust overslaan. Ik hoor graag zo snel mogelijk van u. Zou u hem misschien nog een keer in willen vullen? Hier zou je mij ontzettend mee kunnen helpen!

      Groet, CFY21

      Comment


        #4
        Ik kies bij heeft u een baan Optie Nee
        De volgende vraag is dan ....

        7. hoe is het contact met uw collega's? Geen werk

        8. Wordt er rekening gehouden met uw ADHD op de werkplek?

        9. Hoeveel uur per week werkt u?

        14. Heeft u in uw leven te maken gehad met vooroodelen wat betreft uw ADHD? weer vreemde vraag

        16. Hoe oud was u toen er bij u ADHD werd vastgesteld Laat dat nu rond mijn 23 zijn en die keuze is er niet

        19. Heeft u nog last van bijwerkingen van uw oude medicijn? Ik snap de vraag niet hoor
        Nadat u gestopt bent met het medicijn.(Methylfenidaat)

        31. Gebruikt u soms meer of minder dan u voorgeschreven is? Het is niet voor geschreven en het word niet voor geschreven!!!


        34 Vragen is echt mega veel voor iemand met Adhd maar heb mijn best gedaan

        P.s Nonsense vul jij dit ook eens even in voor deze Mevr
        Last edited by belladonna; 4 December 2018, 12:21.
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          ADHD + medicatie = hele dag duf en futloos. Punt!

          ADHD + cannabis = opstaan, na een kwartier beginnen met lopen, trillende kaken, onrustig gevoel, waarna er een joint wordt gedraaid en ik een uurtje of 2/3 rustig kan zitten.

          Na een uur of 3 treden er dan pas weer verschijnselen op zoals constant opstaan, omdraaien tijdens het lopen en ect.
          Slapen is er vaak niet bij een dag of 4 maar daarna gaat ook bij mij het licht uit.

          Die medicatie is gewoon kut om mee te functioneren. Je kunt werkelijk de hele dag geen deel meer nemen aan het verkeer want je kan gewoon niet meer opletten. Daar ga je van staren.
          3x per dag 10mg Methylfenidaat

          Cannabis is na die 3uur ongeveer (iets meer of minder) zodanig uitgewerkt dat ik wel weer kan rijden, oplet en zin heb om me om te draaien voor te bekijken of er een fietser of dergelijke aankomt.
          Verder zijn dan ook de drukke functies niet aanwezig.
          Echt irritant wordt het pas na een uurtje of 4 nadat ik een goede joint heb gerookt.


          Conclusie:
          Voor mij geen methylfenidaat meer.
          Laat mij maar lekker een paar joints per dag roken en dan gaat het super met me. Al 15jaar geen gezeik meer. Alleen op vakantie is het soms nog een probleem.


          Verder wil ik je veel succes wensen met je onderzoek.


          De vragenlijst: Daar ga ik niet heen. Ik ben nogal link paranoide voor zoiets

          Niet lullig bedoeld ofzo maar veel mensen haken af als ze ergens op moeten klikken.
          Als je vragen hebt stel je ze hier en niet op een externe server.
          Dat geeft iets meer vertrouwen ivm de privacy want een externe server daar weten wij natuurlijk niet van of ze onze ip adressen of andere info ooit doorgeven of dat deze uitlekt.



          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Een deel van je post is almost een soort reclame voor rijden onder invloed.
            Kijk, fijn dat het werkt voor jouw. Maar ik vind het niet aan te raden om dit te gaan proberen. Het is wettelijk gezien verboden.
            Een van de risico's die je neemt is dat je je rijbewijs kwijt bent als ze je aanhouden. Zelfs wanneer je de avond tevoren voor het laatst cannabis gebruikt hebt kunnen de waardes de volgende dag nog te hoog zijn waardoor je positief scoort op hun test.
            Volgens mij krijg je ook een medische keuring wanneer je op de eigen verklaring aan geeft ADHD te hebben of medicatie (met gele sticker) te gebruiken.
            Maar misschien heb jij een vrijstelling ofzo?
            Ik maak me er altijd wel zorgen om als ik me in het gemotoriseerd verkeer begeef. Geschetste situatie; S'avonds blowen met regelmaat, volgende ochtend aangehouden worden en ik zou verder kunnen lopen of liften en het rijbewijs kwijt zijn (ik geloof voor een jaar). Neem je dat risico of rij je via een maas op de weg?

          • Sudoma
            Sudoma commented
            Editing a comment
            Oh nee volgens mij wordt het verkeerd opgevat.

            Ik zou nooit niemand aanraden om weer na een paar uur de auto in te stappen ofzo.

            Dit is idd hoe het voor mij werkt en daar gaat de enquete over dacht ik. ?

            Je hebt gelijk dat het voor jou heel anders kan uitpakken.
            Ik dacht dat ik in het topic wetgeving een aantal micro mg aan heb gegeven wat je in je bloed mag hebben.

            Dit kan per persoon verschillen en dus kan het bij jou zomaar 12 uur duren terwijl voor mij na 3uur het effect geheel weg is.

            Mijn excuses als het overkwam als een soort reclame maar dat was niet de bedoeling.

            Ff schreeuwen dan maar.

            GA NIET DE WEG OP MET WAT VOOR VOERTUIG DAN OOK ALS JE WIET HEBT GEBRUIKT DIE DAG

          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Ik ben hier best nieuwsgierig naar Sudoma. Hoeveel micro mg toegestaan is. Ik geloof dat het zelfs kan gebeuren dat nieuwe schets; ik stop met blowen, over drie maanden flink ga sporten, wat vet verbrand, en dat uit dat opgeslagen vetweefsel alsnog afvalstoffen de weg vinden naar mijn bloedbaan en naar buiten via mijn urine. Ik ben benieuwd waar de grens ligt en hoe ik als blower kan weten wanneer ik wettelijk gezien weer veilig de weg op mag. Ik zal dit nog eens uit gaan zoeken. Wat dat betreft is wiet niet erg snel uit het systeem t.o.v. andere drugs die niet opgeslagen worden in het vetweefsel.
            Dank voor het geschreeuw Sudoma.

          #6
          Punt is ook een beetje dat er hier tientallen enquentes staan.
          Elke keer wordt er feedback beloofd, maar ga ze maar eens teruglezen, er is er niet eentje die zijn/haar belofte nakomt.
          Als de gegevens binnen zijn en men een beoordeling gehad heeft dan zien we ze nooit meer terug.
          Misschien dat je daarom niet zoveel reacties krijgt. Dat is te danken aan de achteloosheid van je mede-studenten.

          De docenten zouden ook eens les moeten geven in respect voor andere mensen.
          Beloftes die je doet moet je nakomen, of anders geen beloftes doen.
          Als je op een forum medewerking vraagt is het een kleine moeite om de conclusies van je onderzoek ook op dat forum te posten.

          Niets persoonlijks, maar ervaring uit het verleden.

          Succes met je onderzoek.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            Prachtige Diplomatische antwoorden kun je toch geven!!

          #7
          Dank allen voor de reacties. Ik word opgeleid als ergotherapeut en daarom mag ik niet zomaar iedereens gegevens openbaar stellen .De site met de link is een speciale survey site, als iemand liever met mij in contact wil komen via email of iets dergelijks mag je mij een bericht sturen op claire-yntema14@hotmail.nl. Ik begrijp dat de vragen soms erg onduidelijk en veel kunnen zijn. Het onderzoek heeft namelijk meerdere lagen waarbij ik ook kijk naar de omgeving van iemands (verleden) leven (familie, werk, thuis etc.).
          Wat betreft de feedback en conclusies van mijn onderzoek, zal ik die met jullie kunnen delen als jullie willen via email of eventueel hierop.

          In mijn eigen familie hebben mijn broertje en moeder beide ADHD. Waarbij mijn broertje dagelijks wiet gebruikt. Hij heeft ook jaren lang last gehad van de bijwerkingen van methylfenidaat, en merkte wel duidelijk verschil met zijn wiet gebruik (veel meer relaxed en kan weer lachen). Echter moet het natuurlijk wel in mate gaan en dat kan nog wel eens uitschieten daarmee. Ik zelf ben nooit getest op ADHD, maar nu ik ouder ben geworden merkte ik dat toch veel chaotischer was dan ik dacht, toen een paar dingen opgezocht over ADD en daar had ik wel veel symptomen van. En ook ik hou van sweet mary jane. Ik hoop dat ik jullie wat meer info over mezelf heb kunnen geven, soms kan je je niet voorstellen hoe de ander is aan de andere kant, maar nu hebben jullie een beetje een idee.

          Comment


            #8
            Veel vage vragen maar wel toepasbaar op mij dus ingevuld.

            Comment

            Bezig...
            X